komentarze
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872019.04.13, 14:25
Jeszcze dwie generacje RTX i będzie standard dla każdego kowalskiego.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.04.13, 14:54
20#2
Żałośnie wygląda DLSS w 1080p. A 2060 nie nadaje się do wyższych rozdziałek z RTX ON. Oczy łzawią od patrzenia na DLSS 1080p.
VSS2019.04.13, 15:09
-8#3
widzieliśmy demo technologiczne na silniku Cry Engine, gdzie odbicia były obliczane na karcie AMD Vega 56 niewyposażonej w rdzenie RT.
,

gdyby bylo by to na szersza skale to owy RT zmusił by nvidie do drastycznych ciec UVP by te karty miały jaką-kolwiek opcje przetargowa
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.04.13, 15:35
'Ray tracing w grach stał się faktem. Trzy gry, które dogłębnie przetestowaliśmy....'
Rzeczywiście RT podbija gry, nie istnieją informacje ile graczy faktycznie korzysta z RT gracze PC zazwyczaj wolną stałe 60 FPS a nawet RTX 2080Ti nie potrafi tego zapewnić więc nie wiem czy to taki sukces, myśle że wiele osób kupuje RTX bo chce mieć 60fps+ w wyższych rozdzielczościach bo nie mają alternatywy, ale mogę się mylić dopiero po premierze nowych kart amd będzie można stwierdzić co wolą ludzie, Tanią wydajnosc czy drogie rt.
PhoenixsupleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Phoenixsuple2019.04.13, 15:52
-17#5
Adam524 @ 2019.04.13 15:35  Post: 1198439
'Ray tracing w grach stał się faktem. Trzy gry, które dogłębnie przetestowaliśmy....'
Rzeczywiście RT podbija gry, nie istnieją informacje ile graczy faktycznie korzysta z RT gracze PC zazwyczaj wolną stałe 60 FPS a nawet RTX 2080Ti nie potrafi tego zapewnić więc nie wiem czy to taki sukces, myśle że wiele osób kupuje RTX bo chce mieć 60fps+ w wyższych rozdzielczościach bo nie mają alternatywy, ale mogę się mylić dopiero po premierze nowych kart amd będzie można stwierdzić co wolą ludzie, Tanią wydajnosc czy drogie rt.

A ty masz problem z liczbami czy jak ze piszesz takie glupoty, 2080ti nie utrzyma 60fps ?? WTF
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2019.04.13, 16:12
13#6
A tymczasem gdzieś na świecie:

https://youtu.be/f2m1uT-PXCs
https://youtu.be/RbM5w9CBDIw
https://youtu.be/J3hT4Epr5ds
https://youtu.be/Y05RIoMZ8oU
I to bez RTX, szef Nvidii płakał jak zobaczył :)
Edytowane przez autora (2019.04.13, 16:14)
ombre070Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ombre0702019.04.13, 16:24
Phoenixsuple @ 2019.04.13 15:52  Post: 1198443
Adam524 @ 2019.04.13 15:35  Post: 1198439
'Ray tracing w grach stał się faktem. Trzy gry, które dogłębnie przetestowaliśmy....'
Rzeczywiście RT podbija gry, nie istnieją informacje ile graczy faktycznie korzysta z RT gracze PC zazwyczaj wolną stałe 60 FPS a nawet RTX 2080Ti nie potrafi tego zapewnić więc nie wiem czy to taki sukces, myśle że wiele osób kupuje RTX bo chce mieć 60fps+ w wyższych rozdzielczościach bo nie mają alternatywy, ale mogę się mylić dopiero po premierze nowych kart amd będzie można stwierdzić co wolą ludzie, Tanią wydajnosc czy drogie rt.

A ty masz problem z liczbami czy jak ze piszesz takie glupoty, 2080ti nie utrzyma 60fps ?? WTF


Jemu chyba chodziło o 4k 60fps i RT,a tego 2080ti nie dźwignie .

Ja sam zdaje sobie sprawę że za jakis czas (na pewno nie w tym roku) bede zmuszony wymienic swoją 1080ti na 2080ti bo gram w 4k i powoli zaczyna sie robić ciasno,ale nie zmieniłbym dla RT,bo musiał bym się cofnąć do 1080p lub 1440p.Dziekuje postoje.
iD4Ru73KZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
iD4Ru73K2019.04.13, 16:30
-14#8
Na przykładzie tych trzech tytułów jednoznacznie widać, że RT i DLSS to przełomowe, ba, rewolucyjne technologie.

Trzeba tylko dobrą lupę i koniecznie zamiast grać w grę, stać w miejscu i podziwiać tekstury. Szczególnie w grach dynamicznych.

