Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Atak_Snajpera (2018.12.12, 19:17)
Ocena: 7
#1

0%
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:20)
Amitoza (2018.12.12, 19:32)
Ocena: 10
#2

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:35)
Tabalan (2018.12.12, 19:33)
Ocena: 3
#3

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Ale do czego ty porównujesz? To jest normalna integra, a nie osobne GPU połączone EMIB z HBM, aby wydajność nie padła na pysk w powoduje bottlenecka (przepustowość RAM). Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.
Wibowit (2018.12.12, 19:39)
Ocena: 4
#4

0%
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do desktopowych Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:40)
Amitoza (2018.12.12, 19:42)
Ocena: 2
#5

0%
Wibowit @ 2018.12.12 19:39  Post: 1179827
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?

Podano, ze ma być to gt2 - wiec trafi do większości układów - pewnie szykują gt3 i gt4, które mogły by konkurować z nowym apu. Bo to co tutaj mamy najwyżej może powalczyć z tym aktualnym.
Krisol (2018.12.12, 19:43)
Ocena: 0
#6

33%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:44)
Amitoza (2018.12.12, 19:51)
Ocena: 8
#7

0%
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
(...)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:51)
Krisol (2018.12.12, 20:10)
Ocena: -3
#8

33%
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
(...)

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
Tabalan (2018.12.12, 21:05)
Ocena: 0
#9

0%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
Amitoza (2018.12.12, 21:23)
Ocena: 4
#10

0%
Tabalan @ 2018.12.12 21:05  Post: 1179849
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
sa gry gdzie vega mobilna nie odstaje od polarisa o zblizonej mocy, a sa takie gdzie jest nawet i 2x wolniejsza. Oczywiscie, ze takie apu bez hbm nie ma racji bytu... Albo inaczej - ma, ale nie do gier.


Krisol @ 2018.12.12 20:10  Post: 1179841
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
(...)

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
no - i dlatego w mobile ma to racje bytu - prostsze sceny i brak wielowarstwowych tekstur ktore w deferred zabijają przepustowosc.
Promilus1984 (2018.12.13, 04:55)
Ocena: 2
#12

0%
TBR to z komercyjnych produktów dostępnych na PC pierwsze były w Kyro a chipy projektował PowerVR (produkował kto inny, w tym czasie ST Microelectronics czyli aktualny lider na rynku mikrokontrolerów z rdzeniem ARM). Co za tym idzie mamy refresh funkcjonalności jaką oferował Dreamcast w okolicach 2000 roku.
Assassin (2018.12.13, 07:20)
Ocena: 2
#13

0%
Dobrze, że redaktora Vegi już nie ma, bo dałby autorowi popalić za twierdzenie o tym, że tile-based rendering jako pierwsza wprowadziła Nvidia :E
czolgista778 (2018.12.13, 08:51)
Ocena: 0
#14

0%
Ryzen 2600G 6c/12t + Vega byłby miodzio.
Assassin (2018.12.13, 13:36)
Ocena: 2
#15

0%
Swoją drogą ciekawi mnie, czy jak te integry trafią do laptopów to Nvidia spróbuje zablokować Freesync przez Optimusa. Raczej nie, wydaje sie że G-Sync Mobile już sobie odpuścili, co najwyżej zablokują 'na amen' Optimusa w desktopach.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Fani najnowszych przygód Lary Croft powinni być zadowoleni.  12
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Facebook
Ostatnio komentowane