Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
sempron166 (2019.02.07, 22:32)
Ocena: 6
#1

0%
Extra, wygląda jak klon Turricana, kiedyś się na C64 tym zagrywałem. Zacna giera.
nietopyrz (2019.02.07, 23:17)
Ocena: 6
#2

0%
Było o tym wiadomo od dwóch tygodni, ale dobrze, że przypominacie, gdy gra została udostępniona. 👍

Następna będzie Thimbleweed Park od 21 lutego.
Edytowane przez autora (2019.02.07, 23:41)
Fonzie (2019.02.07, 23:37)
Ocena: 0
#3

0%
Czy tylko mi od razu ta gra skojarzyła się z Contrą ???
Telvas (2019.02.08, 02:25)
Ocena: 0
#5

0%
O żesz! :O Rewelacja!
adul (2019.02.08, 05:14)
Ocena: 6
#7

0%
StymulatorPlazmowy @ 2019.02.08 01:48  Post: 1188137
Tylko że takie gierki zajmowały kiedyś kilkadziesiąt KB, a teraz kilkaset MB. Żenada.

Trochę niedokładne dane.
Nawet zwykły, NESowy Metroid zajmował 128 KiB (ponad kilkadziesiąt), a Super Metroid 3 MiB. Kiedyś to było koniecznością i wiązało się z ograniczeniami.
Sam Axiom Verge zajmuje mniej niż kilkaset, bo ~125 MiB (z czego ~100 MiB muzyka i dźwięki), i uważam, że jest to bardzo mało na dzisiejsze czasy.
Sam jestem zirytowany tym, jak bardzo dziś twórcy gier nie przejmują się rozmiarem i nie słyszeli o kompresji bezstratnej, ale AV jest tutaj OK.
xolox (2019.02.08, 08:15)
Ocena: 3
#8

0%
StymulatorPlazmowy @ 2019.02.08 01:48  Post: 1188137
Tylko że takie gierki zajmowały kiedyś kilkadziesiąt KB, a teraz kilkaset MB. Żenada.

Tylko że wtedy zamin pobraleś gierkę z bazaru..... albo miałeś już w domu... i wyczytywałeś z kasety to trwało... dłużej niż dziś siorbnąć gierkę z neta...
Zas (2019.02.08, 09:07)
Ocena: -2
#9

0%
Nawet za darmo bym tego nie tknął palcem.
romel2 (2019.02.08, 10:53)
Ocena: 0
#13

0%
(do usunięcia, nie ma opcji usuń...)
Edytowane przez autora (2019.02.08, 10:55)
romel2 (2019.02.08, 10:54)
Ocena: -4
#14

0%
adul @ 2019.02.08 05:14  Post: 1188141
StymulatorPlazmowy @ 2019.02.08 01:48  Post: 1188137
Tylko że takie gierki zajmowały kiedyś kilkadziesiąt KB, a teraz kilkaset MB. Żenada.

Trochę niedokładne dane.
Nawet zwykły, NESowy Metroid zajmował 128 KiB (ponad kilkadziesiąt), a Super Metroid 3 MiB. Kiedyś to było koniecznością i wiązało się z ograniczeniami.
Sam Axiom Verge zajmuje mniej niż kilkaset, bo ~125 MiB (z czego ~100 MiB muzyka i dźwięki), i uważam, że jest to bardzo mało na dzisiejsze czasy.
Sam jestem zirytowany tym, jak bardzo dziś twórcy gier nie przejmują się rozmiarem i nie słyszeli o kompresji bezstratnej, ale AV jest tutaj OK.


To jak StarCraft I stara wersja ok. 200MB, a nowa jedynka, darmowa zajmuje 7,5G. No dobra trochę lepsza czcionka, ale 7,5GB, gra z przed 20 lat...
mis_patys (2019.02.08, 11:07)
Ocena: 4
#15

0%
Tyle hejtu, a to jedna z lepszych Metroidvanii. Gralem w nia troche na Steamie (lata temu), w zeszlym roku skonczylem na Switchu i... misie bardzo.

Z tym, ze to jest gra dla starych dziadkow pamietajacych oryginalne metroidy i castlevanie, albo dla ludzi siedzacych w giereczkowie troche glebiej i zainteresowanych tym jak daleko mozna popchnac mechaniki oryginalnych Metroidow z NESa i SNESa jednoczesniej blisko trzymajac sie estetyki tamtych platformerow.


Telvas (2019.02.08, 11:17)
Ocena: 3
#16

0%
Qantex @ 2019.02.08 10:14  Post: 1188164
Volvox @ 2019.02.08 09:25  Post: 1188155
Na początek dali świetną Subnautice, a teraz jakieś kaszanki.

