Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
umcacz (2018.10.17, 16:28)
Ocena: 105
#1

0%
Kto nie wymienił jeszcze monitora na 1080p to dla niego karta taka jak 2080Ti będzie jak znalazł do 720p z Ray Tracing. Monitory 720p są po 200zł więc spokojnie Nvidia może je dodawać za darmo do karty za 6000zł, zamiast jakiejś gry w gratisie. Monitor gratis w cenie karty? To dobra oferta.
Edytowane przez autora (2018.10.17, 16:28)
SysWOW64 (2018.10.17, 16:34)
Ocena: 38
#2

0%
To teraz można sobie wyobrazić jaka będzie płynność na takim 2070, Albo będzie to po prostu taki wykastrowany Ray Tracing po to byle by tylko coś tam było. Dla mnie to bez sensu.
Marek1981 (2018.10.17, 16:36)
Ocena: 26
#3

0%
'Jeśli gra wcześniej działała w 30 kl./s to po dodaniu wymienionych przez Remedy efektów będzie działać już tylko w ~24 kl./s, a gdy wcześniej osiągano 60 kl./s to płynność spadnie do 38,6 kl./s.'- To tylko pobożne założenia bo w rzeczywistości dochodzą jeszcze funkcje np sprawdzające poprawność obliczeń. Przy 60fps spadek raczej ciut koło 30fps albo i mniej. Należy nie zapominać że to tylko urywek RT:) Przy pełnym RT obstawiam że byłby spadek z 60fps na 0-2fps.
Edytowane przez autora (2018.10.17, 16:37)
MroczneWidmo (2018.10.17, 16:40)
Ocena: 3
#4

0%
Quantum Break nawet w wersji STEAM w 4K/ULTRA robi klatki w 23-25ms na 2080ti ;)
Edytowane przez autora (2018.10.17, 16:40)
S.H.O.D.A.N. (2018.10.17, 16:40)
Ocena: 33
#5

0%
Po to kupujesz 2k albo 4k monitor aby specjalnie zmniejszac rozdzielczosc bo NV ma kaprys? xD
Kogoś z NV ostro pokręciło z RT
Telvas (2018.10.17, 16:41)
Ocena: 32
#6

0%
A to ktoś się spodziewał czegoś innego?
leven (2018.10.17, 16:41)
Ocena: 23
#7

0%
Nie ma co teraz kupować Turingów, tylko poczekać na nowe generacje kart z RT i tyle.
Jaki sens kupować kartę za 5.5K zł i mieć ledwo 35FPS w 1080p ?
Tylko Janusz to kupi i to mocno ograniczony.
Intel i Nvidia powinni wziąć się pod rękę i wynająć najlepszej klasy psychiatrę.
A AMD zamiast kosić Zena, w końcu wypuścić na rynek porządny GPU, żeby ceny zrobiły się konkurencyjne.
Inaczej mówiąc, dobre 2 lata będę musiał przeczekać na Pascalu 1060 kurde.
yendrek (2018.10.17, 16:47)
Ocena: 38
#9

0%
RT to pieśń przyszłości, o ile nie chwilowe technologiczne pierdnięcie.
goly (2018.10.17, 16:59)
Ocena: 15
#11

0%
najlepszy jest link do kart, których nie można kupić :E
Amitoza (2018.10.17, 17:29)
Ocena: 17
#12

0%
Żywy @ 2018.10.17 16:49  Post: 1170483

Jeśli gra wcześniej działała w 30 kl./s to po dodaniu wymienionych przez Remedy efektów będzie działać już tylko w ~24 kl./s, a gdy wcześniej osiągano 60 kl./s to płynność spadnie do 38,6 kl./s.


Nie, to tak nie dziala. Na Pascalach i poprzednich generacjach owszem, ale po to wlasnie RTXy (o ktorych mowa) maja wyspecjalizowane jednostki do liczenia RT, zeby nie obciazac nim rdzeni CUDA. Ale widze, ze wszystkie 'rzetelne' portale jak jeden maz po prostu bezczelnie tlumacza artykul jednego autora, ktory chcial zablysnac, a tak naprawde nie za bardzo jest zorientowany w temacie...
a niby jak działa? Jak rtx bez rt robi na przykład jedną klatkę co 16,6ms to po dodaniu RT zrobi ją w 25,8ms.

Pascal jeżeli jest 10x wolniejszy w rt, to generując klatkę bez rt w np 20ms dodatkowe 92ms przeznaczyl by na efekty RT, do tego standardowy czas generowania klatki tez uległ by wydluzeniu bo musiał by poświęcić cześć mocy cuda cores wlasnie na RT, wiec na dobrą sprawę było by grubo ponad 100ms, wiec poniżej 10fps.


Gdyby było tak jak myślisz, to nie było by czegoś takiego jak spadek fps z rt - skoro wystarczy 9,2ms na wygenerowanie tych efektów i wszystko dzieje się równolegle.

A nie działa. Aby rt moglo liczyc cokolwiek najpierw musi być wygenerowana oteksturowana scena, dopiero wtedy do akcji wchodzi RT cores które liczy odbicia, bo niby od czego miały by te odbicia być liczone przed wygenerowaniem sceny? Potem na 2ms wchodzi denoiser który dopiero po wygenerowaniu odbić robi swoją robotę. - to w ogromnym uproszczeniu, aby zobrazować Ci, ze to nie dzieje się równolegle.
Edytowane przez autora (2018.10.17, 17:45)
wrekawek (2018.10.17, 17:36)
Ocena: 13
#14

0%
Krisol @ 2018.10.17 17:29  Post: 1170488

Tak samo jak Async, polecenie compute 5ms oraz polecenie graphics 5ms wykonuje w czasie 5ms, a nie w 10ms.

Tylko jak masz przez RT wygenerować odbicie obiektu A ze sceny na obiekcie B ze sceny, to raczej nie możesz zacząć tego robić zanim nie będziesz wiedział jak ten obiekt A wygląda.

A async AFAIK też nie działał tak, że nagle mógł robić dwie rzeczy na raz - jedynie pozwalał się płynniej przełączać między zadaniami.
sideband (2018.10.17, 17:41)
Ocena: 8
#15

0%
Krisol @ 2018.10.17 17:29  Post: 1170488
Żywy @ 2018.10.17 16:49  Post: 1170483

Nie, to tak nie dziala. Na Pascalach i poprzednich generacjach owszem, ale po to wlasnie RTXy (o ktorych mowa) maja wyspecjalizowane jednostki do liczenia RT, zeby nie obciazac nim rdzeni CUDA. Ale widze, ze wszystkie 'rzetelne' portale jak jeden maz po prostu bezczelnie tlumacza artykul jednego autora, ktory chcial zablysnac, a tak naprawde nie za bardzo jest zorientowany w temacie...

Czyli skoro RTX 2080 Ti renderuje to w czasie 9.2 ms, to znaczy, że spadku wydajności w 1080p nie będzie aż do 109 FPS, dla RTXa 2080 będzie to 74 FPS, natomiast dla RTXa 2070 58 FPS.
Amitoza @ 2018.10.17 17:29  Post: 1170487
a niby jak daiala? Jak rtx bez rt robi na przykład jedną klatkę co 16,6ms to po dodaniu RT zrobi ją w 25,8ms. Proste jak budowa cepa.

Pascal jeżeli jest 10x wolniejszy w rt, to generując klatkę bez rt w np 20ms dodatkowe 92ms przeznaczyl by na efekty RT, do tego standardowy czas generowania klatki tez uległ by wydluzeniu bo musiał by poświęcić cześć mocy cuda cores wlasnie na RT, wiec na dobrą sprawę było by grubo ponad 100ms, wiec poniżej 10fps.

Tak samo jak async w Radeonach, który polecenie compute 5ms oraz polecenie graphics 5ms wykonuje w czasie 5ms, a nie w 10ms, tak samo rdzenie RT liczą RT razem z rdzeniami CUDA liczącymi resztę.

9,2ms to jest to tylko RT w grze. Jeżeli karta generuje nawet 125fps bez RT to z włączonym RT będzie to tylko 58fps.
Napisz ile trwa przełączenie kontekstu w kartach od AMD to może jeszcze 'ciekawsze' liczby podasz.
Belfor (2018.10.17, 17:45)
Ocena: 19
#17

0%
Z moich obliczeń wynika tak:
Rozdzielczość 1080p
16ms na klatkę, by grać w 60fps. Z tego sam raytracing zabiera 9ms, a więc zostaje całe 7ms na wyrenderowanie pełnej klatki, by uzyskać 60fps. A więc karta graficzna musi wyciągać 144fps bez raytracingu w 1080p, żeby mieć 60fps z raytracingiem. 1000/144 = 7ms. No jakoś tego nie widzę :D
Amitoza (2018.10.17, 17:47)
Ocena: 24
#18

0%
Krisol, to powiedz mi mistrzu na czym będą sobie te RT cores liczyć odbicia jak nie ma sceny? Nie dzieje się to równolegle, tylko etapami. Rt może cokolwiek liczyć dopiero po nałożeniu tekstur. Tak samo tensory nic nie będą odszumiać jeżeli nie będzie wygenerowanych odbić i cieni.


Wg waszej logiki było by jeszcze mniej niż 9,2ms, bo przecież odszumianie odbywa się na tensorach, a nie na RT, wiec tez może być robione równocześnie :E


Jak budujesz dom, to zatrudniając 2 niezależne ekipy od kładzenia wierzby dachowej (A) i od kładzenia dachówek (B) nie będziesz miał domu skończonego w czasie A lub B, tylko w czasie A+B.
Edytowane przez autora (2018.10.17, 17:58)
Belfor (2018.10.17, 18:07)
Ocena: 20
#20

0%
Amitoza @ 2018.10.17 17:47  Post: 1170493
Krisol, to powiedz mi mistrzu na czym będą sobie te RT cores liczyć odbicia jak nie ma sceny? Nie dzieje się to równolegle, tylko etapami. Rt może cokolwiek liczyć dopiero po nałożeniu tekstur. Tak samo tensory nic nie będą odszumiać jeżeli nie będzie wygenerowanych odbić i cieni.


Wg waszej logiki było by jeszcze mniej niż 9,2ms, bo przecież odszumianie odbywa się na tensorach, a nie na RT, wiec tez może być robione równocześnie :E


Jak budujesz dom, to zatrudniając 2 niezależne ekipy od kładzenia wierzby dachowej (A) i od kładzenia dachówek (B) nie będziesz miał domu skończonego w czasie A lub B, tylko w czasie A+B.

Dokładnie tak. Raytracing to nie jest na dzień dzisiejszy technika zastępująca rendering, tylko najzwyklejszy post proces. To znaczy, że efekty są nakładane na już istniejącą klatkę wyrenderowaną wcześniej. To nie będzie się dziać równolegle, bo żeby nałożyć efekt odbić i cieni, najpierw karta musi wiedzieć na co je nałożyć. Stąd możliwość włączania i wyłączania tego efektu.
Edytowane przez autora (2018.10.17, 18:09)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 55
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 8
Premiera karty coraz bliżej. 10
Co ciekawe, nie chodzi o reprezentanta serii BlackShark. 7
Więcej RAM-u i nowa technika szybkiego ładowania baterii. 2
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  19
Są też wstępne informacje o specyfikacji. 54
Facebook