Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
amb00 (2019.03.06, 20:32)
Ocena: 15
#1

0%
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).
Edytowane przez autora (2019.03.06, 20:32)
sprzetowiec90 (2019.03.06, 20:43)
Ocena: 18
#2

0%
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).


Co nie zmienia rzeczy ze moga wypuscic taki 64rdzeniowy proc zeby pokazac chocby i intelowi. Jak komus bedzie potrzeba 64c to se kupi i tyle.
Ania1984 (2019.03.06, 21:19)
Ocena: 34
#4

0%
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


Haha co ? Dla masowego odbiorcy / gracza 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę ?? :D Chyba najwcześniej w okolicach 2025 roku, 3nm i liftu konsol kolejnej generacji. Jeszcze powiedz, że masz na myśli 24 rdzenie 48 wątków :D Jak gry będą wykorzystywać 16 rdzeni 32wątki za parę ładnych lat to będzie mega sukces. Przecież kolejna generacja konsol będzie miała 8 rdzeni 16 wątków..
Kenjiro (2019.03.06, 21:27)
Ocena: 16
#5

0%
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).

Gdyby to było takie proste, to by się robiło, ale niektórych rzeczy się nie da. Np. w Windowsie wątek GUI może być tylko jeden (PS. na proces oczywiście, niby można zrobić osobne wątki GUI na każde okno, ale to więcej problemów niż korzyści). Aby coś wyświetlić, musisz kombinować z synchronizacją wątków, przekazywaniem danych pomiędzy nimi i liczyć, że niczego nie przeoczysz i na wszystkie okazje napiszesz testy, inaczej Twój program zacznie się sypać jak domek z kart.
Edytowane przez autora (2019.03.06, 21:31)
lolek.olo (2019.03.06, 21:44)
Ocena: 17
#6

0%
Ania1984 @ 2019.03.06 21:19  Post: 1192440
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


Haha co ? Dla masowego odbiorcy / gracza 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę ?? :D Chyba najwcześniej w okolicach 2025 roku, 3nm i liftu konsol kolejnej generacji. Jeszcze powiedz, że masz na myśli 24 rdzenie 48 wątków :D Jak gry będą wykorzystywać 16 rdzeni 32wątki za parę ładnych lat to będzie mega sukces. Przecież kolejna generacja konsol będzie miała 8 rdzeni 16 wątków..

Jeśli gra będzie w stanie wykorzystać efektywnie 16 wątków, to bardzo prawdopodobne, że więcej również będzie w stanie wykorzystać, po niewielkiej modyfikacji kodu. To nie przejście z 1 wątku na 2, czy z 2 na 4. Wówczas można było precyzyjnie wskazywać co ma liczyć dany wątek. Konkretny typ danych na konkretny wątek. W przypadku oprogramowania pisanego na 16 wątków, nie ma innego racjonalnego wyjścia jak, dynamiczne i elastyczne przydzielanie zadań dostępnym rdzeniom/wątkom. 'Ręczne' optymalizowanie procesów pod konkretnie 16 wątków, to nieracjonalne pod względem kosz/efekt rozwiązanie.
coldfire (2019.03.06, 22:00)
Ocena: 9
#8

0%
Wyjaśniłeś dobrze. Ale wirtualki to tylko niewielka część wielkiego tortu.
amb00 (2019.03.06, 22:04)
Ocena: 5
#9

0%
Kenjiro @ 2019.03.06 21:27  Post: 1192443
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).

Gdyby to było takie proste, to by się robiło, ale niektórych rzeczy się nie da. Np. w Windowsie wątek GUI może być tylko jeden (PS. na proces oczywiście, niby można zrobić osobne wątki GUI na każde okno, ale to więcej problemów niż korzyści). Aby coś wyświetlić, musisz kombinować z synchronizacją wątków, przekazywaniem danych pomiędzy nimi i liczyć, że niczego nie przeoczysz i na wszystkie okazje napiszesz testy, inaczej Twój program zacznie się sypać jak domek z kart.

Wiem, że rozdzielenie jakiegoś zadania na wątki może być trudne i nawet nie zawsze jest możliwe. Jednak silniki graficzne czy profesjonalne oprogramowanie powinno dać się podzielić na dużo wątków.
sprzetowiec90 @ 2019.03.06 20:43  Post: 1192430
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).


Co nie zmienia rzeczy ze moga wypuscic taki 64rdzeniowy proc zeby pokazac chocby i intelowi. Jak komus bedzie potrzeba 64c to se kupi i tyle.

