Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Setnik (2019.02.23, 08:08)
Ocena: 9
#1

0%
Niech jeszcze zrobią x sztuk w litografii 14nm ++++, to z pewnością dadzą radę z produkcją.
Silver Shai (2019.02.23, 10:44)
Ocena: 5
#2

0%
Ciekawe jak taki: Xeon Gold 5222 radziłby sobie w grach - czy większa liczba linii oraz pamięci cache i korekcja błędów RAM wpłynęłaby pozytywnie na końcowy rezultat i lepszy wynik niż konsumencki np i7 7700.
Aargh (2019.02.23, 14:32)
Ocena: 4
#3

0%
Setnik @ 2019.02.23 08:08  Post: 1190552
Niech jeszcze zrobią x sztuk w litografii 14nm ++++, to z pewnością dadzą radę z produkcją.

Ale wiesz, że liczba modeli nie odpowiada rzeczywistej liczbie tworzonych układów? Po to powstał binning.
pwil (2019.02.24, 00:03)
Ocena: 3
#4

0%
Silver Shai @ 2019.02.23 10:44  Post: 1190570
Ciekawe jak taki: Xeon Gold 5222 radziłby sobie w grach - czy większa liczba linii oraz pamięci cache i korekcja błędów RAM wpłynęłaby pozytywnie na końcowy rezultat i lepszy wynik niż konsumencki np i7 7700.


Podobnie jak Ryzeny i Threadrippery. Raz lepiej, raz gorzej. Zależy, czy programiści optymalizowali grę na więcej wątków i więcej cache L2 oraz nieco większe opóźnienia.
Wibowit (2019.02.24, 11:57)
Ocena: 4
#5

0%
Silver Shai @ 2019.02.23 10:44  Post: 1190570
Ciekawe jak taki: Xeon Gold 5222 radziłby sobie w grach - czy większa liczba linii oraz pamięci cache i korekcja błędów RAM wpłynęłaby pozytywnie na końcowy rezultat i lepszy wynik niż konsumencki np i7 7700.

Korekcja błędów RAM nie jest po to, by zwiększyć wydajność. Jest po to, żeby system działał stabilnie. Z drugiej strony korekcja błędów powinna być w stanie skorygować błędy powstałe przez zbyt duże podkręcenie RAMu.

Kontrolery GDDR5 na kartach graficznych mają wbudowane wykrywanie błędów na ścieżce od kości pamięci do GPU. Po wykryciu błędu transmisji ta jest ponawiana. Z tego powodu zbyt duże podkręcenie VRAMu może czasem spowolnić działanie karty, bo zamiast korzystać ze zwiększonego taktowania kontroler pamięci będzie często ponawiał błędne transfery.

Samo wykrywanie błędów to jeszcze nie korekcja (np: wykrywanie błędów transferu nie wymaga obecności bitów ECC obok danych w pamięci), ale podejrzewam, że korekcja błędów też może wiązać z dodatkowymi opóźnieniami, tzn w momencie kiedy wystąpi błąd do skorygowania rdzeń CPU będzie musiał sobie trochę na tę korekcję poczekać.
Edytowane przez autora (2019.02.24, 11:59)
i386 (2019.02.24, 20:49)
Ocena: 1
#6

67%
Ciekawe czy ktos jeszcze sie łapie w tej ilości ....
Marek1981 (2019.02.24, 22:51)
Ocena: 2
#7

0%
Wibowit @ 2019.02.24 11:57  Post: 1190655
Silver Shai @ 2019.02.23 10:44  Post: 1190570
Ciekawe jak taki: Xeon Gold 5222 radziłby sobie w grach - czy większa liczba linii oraz pamięci cache i korekcja błędów RAM wpłynęłaby pozytywnie na końcowy rezultat i lepszy wynik niż konsumencki np i7 7700.

Korekcja błędów RAM nie jest po to, by zwiększyć wydajność. Jest po to, żeby system działał stabilnie. Z drugiej strony korekcja błędów powinna być w stanie skorygować błędy powstałe przez zbyt duże podkręcenie RAMu.

Kontrolery GDDR5 na kartach graficznych mają wbudowane wykrywanie błędów na ścieżce od kości pamięci do GPU. Po wykryciu błędu transmisji ta jest ponawiana. Z tego powodu zbyt duże podkręcenie VRAMu może czasem spowolnić działanie karty, bo zamiast korzystać ze zwiększonego taktowania kontroler pamięci będzie często ponawiał błędne transfery.

Samo wykrywanie błędów to jeszcze nie korekcja (np: wykrywanie błędów transferu nie wymaga obecności bitów ECC obok danych w pamięci), ale podejrzewam, że korekcja błędów też może wiązać z dodatkowymi opóźnieniami, tzn w momencie kiedy wystąpi błąd do skorygowania rdzeń CPU będzie musiał sobie trochę na tę korekcję poczekać.

W grach ecc jest niepotrzebne, wynik końcowy jest i tak pokazywany w jakieś dokładności i odszumiany przez odpowiednie algorytmy. Natomiast w obliczeniach (zwłaszcza naukowych) jeden błąd może sporo kosztować, już nie mówiąc że obliczenia trwają niekiedy kilka godzin czasami dni.Operację należy powtórzyć i uzyskać te same wyniki...
Rybaczek Koziołka (2019.03.05, 14:59)
Ocena: 0
#8

0%
Setnik @ 2019.02.23 08:08  Post: 1190552
Niech jeszcze zrobią x sztuk w litografii 14nm ++++, to z pewnością dadzą radę z produkcją.


to nie są procki dla mas. procki serwerowe zwykle intel robi w lepiej opanowanej starszej grubszej litografii, aby nie było wtopy. kosztem tego jest wyższe TDP. ale to jest dla serwera, gdzie siedzi potężny wiatrak i świetnie zaprojektowany przepływ powietrza, nie to co w standardowej budzie ATX.

tak więc zapewniam cię, procka serwerowego to ty nie kupisz :) a gdybyś nawet rozkręcał jakiś biznes, to i tak lepiej wynająć wirtualkę w jakiejś chmurze którą sobie wybierzesz, chyba że .... przekroczysz pewną skalę. ale skoro tu piszesz, to tej skali nie przekroczyłeś i w najbliższym czasie nie przekroczysz, tak jak ja ;)
Rybaczek Koziołka (2019.03.05, 15:01)
Ocena: 0
#9

0%
Silver Shai @ 2019.02.23 10:44  Post: 1190570
Ciekawe jak taki: Xeon Gold 5222 radziłby sobie w grach - czy większa liczba linii oraz pamięci cache i korekcja błędów RAM wpłynęłaby pozytywnie na końcowy rezultat i lepszy wynik niż konsumencki np i7 7700.


po prostu nijak. to co masz w blaszaku, to jest UMA. w przypadku serwerów jest to NUMA która w grach radzi sobie gorzej.

tu masz jednocześnie odpowiedź, dlaczego AMD wypadają gorzej w grach. chodzi o to, że wewnętrznie architektura Ryzen to jest NUMA, bardziej wydajna ogólnie, ale mniej wydajna w jednym wątku.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 21
Jeden mały, drugi trochę większy. 0
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 14
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 30
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Facebook
Ostatnio komentowane