Kamień milowy.
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2019.04.13, 16:34
ombre070 @ 2019.04.13 16:24  Post: 1198448
Phoenixsuple @ 2019.04.13 15:52  Post: 1198443
(...)

A ty masz problem z liczbami czy jak ze piszesz takie glupoty, 2080ti nie utrzyma 60fps ?? WTF


Jemu chyba chodziło o 4k 60fps i RT,a tego 2080ti nie dźwignie .

Ja sam zdaje sobie sprawę że za jakis czas (na pewno nie w tym roku) bede zmuszony wymienic swoją 1080ti na 2080ti bo gram w 4k i powoli zaczyna sie robić ciasno,ale nie zmieniłbym dla RT,bo musiał bym się cofnąć do 1080p lub 1440p.Dziekuje postoje.

Wyczekuj obniżek geforce o 40% gdy konkurencja wypuści swoje karty w 7 nm.
AdolphZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adolph2019.04.13, 16:37
-4#10
Może jestem ślepy, ale są gdzieś całe screeny z DLSS dostępne?
EDIT: A dobra, mobilna wersja strony :P
Edytowane przez autora (2019.04.13, 16:39)
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.04.13, 16:52
-2#11
Bez kłótni... technologia RT i DLSS sama w sobie jest świetna jednak, jest bardzo droga i ja oraz duża część graczy wybiera FPS a nie lepsze oświetlenie. Gdybym ja zamierzał kupować teraz kartę z tego segmentu celowałbym w 4k 60fps a nie w RT jednak nie mam za specjalnie alternatywy dla 2080TI więc zmuszony byłbym dopłacić do funkcji której nie potrzebuje, dlatego napisałem że dopiero kiedy AMD wypuści karty zapewniające dobrą wydajność w 4K w sensownej cenie będzie można określić co wolą ludzie: dopłacić do RT i grać w 30 fps czy zapłacić stosunkowo mało i cieszyć sie 4K bez takich bajerów.
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62019.04.13, 17:16
-3#12
Potrzeba czasu. Z DX11 i teselacją było podobnie na początku. RT jest wymagające, więc jeszcze trochę czasu minie zanim twórcy nauczą się to poprawnie implementować i zanim pojawi się odpowiedni sprzęt. Na razie to taka zajawka.
Nie ma co hejtować, tu potrzeba czasu. Poza tym, to demo uruchamiane na Vedze, to nie jest RT i po oględzinach widać niedostatki użytej tam techniki, wystarczy co nieco poczytać.
Ludzie też nie ogarniają, że dema technologiczne, to nie jest to samo co gra.
Edytowane przez autora (2019.04.13, 17:19)
*Konto usunięte*2019.04.13, 17:30
-15#13
mocu1987 @ 2019.04.13 14:25  Post: 1198429
Jeszcze dwie generacje RTX i będzie standard dla każdego kowalskiego.


Drogi kolego 10 latek upłynie zanim to będzie dla kowalskiego standard ,jeśli nvidia będzie robić to co robi.Pierwsze 3060 będzie o wydajności 2080 cienizna z boczkiem.Kolejna 4060 to będzie 2080TI ,cienizna z szynką i dopiero 5060 będzie o wydajności 3080 i dalej to będzie lipa ,chyba że nvidia coś zrobi z tymi spadkami.Producenci skarżą się, że po włączeniu paru opcji wszystko leci na 50% na łeb na szyje.Jeśli dodamy wzrosty cen, to te karty będą po 3k.Więc licz serie jakieś 6050 albo 7050 żebyś sobie pograł w 1080P bu ha ha .Nic tylko sie cieszyć i skakać z radości.Oczywiście wszystko dało by rade przyśpieszyć i za grać na nosie i nie kupować tych kart.Zaraz wydajność zmieniła by się z ceną.Dostalibyśmy za 30% do ceny 65% do wydajności.Problem polega na tym że wyznawcy tej firmy kupują te karty na zapas żeby im nie brakło.A ta firma ma teraz pole do manewru z podnoszeniem wydajności.Mogą co druga generacje przyśpieszać TENSORY, A CO DRUGĄ.........Szkoda gadać co robi brak konkurencji.10 lat kolego wspomnisz moje słowa ................O ile się to tak naprawdę przyjmie.Tak samo było z psyhx sprawdź kiedy to weszło.Jak to wejdzie do Total wara, albo gra w stylu Skyryma itd.....To już będzie czuć że za generacje pogra w to typowy Kowalski na fulla.Narazie nie pamietam kto to wspominał,bodaj twórcy Control.Po właczeniu wszystkich dostępnych bajerów i RT mam kupe śmiechu z 2080TI i z jej ceny.A trzeba liczyć że ta gra demo-technologiczne-RT ;) ma jeszcze na siebie zarobić bu ha ha.Tak potężne są te karty że albo albo....... Najbardziej lubie teksty w stylu.Musiałem sobie zapewnić rozgrywke w 4k i wydałem 6k na kartę i musiałem wydać na procka 2,5k żeby nie czuł się samotny w budzie.......Szkoda tylko że gier jest tysiące do przejścia.Ale jak sie goni za nowościami albo gra w crapy z optymalizowane pod wyciągniecie kaski to mamy potem takie efekty.Musiałem wydać ....................bu ha ha
Edytowane przez autora (2019.04.13, 17:50)
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.04.13, 19:06
ehh hary tyle lat na forum, a jeszcze nie nauczyłeś się pisać :E
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2019.04.13, 19:47
14#15
Adam524 @ 2019.04.13 16:52  Post: 1198455
[...] technologia RT i DLSS sama w sobie jest świetna jednak [...]

