komentarze
Rafik7Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Rafik72018.11.07, 20:45
15#1
Czytajcie to co kopiujecie przed publikacj !

'Chip T2 ukrywa wic przed uytkownikiem chccym zainstalowa i uruchomi system z pingwinkiem nonik SSD, przez co nie moliwoci jego odpalenia'

Daleko mi do stranikw poprawnej polszczyzny ale czasami nie da si czyta tych waszych wpisw...

PS zgosiem bd na stronie.
daerraghZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
daerragh2018.11.07, 20:51
19#2
Podobnie byo z niektrymi laptopami bez moliwoci wyczenia Secure Boot w UEFI.

Apple docza do tego grona. Cho akurat dla mnie maa strata - leje na ich, coraz gorszy, sprzt. A czemu gorszy? Coraz wieksze ograniczenia z kadej strony. O cenie nie wspominam.

PS. Taka sytuacja. Kolega zachwalajcy iPhony ma telewizor SMART i nie mg podczy swojego iP 7 przez Miracast. U mnie na starym Nexus 5 dziaao...
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:00)
*Konto usunite*2018.11.07, 20:56
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.
Jak chcesz Linuksa czy Windowsa to mona przebiera wrd wielu, wielu laptopw, na pewno znajdzie si co bardziej odpowiadajcego do Macbooka (np. polec Thinkpad X1 Carbon). A jesli chodiz o PC stacjonarne, to ju mozna przeciez kupi cakowicie dowolne czci.

daerragh @ 2018.11.07 20:51  Post: 1173708
Podobnie byo z niektrymi laptopami bez moliwoci wyczenia Secure Boot w UEFI/

Apple docza do tego grona. Cho wg. mnie maa strata - leje na ich, coraz gorszy, sprzt. A czemu gorszy? Coraz wieksze ograniczenia z kadej strony. O cenie nie wspominam.

PS. Taka sytuacja. Kolega zachwalajcy iPhony ma telewizor SMART i nie mg podczy swojego iP 7 przez Miracast. U mnie na starym Nexus 5 dziaao...

Tak ju jest z Apple, jak si ma iPhone to ju najlepiej miec i Macbooka, i Apple TV, eby to dobrze wspgrao. I isttotnie niele wtedy dziaa... Ale cena wg mnie za wysoka, sprztowo ich laptopy wg mnie nieciekawe (okropnie niewygodne klawiatury).
Edytowane przez autora (2018.11.07, 20:58)
daerraghZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
daerragh2018.11.07, 20:57
10#4
mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 20:56  Post: 1173709
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.
Jak chcesz Linuksa czy Windowsa to mona przebiera wrd wielu, wielu laptopw, na pewno znajdzie si co bardziej odpowiadajcego do Macbooka (np. polec Thinkpad X1 Carbon). A jesli chodiz o PC stacjonarne, to ju mozna przeciez kupi cakowicie dowolne czci.


A co jeli kto jest, dajmy na to, programist i chce bootowa obok macOS i Linuxa i Windowsa? Albo web-developerem i chce zobaczy jak dana strona dziaa na Edge i IE? Jest duo moliwoci.
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:03)
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Deniryer2018.11.07, 20:59
daerragh @ 2018.11.07 20:51  Post: 1173708
Podobnie byo z niektrymi laptopami bez moliwoci wyczenia Secure Boot w UEFI. Apple docza do tego grona. Cho wg. mnie maa strata - leje na ich, coraz gorszy, sprzt. A czemu gorszy? Coraz wieksze ograniczenia z kadej strony. O cenie nie wspominam.

PS. Taka sytuacja. Kolega zachwalajcy iPhony ma telewizor SMART i nie mg podczy swojego iP 7 przez Miracast. U mnie na starym Nexus 5 dziaao...

Przecie iOS nie obsuguje Miracast i nigdy tego nie bdzie robi, bo od tego masz zamknita alternatywe Apple - AirPlay, ktry wymaga... Apple TV.
Nie od dzi wiadomo, e jak pakujesz si w ekosystem Apple to wrcz jeste zmuszony do uywania ich produktw, bo jak nie to zaczynaj si schody...

Co do newsa - zostaje jeszcze wirtualizacja i w przypadku Windows oficjalny bootcamp.
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:00)
daerraghZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
daerragh2018.11.07, 21:02
Deniryer @ 2018.11.07 20:59  Post: 1173711

Nie od dzi wiadomo...


