Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
Ryzen (2018.12.02, 15:25)
Ocena: 22
#1

0%
W sumie dobry pomysł, mniejsza struktura, większy uzysk i więcej kostek z wafla.
Widać, że Intel zaczyna się budzić, ale to dopiero początek długiej drogi.
amb00 (2018.12.02, 15:25)
Ocena: 27
#2

0%
W tak drogich prockach zazwyczaj nie jest potrzebne zintegrowane GPU, ale ten ruch Intela pokazuje, że są pod ścianą i kończą im się możliwości poprawy swojej oferty.
yendrek (2018.12.02, 15:49)
Ocena: 15
#4

0%
eyesore @ 2018.12.02 15:44  Post: 1178020
Zintegrowane, słabe GPU przydaje się w każdym procku Intela, bo po co używać GeForce'a lub Radeona do podstawowych zastosowań komputera.

Ale to nie są procki do podstawowych zastosowań.
Sary (2018.12.02, 15:54)
Ocena: 4
#5

0%
Stare chińskie przysłowie mówi... Tnący brzytwy się chwyta
Andree (2018.12.02, 15:57)
Ocena: 35
#6

0%
iGPU zajmuje znaczną część powierzchni chipa, więc jest spore prawdopodobieństwo wystąpienia defektu w tym obszarze.
CPU z F to moim zdaniem będą chipy ze sprawną częścią CPU, ale z nieudanym iGPU.
Po co je wyrzucać, skoro gracze kupią je z pocałowaniem ręki, jeśli cena będzie odpowiednio niższa?
mleczan (2018.12.02, 16:46)
Ocena: 10
#8

0%
Bardzo dobre rozwiązanie. Od lat zastanawiałem się po co Intel pcha do każdego procka iGPU, kiedy poza osobami które nie zamierzają korzystać z zewnętrznej grafiki jest on do niczego nie potrzebny i tylko niepotrzebnie podnosi cenę produkcji całego układu.
Mogliby zostawić iGPU w kilku modelach, np w laptopowych są bardzo przydane bo system na nich jedzie do czasu większego zapotrzebowania na moc. W desktopach oszczędność 5W na wyświetlaniu pulpitu jest pomijalna.
decorator12 (2018.12.02, 17:02)
Ocena: 13
#10

0%
duchos @ 2018.12.02 16:48  Post: 1178031
W końcu procesor bez integry. Ogólnie wkurwiająca rzecz w laptopach.

Tak, kiedy oglądasz film to iGPU dekoduje obraz i masz 1% zużycia CPU a nie 15% :E
Dalej - jak Intel wyciąga iGPU to 'dobra decyzja' a Ryśki są krytykowane za jej brak. No bo jak GPU padnie to nie działa komp i w ogóle.
Ruch Intela do przewidzenia
lstarba (2018.12.02, 17:25)
Ocena: 8
#11

0%
Idę o zakład, że to te same układy, co zwykłe Core 9-tej generacji, które po prostu nie przeszły walidacji z powodu uszkodzonego iGPU.
Jacek1991 (2018.12.02, 17:31)
Ocena: -3
#12

0%
W intelu naprawdę takie ameby pracują, że dopiero teraz to wprowadzają?
decorator12 @ 2018.12.02 17:02  Post: 1178033
duchos @ 2018.12.02 16:48  Post: 1178031
W końcu procesor bez integry. Ogólnie wkurwiająca rzecz w laptopach.

Tak, kiedy oglądasz film to iGPU dekoduje obraz i masz 1% zużycia CPU a nie 15% :E
Dalej - jak Intel wyciąga iGPU to 'dobra decyzja' a Ryśki są krytykowane za jej brak. No bo jak GPU padnie to nie działa komp i w ogóle.
Ruch Intela do przewidzenia

no ale po co mi iGPU jak mam dGPU? ja z iGPU w lapku nie korzystam, ono tylko zwieksza koszt i niewygode komputera(dla mnie)
Edytowane przez autora (2018.12.02, 17:34)
Orzel94 (2018.12.02, 17:46)
Ocena: 10
#14

0%
Jacek1991 @ 2018.12.02 17:31  Post: 1178046
W intelu naprawdę takie ameby pracują, że dopiero teraz to wprowadzają?
decorator12 @ 2018.12.02 17:02  Post: 1178033
(...)

Tak, kiedy oglądasz film to iGPU dekoduje obraz i masz 1% zużycia CPU a nie 15% :E
Dalej - jak Intel wyciąga iGPU to 'dobra decyzja' a Ryśki są krytykowane za jej brak. No bo jak GPU padnie to nie działa komp i w ogóle.
Ruch Intela do przewidzenia

no ale po co mi iGPU jak mam dGPU? ja z iGPU w lapku nie korzystam, ono tylko zwieksza koszt i niewygode komputera(dla mnie)

Akurat w laptopie igpu ma sens ze względu na zużycie energii ale tak to nie bardzo.
Orzel94 (2018.12.02, 17:47)
Ocena: 1
#15

0%
cichy45 @ 2018.12.02 17:45  Post: 1178049
Jacek1991 @ 2018.12.02 17:31  Post: 1178046
W intelu naprawdę takie ameby pracują, że dopiero teraz to wprowadzają?
(...)

no ale po co mi iGPU jak mam dGPU? ja z iGPU w lapku nie korzystam, ono tylko zwieksza koszt i niewygode komputera(dla mnie)

A choćby po to, żeby mieć więcej ekranów? Ja mam 5, 3 pod dGPU jako surround i 2 pod integrę na rzeczy peryferyjne.

Słowo klucz laptop i pewnie jedno HDMI
cichy45 (2018.12.02, 17:49)
Ocena: 0
#16

0%
Orzel94 @ 2018.12.02 17:47  Post: 1178051
cichy45 @ 2018.12.02 17:45  Post: 1178049
(...)

A choćby po to, żeby mieć więcej ekranów? Ja mam 5, 3 pod dGPU jako surround i 2 pod integrę na rzeczy peryferyjne.

Słowo klucz laptop i pewnie jedno HDMI

No to warto mieć integrę po to, że w momencie kiedy dedykowane GPU (najczęściej lutowane) postanowi wyzionąć ducha to laptop dalej do czegoś się nadaje i nie trzeba go wywalać na śmietnik.
Kowal (2018.12.02, 18:06)
Ocena: 4
#17

0%
LeacH @ 2018.12.02 16:21  Post: 1178026
usuwają iGPU w momencie gdzie masa oprogramowania zaczęła go używać :E

Niczego nie usuwają, a zaczną oferować wariant bez, a to istotna różnica.

Najprawdopodobniej to przygotowanie pod 10-core. Nawet w 9900k igpu zajmuje 1/3 powierzchni chipu.
Borat1 (2018.12.02, 18:08)
Ocena: 13
#18

0%
Ryzen @ 2018.12.02 15:25  Post: 1178017
W sumie dobry pomysł, mniejsza struktura, większy uzysk i więcej kostek z wafla.

Ta sama cena :E
decorator12 (2018.12.02, 18:16)
Ocena: 7
#19

0%
Jacek1991 @ 2018.12.02 17:31  Post: 1178046
W intelu naprawdę takie ameby pracują, że dopiero teraz to wprowadzają?
decorator12 @ 2018.12.02 17:02  Post: 1178033
(...)

Tak, kiedy oglądasz film to iGPU dekoduje obraz i masz 1% zużycia CPU a nie 15% :E
Dalej - jak Intel wyciąga iGPU to 'dobra decyzja' a Ryśki są krytykowane za jej brak. No bo jak GPU padnie to nie działa komp i w ogóle.
Ruch Intela do przewidzenia

no ale po co mi iGPU jak mam dGPU? ja z iGPU w lapku nie korzystam, ono tylko zwieksza koszt i niewygode komputera(dla mnie)

Dobra, jeszcze raz.
Kiedy wyświetlasz pulpit korzystasz z iGPU. Ciągnie mniej prądu. Wydłuża czas na baterii. Laptop jednak miło jak działa na baterii dość długo.
Do tego nawet najtańsze dGPU zawyżają cenę o przynajmniej 200zl, a takie co 'pozwolą coś pyknac' (RX 560/mx150) ponad 300.
Nie każdy potrzebuje dGPU w laptopie.

Oczywiście, jeśli masz jakieś lepsze CPU to spoko byłoby mieć wybor, ale jeśli TY czegoś nie potrzebujesz, to nie zakładaj że WSZYSCY mają takie same potrzeby jak Ty.
Avitr (2018.12.02, 18:25)
Ocena: 3
#20

0%
Ogólnie integra się przydaje, duża większość kompów z procesorami Intela używa integry (a i użytkownikom oddzielnych GPU się przydaje gdy padnie główna karta). Natomiast w ramach redukcji kosztów i objętości chipu można w tych integrach wyciąć funkcje 3D. Taka integra bez 3D będzie kosztowała kilka $, a pozwoli używać kompa do wszystkich zastosowań poza grami.

yendrek @ 2018.12.02 15:49  Post: 1178022
eyesore @ 2018.12.02 15:44  Post: 1178020
Zintegrowane, słabe GPU przydaje się w każdym procku Intela, bo po co używać GeForce'a lub Radeona do podstawowych zastosowań komputera.

Ale to nie są procki do podstawowych zastosowań.

W profesjonalnych zastosowaniach też integra zwykle wystarcza.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 55
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 9
Premiera karty coraz bliżej. 10
Co ciekawe, nie chodzi o reprezentanta serii BlackShark. 7
Więcej RAM-u i nowa technika szybkiego ładowania baterii. 3
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  19
Są też wstępne informacje o specyfikacji. 54
Facebook