komentarze
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2019.03.26, 21:08
41#1
Blah blach blach '4kdlss'
Az nie wstyd wam tych manipulacji marketingowych wrzucac ? Ani to 4k , ani wzrost wydajnosci.

To tak jakby napisac newsa o przyroscie wydajnosci w grze x na kartach y ..obnizajac rozdzielczość o polowe i dając AA :D
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:12
36#2
Spadek ostrości obrazu również o 40%?
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.03.26, 21:19
36#3
crush @ 2019.03.26 21:12  Post: 1196172
Spadek ostrości obrazu również o 40%?

Nie, o 60% :E
DziwnoknurskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dziwnoknurski2019.03.26, 21:29
18#4
dracox @ 2019.03.26 21:08  Post: 1196171
Blah blach blach '4kdlss'
Az nie wstyd wam tych manipulacji marketingowych wrzucac ? Ani to 4k , ani wzrost wydajnosci.

To tak jakby napisac newsa o przyroscie wydajnosci w grze x na kartach y ..obnizajac rozdzielczość o polowe i dając AA :D


No właśnie, zupełnie nie rozumiem tej ogólnej podniety zwyczajnym upscalingiem (lepszym lub gorszym, to bez znaczenia). ;)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 21:43
-21#5
Testowaliście w ogóle DLSS w Metro z nowym patchem albo Tomb Raiderze czy tylko piszecie, bo taka jest moda? Z tego co widać na porównaniach, DLSS nie wydaje się zmiękczać obrazu bardziej niż np. TAA, a zamiast spadku wydajności jest spory wzrost:
https://www.guru3d.com/articles-pages/shad...k-review,8.html
https://www.overclock3d.net/reviews/softwa...dlss_analysed/2
Im dłużej DLSS będzie na rynku, tym będzie wyglądał lepiej.
PS: Szachownica to też upscaling? :E
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:55)
VorriorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vorrior2019.03.26, 21:52
-21#6
Jak ja kocham to narzekanie innych na nowe techniki Turinga, czy to RT, czy DLSS :D Niektórzy po prostu nie są w stanie zrozumieć, jak bardzo te dwa 'ficzery', w szczególności RT, mogą zmienić branżę gier.

Co do samego DLSS, widać, że w Anthem zaimplementowali go porządnie, nie tak jak na początku w Metro, które teraz btw. wygląda o wiele lepiej niż na premierę. Na pewno jak ktoś chce komuś na siłę udowodnić o słabościach DLSS, to może oczywiście pokazać screena 4k na 3-ktotnym zoomie w stopklatce i powiedzieć: 'O, te piksele są różne, nieco bardziej rozmyte, bu!', ale to tak samo jakbyście narzekali na takie techniki AA jak SMAA, bądź MLAA w porównaniu do SSAA, który daje najlepszy efekt... za najgorszą wydajność.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:55
18#7
Ja nie narzekam na technologie, tylko na obecne implementacje.
Nie lubię chwalić czegoś co będzie prawidłowo funkcjonować za X czasu.

PS. szachownica to też lipa.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:56)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 21:57
-16#8
Przecież implementacja już jest dobra, patrzyłeś na to co wrzuciłem? :E
Szachownica jest kozak, przy mało dynamicznych ruchach wygląda podobnie do natywnej rozdzielczości, a przy ruchu i tak jest motion blur, jednak jakość też zależy od implementacji.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:58)
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:59
28#9
No patrzyłem i widzę dalej rozmycie.
A jak siądę 10 metrów od TV to w ogóle jest kozak.
Kup kartę za 5 kafli i graj w '4k'.

Motion blur to pierwsza rzecz którą wyłączam w grach.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:00)
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072019.03.26, 22:02
15#10
Jak pokazujecie mi wzrost wydajności po włączeniu AA w porównaniu do jego AA, to chyba mam prawo mieć wątpliwości :D
Z tego powodu, mam wrażenie że to zwykły 'upscale' z rozdzielczości o jeden/dwa niżej, tylko z filtrem bazującym na głębokim uczeniu aby zatrzeć oczywiste artefakty.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:03)
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2019.03.26, 22:03
Dziwnym trafem u mnie włączenie DLSS zmniejsza wydajność :D
nie dość że mam mniej klatek to jeszcze obraz rozmazuje, nie no rewelacja!
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 22:05
-16#12
@crush
Czyli grasz w 4k bez żadnej formy TAA z migoczącymi pół-przezroczystymi teksturami? Super. :E
Jedyne sensowne opcje to TAA i DLSS, pozostałe metody AA nie nadają się do dzisiejszych gier z renderowaniem deffered.
RdzaweOko @ 2019.03.26 22:03  Post: 1196186
Dziwnym trafem u mnie włączenie DLSS zmniejsza wydajność :D
nie dość że mam mniej klatek to jeszcze obraz rozmazuje, nie no rewelacja!

A masz w ogólę kartę z Tensorami? :E :E
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:13)
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.03.26, 22:12
22#13
nVidia chyba płaci recenzentom za pokazywanie różnic między DLSS On i Off na miniaturkach. Zamiast patrzeć się w miniaturki weźmy pełnego rozmiaru obrazy z np podanego przez Krisola:
https://www.guru3d.com/articles-pages/shad...k-review,8.html
Obrazki to:
- DLSS Off: https://img.guru3d.com/compare/shadowtombr...f-rtx-ultra.png
- DLSS On: https://img.guru3d.com/compare/shadowtombr...x-ultra.png.png
Przy powiększeniu 100% (czyli w oryginalnym rozmiarze) widać wyraźnie, że DLSS mocno rozmywa obraz w obszarach o małym kontraście. Ponadto widać, że DLSS stosuje dość mocny efekt unsharp mask, który powoduje przestrzał kontrastu na krawędziach.

Unsharp masking jest objaśniony tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/Unsharp_masking
Przykład z screenshotów powyżej:
- DLSS Off: https://i.imgur.com/t7jK6tN.png
- DLSS On: https://i.imgur.com/Mc46FyC.png
W wersji z DLSS płaszcz jest mocno rozmazany, bo unsharp masking na nim nie pomaga (zbyt mały kontrast i brak wyraźnych krawędzi), natomiast na napisie La Casa Mexicana są widoczne artefakty w postaci przestrzału kontrastu wokół krawędzi liter.

Nie wydaje mi się, by unsharp masking wymagał rdzeni tensor. To można zaimplementować nawet na integrze Intela. Może niedługo ktoś zrobi porządny upscaling nie wymagający rdzeni tensor. Jak widać fanboje nVidii nie są wymagający, więc proste sztuczki zadziałają.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:18)
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 22:14
14#14
Gram w 1440p i oddaję mocz na mydlane udziwnienia.
Będzie się dało osiągnąć 4k@60 bez problemu, ewentualnie różnice z tymi bajerami będą rzeczywiście niezauważalne to będę grał w 4k.

NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.03.26, 22:31
Krisol @ 2019.03.26 22:05  Post: 1196187

RdzaweOko @ 2019.03.26 22:03  Post: 1196186
Dziwnym trafem u mnie włączenie DLSS zmniejsza wydajność :D
nie dość że mam mniej klatek to jeszcze obraz rozmazuje, nie no rewelacja!

A masz w ogólę kartę z Tensorami? :E :E

a DLSS nie musi działać razem z RT ?
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 22:34
-11#16
Namonaki @ 2019.03.26 22:31  Post: 1196191
Krisol @ 2019.03.26 22:05  Post: 1196187

(...)

A masz w ogólę kartę z Tensorami? :E :E

a DLSS nie musi działać razem z RT ?

Nie

crush @ 2019.03.26 22:14  Post: 1196190
Gram w 1440p i oddaję mocz na mydlane udziwnienia.
Będzie się dało osiągnąć 4k@60 bez problemu, ewentualnie różnice z tymi bajerami będą rzeczywiście niezauważalne to będę grał w 4k.

