Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
yendrek (2018.12.01, 19:00)
Ocena: 14
#1

0%
Po co płacić 30% haraczu, po co 20%? Nie dziwię się producentom, lepiej to zachować dla siebie, a część wykorzystać na utrzymanie własnej platformy. Chciwość gubi valve, a gracze powinni rozejrzeć się za dodatkowym miejscem na dyskach na nowe klienty platform.
Putout (2018.12.01, 19:05)
Ocena: 15
#3

0%
Kazubin @ 2018.12.01 19:03  Post: 1177913
yendrek @ 2018.12.01 19:00  Post: 1177912
Po co płacić 30% haraczu, po co 20%? Nie dziwię się producentom, lepiej to zachować dla siebie, a część wykorzystać na utrzymanie własnej platformy. Chciwość gubi valve, a gracze powinni rozejrzeć się za dodatkowym miejscem na dyskach na nowe klienty platform.

20% to będzie jedną z tańszych ofert na rynku.


20% to wciąż dużo wiecej niż posiadanie gry na własnym launcherze. imo świetnie to rozgrywa Ubisoft. ma swoj Uplay ale daje też gry na Steama. kupując bezpośrednio na Uplay jest taniej a do tego nawet wersje steamowe wymagają Uplay. myśle ze to niezła metoda aby zachęcić ludzi do swjoej platformy.
Namonaki (2018.12.01, 19:06)
Ocena: 10
#4

0%
już dawno po ptokach; najwięksi gracze stworzyli własne platformy
martwi mnie pozycja małych studiów niezależnych 30% to bardzo dużo
Karpaj (2018.12.01, 19:08)
Ocena: 2
#5

0%
Można sprzedawać przecież jednocześnie u GabeNa jak i na swojej platformie. I tak wiele firm robi, niektórzy dodają do tego jeszcze platformy jak GOG. Ignorując steama automatycznie odrzuca się spory % potencjalnych kupców którzy poza steamem nie kupują - a wśród nich wiele osób to względnie zamożni ludzie z zachodu dla których wyrzucenie 60$ na start to żaden problem.

Cokolwiek złego by o steamie nie mówić, to pomimo monopolu nadal się rozwijają i nadal robią wiele pro-konsumenckich rzeczy. Oczywiście nie wszystko jest fajne, głównie kwestia posiadania gry, ale nie zapowiada się aby Valve mogło w najbliższym czasie 'spaść z rowerka'.
komisarz (2018.12.01, 19:11)
Ocena: 0
#6

0%
Karpaj @ 2018.12.01 19:08  Post: 1177916
Można sprzedawać przecież jednocześnie u GabeNa jak i na swojej platformie. I tak wiele firm robi, niektórzy dodają do tego jeszcze platformy jak GOG. Ignorując steama automatycznie odrzuca się spory % potencjalnych kupców którzy poza steamem nie kupują - a wśród nich wiele osób to względnie zamożni ludzie z zachodu dla których wyrzucenie 60$ na start to żaden problem.

Cokolwiek złego by o steamie nie mówić, to pomimo monopolu nadal się rozwijają i nadal robią wiele pro-konsumenckich rzeczy. Oczywiście nie wszystko jest fajne, głównie kwestia posiadania gry, ale nie zapowiada się aby Valve mogło w najbliższym czasie 'spaść z rowerka'.


Jakiego monopolu?
I skad td twierdzenie ze jest spora grupa ktora poza steam nie kupuje? I co, nie graja w gry blizzarda, EA, rockstara?
Amphilyon (2018.12.01, 19:21)
Ocena: 4
#7

0%
jak mam instalować i zapychać sobie kompa kolejnym pseudo ' serwisem ' growym dla kilkunastu krapiszczy na originie, uplayu i paru innych, a do tego zakładać na każde dziadowskie konto to sorry, wolę mieć wszystko w jednym worku na takim Steamie -to jest najbardziej irytująca rzecz przy graniu na PC dla mnie, za dużo gówno-platform, wymuszających posiadanie konta, instalowanie syfiastych launcher'ów itd itp i po prostu zaśmiecanie sobie tym kompa

ja rozumiem że każdy chce zarobić i mieć ' Swoje ' ale zakładanie jakiegoś badziewia żeby pograć w kolejnego coda, fife, assassina, battlefielda -gierki copy-paste mija się dla mnie z celem

nie dziwie się że Bethesda ucieka od steama, jak robią TAKIE CRAPY to boją się steamowskich zwrotów za te ich dziadowskie półprodukty :):):):)

i co by nie było, na steamie prawie w nic nie gram poza np Dota 2, ale odcinanie się od tej platformy dla własnego bubla mimo nawet tych 20-30% haraczu, to potężne pożegnanie się z bazą graczy, a jestem pewny że jest wielu takich co omija wszelkie inne platformy czekając spokojnie aż w\w tytuł trafi ' przypadkiem ' na Stima gdy na rodzimej platformie dogorywa ;) z braku zainteresowania

@up

akurat Blizzard to jedna ze starszych platform tuż obok steama, i te wszystkie dziadowskie uplaye, originy itd nie są aż tak bardzo w świadomości ludzi, jak te DWA
Edytowane przez autora (2018.12.01, 19:25)
Avalanc (2018.12.01, 19:39)
Ocena: 3
#8

0%
Niestety funkcjonalnościami i popularnością Steam bije wszystkie platformy na głowę i z całą moją antypatią do DRM, Steama i tych wszystkich antykonsumenckich platform sprzedaży gier, czasami czekam na przecenę gry specjalnie na Steam by tam kupić.
Przykładowo zdarza mi się przenosić gry z jednej partycji na drugą, by zrobić miejsce. Potem przywrócenie tej gry do stanu, gdy działa wszystko jest cholernie kłopotliwe na niektórych platformach typu Uplay, Origin. Czasami trzeba dziwnego sposobu na to, czasami potrzeba 2x tyle miejsca, niż ma gra, czasami nie działa bo tak, czasami kończy się po prostu wkurwiającym ściąganiem dziesiątek GB bez sensu. Na Steam jeszcze nigdy proste wrzucenie do katalogu gdzie gra była mnie nie zawiodło. Overlay działa najlepiej na Steam + zwykle bezproblemowo działa z innymi platformami (chociaż niektóre platformy z tym mocno walczą i trzeba stosować sztuczki). Stream jakoś działa (i tak lepiej niż inne proste rozwiązania), emulacja kontrolera, która pojawiła się niedawno jest genialna. Wbudowany licznik FPS
Origin, Uplay, GoG i inne duperele są tak biedne, wkurwiające i problematyczne, że w zasadzie nie są żadną konkurencją.
EDIT: + ktoś słusznie zauważył ZWROTY STEAM, dopóki to robisz zgodnie z ich przyjętymi założeniami to jest super bezproblemowe, łatwe i przyjemne do testowania gier.
Edytowane przez autora (2018.12.01, 19:41)
Kazubin (2018.12.01, 19:52)
Ocena: 5
#9

0%
Namonaki @ 2018.12.01 19:06  Post: 1177915
już dawno po ptokach; najwięksi gracze stworzyli własne platformy
martwi mnie pozycja małych studiów niezależnych 30% to bardzo dużo

Gdyby nie platformy w ogóle nie byłoby studiów niezależnych.
Namonaki (2018.12.01, 21:11)
Ocena: 0
#10

0%
Kazubin @ 2018.12.01 19:52  Post: 1177925
Namonaki @ 2018.12.01 19:06  Post: 1177915
już dawno po ptokach; najwięksi gracze stworzyli własne platformy
martwi mnie pozycja małych studiów niezależnych 30% to bardzo dużo

Gdyby nie platformy w ogóle nie byłoby studiów niezależnych.

przecież można sprzedać na własnej stronę ...
Telvas (2018.12.01, 21:14)
Ocena: 0
#11

0%
komisarz @ 2018.12.01 19:11  Post: 1177917
Karpaj @ 2018.12.01 19:08  Post: 1177916
Można sprzedawać przecież jednocześnie u GabeNa jak i na swojej platformie. I tak wiele firm robi, niektórzy dodają do tego jeszcze platformy jak GOG. Ignorując steama automatycznie odrzuca się spory % potencjalnych kupców którzy poza steamem nie kupują - a wśród nich wiele osób to względnie zamożni ludzie z zachodu dla których wyrzucenie 60$ na start to żaden problem.

Cokolwiek złego by o steamie nie mówić, to pomimo monopolu nadal się rozwijają i nadal robią wiele pro-konsumenckich rzeczy. Oczywiście nie wszystko jest fajne, głównie kwestia posiadania gry, ale nie zapowiada się aby Valve mogło w najbliższym czasie 'spaść z rowerka'.


Jakiego monopolu?
I skad td twierdzenie ze jest spora grupa ktora poza steam nie kupuje? I co, nie graja w gry blizzarda, EA, rockstara?

No mniej więcej tak. A konkretnie: EA nie, Blizzarda tylko Diablo 2, Rockstar w sumie nic ciekawego nie ma, a to co ma, jest na Steamie.
A czemu pytasz?
Edytowane przez autora (2018.12.01, 21:15)
aqvario (2018.12.01, 21:16)
Ocena: 1
#12

0%
Żeby zarobić 10 czy 50 milionów to trzeba się trochę nasprzedawać. Niech gra kosztuje 30 dolarów, to do 50 milionów będzie ponad 1.3 mln kopii. Nawet jeśli to gra AAA, to trwa to na tyle długo, że wkracza się w okres promocji, obniżek, a więc słuszne jest obniżenie marż wraz z obniżkami cen.

Małe studia nawet do 10 milionów będą miały problem dobić - jeśli gra będzie kosztować te 5-6 dolców, to trzeba sprzedać 1,7 - 2 mln kopii. Ha, wielu marzy o takich wynikach :)

Faktycznie, akcja tylko dla największych. Uczciwiej byłoby zmniejszać marże po ilości sprzedanych kopii, a nie po sumie kasy za te kopie.
Telvas (2018.12.01, 21:26)
Ocena: 0
#13

0%
Namonaki @ 2018.12.01 21:11  Post: 1177935
Kazubin @ 2018.12.01 19:52  Post: 1177925
(...)

Gdyby nie platformy w ogóle nie byłoby studiów niezależnych.

przecież można sprzedać na własnej stronę ...

A skąd ludzie mają wiedzieć, że mają wejść na www.zbyszek-softworks.pl, bo tam Zbysiu i Kazik wczoraj opublikowali fajną grę za 10 zł?
szmon (2018.12.01, 23:12)
Ocena: 2
#14

0%
Namonaki @ 2018.12.01 21:11  Post: 1177935
Kazubin @ 2018.12.01 19:52  Post: 1177925
(...)

Gdyby nie platformy w ogóle nie byłoby studiów niezależnych.

przecież można sprzedać na własnej stronę ...


Pewnie, tylko:
1) Ile razy odwiedzasz strony małych devów żeby kupić gry? A ile razy udało ci się znaleźć dobrą produkcję małego studia jedynie przy pomocy wyszukiwarki (nie znając wcześniej tytułu gry)? Właśnie dlatego steam jest im potrzebny.
2) Jeśli produkcja jest popularna, to trzeba utrzymywać serwery (i ich obsługę) choćby po to, żeby móc te gry skądś pobrać. To kosztuje nie tylko pieniądze, ale i dodatkowy czas na obsługę bieżących problemów z infrastrukturą. Następnie trzeba samodzielnie podpisać umowy pośredników płatności i też pilnować czy to wszystko działa. Prościej jest to po prostu outsourcować na inną firmę, a zająć się tym co naprawdę ważne (czyli tworzeniem gier).
3) 30% to faktycznie sporo, ale akurat w wypadku małych deweloperów jest to bardzo dobra cena. Infrastruktura i jej utrzymanie będą kosztować dużo więcej. Dodatkowo nie trzeba poświęcać czasu na odpisywanie wszystkim klientom osobno jeśli 'coś nie działa'. Steam oferuje community, kontakt z dewami i zwrot pieniędzy jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu. Działa to bardzo dobrze.

komisarz @ 2018.12.01 19:11  Post: 1177917
Karpaj @ 2018.12.01 19:08  Post: 1177916
Można sprzedawać przecież jednocześnie u GabeNa jak i na swojej platformie. I tak wiele firm robi, niektórzy dodają do tego jeszcze platformy jak GOG. Ignorując steama automatycznie odrzuca się spory % potencjalnych kupców którzy poza steamem nie kupują - a wśród nich wiele osób to względnie zamożni ludzie z zachodu dla których wyrzucenie 60$ na start to żaden problem.

Cokolwiek złego by o steamie nie mówić, to pomimo monopolu nadal się rozwijają i nadal robią wiele pro-konsumenckich rzeczy. Oczywiście nie wszystko jest fajne, głównie kwestia posiadania gry, ale nie zapowiada się aby Valve mogło w najbliższym czasie 'spaść z rowerka'.


Jakiego monopolu?
I skad td twierdzenie ze jest spora grupa ktora poza steam nie kupuje? I co, nie graja w gry blizzarda, EA, rockstara?


W zasadzie to poza steam i gogiem nie kupuję. Prawie wszystkie gry jakie mam kupione są właśnie na steam. Instalacja całego środowiska sklepu innej firmy tylko po to, żeby zagrać w 1 grę albo zaoszczędzić 5zł mnie nie rusza. Na Steam mam dobry support, całkiem niezłe community i w większości przypadków kupuję w czasie promocji. I tak, zdarza mi się kupować gry poza steam, ale tylko wtedy, gdy sklep oferuje klucze do steama lub edycję pudełkową którą można zainstalować na steam.

-----
Jeszcze taka dygresja na koniec. Na steam masz promocję twojej gry (podpowiedzi, podobne produkty, itd.) i dostępność dowolnej ilości kluczy dla ciebie (jeśli jesteś deweloperem i np. chcesz rozdać 100 kluczy to nie ma z tym kłopotu). 70% ceny trafia do ciebie. Jeśli chciałbyś wydać książkę, w jednym z pupularnych w PL wydawnictw, to do twojej kieszeni trafiłoby od ok. 30% do 50% 'ceny z okładki'. A to 'tylko' książka. Drukujesz raz, dostarczasz do punktu sprzedaży i tyle. Nie musisz oferować 'możliwości ściągnięcia 24/7'. Także nie narzekajcie że Steam, bo inni mają gorzej i to w firmach, które nie są w stanie zapewnić globalnej promocji produktu ;)
Edytowane przez autora (2018.12.01, 23:27)
sonio (2018.12.02, 02:15)
Ocena: 0
#15

0%
szmon @ 2018.12.01 23:12  Post: 1177958

W zasadzie to poza steam i gogiem nie kupuję. Prawie wszystkie gry jakie mam kupione są właśnie na steam. Instalacja całego środowiska sklepu innej firmy tylko po to, żeby zagrać w 1 grę albo zaoszczędzić 5zł mnie nie rusza. Na Steam mam dobry support, całkiem niezłe community i w większości przypadków kupuję w czasie promocji. I tak, zdarza mi się kupować gry poza steam, ale tylko wtedy, gdy sklep oferuje klucze do steama lub edycję pudełkową którą można zainstalować na steam.


właśnie o to chodzi - 5 klientów, każdy się aktualizuje, każdy co chwile coś zmienia. Również jestem leniwy, szczególnie że nam Xboxa i gry EA z racji oddzielnego systemu ogrywam na Xie (jak jeszcze będzie obsługa myszy i klawiatury to już w ogóle dobra opcja)- bo Origin napsuł mi kiedyś dużo krwi..
Szwarcu (2018.12.02, 13:03)
Ocena: 0
#16

0%
Putout @ 2018.12.01 19:05  Post: 1177914
Kazubin @ 2018.12.01 19:03  Post: 1177913
(...)

20% to będzie jedną z tańszych ofert na rynku.


20% to wciąż dużo wiecej niż posiadanie gry na własnym launcherze. imo świetnie to rozgrywa Ubisoft. ma swoj Uplay ale daje też gry na Steama. kupując bezpośrednio na Uplay jest taniej a do tego nawet wersje steamowe wymagają Uplay. myśle ze to niezła metoda aby zachęcić ludzi do swjoej platformy.

Chyba zmusić, a nie zachęcić ;)
Jacek1991 (2018.12.02, 13:22)
Ocena: 0
#17

0%
gdyby na swojej platformie tworcy mieli chociaz taniej niz na stimie...
Kabor (2018.12.03, 08:18)
Ocena: 0
#18

0%
A mnie interesują gry. Jak gra jest dobra to nie interesuje mnie czy jest na Stemie, Originie czy Uplay.

Jak gry pudełkowe trafiają do sklepów to myślicie, że sklepy za darmo to robią nie dorzucając marży?
Praginorlan (2018.12.03, 10:39)
Ocena: 1
#19

0%
sonio @ 2018.12.02 02:15  Post: 1177972
szmon @ 2018.12.01 23:12  Post: 1177958

W zasadzie to poza steam i gogiem nie kupuję. Prawie wszystkie gry jakie mam kupione są właśnie na steam. Instalacja całego środowiska sklepu innej firmy tylko po to, żeby zagrać w 1 grę albo zaoszczędzić 5zł mnie nie rusza. Na Steam mam dobry support, całkiem niezłe community i w większości przypadków kupuję w czasie promocji. I tak, zdarza mi się kupować gry poza steam, ale tylko wtedy, gdy sklep oferuje klucze do steama lub edycję pudełkową którą można zainstalować na steam.


właśnie o to chodzi - 5 klientów, każdy się aktualizuje, każdy co chwile coś zmienia. Również jestem leniwy, szczególnie że nam Xboxa i gry EA z racji oddzielnego systemu ogrywam na Xie (jak jeszcze będzie obsługa myszy i klawiatury to już w ogóle dobra opcja)- bo Origin napsuł mi kiedyś dużo krwi..


Mi origin dalej psuje dużo krwi. Dlatego odpalam go kiedy muszę. A że już nie grywam w produkcje EA za często, na szczęście mnie to omija.
lukadd (2018.12.03, 11:55)
Ocena: 0
#20

0%
Jacek1991 @ 2018.12.02 13:22  Post: 1178004
gdyby na swojej platformie tworcy mieli chociaz taniej niz na stimie...

Prawie wszystkie gry od ubi kupuje na uplay bo mają dla stałych graczy wszystko 20% taniej niezależnie czy premiera czy promocja - 20% zawsze jest i się łączy z innymi promo.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Urządzenia najprawdopodobniej zadebiutują w 2019 i 2020 roku. 0
Czy jednak naprawdę potrzebujemy takiej konstrukcji? 2
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 18
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
PC traci udziały, choć notuje wzrost przychodów. 9
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 18
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Platforma dla autonomicznych maszyn. 13
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 17
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 22
Firma zmienia model działalności. 2
Facebook