komentarze
KwantZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kwant2018.12.12, 08:29
Najważniejsze pytanie to jakie będą miały FOV (field of view). Obecne 40 stopni (przekątna) to była mocna żenada i w praktyce średnio się do czegokolwiek nadawało.

Dla porównania Oculus CV1 ma 110 stopni (przekątna) i szału nie ma. Człowiek razem z peryferyjnym widzeniem ma 110 stopni w pionie i 200-210 stopni w poziomie.

Oczywiście Oculus to VR a HoloLensy to AR ale FOV w AR jest jeszcze bardziej dokuczliwy bo cały czas masz świadomość tego ograniczenia (w VR przyzwyczajasz się do tunelowego widzenia).
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2018.12.12, 08:55
Magic leap w zasadzie jedyny poważny konkurent Hololens ma aż 50 FOV i podobno jest wygodniejszy ale za to trzeba trzymać jednostkę obliczeniową przepiętą do paska a i same gogle wyglądają zabawnie w porównaniu do produktu MS :)

Edit znalazłem jeszcze info o headsecie Meta 2 z FOV 90 ale tutaj to już trzeba go podłączyć do komputera co może trochę przeszkadzać kiedy ciągniesz za sobą kable ale z drugiej strony można mieć potężnego kompa który uciągnie znacznie więcej niż Hololens czy MagicLeap
Edytowane przez autora (2018.12.12, 09:06)
stromZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
strom2018.12.15, 12:55
Kwant @ 2018.12.12 08:29  Post: 1179710
Najważniejsze pytanie to jakie będą miały FOV (field of view). Obecne 40 stopni (przekątna) to była mocna żenada i w praktyce średnio się do czegokolwiek nadawało.

Dla porównania Oculus CV1 ma 110 stopni (przekątna) i szału nie ma. Człowiek razem z peryferyjnym widzeniem ma 110 stopni w pionie i 200-210 stopni w poziomie.

Oczywiście Oculus to VR a HoloLensy to AR ale FOV w AR jest jeszcze bardziej dokuczliwy bo cały czas masz świadomość tego ograniczenia (w VR przyzwyczajasz się do tunelowego widzenia).


Dobrze ze nie 360 poziome :)
Trochę cię poniosło
Zaloguj się, by móc komentować