Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Kasper PCMR (2018.12.15, 14:23)
Ocena: 13
#1

0%
I dobrze. Przykład rynku procesorowego pokazuje że konkurencja jest dobra. A może jak w związku z tym wyniknie jakiś kryzys na rynku, to część z ludzi zrozumie że wypożyczanie gier przez internet nie zawsze jest dobrym pomysłem :D
cgdestroyer (2018.12.15, 14:34)
Ocena: 2
#2

0%
Kasper PCMR @ 2018.12.15 14:23  Post: 1180163
I dobrze. Przykład rynku procesorowego pokazuje że konkurencja jest dobra. A może jak w związku z tym wyniknie jakiś kryzys na rynku, to część z ludzi zrozumie że wypożyczanie gier przez internet nie zawsze jest dobrym pomysłem :D


No tak 'zbieranie gier drm free na dysku jest najlepszą drogą bo masz grę na własność i możesz z nią robić co tylko zechcesz' :)


30% prowizji od sprzedaży brzmi źle (teraz 30% lub 25% powyżej 10mln, 20% powyżej 50mln$) ale te 30% to jest 'industry standard' Apple i Google biorą 30% na rynku mobilnym (apple chyba na początku brało więcej), przy subskrypcji trwającej ponad 12 miesięcy prowizja spada dla danego użytkownika do 15%, alternatywne sklepy walczą niższymi prowizjami i darmowymi grami czy aplikacjami i mogą brać nawet poniżej 10% ale co z tego skoro mają garstkę użytkowników w porównaniu z gigantami i ta niższa prowizja to tak naprawdę jedyna rzecz co mogą zaoferować.

Sytuacja wygląda jeszcze gorzej kiedy ma się wydawcę który też potrafi swoje zabrać i jeszcze ingerować w produkt i marketing, steam czy inne wirtualne sklepy pozwalają to ominąć. Choć w przypadku gier nie wygląda to tak źle jak przy sprzedaży muzyki gdzie artysta najczęściej nawet nie zobaczy 10% z ceny sklepowej.

Także bym nie demonizował tych 30% bo bywają i gorsze warunki choć 'konkurencja' jaka by nie była i jak bardzo dopiero by nie raczkowała jest dobra i może coś dobrego przynieść choć póki co trudno ją poważną konkurencją jeszcze nazywać ale od czegoś trzeba zacząć :)
Edytowane przez autora (2018.12.15, 14:54)
yendrek (2018.12.15, 15:12)
Ocena: 8
#3

0%
Ciekawie się robi... Nawet jeśli epic i discord nie wypłyną na szerokie wody, to może zmuszą steam do oferowania korzystniejszych warunków dla graczy i producentów. Pożyjemy, zobaczymy, niejeden już próbował podskoczyć steamowi.
cgdestroyer (2018.12.15, 15:19)
Ocena: 6
#4

0%
yendrek @ 2018.12.15 15:12  Post: 1180170
Nawet jeśli epic i discord nie wypłyną na szerokie wody, to może zmuszą steam do oferowania korzystniejszych warunków dla graczy i producentów.


No właśnie jeśli nie wypłyną na szerokie wody to steam nie będzie zmuszony robić absolutnie nic bo nic mu nie będzie zagrażało tylko realna konkurencja może coś zdziałać. Choć nie liczyłbym, że ceny jakoś znacząco lub nawet w ogóle spadną dla końcowego odbiorcy tylko twórcy i wydawcy zarobią więcej.
nietopyrz (2018.12.15, 15:53)
Ocena: 0
#5

0%
Niech jeszcze 'pozwolą' na odsprzedaż i będzie git.
Namonaki (2018.12.15, 16:32)
Ocena: 2
#6

0%
i to się nazywa prawdziwa wolnorynkowa konkurencja :D
tcb (2018.12.15, 16:48)
Ocena: 0
#7

0%
nietopyrz @ 2018.12.15 15:53  Post: 1180178
Niech jeszcze 'pozwolą' na odsprzedaż i będzie git.


Mogłeś sobie kiedyś odsprzedać pecetową grę pudełkową, jedyna niewygoda to konieczność dociągnięcia patchy, ale nawet jeśli strona producenta już nie działa, to są inne, które uzbierały poprawki do ogromnej liczby gier (oczywiście od pewnego momentu nasilał się problem taki, że bez powiązania z jakimś kontem/kluczem kopia była bezużyteczna). W cyfrowej nigdy na to nie pójdą. Niektórzy będą chcieli zostawić sobie grę w swojej bibliotece, ale po premierze, pierwsza, największa fala graczy będzie odsprzedawała następnym, mniejszym falom. Można wprowadzić mechanizm, że wydawca będzie miał % z odsprzedaży, ale zarobią mniej i stracą kontrolę nad promocjami, skoro użytkownicy sami sobie będą sprzedawać po lepszych cenach.
Gregario (2018.12.15, 17:02)
Ocena: 8
#8

0%
Trudno aby Discord czy Epic pobierały takie same marże co Steam oferując jednocześnie producentom gier dotarcie do znacznie mniejszego grona odbiorców co platforma Valve. Z tego właśnie powodu oddanie Valve 30% może się bardziej twórcom gier bardziej opłacać niż oddawanie 10% czy 12%. Poza tym korzystniejsze warunki dla twórców gier nie muszą od razu oznaczać niższych cen dla graczy.
Edytowane przez autora (2018.12.15, 17:03)
CryKon (2018.12.15, 19:45)
Ocena: 0
#9

0%
Co to znaczy u nich opublikowac? Firma ktora produkuje gry moze i launchera wyprodukowac.
Namonaki (2018.12.15, 22:11)
Ocena: 0
#10

0%
Gregario @ 2018.12.15 17:02  Post: 1180193
Trudno aby Discord czy Epic pobierały takie same marże co Steam oferując jednocześnie producentom gier dotarcie do znacznie mniejszego grona odbiorców co platforma Valve. Z tego właśnie powodu oddanie Valve 30% może się bardziej twórcom gier bardziej opłacać niż oddawanie 10% czy 12%. Poza tym korzystniejsze warunki dla twórców gier nie muszą od razu oznaczać niższych cen dla graczy.

natchnąłeś mnie do pewnego pomysłu...

a gdyby wypożyczać gry elektronicznie na miesiąc lub 2 za 15-20% wartości na steam ?
(taki przemodelowany origin access / Xbox Game Pass) jak to miało miejsce w wypożyczalniach kaset a potem płyt
chcesz grę na własność 200, na miesiąc 30
Kazubin (2018.12.15, 22:32)
Ocena: 6
#11

0%
Namonaki @ 2018.12.15 22:11  Post: 1180233
Gregario @ 2018.12.15 17:02  Post: 1180193
Trudno aby Discord czy Epic pobierały takie same marże co Steam oferując jednocześnie producentom gier dotarcie do znacznie mniejszego grona odbiorców co platforma Valve. Z tego właśnie powodu oddanie Valve 30% może się bardziej twórcom gier bardziej opłacać niż oddawanie 10% czy 12%. Poza tym korzystniejsze warunki dla twórców gier nie muszą od razu oznaczać niższych cen dla graczy.

natchnąłeś mnie do pewnego pomysłu...

a gdyby wypożyczać gry elektronicznie na miesiąc lub 2 za 15-20% wartości na steam ?
(taki przemodelowany origin access / Xbox Game Pass) jak to miało miejsce w wypożyczalniach kaset a potem płyt
chcesz grę na własność 200, na miesiąc 30

To byłby koniec singli AAA.
Edytowane przez autora (2018.12.15, 22:32)
Namonaki (2018.12.16, 01:37)
Ocena: 0
#12

0%
Kazubin @ 2018.12.15 22:32  Post: 1180236

To byłby koniec singli AAA.

