Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Przy 10 TF + lekko 20% zysku z architektury masz konsolę przynajmniej 6x mocniejszą od PS4, do tego o wiele więcej VRAM. Porównaj sobie Uncharted 3 i Uncharted 4 gdzie PS4 jest takie słabiutkie
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Ale o jakim nakręcaniu się mówisz? Przy 6 TF w XOX przy 16/14nm, 10 TF w 7nm to praktycznie mur beton, nawet 12 TF by nie było wielkim wyczynem. Do tego Zen 2 i cała konsola zamyka się w ok 200 W a nie jakichś 300 czy nawet 350 jak widziałem wypowiedzi na niektórych forach
Orzel94 @ 2019.01.20 21:43
Kris194 @ 2019.01.20 16:29
Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Przy 10 TF + lekko 20% zysku z architektury masz konsolę przynajmniej 6x mocniejszą od PS4, do tego o wiele więcej VRAM. Porównaj sobie Uncharted 3 i Uncharted 4 gdzie PS4 jest takie słabiutkie
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Tak sobie czytam komentarze, i nie rozumiem czemu większość normalnych wypowiedzi jest tu raportowanych?
Ja tez tego nie rozumiem, od dawna zauważyłem ze jak ktoś się z kimś nie zgadza to raportuje xD Ludzie nauczcie się ze raport postów służy do sprawdzenia przez moderatorów postów obraźliwych lub takich które są niezgodne z regulaminem. Nawet jak ktoś pisze głupoty ale nikogo nie obraża to nie do tego służy raportowanie.
Ale o jakim nakręcaniu się mówisz? Przy 6 TF w XOX przy 16/14nm, 10 TF w 7nm to praktycznie mur beton, nawet 12 TF by nie było wielkim wyczynem. Do tego Zen 2 i cała konsola zamyka się w ok 200 W a nie jakichś 300 czy nawet 350 jak widziałem wypowiedzi na niektórych forach
Orzel94 @ 2019.01.20 21:43
(...)
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Sama Vega 20 na 7 nm ma TDP 295W i 14 TFlops przy 60 CU, więc powodzenia z 12 TFlopsami w konsoli z bebechami AMD.
+20% zysku z architektury nie miała chyba żadna karta w przeciągu 15 lat, najbliżej ma Tesla z serii 8xxx i Maxwell.
Moc konsol jest zawsze wykorzystywana na 100%, tylko nie każdy potrafi dobrze optymalizować kod.
https://u.cubeupload.com/anexanhume/InstinctMI60MI25.png
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie? Radeon VII ma takie TDP bo pociągnęli GCN za uszy, znowu. Nawet stara już Vega 64 przy ok 80% - 85% swojej wydajności schodzi do ok 200W. A o 20% usprawnieniu archi mówiłem w stosunku do PS4, tam przecież cały czas siedzi GCN 1.0 Dodajmy jeszcze do tego usprawnienia samego Sony a co jak co ale Cerny ma łeb na karku. No i tak swoją drogą chyba zapomniałeś o Maxwellu (GTX 970), którego na papierze w wielu sytuacjach GTX 780 Ti powinien dosłownie rozjeżdżać 12 TF wiem, że może nie być ale 10 TF jest praktycznie pewne. Nie zapominaj, że Sony chce też rozwijać VR a tam bez mocnego sprzętu ani rusz. Tak przy okazji AMD prawdopodobnie 'ominie' ograniczenie do 64 CU w GCN bo mieliby problem żeby zaoferować coś w segmencie high-end w przyszłym roku, już dawno temu ktoś z AMD się wypowiadał, że wiedzą co trzeba zrobić ale to by wymagało trochę pracy.
Ale o jakim nakręcaniu się mówisz? Przy 6 TF w XOX przy 16/14nm, 10 TF w 7nm to praktycznie mur beton, nawet 12 TF by nie było wielkim wyczynem. Do tego Zen 2 i cała konsola zamyka się w ok 200 W a nie jakichś 300 czy nawet 350 jak widziałem wypowiedzi na niektórych forach
(...)
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Sama Vega 20 na 7 nm ma TDP 295W i 14 TFlops przy 60 CU, więc powodzenia z 12 TFlopsami w konsoli z bebechami AMD.
+20% zysku z architektury nie miała chyba żadna karta w przeciągu 15 lat, najbliżej ma Tesla z serii 8xxx i Maxwell.
