Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
kain (2019.01.11, 14:25)
#2

0%
Art385 @ 2019.01.11 14:20  Post: 1183878
tldr wiemy już że badania związane z psychologią to wałek, a bycie psychologiem to wstyd. Dzięki Pan internet xD


Jak Ci się udało przenieść do nas z XIX wieku?!
Masketta Man (2019.01.11, 14:43)
Ocena: 13
#4

0%
Kolejny, zaraz po New Horizons ciekawy artykuł. Szanuję.
Kitu (2019.01.11, 15:23)
Ocena: 8
#5

0%
Gobli @ 2019.01.11 14:40  Post: 1183884
czytając pytania z ankiety po raz kolejny zdaję sobie sprawę, że psychologia to albo bullszit, albo rocket science. w sumie coraz bardziej się skłaniam ku byczemu... ;)

Bo w tych wszystkich pytaniach nie chodzi o sprawdzenie konkretnych efektów grania w gry, tylko o wykrycie tendencji i zależności - czy pewne zjawiska i zachowania mogą mieć miejsce same z siebie, czy częstotliwość ich występowania jest powiązana z ilością grania w gry i podejściem do nich itp. Ogólnie w dobrze zrobionej ankiecie nie przejmujesz się pojedynczymi odpowiedziami, a szukasz zbioru cech i zależności, które później bada się statystycznie - sprawdza się, czy z pewnym prawdopodobieństwem (zwyczajowo przyjmuje się 95%, można większe, mniejsze już niezbyt) można stwierdzić, że wykryta zależność rzeczywiście może istnieć. Według mnie, czyli osoby, która w ostatnim czasie sporo miała do czynienia ze statystycznym podejściem do problemów, ankieta jest zrobiona co najmniej dobrze, choć akurat z psychologią zbyt wiele wspólnego nie mam.

Ankieta jest podzielona na kilka części - pierwsza to krótkie określenie podejścia do gier (moim zdaniem nawet trochę za krótkie), druga - zaburzenia postrzegania rzeczywistości, koncentracja na wykonywanych zadaniach, pamięć krótkotrwała (częste zarzuty wobec gier - utrata kontaktu ze światem rzeczywistym, nie tylko w formie relacji międzyludzkich), trzecia - relacje z bliskimi osobami (znowu - bardzo częste ofiary uzależnień), dalej badany jest wpływ środowiska, wychowania i wydarzeń z czasów dorastania na obecne zachowania. Wiele pytań jest zadawanych kilka razy, tylko w różnych sformułowaniach, a skala 'ocen' jest szeroka, żeby lepiej móc określić istnienie danych sytuacji. Pod kątem konstrukcji można się przyczepić jedynie do opisania ocen w sytuacjach z dzieciństwa (np. 'prawie zawsze' średnio pasuje do częstotliwości przeprowadzania się) albo określenia ankiety (uśmiechnięta buźka przy 'ankieta była przykra' trochę się wyklucza, lepsze by były sformułowania 'tak/nie/trudno określić";), ewentualnie błędy typu 'oglądnąłem film' zamiast 'obejrzałem'. Z ankiety da się bez większych problemów wywnioskować większość badanych przez autorów zjawisk.

Czyli - psychologia to nie bullshit, ale przy rozwiązywaniu dobrze zrobionej ankiety można mieć wrażenie, że próbuje się z nas zrobić kretynów. Szczególnie, że psychologia nie jest zero-jedynkowa i często ciężko jest jednoznacznie określić występowanie cech i zachowań.

Ankieta oczywiście wypełniona - w sumie przy rozwiązywaniu potwierdziło się to, do czego doszedłem już jakiś czas temu - kiedyś gry jako ucieczka od braku akceptacji rówieśników, teraz tylko forma rozrywki.