nie byłbym tego taki pewien
teraz kupujesz grę na konsole za 200 i sprzedajesz za za 170 i tych 170 nie widzi już żaden dev
a niech wypożyczy grę 6 ludzi to jest już 180
zresztą każdego singla z orogin accessu można ograć za miesięczna substytucje (pal licho że są krótkie)
Putout (2018.12.16, 01:42)
Ocena: -1
#13

0%
cgdestroyer @ 2018.12.15 14:34  Post: 1180164
Kasper PCMR @ 2018.12.15 14:23  Post: 1180163
I dobrze. Przykład rynku procesorowego pokazuje że konkurencja jest dobra. A może jak w związku z tym wyniknie jakiś kryzys na rynku, to część z ludzi zrozumie że wypożyczanie gier przez internet nie zawsze jest dobrym pomysłem :D


No tak 'zbieranie gier drm free na dysku jest najlepszą drogą bo masz grę na własność i możesz z nią robić co tylko zechcesz' :)


Znowu te bzdury. Bzdura powtórzona milion razy dalej jest bzdurą. Brak DRM nie oznacza braku licencji użytkowania! Fizyczna kopia nie daje żadnych większych praw a jedynie sprawia że dystrybutor/właściciel/platforma nie może nas zdalnie pozbawić dostępu w przypadku łamania postanowień licencji.
Powtarzasz kolejny durny mit który wynika z tego że ludzie zgadzają się na coś czego nie znają.
tcb (2018.12.16, 03:29)
Ocena: 0
#14

0%
Putout @ 2018.12.16 01:42  Post: 1180253
cgdestroyer @ 2018.12.15 14:34  Post: 1180164
(...)


No tak 'zbieranie gier drm free na dysku jest najlepszą drogą bo masz grę na własność i możesz z nią robić co tylko zechcesz' :)


Znowu te bzdury. Bzdura powtórzona milion razy dalej jest bzdurą. Brak DRM nie oznacza braku licencji użytkowania! Fizyczna kopia nie daje żadnych większych praw a jedynie sprawia że dystrybutor/właściciel/platforma nie może nas zdalnie pozbawić dostępu w przypadku łamania postanowień licencji.
Powtarzasz kolejny durny mit który wynika z tego że ludzie zgadzają się na coś czego nie znają.


Bo każdy łamie licencje i pod tym kątem rozpatrujesz sprawę. Bo nikt nie chce backupu. Płyta będzie wieczna jak w reklamach, a serwery zawsze opłacone - przypomnę umieranie Desury w powolnych męczarniach i wykupienie cdp.pl przez januszy z Merlina, gdzie dali 2 tygodnie (niektóre strony odwiedzam raz na kilka miesięcy, nieźle bym popłynął) na pobranie tego, co tam miałeś w cyfrowej bibliotece i Arrivederci Roma. Przynajmniej by tak było, gdyby nie spamowanie im przez ludzi, to jednak janusze uznali, że spróbują popłacić jeszcze za serwery, ale niechby tylko nie było wystarczającego odzewu. Co ciekawe, z pobraniem niektórych pozycji były problemy w ciągu tego wyznaczonego czasu.

To ty powielasz mit, że licencja użytkownika=obowiązujące prawo, podczas gdy mogą być one niezgodne z prawem krajowym albo same sobie zaprzeczać.
Edytowane przez autora (2018.12.16, 03:42)
XiaomiGorsze93 (2018.12.16, 09:02)
Ocena: 0
#15

0%
na niższe ceny dla end-usera bym nie liczył i się nie napalał. Ale jeśli ma się poprawić dywersyfikacja - why not?
Chyba lepiej mieć 10 źródeł do wyboru, jak 2-3?
Belfor (2018.12.16, 11:18)
Ocena: 2
#16

0%
Czyli Discord pogrzebał swoje szansę na rywalizację zanim rozpoczął? Który wydawca oprócz CDP pozwoli na 'odsprzedawanie' gier? Żaden. Nikt liczący się do diskorda z grami nie przyjdzie.
mati865 (2018.12.16, 13:43)
Ocena: 3
#17