Moc konsol jest zawsze wykorzystywana na 100%, tylko nie każdy potrafi dobrze optymalizować kod.
Mylisz się i to mocno. Vega VII ma maksymalnie wyciagniete zegary.
Przy tych samych zegarach co vega64 vega VII wezmie polowe z tego.
Analogiczna sytuacja z vegą64. Platforma z vegą 64 na hardocp bierze 470W, po zejściu z zegarami do poziomu furyX platforma bierze... W czasie grania 260-290W a szczytowo 308W. Wiec o 50W mniej niż rx590 i 60W więcej od gtx1060.
Wiec skoro gtx1060 od evga bierze w trakcie grania 110-120W, to analogicznie vega z zegarami furyx bierze 170-180W. Wiec 2x mniej od vegi na standardowym zegarze jak i blisko 2x mniej od furyX przy tej samej wydajności.
Do 12Tflops wystarczy 1450mhz, wiec mniej niż vega64, zakładając, ze w układzie znalazły by się 64CU, a nie 60 jak w vedze VII.
Z resztą xbox one x ma więcej CU niż rx580 niższe zegary a cała konsola pobiera 20% mniej energii niż sama desktopowa karta oferując identyczną moc obliczeniową.
Ale o jakim nakręcaniu się mówisz? Przy 6 TF w XOX przy 16/14nm, 10 TF w 7nm to praktycznie mur beton, nawet 12 TF by nie było wielkim wyczynem. Do tego Zen 2 i cała konsola zamyka się w ok 200 W a nie jakichś 300 czy nawet 350 jak widziałem wypowiedzi na niektórych forach
Orzel94 @ 2019.01.20 21:43
(...)
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Cyferki mogły mi sie pomylić przepraszam. I skąd wniosek że xbox się marnuje? Usprawnień architektury nie biorę pod uwagę bo nie jestem w stanie ich przewidzieć i ich wpływu a widzę po kolejnych generacjach że różnie z tym bywa. Co do dem technologicznych je już pomijam zupełnie, a dlaczego? Bo nie ma gry prezentującej podobną jakość grafiki a gry które są zarzynają karty w 4k z dużo niższym jej poziomem. Nie wiem konkretnie o których demach mówisz ani o poziomie wydajności więc konkretniej się tu nie odniose ale dema mają to do siebie że nie odzwierciedlają rzeczywistości
https://youtu.be/-k33QFy775A https://youtu.be/NmiNGgLc328
A nie ma takich gier bo developerów cały czas z tyłu trzyma xbox one 1,3 TF crap wraz z badziewnym jaguarem. Nikt nie będzie robił całkowicie innego buildu żeby pokazać wyższość xbox one x.
Tak jeszcze tylko wspomnę, że to demko z 2013 roku
Mylisz się i to mocno. Vega VII ma maksymalnie wyciagniete zegary.
Przy tych samych zegarach co vega64 vega VII wezmie polowe z tego.
Analogiczna sytuacja z vegą64. Platforma z vegą 64 na hardocp bierze 470W, po zejściu z zegarami do poziomu furyX platforma bierze... W czasie grania 260-290W a szczytowo 308W. Wiec o 50W mniej niż rx590 i 60W więcej od gtx1060.
Wiec skoro gtx1060 od evga bierze w trakcie grania 110-120W, to analogicznie vega z zegarami furyx bierze 170-180W. Wiec 2x mniej od vegi na standardowym zegarze jak i blisko 2x mniej od furyX przy tej samej wydajności.
Do 12Tflops wystarczy 1450mhz, wiec mniej niż vega64, zakładając, ze w układzie znalazły by się 64CU, a nie 60 jak w vedze VII.
Z resztą xbox one x ma więcej CU niż rx580 niższe zegary a cała konsola pobiera 20% mniej energii niż sama desktopowa karta oferując identyczną moc obliczeniową.
Obawiam się niestety, że jest to myślenie życzeniowe. Vega ma prawie o 50% wyższy zegar od Fury X, tak znaczące obniżenie zegara rzeczywiście może działać 'cuda' jeśli chodzi o pobór prądu. Między Vegą VII a Vegą 64 różnice są znacznie mniejsze. Co więcej, Vega to GPU zorientowane pod obliczenia, dlatego ma relatywnie wysoką moc obliczeniową względem pozostałych parametrów. GPU do konsoli powinno być lepiej zbalansowane. Raczej cieszyłbym się z 10 TFLOPS w 7 nm...