Chłopie nie pisz tak, bo dostaniesz bana. Ja za taki tekst dostałem bana. Niestety prawda nie jest w modzie :(

No chyba oszaleliście. Axiom Verge to jedna z najlepszych gier retro/2D ostatnich lat.
Edytowane przez autora (2019.02.08, 11:18)
Kitu (2019.02.08, 11:41)
Ocena: 1
#17

0%
Telvas @ 2019.02.08 11:17  Post: 1188172
Qantex @ 2019.02.08 10:14  Post: 1188164
(...)

Chłopie nie pisz tak, bo dostaniesz bana. Ja za taki tekst dostałem bana. Niestety prawda nie jest w modzie :(

No chyba oszaleliście. Axiom Verge to jedna z najlepszych gier retro/2D ostatnich lat.

Wiedźmin 3 jest jedną z najlepszych gier ostatnich lat, a mimo to jakoś mi nie podszedł. Też oszalałem czy po prostu każdy ma swój gust i lubi różne rzeczy?
Telvas (2019.02.08, 12:04)
Ocena: 5
#18

0%
Kitu @ 2019.02.08 11:41  Post: 1188175
Telvas @ 2019.02.08 11:17  Post: 1188172
(...)

No chyba oszaleliście. Axiom Verge to jedna z najlepszych gier retro/2D ostatnich lat.

Wiedźmin 3 jest jedną z najlepszych gier ostatnich lat, a mimo to jakoś mi nie podszedł. Też oszalałem czy po prostu każdy ma swój gust i lubi różne rzeczy?

Między 'ta gra mi nie podeszła', a 'ta gra to kaszanka' jest dość istotna różnica i tylko jedna z tych wypowiedzi jest związana z określeniem prywatnego gustu.
powerzx (2019.02.08, 12:45)
Ocena: -3
#19

0%
Telvas @ 2019.02.08 11:17  Post: 1188172
Qantex @ 2019.02.08 10:14  Post: 1188164
(...)

Chłopie nie pisz tak, bo dostaniesz bana. Ja za taki tekst dostałem bana. Niestety prawda nie jest w modzie :(

No chyba oszaleliście. Axiom Verge to jedna z najlepszych gier retro/2D ostatnich lat.

To kolejne 'drewno' z umyslnie rozpikselowana grafika.
30 lat temu gry byly ladniejsze i nie powodowaly wypadniecia oczu.
tomangelo (2019.02.08, 12:51)
Ocena: 2
#20

0%
adul @ 2019.02.08 05:14  Post: 1188141
StymulatorPlazmowy @ 2019.02.08 01:48  Post: 1188137
Tylko że takie gierki zajmowały kiedyś kilkadziesiąt KB, a teraz kilkaset MB. Żenada.

Trochę niedokładne dane.
Nawet zwykły, NESowy Metroid zajmował 128 KiB (ponad kilkadziesiąt), a Super Metroid 3 MiB. Kiedyś to było koniecznością i wiązało się z ograniczeniami.
Sam Axiom Verge zajmuje mniej niż kilkaset, bo ~125 MiB (z czego ~100 MiB muzyka i dźwięki), i uważam, że jest to bardzo mało na dzisiejsze czasy.
Sam jestem zirytowany tym, jak bardzo dziś twórcy gier nie przejmują się rozmiarem i nie słyszeli o kompresji bezstratnej, ale AV jest tutaj OK.


Nawet nie musi to być słaba kompresja, dawniej tworzenie dźwięku to było wybieranie dźwięków z palety, jak za czasów DOS gdy w pliku .MID zamiast dźwięku przechowywano tylko nutę, z której generowano dźwięk przez kartę dźwiękową, stąd u każdego ten sam dźwięk mógł zagrać nieco inaczej. Jednak przechowanie takiego indeksu zajmowało nieco mniej miejsca niż dokładny zapis dźwięku jak robi się to obecnie. Nie mówiąc o bitrate'ach i innych własnościach dźwięku.
Inna sprawa - rozdzielczość sprite'ów też znacznie podskoczyła, a to wszystko bez konieczności kombinowania z przestawianiem palet i ograniczeniami ilości kolorów.
No i sam kod zajmujący znacznie więcej miejsca nie tylko z uwagi na większą ilość bitów zajmowanych przez pojedynczą zmienną, czy bardziej abstrakcyjne paradygmaty programowania dodające nieco kodu, ale również całego podłoża pozwalającego działać niezależnie od tego na jakim sprzęcie to zadziała.
Pewnie, gdyby napisać taką grę starymi metodami wykorzystując niskopoziomowe haki w assemblerze wyciskając 100% możliwości z każdego zajętego bajta zajęłoby to znacznie mniej miejsca, ale obecnie wykorzystanie gotowych bibliotek dokładających mnóstwo dodatkowego kodu jest jednak bardziej opłacalne niż oszczędzanie każdego kilobajta.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 21
Jeden mały, drugi trochę większy. 0
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 15
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 30
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Facebook
Ostatnio komentowane