Niby wiadomo a ciemnogrd dalej kupuje i dziwi si, e nie dziaa. Takie przecie iPhony wietne a gupiego Miracast nie maj, ktry ma kady budetowy Andek na rynku. A to akurat bardzo fajna funkcja jest na imprezy itp. puscic sobie YT na duzym ekranie.
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:18)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
SajlorMun2018.11.07, 21:08
mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 20:56  Post: 1173709
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.

Oczywicie masz racj, e Maca kupuje si gwnie dla OSX. S jednak ludzie, ktrzy robi sobie dual boot na laptopie, eby mie dostp do rnych rodowisk.
*Konto usunite*2018.11.07, 21:18
-3#8
daerragh @ 2018.11.07 20:57  Post: 1173710
mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 20:56  Post: 1173709
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.
Jak chcesz Linuksa czy Windowsa to mona przebiera wrd wielu, wielu laptopw, na pewno znajdzie si co bardziej odpowiadajcego do Macbooka (np. polec Thinkpad X1 Carbon). A jesli chodiz o PC stacjonarne, to ju mozna przeciez kupi cakowicie dowolne czci.


A co jeli kto jest, dajmy na to, programist i chce bootowa obok macOS i Linuxa i Windowsa? Albo web-developerem i chce zobaczy jak dana strona dziaa na Edge i IE? Jest duo moliwoci.

To ma Linuksa lub Windowsa i sprawdza stronki w VirtualBoksie. Albo ch** wie co, maj problem. Ja bym tam kupi starego Maca Mini za 1500 z i na nim sprawdza, jesli ju bym musia i ktos wymaga aby to dziaao 100% sprawnie na Safari.
Programista bdzie albo raczej programowa pod Mac OS (a raczej iOS), racej mao kto si zajmuje wszystkimi platformami, i to jeszcze na jednym sprzcie, chyba e jaka bieda-firma, ja bym si z takiej szybko zmywa. Ja tam np. cisn szkielet, algorytmy, prowizoryczne GUI, itp. w CPP, a zacznie dziaac na platformie na ktrej siedze (Windows/ Linuks), dopracowuje pod konkretne platformy (Android, iOS, Windows + ew. Linuks, Mac OS) inna osoba, kada pod inn platform.
*Konto usunite*2018.11.07, 21:20
-5#9
SajlorMun @ 2018.11.07 21:08  Post: 1173713
mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 20:56  Post: 1173709
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.

Oczywicie masz racj, e Maca kupuje si gwnie dla OSX. S jednak ludzie, ktrzy robi sobie dual boot na laptopie, eby mie dostp do rnych rodowisk.

Po co, Mac OS to Unix zgodny z POSIX, wic nie ma musu eby by Linuks, tak jak na maszynach z Windowsem (a i tutaj mamy mamy rzne ciekawe rozwizania z fajnym Windows Subsystem for Linux).
_michal_w_Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
_michal_w_2018.11.07, 21:24
-4#10
Da si bez problemw, wystarczy funkcj wyczy.

“[…On] computers with the T2 chip. The user is in control of the device’s settings, and may choose to disable or downgrade the secure boot functionality.”

https://www.apple.com/mac/docs/Apple_T2_Se...ip_Overview.pdf
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:29)
*Konto usunite*2018.11.07, 21:28
-2#11
_michal_w_ @ 2018.11.07 21:24  Post: 1173716
Da si bez problemw, wystarczy funkcj wyczy.

Apple state: “[…On] computers with the T2 chip. The user is in control of the device’s settings, and may choose to disable or downgrade the secure boot functionality.”

Jeli to prawda, to nieze wpadka pclaba i szukanie sensacji tam gdzie jej nie ma...
Edytowane przez autora (2018.11.07, 21:28)
*Konto usunite*2018.11.07, 22:07
Kto tu newsa do koca nie przeczyta...
gofer87Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
gofer872018.11.07, 22:11
-5#13
Po co linux na maszynce do internetu i biura/pisania. Nikt na tym nie bdzie uruchamia linuksa bo bateria padnie po kilku godzinach.
*Konto usunite*2018.11.07, 22:21
-5#14
Inszy @ 2018.11.07 22:07  Post: 1173723
Kto tu newsa do koca nie przeczyta...

ja czytam tylko nagowki.
mroczny sedesZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
mroczny sedes2018.11.07, 22:42
Przepaca za sprzt Apple, eby pniej sobie na nim puci Linuxa? Bezcenne. ;-)
cavalloBLZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
cavalloBL2018.11.07, 22:44
Apple dba ale o to eby wydyma jeleni z ostatniej zotwki.. bezpieczestwo to pewnie ostatnie co ich interesuje :E
9b62018.11.07, 23:02
Inszy @ 2018.11.07 22:07  Post: 1173723
Kto tu newsa do koca nie przeczyta...

Z Phoronixa:
Update 2: It looks like even if disabling the Secure Boot functionality, the T2 chip is reportedly still blocking operating systems aside from macOS and Windows 10.
szmon2018.11.07, 23:37
mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 20:56  Post: 1173709
Kupi sprzet Apple i zainstalowa inny system?? Najwiksza zaleta kupna komputera Apple to Mac OS.
Jak chcesz Linuksa czy Windowsa to mona przebiera wrd wielu, wielu laptopw, na pewno znajdzie si co bardziej odpowiadajcego do Macbooka (np. polec Thinkpad X1 Carbon). A jesli chodiz o PC stacjonarne, to ju mozna przeciez kupi cakowicie dowolne czci.

daerragh @ 2018.11.07 20:51  Post: 1173708
Podobnie byo z niektrymi laptopami bez moliwoci wyczenia Secure Boot w UEFI/

Apple docza do tego grona. Cho wg. mnie maa strata - leje na ich, coraz gorszy, sprzt. A czemu gorszy? Coraz wieksze ograniczenia z kadej strony. O cenie nie wspominam.

PS. Taka sytuacja. Kolega zachwalajcy iPhony ma telewizor SMART i nie mg podczy swojego iP 7 przez Miracast. U mnie na starym Nexus 5 dziaao...

Tak ju jest z Apple, jak si ma iPhone to ju najlepiej miec i Macbooka, i Apple TV, eby to dobrze wspgrao. I isttotnie niele wtedy dziaa... Ale cena wg mnie za wysoka, sprztowo ich laptopy wg mnie nieciekawe (okropnie niewygodne klawiatury).


Wbrew pozorom macbooki cieszyy si zainteresowaniem wrd linuksowcw. Nawet Torvalds ma maca air z Fedor...

mistrzsztukwszelakich @ 2018.11.07 21:20  Post: 1173715
SajlorMun @ 2018.11.07 21:08  Post: 1173713
(...)

Oczywicie masz racj, e Maca kupuje si gwnie dla OSX. S jednak ludzie, ktrzy robi sobie dual boot na laptopie, eby mie dostp do rnych rodowisk.

Po co, Mac OS to Unix zgodny z POSIX, wic nie ma musu eby by Linuks, tak jak na maszynach z Windowsem (a i tutaj mamy mamy rzne ciekawe rozwizania z fajnym Windows Subsystem for Linux).


Windows NT tebyzgodny z POSIX, teraz MS ma 'windows services for UNIX' i jak wiesz, nie przypomina to komfortu korzystania z linuksa... OS X jest spoko, tylko jeli kto potrzebuje (lub bardzo lubi) linuksa, to chce mie moliwo zmiany.

First EverZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
First Ever2018.11.08, 02:10
-2#19
daerragh @ 2018.11.07 20:51  Post: 1173708
Podobnie byo z niektrymi laptopami bez moliwoci wyczenia Secure Boot w UEFI.

Apple docza do tego grona. Cho akurat dla mnie maa strata - leje na ich, coraz gorszy, sprzt. A czemu gorszy? Coraz wieksze ograniczenia z kadej strony. O cenie nie wspominam.

PS. Taka sytuacja. Kolega zachwalajcy iPhony ma telewizor SMART i nie mg podczy swojego iP 7 przez Miracast. U mnie na starym Nexus 5 dziaao...


Witam koleg z Nexusem 5 - zaktualizuj sobie system do mojego First Ever Android 9.0! :)
Link: https://www.firstever.eu/first-ever-android-9-0-for-nexus-5/
Edytowane przez autora (2018.11.08, 02:11)
jagularZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
jagular2018.11.08, 08:53
-8#20
Czarujca desperacja frustratw, ktrzy szukaj powodw eby dowali niszowemu producentowi drogich komputerw.
Nie da sizainstalowa linuxa? Ktrego uytkownika tych komputerw to obchodzi?
Myl e AmigaOS te si nie da zainstalowa na nowych macach. STRASZNE.
Zaloguj si, by mc komentowa