Do 1440p tym bardziej potrzebujesz DLSS albo TAA, reszta metod AA i tym bardziej brak AA wygląda słabo.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:35)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.03.26, 22:42
13#17
Wibowit @ 2019.03.26 22:12  Post: 1196189
nVidia chyba płaci recenzentom za pokazywanie różnic między DLSS On i Off na miniaturkach. Zamiast patrzeć się w miniaturki weźmy pełnego rozmiaru obrazy z np podanego przez Krisola:
https://www.guru3d.com/articles-pages/shad...k-review,8.html
Obrazki to:
- DLSS Off: https://img.guru3d.com/compare/shadowtombr...f-rtx-ultra.png
- DLSS On: https://img.guru3d.com/compare/shadowtombr...x-ultra.png.png
Przy powiększeniu 100% (czyli w oryginalnym rozmiarze) widać wyraźnie, że DLSS mocno rozmywa obraz w obszarach o małym kontraście. Ponadto widać, że DLSS stosuje dość mocny efekt unsharp mask, który powoduje przestrzał kontrastu na krawędziach.

Unsharp masking jest objaśniony tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/Unsharp_masking
Przykład z screenshotów powyżej:
- DLSS Off: https://i.imgur.com/t7jK6tN.png
- DLSS On: https://i.imgur.com/Mc46FyC.png
W wersji z DLSS płaszcz jest mocno rozmazany, bo unsharp masking na nim nie pomaga (zbyt mały kontrast i brak wyraźnych krawędzi), natomiast na napisie La Casa Mexicana są widoczne artefakty w postaci przestrzału kontrastu wokół krawędzi liter.

Nie wydaje mi się, by unsharp masking wymagał rdzeni tensor. To można zaimplementować nawet na integrze Intela. Może niedługo ktoś zrobi porządny upscaling nie wymagający rdzeni tensor. Jak widać fanboje nVidii nie są wymagający, więc proste sztuczki zadziałają.

Faktycznie w pełnym rozmiarze widać ewidentne rozmycie. To wygląda jak obraz widziany przez źle dobrane okulary. Masakra. Nie sądziłem, że DLSS aż tak psuje obraz. To ja już wolę grać w niższej (ale natywnej) rozdzielczości niż to coś.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:45)
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852019.03.27, 00:00
Ciekawe kiedy im się uda zrobić tak aby dls wyglądał lepiej niż 1800p upscalowane do 2160p bo coś im idzie jak po grudzie.
Adio'sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adio's2019.03.27, 00:25
Krisol @ 2019.03.26 22:34  Post: 1196193
Namonaki @ 2019.03.26 22:31  Post: 1196191
(...)

a DLSS nie musi działać razem z RT ?

Nie

crush @ 2019.03.26 22:14  Post: 1196190
Gram w 1440p i oddaję mocz na mydlane udziwnienia.
Będzie się dało osiągnąć 4k@60 bez problemu, ewentualnie różnice z tymi bajerami będą rzeczywiście niezauważalne to będę grał w 4k.

Do 1440p tym bardziej potrzebujesz DLSS albo TAA, reszta metod AA i tym bardziej brak AA wygląda słabo.


Ja gram w 4K na 32' monitorze bez AA chyba ze mam spory zapas mocy ale tak naprawde tego AA nie potrzeba 😉
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.27, 00:58
-5#20
Adio @ 2019.03.27 00:25  Post: 1196212
Krisol @ 2019.03.26 22:34  Post: 1196193
(...)

Nie

(...)

Do 1440p tym bardziej potrzebujesz DLSS albo TAA, reszta metod AA i tym bardziej brak AA wygląda słabo.


Ja gram w 4K na 32' monitorze bez AA chyba ze mam spory zapas mocy ale tak naprawde tego AA nie potrzeba 😉

Nie masz migotania np. trawy w takim BF 1/V?
Zaloguj się, by móc komentować