komentarze
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.03.18, 23:41
34#1
Skomentowałbym to, ale brak mi słów.
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.18, 23:44
-22#2
Teraz widać po co są rdzenie RT przy wykorzystaniu DXR, ale zaraz będzie płacz że Pascale są ubijane :)

No AMD odpalaj DXR i będą testy
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.18, 23:46
67#3
No to mnie rozbawiło, Crytek ruszył Nvidią niczym Ryzeny Intelem. :E
Dodatkowo 1060 3GB RIP.
Edytowane przez autora (2019.03.18, 23:50)
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.18, 23:49
-31#4
Krisol @ 2019.03.18 23:46  Post: 1194804
No to mnie rozbawiło, Crytek ruszył Nvidią niczym Ryzeny Intelem. :E

Karty od lat 90 potrafiły liczyć RayT, tylko bardzo bardzo powoli, więc po co to miało być aktywne 5 lat temu, jak dopiero teraz moc (a raczej dodanie rdzeni RT) pozwala odpalić RayT z zadowalającą płynnością ?

Odrazu zasłuba dema Cryteka które nawet obok prawdziwego RayT ( i wykorzystania DXR) nawet nie leżało
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.18, 23:51
32#5
Gary! @ 2019.03.18 23:49  Post: 1194806
Odrazu zasłuba dema Cryteka które nawet obok prawdziwego RayT ( i wykorzystania DXR) nawet nie leżało

Niby czemu? RTX w Metro, BF V i Tomb Raiderze to tak samo hybrydowy ray tracing.
Edytowane przez autora (2019.03.18, 23:52)
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.18, 23:53
-29#6
Krisol @ 2019.03.18 23:51  Post: 1194807
Gary! @ 2019.03.18 23:49  Post: 1194806
Odrazu zasłuba dema Cryteka które nawet obok prawdziwego RayT ( i wykorzystania DXR) nawet nie leżało

Niby czemu? RTX w Metro, BF V i Tomb Raiderze to też hybrydowy ray tracing.

Demo Cryteka nie korzysta z RayT( i bibioltek DXR) tylko wykorzystuje tzw Voxwele (dokumentacja techniczna crytek) - a to zupełnie co innego od RayT. Podobne coś było już pokazane w 2006 roku.
Edytowane przez autora (2019.03.18, 23:53)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.18, 23:57
31#7
Gary! @ 2019.03.18 23:53  Post: 1194808
Krisol @ 2019.03.18 23:51  Post: 1194807
(...)

Niby czemu? RTX w Metro, BF V i Tomb Raiderze to też hybrydowy ray tracing.

Demo Cryteka nie korzysta z RayT( i bibioltek DXR) tylko wykorzystuje tzw Voxwele (dokumentacja techniczna crytek) - a to zupełnie co innego od RayT.

:E
Rozumiesz w ogóle tę dokumentację? Albo chociaż to zdanie: 'Every frame on GPU we trace thousands of rays through the voxels (and shadow maps) in order to gather occlusion and indirect lighting.'
Wynik jest podobny do Metro(global illumination) oraz BF V(odbicia) w jednym ale dużo niższym kosztem.
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:02)
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.19, 00:02
-24#8
Krisol @ 2019.03.18 23:57  Post: 1194810
Gary! @ 2019.03.18 23:53  Post: 1194808
(...)

Demo Cryteka nie korzysta z RayT( i bibioltek DXR) tylko wykorzystuje tzw Voxwele (dokumentacja techniczna crytek) - a to zupełnie co innego od RayT.

:E
Rozumiesz w ogóle tę dokumentację? Albo chociaż to zdanie: 'Every frame on GPU we trace thousands of rays through the voxels (and shadow maps) in order to gather occlusion and indirect lighting.'
Wynik jest podobny jak w Metro ale dużo niższym kosztem.

Tak wykorzystują Voxels dla liczenia odbić, a to zupełnie coś innego niż tworzenie efektów wykorzystując RayT.

Prawdziwy RayT potrzebuje tak olbrzymiej mocy obliczeniowej że dziś korzysta sie tylko w małym ułamku z techniki RayT (np oświetlenie).

Liczenie na Voxela nie równa sie RayT, bardziej żę wynik jest zbliżony), ale jak widać na demie obliczenie odbić musi bardzo dużo kosztować mocy przez co detale, tekstury są marnej jakości inaczej demo robiłoby 10 fps.

Nvidia chce wdrożyć ułamek prawdziwego RT bez totalnego zmniejszenia wydajności ( boost dzięki RT core).