Artykuł ciekawy, choć momentami ciężko się to czytało ;)
taith (2019.01.11, 15:56)
Ocena: 0
#6

33%
Ciekawy jestem jaki rodzaj osobowości ma skłonności do tego typu zachowań i jakie pozytywne cechy wykazuje ten typ osobowości.
Bono[UG] (2019.01.11, 16:15)
Ocena: 2
#8

0%
'problemowe granie' - nie da rady lepiej nazwać zagadnienia? Brzmi to strasznie sztucznie, jak kalka z języka obcego.

Wykres kołowy na drugiej stronie jest kompletnie nieczytelny, tzn. nie wiadomo co przedstawia. Brakuje jakiejś legendy czy opisu oraz punktu odniesienia. Może w branży jest bez problemu zrozumiały ale dla przeciętnego czytelnika wartość 41% kompletnie nic nie mówi.
Namonaki (2019.01.11, 16:21)
Ocena: 12
#9

0%
maxpower @ 2019.01.11 16:14  Post: 1183897
Ło jesu! Mam 1300 gier. Gram codziennie, non stop żonglując płytami. Czy jest dla mnie ratunek?

jeśli nie masz problemu z z odejściem od kompa w celu snu lub innej czynności fizjologicznej
to nie masz żadnego problemu
Putout (2019.01.11, 16:21)
Ocena: 10
#10

0%
maxpower @ 2019.01.11 16:14  Post: 1183897
Ło jesu! Mam 1300 gier. Gram codziennie, non stop żonglując płytami. Czy jest dla mnie ratunek?


jeśli nie zaczniesz czytać artykułów pod którymi się wypwooiadasz - nie ma dla ciebie nadziei. jak wół masz napisane na pierwszej stronie
ograniczoną kontrolą nad graniem (np. rozpoczynanie, częstość, intensywność, czas użytkowania, zakończenie, kontekst);
nadaniem graniu większego znaczenia niż innym celom życiowym i codziennym działaniom;
kontynuowaniem i eskalowaniem grania pomimo wystąpienia negatywnych konsekwencji.

czyli zgodnie ze zdrowym rozsąkiem. nie ma znaczenia ile czasu spędzasz przed komputerem ale jak do tego pdochodzisz. jeśli nie panujesz nad spędzanym przy nim czasem, zawalasz inne rzeczy i mimo to dalej grasz - wtedy może być uzależniony. jeśli grasz po 12h na dobe ale o 24 idziesz spać aby móc rano wstać i iść do pracy to wtedy po prostu dużo czasu grasz. i tyle.
sam potrafię grać przez 18h godzin ciągiem. ale nigdy nie zawaliłem przez to pracy i nigdy nie miałem problemu aby odejść i zająć się czymś w danej chwili ważniejszym.

ps. jeśli coodziennie robisz zakupy to nie znaczy ze jesteś od nich uzależniony.
Bono[UG] (2019.01.11, 16:31)
Ocena: 5
#11

0%
Putout @ 2019.01.11 16:21  Post: 1183900
jeśli grasz po 12h na dobe ale o 24 idziesz spać aby móc rano wstać i iść do pracy to wtedy po prostu dużo czasu grasz. i tyle.

No ja tu widzę problemy:
-12h grania + 8h pracy, to zostaje 4h na sen i inne rzeczy (np. dojazd do pracy)
-jeżeli gra 12h i idzie spać o 24, to zaczynać musi o 12, to trochę tak w środku dnia i pracy
Edytowane przez autora (2019.01.11, 16:31)
Praginorlan (2019.01.11, 16:34)
Ocena: 0
#12

0%
Jak dla mnie ankieta o kant zwieraczów można otrzeć. Bodaj na czwartej stronie brakuje kolumny 'zawsze'. Jak mam wypełnić poprawnie ankietę w której nie ma poprawnej odpowiedzi na zadane pytanie? Także no, jak dla mnie mogą zaczynać od nowa i z nową ankietą.
Edytowane przez autora (2019.01.11, 16:41)
Andree (2019.01.11, 16:47)
Ocena: 7
#13