0%
Ceny Darksiders III:
Epic: 214.00zł
GOG: 214.99zł
Steam: 214.99zł

Naiwnością jest oczekiwanie, że gry AAA będą tańsze. Jedynie wydawcy więcej zarobią.
maybach91 (2018.12.16, 13:46)
Ocena: 0
#18

0%
Gregario @ 2018.12.15 17:02  Post: 1180193
Trudno aby Discord czy Epic pobierały takie same marże co Steam oferując jednocześnie producentom gier dotarcie do znacznie mniejszego grona odbiorców co platforma Valve. Z tego właśnie powodu oddanie Valve 30% może się bardziej twórcom gier bardziej opłacać niż oddawanie 10% czy 12%. Poza tym korzystniejsze warunki dla twórców gier nie muszą od razu oznaczać niższych cen dla graczy.

Czy na tym rynku jest wyłączność na sprzedaż gier cyfrowych? Bo jeżeli nie to na miejsu producenta bym wszędzie udostępnił grę. Tam, gdzie jest najwieksza marża tam najwyższa cena a na własnej stronie np. cena 'domyślna' bez żadnych marż pośredników. Przynajmniej ja tak robie jak sprzedaję na necie, czyli mam kwotę, jaką chcę otrzymać i doliczam do tej ceny ewentualne marże jeżeli takie są na poszczególnych serwisach :D
Edytowane przez autora (2018.12.16, 17:42)
BOLOYOO (2018.12.17, 08:50)
Ocena: 0
#19

0%
yendrek @ 2018.12.15 15:12  Post: 1180170
Ciekawie się robi... Nawet jeśli epic i discord nie wypłyną na szerokie wody, to może zmuszą steam do oferowania korzystniejszych warunków dla graczy i producentów. Pożyjemy, zobaczymy, niejeden już próbował podskoczyć steamowi.


Tylko zróbmy burzę mózgów i powiedzcie mi, co takiego jeszcze potrzebujecie w Steam? Jest masa gier, mnóstwo ludzi, można zrobić backup, można grać offline (w gry offline), pobierasz gry z max prędkością, masz masę społecznościowych funkcji, wsparcie Linuksa. Co jeszcze byście chcieli? Co nam daje, że producent wyda taniej grę, skoro i tak zapłacimy za nią 60$. Myślicie, że wydawcy magicznie zaczną chcieć mniej kasy za swoją grę? Chyba sobie żartujecie...
Bart2_3_4 (2018.12.17, 11:10)
Ocena: -1
#20

0%
BOLOYOO @ 2018.12.17 08:50  Post: 1180333
co takiego jeszcze potrzebujecie w Steam?


Ja to bym chciał jeszcze robienie i przywracanie kopii zapasowych gier, których nie mam w bibliotece steam.
Ostatnio gdy R6:S był za free na weekend pobrałem go i gdy skończył się okres darmowości chciałem zrobić backup, ale że nie miałem tego kupionego to musiałem to po prostu przekopiować.
Z przywracaniem też są podobne problemy, raz przed formatem zrobiłem backup 5-8 gier, w tym jednej której nie miałem (udostępniona przez kolegę). Po formacie miałem problem z przywróceniem kopii bo była tam gra, której w swojej bibliotece nie miałem (musiałem znowu poprosić kolegę o udostępnienie mi jego biblioteki, i aby nie było, tę grę jakiś czas później kupiłem)

Potrzebowałbym jeszcze normalnego/normalnej widoku/aplikacji/wtyczki (znajomych), które nie będzie tak uciążliwe jak to co jest obecnie.

Na razie to wszystko co bym potrzebował w Steam :P
Edytowane przez autora (2018.12.17, 11:15)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  129
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 3
Tak wygląda następca Rifta. 4
Epic Games Store z kolejnymi dużymi grami na wyłączność. 34
Chińczycy przekonują do swoich produktów. 2
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 3
Kolejny duży transfer niebieskich. 15
Kolejny Turing już się zbliża. 47
Facebook
Ostatnio komentowane