Generalnie jednak nie ma co ulegać marketingowi i 'magii FLOPS-ów'. Chodzi o postęp wydajnościowy, a nie cyferki. Patrząc realistycznie, jest szansa, że do konsol nowej generacji trafi GPU o wydajności zbliżonej do Vegi 56, ale znacznie bardziej energoefektywne. Dodając do tego zapewne co najmniej 16GB zunifikowanego RAM-u, a także w końcu normalne (nie-tabletowe) rdzenie CPU i postęp będzie naprawdę spory.
Nic na to nie wskazuje. Nawet na prezentacji na CES 8c/16t Zen 2 zrównal sie wydajnościa z 9900K więc nie wiem gdzie ten 'sredniaczek'. I to było w Cinebenchu a nie w grach...
Poprawią jeszcze zegary + jakieś drobne poprawki to nie wiadomo czy w grach się nie zrówna. A będą jeszcze 12/24 i 16/32. Dla Intela poza zasięgiem na rynek masowy.
Już widzę te 12/24 i 16/32 w grach Z resztą AMD to nei WOŚP żeby rozdawać rdzenie za pół darmo. Wszystko ma swoje granice i poniżej pewnego poziomu cenowego nie zejdą, bo marża im się kończy.
Nie macie pojęcia o czym mówicie....
https://u.cubeupload.com/anexanhume/InstinctMI60MI25.png
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie? Radeon VII ma takie TDP bo pociągnęli GCN za uszy, znowu. Nawet stara już Vega 64 przy ok 80% - 85% swojej wydajności schodzi do ok 200W. A o 20% usprawnieniu archi mówiłem w stosunku do PS4, tam przecież cały czas siedzi GCN 1.0 Dodajmy jeszcze do tego usprawnienia samego Sony a co jak co ale Cerny ma łeb na karku. No i tak swoją drogą chyba zapomniałeś o Maxwellu (GTX 970), którego na papierze w wielu sytuacjach GTX 780 Ti powinien dosłownie rozjeżdżać 12 TF wiem, że może nie być ale 10 TF jest praktycznie pewne. Nie zapominaj, że Sony chce też rozwijać VR a tam bez mocnego sprzętu ani rusz. Tak przy okazji AMD prawdopodobnie 'ominie' ograniczenie do 64 CU w GCN bo mieliby problem żeby zaoferować coś w segmencie high-end w przyszłym roku, już dawno temu ktoś z AMD się wypowiadał, że wiedzą co trzeba zrobić ale to by wymagało trochę pracy.
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
https://u.cubeupload.com/anexanhume/InstinctMI60MI25.png
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie? Radeon VII ma takie TDP bo pociągnęli GCN za uszy, znowu. Nawet stara już Vega 64 przy ok 80% - 85% swojej wydajności schodzi do ok 200W. A o 20% usprawnieniu archi mówiłem w stosunku do PS4, tam przecież cały czas siedzi GCN 1.0 Dodajmy jeszcze do tego usprawnienia samego Sony a co jak co ale Cerny ma łeb na karku. No i tak swoją drogą chyba zapomniałeś o Maxwellu (GTX 970), którego na papierze w wielu sytuacjach GTX 780 Ti powinien dosłownie rozjeżdżać 12 TF wiem, że może nie być ale 10 TF jest praktycznie pewne. Nie zapominaj, że Sony chce też rozwijać VR a tam bez mocnego sprzętu ani rusz. Tak przy okazji AMD prawdopodobnie 'ominie' ograniczenie do 64 CU w GCN bo mieliby problem żeby zaoferować coś w segmencie high-end w przyszłym roku, już dawno temu ktoś z AMD się wypowiadał, że wiedzą co trzeba zrobić ale to by wymagało trochę pracy.
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
A rdzeń Vegi VII ma 250mm2 bez kontrolerów HBM. Jeżeli naci będzie chociaż trochę odchudzone, to spokojnie 64CU wejdą. Zobacz ile więcej tranzystorów ma vega względem furyx.
