Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Bogie (2018.11.07, 14:42)
Ocena: 8
#1

0%
Mam w komputerze wersję 480 GB. Kupiona jakiś miesiąc temu, obawiałem się, że nie będzie widać zmiany w działaniu w porównaniu do SSD 3D TLC gołym okiem, ale tą różnicę serio widać. Poza tym w tej cenie mogłem się pozbyć HDD i mam teraz świetną wydajność i ciszę. Polecam.
peterkov (2018.11.07, 15:34)
Ocena: 20
#5

0%
mefisto777 @ 2018.11.07 15:00  Post: 1173594
TCL z limitowaną gwarancją, dziękuje postoje.

Nie dasz rady zapisać 160TB w 5 lat. Ja przez 3 lata codziennego używania ssd jako system (wraz z plikiem stronicowania! żadnego cudowania nie robiłem i zajeżdżam go jak się da, wraz z instalacją na nim gier po 80GB!) mam dopiero 63TB zapisane.
peterkov (2018.11.07, 15:34)
Ocena: -3
#6

0%
Bogie @ 2018.11.07 14:42  Post: 1173588
Mam w komputerze wersję 480 GB. Kupiona jakiś miesiąc temu, obawiałem się, że nie będzie widać zmiany w działaniu w porównaniu do SSD 3D TLC gołym okiem, ale tą różnicę serio widać. Poza tym w tej cenie mogłem się pozbyć HDD i mam teraz świetną wydajność i ciszę. Polecam.

Ale to nadal jest SSD 3D TLC więc nie wiem o czym mówisz. Chyba chodziło Ci o przesiadkę z SATA3 na PCI-E NVMe?
kain (2018.11.07, 15:41)
#7

0%
Borat1 @ 2018.11.07 15:22  Post: 1173602
Nie wiem jaki sens klupować jakiś szajs A-Data jak za kilkadziesiąt złotych więcej mamy Samsunga.


Dlaczego? Kontroler w SX8200 jest bardzo dobry, wydajność od Samsunga 970 EVO niego wyższa, gwarancja trwa pięć lat co o czymś świadczy. Do tego nie ma potrzeby używania dedykowanego sterownika NVMe z którym czasem bywają problemy. Ja tam nie widzę powodu żeby dopłacać do EVO :)

Edycja:
Aha, SX8200 Pro też przetestujemy, ale to chyba fajnie że będziemy mogli porównać obie wersje bezpośrednio? ;)
Edytowane przez autora (2018.11.07, 15:43)
DisconnecT (2018.11.07, 15:54)
Ocena: 9
#8

0%
Borat1 @ 2018.11.07 15:22  Post: 1173602
Nie wiem jaki sens klupować jakiś szajs A-Data jak za kilkadziesiąt złotych więcej mamy Samsunga.


No ja właśnie sobie kupiłem wersję SX8200 960GB bo mój SZAJSung 960 Evo 250GB postanowił sobie zdechnąć i wylądował na rękojmi.

Od tego momentu mam głęboko w dupie jaki producent, biorę najlepsze parametry z najdłuższą gwarancją w przyzwoitej cenie.

Szkoda że wcześniej nie pojawił się SX8200 Pro ale nie mogłem czekać, jak Samsung wróci to Adata i tak będzie na dane więc lepsze parametry nic mi nie zrobią ;)
Edytowane przez autora (2018.11.07, 15:57)
Deniryer (2018.11.07, 17:01)
Ocena: 3
#10

0%
mat9v @ 2018.11.07 15:57  Post: 1173620
Zapisując non-stop dane na dysku z prędkością 50MB/s (pobieranie z szybkiej sieci) wychodzi: 0.05 GB/s * 3600s * 24h * 365dni = 1576800GB czyli 1.5PB w ciągu roku.
Chętnym zostawiam ocenę czy i ile ściągają danych z sieci ;)
Ja w ciągu roku zapisałem na swoim NVMe + SSD Raid0 łącznie nieco ponad 50TB, podejrzewam że dysk 300TBW wystarczyłby mi do końca 5-letniej gwarancji, zresztą pewnie wcześniej wymieniłbym na inny o większej pojemności.