Że co przepraszam? DLSS jest świetna? Wygląda jak zwykły upscaling, który gubi mnóstwo szczegółów, znacząco pogarsza jakość tekstur, a jedyny pozytywny element to taki, że zwiększa wydajność. Co nie jest zresztą niczym dziwnym, bo tak działa upscaling.
Na podstawie obrazków z tego portalu zrobiłem proste doświadczenie:
wycinek z obrazka z 4K: https://pasteboard.co/I9YxYf1.png
powyższy wycinek z 4K zmniejszony do 1440p i z powrotem do 4K + niewielkie wyostrzenie z unsharp mask: https://pasteboard.co/I9YyhTU.png
wycinek z 4K DLSS: https://pasteboard.co/I9YyduE.png
Wyraźnie widać błędy algorytmu renderingu na prawie poziomych krawędziach, gdzie rendering ma ok. dwukrotnie niższą rozdzielczość (czyli ok. FHD) i jest znacząco gorszy od 1440p. Na plus za to są tekstury, które są wyraźnie gorsze od 4K, ale nie tak jak po upscalingu z 1440p.
Krótko mówiąc, 4K DLSS od nVidii to taki odpowiednik 5G Ready z Play, ani to 4K, ani to supersampling. Przydałby się jakiś pozew za oszukane nazewnictwo...

PS. Opierałem się na samplach z tego portalu, różnią się kontrastem, niestety, co nie ułatwia analizy.
Edytowane przez autora (2019.04.13, 19:49)
*Konto usunięte*2019.04.13, 19:49
-14#16
Wpis usunięty przez moderatora
Edytowane przez moderatora (2019.04.16, 00:12)
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2019.04.13, 19:54
Pawelek6 @ 2019.04.13 17:16  Post: 1198459
Poza tym, to demo uruchamiane na Vedze, to nie jest RT i po oględzinach widać niedostatki użytej tam techniki, wystarczy co nieco poczytać.

A dokładanie RT w obecnych trzech tytułach do obecnych silników ze 'starym' renderingiem to czym niby jest? Przecież to też nie jest RT w pełnej krasie, tylko wycinki, by to 'jakoś' działało. Wydajność by padła na pysk, gdyby zrobić pełne RT, tak jak to robi np. Maya czy Blender.
*Konto usunięte*2019.04.13, 20:02
-7#18
Test W RT i z RT nowych starych kart jakby kogoś interesiło.Do zobaczenia przy kawce :)
https://wccftech.com/geforce-gtx-ray-traci...mance-snapshot/
Chyba że było to srki :(
Edytowane przez autora (2019.04.13, 20:04)
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2019.04.13, 21:12
Jest jeszcze gra Quake II wykorzystująca doskonalszy algorytm Path Tracing, który unifikuje wszystkie efekty oświetleniowe, cienie, odbicia etc. Szkoda że nie została przetestowana w tym artykule.
Quake II RTX: Re-Engineering a Classic with Ray Tracing Effects on Vulkan
http://brechpunkt.de/q2vkpt/
P.S.
Daje się grać w rozdzielczości 1680x1050 na GTX 1080 z najnowszymi sterownikami!
Pełną wersję Quake II można kupić na GOG.com za 37 zł.
Edytowane przez autora (2019.04.13, 21:53)
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.04.13, 22:14
-10#20
Ryszawy @ 2019.04.13 16:12  Post: 1198446
A tymczasem gdzieś na świecie:

https://youtu.be/f2m1uT-PXCs
https://youtu.be/RbM5w9CBDIw
https://youtu.be/J3hT4Epr5ds
https://youtu.be/Y05RIoMZ8oU
I to bez RTX, szef Nvidii płakał jak zobaczył :)

Zapomniałeś dopisać że było to odpalone na 2080, z prawie zerową ilością tekstur, świata, fabuły, NPCtów itd. działa ledwo w ~40 fpsach. Płakał, bo zobaczył Pclaba :E
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.