https://u.cubeupload.com/anexanhume/InstinctMI60MI25.png
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie? Radeon VII ma takie TDP bo pociągnęli GCN za uszy, znowu. Nawet stara już Vega 64 przy ok 80% - 85% swojej wydajności schodzi do ok 200W. A o 20% usprawnieniu archi mówiłem w stosunku do PS4, tam przecież cały czas siedzi GCN 1.0 Dodajmy jeszcze do tego usprawnienia samego Sony a co jak co ale Cerny ma łeb na karku. No i tak swoją drogą chyba zapomniałeś o Maxwellu (GTX 970), którego na papierze w wielu sytuacjach GTX 780 Ti powinien dosłownie rozjeżdżać 12 TF wiem, że może nie być ale 10 TF jest praktycznie pewne. Nie zapominaj, że Sony chce też rozwijać VR a tam bez mocnego sprzętu ani rusz. Tak przy okazji AMD prawdopodobnie 'ominie' ograniczenie do 64 CU w GCN bo mieliby problem żeby zaoferować coś w segmencie high-end w przyszłym roku, już dawno temu ktoś z AMD się wypowiadał, że wiedzą co trzeba zrobić ale to by wymagało trochę pracy.
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
36CU zajmuje w Polarisie obecnie 232mm^2, nawet jak zdublujesz całe GPU wychodzi 464mm^2 A należy wspomnieć, że 7nm oferuje 2x większą gęstość w stosunku do obecnego procesu. Co więcej, całe APU z 44CU (4 są wyłączone) w Xbox One X zajmuje 359mm^2. Po przeniesieniu tego do 7nm zostaje jeszcze sporo miejsca
Naprawde nie spodziewajcie sie cudow, ps pro (4.2 tflops vs 1.8) nie daje rady ciagnac gier w natywnym 4k 30 fps w grach o takiej samej grafice jak zwykla ps4. PS5 ktory bedzie mial powiedzmy 10tflops na to pozwoli ale nadwyzka mocy nie bedzie juz taka duza (dobrze ze cpu bedzie normalne tym razem).
A rdzeń Vegi VII ma 250mm2 bez kontrolerów HBM. Jeżeli naci będzie chociaż trochę odchudzone, to spokojnie 64CU wejdą. Zobacz ile więcej tranzystorów ma vega względem furyx.
Tylko, że ten układ musi mieć kontroler pamięci, a do tego rdzenie CPU, pamięć podręczną procesora etc. Inna sprawa, że ktoś (MS lub Sony) może się zdecydować na chiplety i pełna integracja nastąpiła dopiero w nowej wersji konsoli po die shrinku. Generalnie jednak nie spodziewam się, żeby do konsol wrzucano topowe GPU AMD, będzie raczej tak jak dotychczas. Chociaż z drugiej strony obecne przecieki wskazują, że Navi nie zaatakuje high-endu i będzie kilkanaście procent wydajniejsza od Vegi 64, więc można się spodziewać najmocniejszego Navi na odchudzonych zegarach, co zapewne dałoby moc obliczeniową na poziomie Vegi 56 i wydajność może nawet nieco lepszą (o ile podsystem pamięci nie będzie hamował).
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
W PS4Pro siedzi GCN 4 i ma 4 ACE. Nie przykładaj miarki z PC do konsoli bo tam optymalizacja idzie pod jedną konkretną archi. Konsolę która zmieści się w 200 W mając na pokładzie Vegę, Ryzena, 16 GB ram, SSD i HDD można zrobić już dzisiaj w 14 nm: https://www.purepc.pl/notebooki/test_acer_...ga_56?page=0,25
Wytnij z tej Vegi HBM i uprość kontroler, podobnie z Ryzenem, zintegruj to i prawdopodobnie bez problemu masz konsolę która zmieści się w 399$. Optymalizacja pod jedną archi dała by wydajność sporo większą od desktopowej wersji.
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Ja tez tego nie rozumiem, od dawna zauważyłem ze jak ktoś się z kimś nie zgadza to raportuje xD Ludzie nauczcie się ze raport postów służy do sprawdzenia przez moderatorów postów obraźliwych lub takich które są niezgodne z regulaminem. Nawet jak ktoś pisze głupoty ale nikogo nie obraża to nie do tego służy raportowanie.
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Sama Vega 20 na 7 nm ma TDP 295W i 14 TFlops przy 60 CU, więc powodzenia z 12 TFlopsami w konsoli z bebechami AMD.
+20% zysku z architektury nie miała chyba żadna karta w przeciągu 15 lat, najbliżej ma Tesla z serii 8xxx i Maxwell.
Moc konsol jest zawsze wykorzystywana na 100%, tylko nie każdy potrafi dobrze optymalizować kod.
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Sama Vega 20 na 7 nm ma TDP 295W i 14 TFlops przy 60 CU, więc powodzenia z 12 TFlopsami w konsoli z bebechami AMD.
