Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Atak_Snajpera (2018.12.12, 19:17)
Ocena: 7
#1

0%
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:20)
Amitoza (2018.12.12, 19:32)
Ocena: 10
#2

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:35)
Tabalan (2018.12.12, 19:33)
Ocena: 3
#3

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Ale do czego ty porównujesz? To jest normalna integra, a nie osobne GPU połączone EMIB z HBM, aby wydajność nie padła na pysk w powoduje bottlenecka (przepustowość RAM). Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.
Wibowit (2018.12.12, 19:39)
Ocena: 4
#4

0%
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do desktopowych Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:40)
Amitoza (2018.12.12, 19:42)
Ocena: 2
#5

0%
Wibowit @ 2018.12.12 19:39  Post: 1179827
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?

Podano, ze ma być to gt2 - wiec trafi do większości układów - pewnie szykują gt3 i gt4, które mogły by konkurować z nowym apu. Bo to co tutaj mamy najwyżej może powalczyć z tym aktualnym.
Krisol (2018.12.12, 19:43)
Ocena: 0
#6

0%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:44)
Amitoza (2018.12.12, 19:51)
Ocena: 8
#7

0%
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
(...)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:51)
Krisol (2018.12.12, 20:10)
Ocena: -3
#8

0%
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
(...)

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
Tabalan (2018.12.12, 21:05)
Ocena: 0
#9

0%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
Amitoza (2018.12.12, 21:23)
Ocena: 4
#10

0%
Tabalan @ 2018.12.12 21:05  Post: 1179849
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
sa gry gdzie vega mobilna nie odstaje od polarisa o zblizonej mocy, a sa takie gdzie jest nawet i 2x wolniejsza. Oczywiscie, ze takie apu bez hbm nie ma racji bytu... Albo inaczej - ma, ale nie do gier.


Krisol @ 2018.12.12 20:10  Post: 1179841
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
(...)

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
no - i dlatego w mobile ma to racje bytu - prostsze sceny i brak wielowarstwowych tekstur ktore w deferred zabijają przepustowosc.
Promilus1984 (2018.12.13, 04:55)
Ocena: 2
#12

0%
TBR to z komercyjnych produktów dostępnych na PC pierwsze były w Kyro a chipy projektował PowerVR (produkował kto inny, w tym czasie ST Microelectronics czyli aktualny lider na rynku mikrokontrolerów z rdzeniem ARM). Co za tym idzie mamy refresh funkcjonalności jaką oferował Dreamcast w okolicach 2000 roku.
Assassin (2018.12.13, 07:20)
Ocena: 2
#13

0%
Dobrze, że redaktora Vegi już nie ma, bo dałby autorowi popalić za twierdzenie o tym, że tile-based rendering jako pierwsza wprowadziła Nvidia :E
czolgista778 (2018.12.13, 08:51)
Ocena: 0
#14

0%
Ryzen 2600G 6c/12t + Vega byłby miodzio.
Assassin (2018.12.13, 13:36)
Ocena: 2
#15

0%
Swoją drogą ciekawi mnie, czy jak te integry trafią do laptopów to Nvidia spróbuje zablokować Freesync przez Optimusa. Raczej nie, wydaje sie że G-Sync Mobile już sobie odpuścili, co najwyżej zablokują 'na amen' Optimusa w desktopach.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 28
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane