Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Belfor (2018.12.28, 00:14)
Ocena: 11
#1

0%
It just works. Part 2.
Avitr (2018.12.28, 00:43)
Ocena: 0
#2

0%
Niech powiedzą coś o refreshach/następcach Turingów. Bo seria 20xx to porażka, droga i powolna.
cgdestroyer (2018.12.28, 00:52)
Ocena: 6
#3

0%
Belfor @ 2018.12.28 00:14  Post: 1181587
It just works. Part 2.

:)
Edytowane przez autora (2018.12.28, 00:53)
LeacH (2018.12.28, 01:28)
Ocena: 1
#4

0%
Avitr @ 2018.12.28 00:43  Post: 1181592
Niech powiedzą coś o refreshach/następcach Turingów. Bo seria 20xx to porażka, droga i powolna.

a po co? Chcesz wydajnie to płać za dużo. Puki nie wyjdzie NAVI to nie ma sensu wypuszczać i można poprawiać nastepną arch. Pytanie czy będzie to shrink na 7 nano (które z każdym miesiącem będzie lepsze) czy coś innego.
Plus nVidia musi pracować nad MCM bo na monolitach to nie polecą daleko - zabiją ich koszta.
Pytanie jak AMD rozwiąże navi - czy będzie tam chip plus IO - bo jeśli tak będzie to następna grafika to będzie coś jak Rome - tj wielochipowe rozwiązanie a wtedy koszty produkcji będą śmieszne (uzyski na poziomie 90% wafla) a karty będą się różnić ilością rdzeni 'liczących'
goly (2018.12.28, 08:54)
Ocena: 7
#5

0%
oby cen nie podnieśli:E
darkmartin (2018.12.28, 09:51)
Ocena: 1
#6

0%
LeacH @ 2018.12.28 01:28  Post: 1181595

Pytanie jak AMD rozwiąże navi - czy będzie tam chip plus IO - bo jeśli tak będzie to następna grafika to będzie coś jak Rome - tj wielochipowe rozwiązanie a wtedy koszty produkcji będą śmieszne (uzyski na poziomie 90% wafla) a karty będą się różnić ilością rdzeni 'liczących'


Gdyby to było takie proste to dzisiaj działały by rozwiązania multi GPU. A jakoś ATI i nVidia od lat nie potrafią tego zrealizować. Rome to tylko idea wieloprocesorowości zamknięta w obudowie jednego układu. Powrót do idei North Bridge łączącego kilka procesorów. Niestety ciągle pomysłu brak na taką technologie dla GPU. Bo gdyby istniała to działała by równie dobrze dla odrębnych kart graficznych tylko wolniej. Może Titan GTX ze współdzieloną pamięcią przez nvLink zwiastuje jakieś zmiany, ale testów ciągle brak.
Edytowane przez autora (2018.12.28, 09:53)
Orzel94 (2018.12.28, 12:01)
Ocena: 2
#7

0%
LeacH @ 2018.12.28 01:28  Post: 1181595
Avitr @ 2018.12.28 00:43  Post: 1181592
Niech powiedzą coś o refreshach/następcach Turingów. Bo seria 20xx to porażka, droga i powolna.

a po co? Chcesz wydajnie to płać za dużo. Puki nie wyjdzie NAVI to nie ma sensu wypuszczać i można poprawiać nastepną arch. Pytanie czy będzie to shrink na 7 nano (które z każdym miesiącem będzie lepsze) czy coś innego.
Plus nVidia musi pracować nad MCM bo na monolitach to nie polecą daleko - zabiją ich koszta.
Pytanie jak AMD rozwiąże navi - czy będzie tam chip plus IO - bo jeśli tak będzie to następna grafika to będzie coś jak Rome - tj wielochipowe rozwiązanie a wtedy koszty produkcji będą śmieszne (uzyski na poziomie 90% wafla) a karty będą się różnić ilością rdzeni 'liczących'

Wypowiadał się ktoś z AMD odnośnie MCM że w przypadku GPU to jest na chwilę obecną nie do zrealizowania
Kowal (2018.12.28, 16:18)
Ocena: -1
#8