+20% zysku z architektury nie miała chyba żadna karta w przeciągu 15 lat, najbliżej ma Tesla z serii 8xxx i Maxwell.
Moc konsol jest zawsze wykorzystywana na 100%, tylko nie każdy potrafi dobrze optymalizować kod.
Mylisz się i to mocno. Vega VII ma maksymalnie wyciagniete zegary.
Przy tych samych zegarach co vega64 vega VII wezmie polowe z tego.
Analogiczna sytuacja z vegą64. Platforma z vegą 64 na hardocp bierze 470W, po zejściu z zegarami do poziomu furyX platforma bierze... W czasie grania 260-290W a szczytowo 308W. Wiec o 50W mniej niż rx590 i 60W więcej od gtx1060.
Wiec skoro gtx1060 od evga bierze w trakcie grania 110-120W, to analogicznie vega z zegarami furyx bierze 170-180W. Wiec 2x mniej od vegi na standardowym zegarze jak i blisko 2x mniej od furyX przy tej samej wydajności.
Do 12Tflops wystarczy 1450mhz, wiec mniej niż vega64, zakładając, ze w układzie znalazły by się 64CU, a nie 60 jak w vedze VII.
Z resztą xbox one x ma więcej CU niż rx580 niższe zegary a cała konsola pobiera 20% mniej energii niż sama desktopowa karta oferując identyczną moc obliczeniową.
https://tpucdn.com/reviews/AMD/Radeon_RX_V...wer_maximum.png
https://tpucdn.com/reviews/AMD/Radeon_RX_V...l_3840_2160.png
Tak jak powiedziałem, Vega 64 wcale nie musi ciągnąć prądu jak smok
Porównanie z PS4 jest błędne tu już trzeba z PS4 PRO i Xbox One X porównywać które mają odpowiednio 5 i 6 Tflopsów, Spadek wydajności już będziemy mieć z samego 4k z którego obecna konsola jeszcze nie zawsze korzysta a w przypadku PS4 Pro wręcz rzadko a w końcu czymś trzeba nową generacje uzasadnić, nie?
Primo, PS4 Pro ma 4,2 TF a nie 5 i dalej zaledwie 8GB VRAM, secundo, moc Xbox One X pozostanie w dużej mierze niewykorzystana a takie RDR lata na tej konsoli bez problemu w 4K przy 30 FPS, po trzecie TF to nie wszystko, nie bierzesz kompletnie pod uwagę usprawnień architektury, po czwarte możesz sobie zobaczyć co sobie z demami technologicznymi UE4 robi Vega, które jeszcze kilka lat temu zarzynały każdy sprzęt żeby zrozumieć jaki potencjał mogą mieć nowe konsole.
Cyferki mogły mi sie pomylić przepraszam. I skąd wniosek że xbox się marnuje? Usprawnień architektury nie biorę pod uwagę bo nie jestem w stanie ich przewidzieć i ich wpływu a widzę po kolejnych generacjach że różnie z tym bywa. Co do dem technologicznych je już pomijam zupełnie, a dlaczego? Bo nie ma gry prezentującej podobną jakość grafiki a gry które są zarzynają karty w 4k z dużo niższym jej poziomem. Nie wiem konkretnie o których demach mówisz ani o poziomie wydajności więc konkretniej się tu nie odniose ale dema mają to do siebie że nie odzwierciedlają rzeczywistości
https://youtu.be/-k33QFy775A
https://youtu.be/NmiNGgLc328
A nie ma takich gier bo developerów cały czas z tyłu trzyma xbox one 1,3 TF crap wraz z badziewnym jaguarem. Nikt nie będzie robił całkowicie innego buildu żeby pokazać wyższość xbox one x.
Tak jeszcze tylko wspomnę, że to demko z 2013 roku
A nie ma takich gier bo developerów cały czas z tyłu trzyma xbox one 1,3 TF crap wraz z badziewnym jaguarem.
I ddr3 80gb/s
Przy tych samych zegarach co vega64 vega VII wezmie polowe z tego.
Analogiczna sytuacja z vegą64. Platforma z vegą 64 na hardocp bierze 470W, po zejściu z zegarami do poziomu furyX platforma bierze... W czasie grania 260-290W a szczytowo 308W. Wiec o 50W mniej niż rx590 i 60W więcej od gtx1060.