Jeśli nadal dużo gier i profesjonalnego oprogramowania będzie używać maksymalnie kilku wątków, to nie będzie wielu ludzi potrzebować 64-rdzeniowych procesorów. Bo po co im by był taki, skoro np. 16-rdzeniowiec zapewni im taką samą wydajność, a może nawet wyższą dzięki wyższemu taktowaniu.
iD4Ru73K (2019.03.06, 22:12)
Ocena: 7
#10

0%
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


W booście przez 10 sekund. Nie chcę wiedzieć z którego drzewa zalazłeś.
amb00 (2019.03.06, 22:16)
Ocena: -2
#11

0%
iD4Ru73K @ 2019.03.06 22:12  Post: 1192457
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


W booście przez 10 sekund. Nie chcę wiedzieć z którego drzewa zalazłeś.

Intel pokazał wcześniej, że to co mówi Markus_TVN jest możliwe :D https://pclab.pl/news78128.html
Markus_TVN (2019.03.06, 22:46)
Ocena: 0
#12

0%
Pomarzyc chyba jeszcze wolno ;)
liczyłem na godnego następce TR 2950X ale skoro to zbyt duże wymagania
to niechby przynajmniej zrobili 16 jajców i pod 4,8GHz na wszystkich rdzeniach
PACH (2019.03.06, 23:13)
Ocena: 8
#13

0%
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).

Tak i skończy się jak zazwyczaj, czyli byle notatnik będzie wymagał do jako takiego działania 12 rdzeni :E
HΛЯPΛGŌN (2019.03.07, 00:22)
Ocena: -3
#14

0%
64 rdzenie kompletnie są niepotrzebne na rynku HDET. 32 to aż nadto :) Mocniejsze zegary, lepsze IPC, to jest istotne.
Avitr (2019.03.07, 00:27)
Ocena: 1
#15

0%
Po prostu w Epycach też podwoją ilość rdzeni.
h63619 (2019.03.07, 02:27)
Ocena: 4
#17

0%
Przez wiele lat Intel utrzymywał model 2 rdzenie w standardzie, 4 dla wymagających a więcej dla wymagających i bardzo bogatych.
W efekcie gry robi się tak by znośnie działały na 2 rdzeniach i 4 wątkach. Zrobienie gry wymagającej 4 rdzeni mocno ograniczyłoby liczbę klientów zaś robienie gry która na większości komputerów działa znacznie gorzej niż na elitarnych maszynach niezbyt się opłaci.
Teraz powoli 4 rdzenie staną się bardzo powszechne a 8 niczym nadzwyczajnym więc będzie opłacało się robić gry wymagające minimum 4 rdzeni i działające wyraźnie lepiej na 8. To zachęci graczy do częstszej wymiany sprzętu a każdy nowy komputer będzie miał więcej rdzeni więc znowu będzie się opłacało pisać gry na więcej rdzeni.
Oprogramowanie biurowe raczej na znacznie większej ilości rdzeni nie skorzysta, bo niby po co?
Oprogramowanie profesjonalne już teraz jest optymalizowane na więcej rdzeni, ale to jest rynek raczej niszowy.
kain (2019.03.07, 02:54)
#18

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2019.03.07 00:22  Post: 1192487
64 rdzenie kompletnie są niepotrzebne na rynku HDET. 32 to aż nadto :) Mocniejsze zegary, lepsze IPC, to jest istotne.


Jakieś uzasadnienie tej śmiałej tezy? ;)
McMenel (2019.03.07, 06:12)
Ocena: 7
#19

0%
HEDT Intela umarło z winy Intela.
BOLOYOO (2019.03.07, 07:36)
Ocena: 1
#20

0%
yamata @ 2019.03.07 00:27  Post: 1192490


Przecież to troll. Widać po awatarze... ;)

Zaręczam ci, misiu, że ciężko w codziennej pracy będzie ci zmęczyć mojego stareńkiego czterordzeniowego i ośmiowątkowego i7 z serii Ivy Bridge. Bez przetaktowywania, bo choć wiem jak go zatkać w 100% nie czuję potrzeby by to robić. Zbyt rzadko jest taka potrzeba (konwertowanie i pakowanie plików)...

I uwierz mi, nie zajmuję się pierdołami na komputerze, a gram na konsolach. Głównie.


Lol... Byle jaka nowa gra w FullHD by go używała w 100% ;)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 23
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 23
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane