Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
zskk (2018.12.04, 15:59)
Ocena: 22
#2

0%
Ot po prostu policzyli, że trzymanie tego dla siebie nie daje im żadnego zysku, a otwarcie źródeł ponownie spowoduje wzrost zainteresowania i będą wydawać się kapkę przyjaźniejsi (nvidia-przyjazna :E )
Remedy (2018.12.04, 16:04)
Ocena: 16
#3

0%
Doskonały przykład jak można zniszczyć coś z potencjałem, kiedy duży koncern położy na tym swoje łapy.
Walther (2018.12.04, 16:13)
Ocena: 27
#4

0%
-Ej chłopaki ludzie nie chcą kupować naszych wypasionych grafik za 5k więc mamy problem wizerunkowy !!! Co robimy ???
-Trzeba odtajnić jakiegoś trupa!!!!
-Super pomysł! Ludzie pomyślą, że coś zrobimy dla społeczności i dalej będziemy mogli ich bezkarnie ładować w d....
:)
Virtus* (2018.12.04, 16:19)
Ocena: 4
#5

0%
Świetna decyzja. Brawo.
lukas108 (2018.12.04, 16:24)
Ocena: 16
#7

0%
Jak sie ma PhysX vs Havoc obecnie?
Edytowane przez autora (2018.12.04, 16:27)
yaji (2018.12.04, 16:28)
Ocena: 16
#8

0%
No to teraz tylko czekać na wersję, która działa na OpenCL lub na więcej niż jednym rdzeniu CPU, a może PhysX będzie wykorzystywany do czegoś więcej niż iskierki i latające gazety :E
Kenjiro (2018.12.04, 16:33)
Ocena: 15
#9

0%
Przecież to się prawie nie rozwija, wystarczy przejrzeć ostatnie kilka commitów z Githuba, z których połowa to refaktoryzacja, a druga połowa inna kosmetyka kodu.
Moim zdaniem ostatni twardziele poszli już sobie z nVidii i nie ma komu rozwijać, więc leży odłogiem.

Inna sprawa, że ten kod jest jednym wielkim śmietnikiem...
Edytowane przez autora (2018.12.04, 16:33)
Deniryer (2018.12.04, 17:09)
Ocena: 3
#10

0%
https://www.geforce.co.uk/hardware/technology/physx/games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game...d_PhysX_support
PhysX umarło na dobre w tamtym roku. Zresztą i dobrze.

Dzięki AdoredTV nie muszę przyklejać miliona artykułów dlaczego PhysX powstał w pierwszej kolejności.

https://www.youtube.com/watch?v=H0L3OTZ13Os&t=218s
43min
Putout (2018.12.04, 18:05)
Ocena: 8
#11

0%
lukas108 @ 2018.12.04 16:24  Post: 1178379
Jak sie ma PhysX vs Havoc obecnie?


chyba trudno to porównać. physx dawał niesamowite możliwości ale w pewnym momencie fizyka w grach sprowadziła się do ragdolli i wtedy havoc wygrał.
Krisol (2018.12.04, 18:28)
Ocena: 3
#12

0%
Deniryer @ 2018.12.04 17:09  Post: 1178385
https://www.geforce.co.uk/hardware/technology/physx/games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game...d_PhysX_support
PhysX umarło na dobre w tamtym roku. Zresztą i dobrze.

Physx na GPU tak, ale na CPU to obecnie najpopularniejszy silnik fizyczny, a martwy to jest raczej Havok - nieco ponad 30 gier na obecnej generacji, na samym UE4 jest już jakieś 140 gier, na Unity jest jeszcze ze dwa razy tyle.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_Havok
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unre...Unreal_Engine_4
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unity_games#2012 chyba tylko 2012+
Edytowane przez autora (2018.12.04, 19:07)
Marmi (2018.12.04, 19:29)
Ocena: 4
#14

0%
Taak, Nvidia dobrotliwie udostępniła za darmo kod PhysX ku chwale nauki.
Już uwierzyłem LoL :E
Wolfixx (2018.12.04, 20:24)
Ocena: 1
#15

0%
Ciut za późno Physix już dawno wymarł. Teraz jak już doszczętnie zniszczyli, kolejny z resztą, ciekawy pomysł, który łapczywie podkupili i nikt poważny się tym już nie interesuje.
KULA666 (2018.12.05, 00:29)
Ocena: 0
#16

0%
Nvidia uwolniła kod źródłowy silnika PhysX, dzięki czemu każdy zainteresowany może korzystać z niego korzystać bez dodatkowych zezwoleń ze strony firmy.
hmmm... proszę poprawić
Promilus1984 (2018.12.05, 10:44)
Ocena: 0
#18

0%
To parę rzeczy odnośnie niektórych komentarzy.
NV nie stworzyła PhysX by karać konkurencję i sztucznie blokować wydajność. Jedyna blokada bez sensu dotyczyła rozwiązań hybrydowych (karta do generowania grafiki AMD, dedykowana karta do akceleracji physx - nvidia) i można ją było obejść. Jeszcze jedna blokada bez sensu to sztuczne ograniczanie szczegółowości odwzorowanej fizyki dla CPU oraz wykorzystywanie x87 zamiast SSE2. Ale to już było i nie wróciło ;) Zatem nie... przejęcie AGEIA przez NV miało na celu tylko i wyłącznie poszerzenie portfolio by dodać technologię, która zwiększy atrakcyjność kart, nawet nie koniecznie dla graczy, ale tesla i quadro.
Dalej - hairworks w wiedźminie - trzeba być kretynem by twierdzić, że to ficzer mający ubić AMD. To tylko efekt uboczny, włączenie hairworks i tak daje na NV tak poważny spadek wydajności (względem poprawy oprawy graficznej), że niewielu graczy rzeczywiście to załącza, ale by technika działała konieczny jest taki a nie inny tess factor. A AMD dostaje w d... bo ma słabsze teselatory (a w zasadzie mniej). To gdzie rzeczywiście było sku...syństwo to akurat nie wiedźmin 3 z hairworks a crysis 3 z teselowaną niewidoczną wodą pod całą mapą oraz ultragęstą siatką wielokątów na prostej bryle betonowej zapory. Czyli w tym tytule były przypadki gdzie to zwyczajnie nie było konieczne stosowanie wysokiego tess factor, a mimo to był stosowany by wydajność radeonów sztucznie ubić. To przypadek najgłośniejszy, ale nie jedyny. Swoją drogą Radeony w sterownikach mogą ograniczyć tess factor więc można z tym jako tako walczyć.
Jeśli chodzi o obecne działania - no konkurencja nie śpi, lepiej jest otworzyć physx i nadal zarabiać na rozpropagowanym standardzie sprzedając dopracowane rozwiązania akcelerujące go sprzętowo niż kisić i w końcu przegrać z innymi rozwiązaniami otwartymi.
Rybaczek Koziołka (2018.12.05, 11:44)
Ocena: 1
#19

0%
yaji @ 2018.12.04 16:28  Post: 1178380
No to teraz tylko czekać na wersję, która działa na OpenCL lub na więcej niż jednym rdzeniu CPU, a może PhysX będzie wykorzystywany do czegoś więcej niż iskierki i latające gazety :E


akurat są gry nawet na X360 które mają wsparcie PhysX, a jak wiadomo w X360 siedzi grafika od AMD, a procesor to PowerPC od IBM. tak więc PhysX nie jest uwiązane do chipów NV. nie zdążyli tego zepsuć :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 56
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 9
Premiera karty coraz bliżej. 10
Co ciekawe, nie chodzi o reprezentanta serii BlackShark. 7
Więcej RAM-u i nowa technika szybkiego ładowania baterii. 3
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  19
Są też wstępne informacje o specyfikacji. 54
Facebook