0%
[quote name='Bono[UG]' date='2019.01.11 16:31' post='1183901']
No ja tu widzę problemy:
-12h grania + 8h pracy, to zostaje 4h na sen i inne rzeczy (np. dojazd do pracy)
-jeżeli gra 12h i idzie spać o 24, to zaczynać musi o 12, to trochę tak w środku dnia i pracy
[/quote]
Może pracuje jako tester gier :)
Edytowane przez autora (2019.01.11, 16:48)
maxpower (2019.01.11, 17:07)
Ocena: 1
#14

0%
Można też handlować grami i nie ma jak uniknąć grania w gry :) Wtedy też nie ma się czasu dla rodziny, znajomych, czasami traci się finanse.
Poza tym nie dotrwałem do końca ankiety.
kotopsokot (2019.01.11, 18:11)
Ocena: 1
#15

0%
Andree @ 2019.01.11 16:47  Post: 1183907

Może pracuje jako tester gier :)
Niekoniecznie trzeba być testerem gier, aby grać w pracy :)
Ja zrezygnowałem z ankiety, ale dzielnie z nią walczyłem przez ok. 10 minut. Powinniście ją podzielić na mniejsze podankiety. I do gatunków gier dodać 'Inne' + pole do wpisania. Ja np. lubię najbardziej przygodówki i logiczne.
Edytowane przez autora (2019.01.11, 18:13)
Doamdor (2019.01.11, 18:12)
Ocena: 3
#16

0%
Patrząc na gry i uzależnienie od nich na przełomie wielu lat, to jest to problem niewielki, w porównaniu do uzależnienia od Smartfona, które uzależniły ludzi do tego stopnia, że nie potrafią się rozstać z nim na dłuższą chwilę.

Edytowane przez autora (2019.01.11, 18:15)
kotopsokot (2019.01.11, 18:14)
Ocena: 3
#17

0%
Doamdor @ 2019.01.11 18:12  Post: 1183920
Patrząc na gry i uzależnienie od nich na przełomie wielu lat, to jest to problem niewielki, w porównaniu do uzależnienia od Smartfona, które uzależniły ludzi do tego stopnia, że nie potrafią się rozstać z nim na dłuższą chwilę.

Bo w nim jest wszystko: internet (wielki zbiór informacji), mapy, słownik, e-mail, kontakty, kalendarz, godzina, aparat, rozrywka. To żadne uzależnienie.
Doamdor (2019.01.11, 18:16)
Ocena: -1
#18

0%
kotopsokot @ 2019.01.11 18:14  Post: 1183921
Doamdor @ 2019.01.11 18:12  Post: 1183920
Patrząc na gry i uzależnienie od nich na przełomie wielu lat, to jest to problem niewielki, w porównaniu do uzależnienia od Smartfona, które uzależniły ludzi do tego stopnia, że nie potrafią się rozstać z nim na dłuższą chwilę.

Bo w nim jest wszystko: internet (wielki zbiór informacji), mapy, słownik, e-mail, kontakty, kalendarz, godzina, aparat, rozrywka. To żadne uzależnienie.


Kiedyś ktoś mądrze napisał

Smartfon pozostawiony w domu jest jednym z największych powodów do stresu człowieka XXI wieku.
kotopsokot (2019.01.11, 18:20)
Ocena: 3
#19

0%
Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy w smartfonie: dzięki NFC działa jak karta płatnicza. Ja już nie nosze portfela (mam w samochodzie w schowku).
RdzaweOko (2019.01.11, 18:24)
Ocena: 2
#20

0%
Nie doczytałem artykułu bo musiałem uruchomić wowa

Doamdor @ 2019.01.11 18:16  Post: 1183922

Kiedyś ktoś mądrze napisał
Smartfon pozostawiony w domu jest jednym z największych powodów do stresu człowieka XXI wieku.

A ja się mniej stresuję jak zostawię smartfona w domu, chociaż siedzę w pracy i domu przed kompem tak mam awersje do telefonów, chyba ten mały 6 calowy ekranik mnie stresuje.
Edytowane przez autora (2019.01.11, 18:29)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Fani najnowszych przygód Lary Croft powinni być zadowoleni.  12
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Facebook
Ostatnio komentowane