1080 TI = 2080 ale w Metro z GI (przy pomocy RayT) 1080 TI będzie robić 18 fps a 2080 50 fps. ITD ITD.
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:04)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.19, 00:04
30#9
Gary! @ 2019.03.19 00:02  Post: 1194811
Krisol @ 2019.03.18 23:57  Post: 1194810
(...)

:E
Rozumiesz w ogóle tę dokumentację? Albo chociaż to zdanie: 'Every frame on GPU we trace thousands of rays through the voxels (and shadow maps) in order to gather occlusion and indirect lighting.'
Wynik jest podobny jak w Metro ale dużo niższym kosztem.

Tak wykorzystują Voxels dla liczenia odbić, a to zupełnie coś innego niż tworzenie efektów wykorzystując RayT.

Prawdziwy RayT potrzebuje tak olbrzymiej mocy obliczeniowej że dziś korzysta sie tylko w małym ułamku z techniki RayT (np oświetlenie).

Liczenie na Voxela nie równa sie RayT, bardziej żę wynik jest zbliżony), ale jak widać na demie obliczenie odbić musi bardzo dużo kosztować mocy przez co detale, tekstury są marnej jakości inaczej demo robiłoby 10 fps.

Skoro wynik jest podobny a wymagana moc dużo niższa, to znaczy że metoda Nvidii jest nieefektywna i bezsensowna, a Cryteka przyszłościowa. Tekstury nie mają żadnego znaczenia przy RT, za to geometria była na wysokim poziomie.
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:07)
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.19, 00:06
-18#10
Krisol @ 2019.03.19 00:04  Post: 1194813
Gary! @ 2019.03.19 00:02  Post: 1194811
(...)

Tak wykorzystują Voxels dla liczenia odbić, a to zupełnie coś innego niż tworzenie efektów wykorzystując RayT.

Prawdziwy RayT potrzebuje tak olbrzymiej mocy obliczeniowej że dziś korzysta sie tylko w małym ułamku z techniki RayT (np oświetlenie).

Liczenie na Voxela nie równa sie RayT, bardziej żę wynik jest zbliżony), ale jak widać na demie obliczenie odbić musi bardzo dużo kosztować mocy przez co detale, tekstury są marnej jakości inaczej demo robiłoby 10 fps.

Skoro wynik jest podobny a wymagana moc dużo niższa, to znaczy że metoda Nvidii jest nieefektywna i bezsensowna, a Cryteka przyszłościowa.

RayT nie jest NV, to metoda stara ale powszechnie używana w CGI praktycznie każego filmu od 30 lat !!, NV daje możliwośc uruchomienia tej technologii w domu(w małym %), a nie w studiu animacyjnym które musi korzystać z olbrzymich komputerów,
*Konto usunięte*2019.03.19, 00:06

Zdajecie sobie wszyscy sprawę że cały narazie ten RT to protezowe doklejanie PATCHEM.Zdajecie sobie sprawę z tego koledzy!!!.Dopiero przyszłe gry będą z tym od podstaw napisane.A zdajecie sobie sprawę że cały ten bajer będzie dla typowych zjadaczy chleba jak będzie to w grach total war.A miną lata zanim to się pojawi.Bo gra by padła na pysk licząc tysiące świateł i odbić.Co innego jedno żródło odbić światła, co innego tysiące jednostek.Jeśli kowalski odpali takiego total wara będzie można walić podnietę tą technologią.Na razie to pic fotomontaż jak physx kto pamieta początki to wie jak było.Wielu sie nabrało na te bzdury wtedy.I wielu się nabiera teraz.Słupy Słupki słupeczki słupunie i procenty tej firmie to najlepiej wychodzi ;) :)
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:10)
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.19, 00:08
-17#12
Tak, pierwsze karty DX11 w dzisiejszych grach DX11 nie wyciągną więcej niż 10 fps (mimo żę 5 lat temu wymiatały), Nv otwiera nowy rozdział tworzenia grafiki 3d, to źle ? coś sie ruszyło (bo na AMD nie ma co liczyć żę coś wymyśli nowego)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.19, 00:09
31#13
Gary! @ 2019.03.19 00:06  Post: 1194814
Krisol @ 2019.03.19 00:04  Post: 1194813
(...)

Skoro wynik jest podobny a wymagana moc dużo niższa, to znaczy że metoda Nvidii jest nieefektywna i bezsensowna, a Cryteka przyszłościowa.

RayT nie jest NV, to metoda stara ale powszechnie używana w CGI praktycznie każego filmu od 30 lat !!, NV daje możliwośc uruchomienia tej technologii w domu(w małym %), a nie w studiu animacyjnym które musi korzystać z olbrzymich komputerów,

Dalej metoda Cryteka jest dużo lepsza - wygląda podobnie i działa dużo lepiej.
DjXbeatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DjXbeat2019.03.19, 00:09
Krisol @ 2019.03.18 23:46  Post: 1194804
No to mnie rozbawiło, Crytek ruszył Nvidią niczym Ryzeny Intelem. :E
Dodatkowo 1060 3GB RIP.

Do GDC nV już od dawna się przygotowywała a Crytek swoje demo technologiczne udostępnił 3 dni temu.
Chyba nie wierzysz, że całkowicie zmieniono harmonogram pokazu 3 dni przed GDC? ;)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.19, 00:11
27#15
DjXbeat @ 2019.03.19 00:09  Post: 1194818
Krisol @ 2019.03.18 23:46  Post: 1194804
No to mnie rozbawiło, Crytek ruszył Nvidią niczym Ryzeny Intelem. :E
Dodatkowo 1060 3GB RIP.

Do GDC nV już od dawna się przygotowywała a Crytek swoje demo technologiczne udostępnił 3 dni temu.
Chyba nie wierzysz, że całkowicie zmieniono harmonogram pokazu 3 dni przed GDC? ;)

Ta, bo Nvidia pozyskuje informacje z reddita albo z pclaba. :E
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:15)
*Konto usunięte*2019.03.19, 00:13
DjXbeat @ 2019.03.19 00:09  Post: 1194818
Krisol @ 2019.03.18 23:46  Post: 1194804
No to mnie rozbawiło, Crytek ruszył Nvidią niczym Ryzeny Intelem. :E
Dodatkowo 1060 3GB RIP.

Do GDC nV już od dawna się przygotowywała a Crytek swoje demo technologiczne udostępnił 3 dni temu.
Chyba nie wierzysz, że całkowicie zmieniono harmonogram pokazu 3 dni przed GDC? ;)

10 lat to robili bro 10 lat i 2 gry na krzyż a sry 3 queake z ery kamienia łupanego.
Gary!Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gary!2019.03.19, 00:13
-3#17
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2019.03.19, 03:24)
Gonzo3211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gonzo32112019.03.19, 00:16
supervisor @ 2019.03.18 23:41  Post: 1194800
Skomentowałbym to, ale brak mi słów.

Czytaj więcej książek :E
DjXbeatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DjXbeat2019.03.19, 00:20
hary76 @ 2019.03.19 00:13  Post: 1194820
DjXbeat @ 2019.03.19 00:09  Post: 1194818
(...)

Do GDC nV już od dawna się przygotowywała a Crytek swoje demo technologiczne udostępnił 3 dni temu.
Chyba nie wierzysz, że całkowicie zmieniono harmonogram pokazu 3 dni przed GDC? ;)

10 lat to robili bro 10 lat i 2 gry na krzyż a sry 3 queake z ery kamienia łupanego.

Chyba nie rozumiesz o co w tym chodzi.
Raytracing jako technologia już od dawna jest dostępna i stosowna między innymi w filmach animowanych. Problem polega na tym, że materiał video łącznie z zastosowaną technologia rt jest renderowany nie w czasie rzeczywistym. To co w filmie trwa 5s może być renderowane wcześniej przez kilka godzin. W przypadku przełożenia rt do gier 3D wszystko musi być liczone w locie. Stąd pojawiły się dedykowane jednostki rt w kartach nv.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.19, 00:20
27#20
Gary! @ 2019.03.19 00:13  Post: 1194821
Krisol @ 2019.03.19 00:11  Post: 1194819
(...)

Ta, bo Nvidia pozyskuje informacje z reddita albo z pclaba. :E

Nv dąży do kinowej jakości grafiki, (metro wygląda obłędnie ), niech wkońcu AMD coś rozwinie a nie ciągle smaży arch. która nic ciekawego do tworzenia grafiki 3d nie wprowadziła. (wymyślili Teselacje i po wielu latach nadal kuleją w swojej technologii)

Poniekąd wprowadzili Vulkana i DX12, TressFX, asynchroniczne shadery, primitive shaders, pełną wydajność FP16 w mainstreamie.
Edytowane przez autora (2019.03.19, 00:24)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.