Wiec skoro gtx1060 od evga bierze w trakcie grania 110-120W, to analogicznie vega z zegarami furyx bierze 170-180W. Wiec 2x mniej od vegi na standardowym zegarze jak i blisko 2x mniej od furyX przy tej samej wydajności.
Do 12Tflops wystarczy 1450mhz, wiec mniej niż vega64, zakładając, ze w układzie znalazły by się 64CU, a nie 60 jak w vedze VII.
Z resztą xbox one x ma więcej CU niż rx580 niższe zegary a cała konsola pobiera 20% mniej energii niż sama desktopowa karta oferując identyczną moc obliczeniową.
Obawiam się niestety, że jest to myślenie życzeniowe. Vega ma prawie o 50% wyższy zegar od Fury X, tak znaczące obniżenie zegara rzeczywiście może działać 'cuda' jeśli chodzi o pobór prądu. Między Vegą VII a Vegą 64 różnice są znacznie mniejsze. Co więcej, Vega to GPU zorientowane pod obliczenia, dlatego ma relatywnie wysoką moc obliczeniową względem pozostałych parametrów. GPU do konsoli powinno być lepiej zbalansowane. Raczej cieszyłbym się z 10 TFLOPS w 7 nm...
Generalnie jednak nie ma co ulegać marketingowi i 'magii FLOPS-ów'. Chodzi o postęp wydajnościowy, a nie cyferki. Patrząc realistycznie, jest szansa, że do konsol nowej generacji trafi GPU o wydajności zbliżonej do Vegi 56, ale znacznie bardziej energoefektywne. Dodając do tego zapewne co najmniej 16GB zunifikowanego RAM-u, a także w końcu normalne (nie-tabletowe) rdzenie CPU i postęp będzie naprawdę spory.
Nic na to nie wskazuje. Nawet na prezentacji na CES 8c/16t Zen 2 zrównal sie wydajnościa z 9900K więc nie wiem gdzie ten 'sredniaczek'. I to było w Cinebenchu a nie w grach...
Poprawią jeszcze zegary + jakieś drobne poprawki to nie wiadomo czy w grach się nie zrówna. A będą jeszcze 12/24 i 16/32. Dla Intela poza zasięgiem na rynek masowy.
Już widzę te 12/24 i 16/32 w grach
Nie macie pojęcia o czym mówicie....
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie?
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie?
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
A rdzeń Vegi VII ma 250mm2 bez kontrolerów HBM. Jeżeli naci będzie chociaż trochę odchudzone, to spokojnie 64CU wejdą. Zobacz ile więcej tranzystorów ma vega względem furyx.
Mówisz, że AMD nie wie co mówi o swoim własnym produkcie?
No właśnie, z 7nm dostajesz +30% wydajności albo -50% poboru prądu. Do PS5 nie włożą swojej topowej karty z 60-64 CU, bo całe APU zajmowałby z 500 mm^2, a target to pewnie 350 mm^2, Zen 2 8C zajmie 80 mm^2 bez kontrolera pamięci.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
Wspomniałem przecież o Maxwellu .
W VR można stosować różne sztuczki, typu dynamiczna rozdzielczość(w centrum natywna, na brzegach obniżona).
36CU zajmuje w Polarisie obecnie 232mm^2, nawet jak zdublujesz całe GPU wychodzi 464mm^2
@Assassin, Navi ma ponoć zaatakować high-end w przyszłym roku (Navi 20)
@Assassin, Navi ma ponoć zaatakować high-end w przyszłym roku
Ale ile moze byc mocniejsze ps5 od x one x ? Troche jak ps4 pro vs ps4.
W PS4 siedzi GCN 1.05, ma np. 8x ACE, z tym że IPC w kartach nie rośnie jakoś bardzo, pomijając pamięć i litografię widać, że wydajność rdzenia wzrosła od tego czasu może o 10%.
W PS4Pro siedzi GCN 4 i ma 4 ACE. Nie przykładaj miarki z PC do konsoli bo tam optymalizacja idzie pod jedną konkretną archi. Konsolę która zmieści się w 200 W mając na pokładzie Vegę, Ryzena, 16 GB ram, SSD i HDD można zrobić już dzisiaj w 14 nm: https://www.purepc.pl/notebooki/test_acer_...ga_56?page=0,25
Wytnij z tej Vegi HBM i uprość kontroler, podobnie z Ryzenem, zintegruj to i prawdopodobnie bez problemu masz konsolę która zmieści się w 399$. Optymalizacja pod jedną archi dała by wydajność sporo większą od desktopowej wersji.