komentarze
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2018.12.12, 19:17
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:20)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.12.12, 19:32
10#2
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:35)
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2018.12.12, 19:33
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Ale do czego ty porównujesz? To jest normalna integra, a nie osobne GPU połączone EMIB z HBM, aby wydajność nie padła na pysk w powoduje bottlenecka (przepustowość RAM). Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2018.12.12, 19:39
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do desktopowych Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:40)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.12.12, 19:42
Wibowit @ 2018.12.12 19:39  Post: 1179827
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?

Podano, ze ma być to gt2 - wiec trafi do większości układów - pewnie szykują gt3 i gt4, które mogły by konkurować z nowym apu. Bo to co tutaj mamy najwyżej może powalczyć z tym aktualnym.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2018.12.12, 19:43
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:44)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.12.12, 19:51
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
(...)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:51)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2018.12.12, 20:10
-3#8
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
(...)

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2018.12.12, 21:05
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.12.12, 21:23
Tabalan @ 2018.12.12 21:05  Post: 1179849
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
sa gry gdzie vega mobilna nie odstaje od polarisa o zblizonej mocy, a sa takie gdzie jest nawet i 2x wolniejsza. Oczywiscie, ze takie apu bez hbm nie ma racji bytu... Albo inaczej - ma, ale nie do gier.


Krisol @ 2018.12.12 20:10  Post: 1179841
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
(...)

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
no - i dlatego w mobile ma to racje bytu - prostsze sceny i brak wielowarstwowych tekstur ktore w deferred zabijają przepustowosc.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2018.12.12, 22:09
-8#11
Nic ciekawego nie pokazali. Co mnie obchodzi jakieś tam zintegrowany badziew na który nikt nie zwraca uwagi. Powinni pokazać szczegóły samodzielnych GPU, a tak zamulają bzdetami.
Edytowane przez autora (2018.12.13, 12:11)
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842018.12.13, 04:55
TBR to z komercyjnych produktów dostępnych na PC pierwsze były w Kyro a chipy projektował PowerVR (produkował kto inny, w tym czasie ST Microelectronics czyli aktualny lider na rynku mikrokontrolerów z rdzeniem ARM). Co za tym idzie mamy refresh funkcjonalności jaką oferował Dreamcast w okolicach 2000 roku.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2018.12.13, 07:20
Dobrze, że redaktora Vegi już nie ma, bo dałby autorowi popalić za twierdzenie o tym, że tile-based rendering jako pierwsza wprowadziła Nvidia :E
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782018.12.13, 08:51
Ryzen 2600G 6c/12t + Vega byłby miodzio.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2018.12.13, 13:36
Swoją drogą ciekawi mnie, czy jak te integry trafią do laptopów to Nvidia spróbuje zablokować Freesync przez Optimusa. Raczej nie, wydaje sie że G-Sync Mobile już sobie odpuścili, co najwyżej zablokują 'na amen' Optimusa w desktopach.
Zaloguj się, by móc komentować