0%
LeacH @ 2018.12.28 01:28  Post: 1181595
Avitr @ 2018.12.28 00:43  Post: 1181592
Niech powiedzą coś o refreshach/następcach Turingów. Bo seria 20xx to porażka, droga i powolna.

a po co? Chcesz wydajnie to płać za dużo. Puki nie wyjdzie NAVI to nie ma sensu wypuszczać i można poprawiać nastepną arch. Pytanie czy będzie to shrink na 7 nano (które z każdym miesiącem będzie lepsze) czy coś innego.
Plus nVidia musi pracować nad MCM bo na monolitach to nie polecą daleko - zabiją ich koszta.
Pytanie jak AMD rozwiąże navi - czy będzie tam chip plus IO - bo jeśli tak będzie to następna grafika to będzie coś jak Rome - tj wielochipowe rozwiązanie a wtedy koszty produkcji będą śmieszne (uzyski na poziomie 90% wafla) a karty będą się różnić ilością rdzeni 'liczących'

Żadnych mcm w gpu nie będzie. Zobacz na cpu ile to wad ma, nie wspominając o tym, że nawet sli, które były znacznie lepiej wspierane od crossfire poszło w piach. Poza tym jasno było powiedziane, że jest to nie do zrealizowania i raczej prędko (o ile w ogóle) nie będzie.
Markiz88 (2018.12.28, 20:47)
Ocena: 0
#9

0%
Kowal @ 2018.12.28 16:18  Post: 1181673

Żadnych mcm w gpu nie będzie. Zobacz na cpu ile to wad ma, nie wspominając o tym, że nawet sli, które były znacznie lepiej wspierane od crossfire poszło w piach. Poza tym jasno było powiedziane, że jest to nie do zrealizowania i raczej prędko (o ile w ogóle) nie będzie.

mcm dla gpu się pojawi tylko jak ktoś wpadnie na pomysł jak to dobrze realizować, wydajne układy monolityczne też mają wady jak problemy z ciepłem i uzyskiem z wafla. Czasem zrobienie krok wstecz jak z mcm dla cpu nie jest złą decyzją. Przy obecnej litografi wychodzi faktycznie lepiej wykorzystać na nowo NB ponieważ interfejsy IO zajmują duża część powierzchni i nie chcą się specjalnie miniaturyzować, a używanie różnych litografii przy jednym cpu słabo jeszcze wychodzi.
darkmartin (2018.12.30, 15:06)
Ocena: 0
#10

0%
Zarówno ATI np Fury MAXX ( to do mistrza ciętej riposty od PW )jak i nVidia czy też 3dfx a także inni producenci już w latach 90 XX wieku podejmowali próby budowy wieloukładowych GPU. Nic z tego sensownego nie wychodziło. Odchodzenie od SLI wskazuje, że to jest zbyt trudne i szkoda marnowac na to czas. Myślę, że największy problem to zapewnić jednolity, bardzo wydajny dostęp do pamięci dla wszystkich jednostek. Pamiętacie jak nVidia miała problemy z legendarnym już 0,5GB dodatkowej pamięci. Wszelkie dodatkowe przełączniki powodują spadek wydajności i to się nie opłaca.
Nad rozwiązaniami multiukładowymi w tamtych czasach bardzo intensywnie pracowały firmy zajmujące się symulatorami lotu. Był np Evans & Sutherland. Produkowali wtedy prawdziwe monstra graficzne.
http://vgamuseum.ru/wp-content/gallery/es-...nado_3000_f.jpg
Albo taki NEC
http://vgamuseum.ru/wp-content/gallery/nec.../nec_te4e_f.jpg
Albo WildCat od 3Dlabsa
http://vgamuseum.ru/wp-content/gallery/3dl...cat4_7110_f.jpg
Dzisiaj wzdycha się do Titanów a wtedy pragneliśmy takich dziwolągów :)
Edytowane przez autora (2018.12.30, 15:26)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane