Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Gramveln (2018.11.14, 20:32)
Ocena: 13
#1

0%
Kurcze, a miało być tak pięknie :/

W sumie nie mówię, że nie będzie ale jakby dotyczyło to ogólnej wydajności to byłby naprawdę pogrom.
daerragh (2018.11.14, 20:33)
Ocena: 13
#2

0%
No tak jeszcze za wcześnie na konkrety co do wydajności i raczej żadnych oficjalnych informacji od AMD się na temat teraz nie dowiemy. A wszystkie newsy o wzroście IPC 29% to typowy clickbait i każdy redaktor piszący newsy o tym wiedział.
Edytowane przez autora (2018.11.14, 21:32)
Promilus1984 (2018.11.14, 20:34)
Ocena: 20
#3

0%
29% wzrostu ipc ogólnego... to by było trochę, nie, sporo za dużo biorąc pod uwagę, że pod maską nie zmienia się aż tak wiele. Trzeba być kretynem, żeby sobie coś w ten sposób dopowiedzieć i uznać, że nowy zen będzie 30% wydajniejszy zegar w zegar od pierwszej wersji. Takie rzeczy tylko w erze ;)
Assassin (2018.11.14, 20:46)
Ocena: 21
#5

0%
Zgadzam się, nikt znający się jako tako na rzeczy nie miał prawa w to uwierzyć. Jeśli jednak potwierdzą się informacje o poszerzeniu rejestrów FPU, to w pewnych specyficznych zastosowaniach wzrost wydajności może nawet dążyć do 100%.
bi3dron4 (2018.11.14, 20:55)
Ocena: 8
#6

0%
To było wiadome (choć widać nie dla wszystkich) że to niemożliwe, ale dobrze że TYM RAZEM tłumią ploty i hype, a nie go nakręcają. Można zatem oczekiwać wzrostu, ale nie jakiegoś spektakularnego.
aqvario (2018.11.14, 21:02)
Ocena: 17
#8

0%
Cieszę się, że samo AMD powiedziało, iż nie można szacować wzrostu we wszystkich aplikacjach na podstawie testów jednej aplikacji. Nie wiem, jak można w to uwierzyć...

Jeśli wzrost będzie 5-10% to będzie ok. Dodając do tego nowy proces, którego wzrost zegara może wynieść 15-20% można spodziewać się wzrostu ogólnego 20-25%. Ale ja bym się nie spodziewał 30... w życiu, może w jednostkowych aplikacjach. Średnia 20% to realna liczba, a to jest już dużo, bo to pozwoli dobić do wydajności 5GHz Turbo w Intelu. Jeśli to się uda, uważam, że będzie wielki sukces.

W serwerach oczywiście postawią na mniejszy pobór energii.
krzyyss (2018.11.14, 21:17)
Ocena: 7
#9

0%
Analogia do Intela o niskie przyrosty IPC może nie być taka trafna. IPC może faktycznie wyjdzie jak u konkurencji, ale prawdopodobnie będzie tez podwojenie ilości rdzeni. Intel co prawda też to zrobił, ale zajeło mu to chyba 8 generacji core.
SunTzu (2018.11.14, 21:27)
Ocena: 5
#10

0%
aqvario @ 2018.11.14 21:02  Post: 1174756
Cieszę się, że samo AMD powiedziało, iż nie można szacować wzrostu we wszystkich aplikacjach na podstawie testów jednej aplikacji. Nie wiem, jak można w to uwierzyć...

Jeśli wzrost będzie 5-10% to będzie ok. Dodając do tego nowy proces, którego wzrost zegara może wynieść 15-20% można spodziewać się wzrostu ogólnego 20-25%. Ale ja bym się nie spodziewał 30... w życiu, może w jednostkowych aplikacjach. Średnia 20% to realna liczba, a to jest już dużo, bo to pozwoli dobić do wydajności 5GHz Turbo w Intelu. Jeśli to się uda, uważam, że będzie wielki sukces.

W serwerach oczywiście postawią na mniejszy pobór energii.

Bo często bywało tak, że AMD zasypywało slajdami w których pokazywało, że albo niewiele im brakuje do Intela albo, że mają kilkudziesią procentowy wzrost.
Nie często bywało tak, że prostowali info.
AMDK11 (2018.11.14, 21:45)
Ocena: 0
#11

0%
Aby było IPC wyższe o 30%, rdzeń Zen 2 musiał by być gruntownie przebudowany a tym bardziej rozbudowany, więc nie ma co się łudzić.

Myślę że średnio IPC będzie wyższe 5-10 % względem 1 generacji Zen a większa różnica będzie z zastosowania FMAC256 bit.
kaczy99 (2018.11.14, 22:07)
Ocena: 10
#12

0%
krzyyss @ 2018.11.14 21:17  Post: 1174759
Analogia do Intela o niskie przyrosty IPC może nie być taka trafna. IPC może faktycznie wyjdzie jak u konkurencji, ale prawdopodobnie będzie tez podwojenie ilości rdzeni. Intel co prawda też to zrobił, ale zajeło mu to chyba 8 generacji core.


Właściwie to 10 Generacji, licząc od Core 2 Quad Q6600 wydanego ponad 11 lat temu.
Edytowane przez autora (2018.11.14, 22:09)
Avitr (2018.11.14, 22:12)
Ocena: 6
#13

0%
Realnie to będzie 15% (10% wzrostu IPC + 5% wzrostu zegara). Ale to i tak dużo w porównaniu z 'progresem' w Intelach (bo u nich jedyny progres to tylko w cenie), zwłaszcza jeśli w cenie 6-jajowych Ryzenów będą 8-jajowe Ryzeny 2.
Stjepan (2018.11.14, 22:17)
Ocena: 0
#14

0%
Avitr @ 2018.11.14 22:12  Post: 1174775
Realnie to będzie 15% (10% wzrostu IPC + 5% wzrostu zegara). Ale to i tak dużo w porównaniu z 'progresem' w Intelach (bo u nich jedyny progres to tylko w cenie), zwłaszcza jeśli w cenie 6-jajowych Ryzenów będą 8-jajowe Ryzeny 2.

Do tego można dodać kompatybilność podstawki i starszych chipsetów.
Kameleonn (2018.11.14, 22:25)
Ocena: 7
#15

0%
Avitr @ 2018.11.14 22:12  Post: 1174775
Realnie to będzie 15% (10% wzrostu IPC + 5% wzrostu zegara). Ale to i tak dużo w porównaniu z 'progresem' w Intelach (bo u nich jedyny progres to tylko w cenie), zwłaszcza jeśli w cenie 6-jajowych Ryzenów będą 8-jajowe Ryzeny 2.

Akurat zegar wzrosnie wiecej niz 5% i to jest niemal pewne. Wynika to z samego procesu, zwlaszcza patrzac na Zen vs Zen+ jak sie zegary poprawily, a przy 7nm skok bedzie znacznie wiekszy.
supervisor (2018.11.14, 23:16)
Ocena: 4
#17

0%
Avitr @ 2018.11.14 22:12  Post: 1174775
Realnie to będzie 15% (10% wzrostu IPC + 5% wzrostu zegara). Ale to i tak dużo w porównaniu z 'progresem' w Intelach (bo u nich jedyny progres to tylko w cenie), zwłaszcza jeśli w cenie 6-jajowych Ryzenów będą 8-jajowe Ryzeny 2.

Amd już potwierdziło że sam proces da do 1.25x większą wydajnośc przy tym samym poborze prądu.

^Oficjalny slajd AMD. Nie wiem czemu ktokolwiek panikuje. Dodajcie do tego usprawnienia ok. 10 do 15% z architektury I mamy procesor dużo wydajniejszy niż najwydajniejsza propozycja Intela w tej chwili.
Edytowane przez autora (2018.11.14, 23:38)
LeacH (2018.11.14, 23:28)
Ocena: -1
#18

0%
czemu używacie tego starego slajdu - na New Horizon dali >1,25 x a nie >1,35. Co świadczy, że proces nie był tak dobry jak zakładali od razu. Ale na 100% będzie lepszy niż intelowskie 14++ z którym początkowo ma konkurować.
IPC wzrośnie ~10 % do tego zegary max o 10-15%.
A na tych co liczą na integry to wątpie - chyba, że NAVI szybko wyjdzie - bo nowe APU od AMD to Zen2+NAVI. A o drugim elemencie ni słychu, ni widu (poza plotami, że ma napędzać PS5 i XB2). Stawiam, że brakuje też interposera do tego - bo wątpie by atakowali 7nano z tak dużym chipem - gdzie normalnie muszą doprojektować iGPU w 7 nano - bo 'master' będzie dalej w 14 nano, a aktywny interposer będzie w 65 nano - jest też teoretyczna możliwość zastosowania jakiejś formy cache L4 (może w postaci HBM2 )
supervisor (2018.11.14, 23:38)
Ocena: 1
#19

0%
LeacH @ 2018.11.14 23:28  Post: 1174790
czemu używacie tego starego slajdu - na New Horizon dali >1,25 x a nie >1,35. Co świadczy, że proces nie był tak dobry jak zakładali od razu. Ale na 100% będzie lepszy niż intelowskie 14++ z którym początkowo ma konkurować.
IPC wzrośnie ~10 % do tego zegary max o 10-15%.
A na tych co liczą na integry to wątpie - chyba, że NAVI szybko wyjdzie - bo nowe APU od AMD to Zen2+NAVI. A o drugim elemencie ni słychu, ni widu (poza plotami, że ma napędzać PS5 i XB2). Stawiam, że brakuje też interposera do tego - bo wątpie by atakowali 7nano z tak dużym chipem - gdzie normalnie muszą doprojektować iGPU w 7 nano - bo 'master' będzie dalej w 14 nano, a aktywny interposer będzie w 65 nano - jest też teoretyczna możliwość zastosowania jakiejś formy cache L4 (może w postaci HBM2 )

Masz rację, pomyliłem slajdy. Sam się zastanawiałem czemu 1.25x zmieniło się w 1.35x. Zamieniłem.

...Swoją drogą 1.35x to niekoniecznie błąd i pomyłka. Napisali 'do 1.35x' a tutaj piszą 1.25x ale w GPU. Możliwe że w procesorach inaczej się przekłada to na wydajność.
Edytowane przez autora (2018.11.14, 23:40)
Markus_TVN (2018.11.15, 02:08)
Ocena: 1
#20

0%
Można będzie liczyć na maxymalnie 15% uśrednioną większą wydajność , nic więcej.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Urządzenia najprawdopodobniej zadebiutują w 2019 i 2020 roku. 2
Czy jednak naprawdę potrzebujemy takiej konstrukcji? 3
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 18
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
PC traci udziały, choć notuje wzrost przychodów. 9
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 18
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 17
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 22
Firma zmienia model działalności. 2
Facebook