Ja mam na 950 Pro 512GB 154TB i wg. SMART zużycie dysku na poziomie 90%. Dysk ma 5 lat gwarancji lub 400TBW i jestem w stu procentach pewien, że to nie komórki w nim padną pierwsze, a kontroler. Dlaczego? ano dlatego:

Operating Temperature
0°C to 70°C (Measured by SMART Temperature. Proper airflow recommended)

Bez radiatora na m.2 od thermaltake temperatura całego dysku dochodziła do 89 stopni - dysk jest zamontowany w slocie m.2 pomiędzy kartą graficzną, a kartą dźwiękowa co dają słabą cyrkulacje powietrza w obudowie Carbide Series Quiet 600Q Inverse ATX - teraz temperatury nie przekraczają 71 stopni, ale to wciąż więcej niż wartość rekomendowana przez Samsunga.
znafca (2018.11.07, 17:26)
Ocena: 0
#11

0%

kain @ 2018.11.07 15:41  Post: 1173613
Borat1 @ 2018.11.07 15:22  Post: 1173602
Nie wiem jaki sens klupować jakiś szajs A-Data jak za kilkadziesiąt złotych więcej mamy Samsunga.


Dlaczego? Kontroler w SX8200 jest bardzo dobry, wydajność od Samsunga 970 EVO niego wyższa, gwarancja trwa pięć lat co o czymś świadczy. Do tego nie ma potrzeby używania dedykowanego sterownika NVMe z którym czasem bywają problemy. Ja tam nie widzę powodu żeby dopłacać do EVO :)

Edycja:
Aha, SX8200 Pro też przetestujemy, ale to chyba fajnie że będziemy mogli porównać obie wersje bezpośrednio? ;)

A jak sie to ma do edycji pro z tego newsa:
https://m.pclab.pl/news79091.html
Gdzie wersja pro ma kosztowac 799 zl a nie pro 920???
XiaomiGorsze93 (2018.11.07, 17:27)
Ocena: 3
#12

0%
przyjemny dysk w bardzo rozsądnej cenie. Nie wiem, czy ktoś da radę wykorzystać efektywnie całą prędkość odczytu i zapisu z tego cuda, ale skoro przeskok jest kolosalny przy przesiadce z HDD na Sata III na SSD na Sata III, to co dopiero na takim cacku.
Chociaż radiatory powinni montować seryjnie, łatwo się zapomnieć, że jak ciche to chłodne, a potem klops.
Makavcio2 (2018.11.07, 18:13)
Ocena: 8
#13

0%
Na konkurencyjnym polskim portalu i na wielu zagranicznych są testy hardcorowego zapisywania danych na MLC i TLC. Pierwsze dyski TLC zaczynają padać po przekroczeniu podawanej przez producenta wartości maksymalnej o 400-500%.

I już pomijam fakt, że osiąganie takich ilości zapisanych danych zajęło masę czasu ze specjalnymi skryptami do meczenia tych dysków. Domowy użytkownik nie da rady.

Te limity są tylko po to, żeby ktoś pod koniec gwarancji nie starał się na upartego zajechać swojego dysku. Strachy na Lachy w stylu rtęci w szczepionkach.
cichy45 (2018.11.07, 18:19)
Ocena: 0
#14

0%
peterkov @ 2018.11.07 15:34  Post: 1173606
mefisto777 @ 2018.11.07 15:00  Post: 1173594
TCL z limitowaną gwarancją, dziękuje postoje.

Nie dasz rady zapisać 160TB w 5 lat. Ja przez 3 lata codziennego używania ssd jako system (wraz z plikiem stronicowania! żadnego cudowania nie robiłem i zajeżdżam go jak się da, wraz z instalacją na nim gier po 80GB!) mam dopiero 63TB zapisane.


A ja w ciągu dwóch tygodni nastukałem ponad 1500GB zapisu na nowiutkim SSD ;) nie mierz wszystkich swoją miarą, niektórzy szybkość SSD wykorzystują nie tylko przy ładowaniu systemu.
panicz patryk (2018.11.07, 18:25)
Ocena: -1
#15

33%
2 m.2 adaty padły mi ciągu kilku miesięcy (chyba że to wina sklepu x-kom, może sprzedawali wtedy jakies uwalone dyski). Nigdy więcej adata i nigdy więcej x-kom. Nawet na nich nie nasiusiam.
mark2468 (2018.11.07, 19:56)
Ocena: 4
#16

0%
kain @ 2018.11.07 15:41  Post: 1173613
Borat1 @ 2018.11.07 15:22  Post: 1173602
Nie wiem jaki sens klupować jakiś szajs A-Data jak za kilkadziesiąt złotych więcej mamy Samsunga.


Dlaczego? Kontroler w SX8200 jest bardzo dobry, wydajność od Samsunga 970 EVO niego wyższa, gwarancja trwa pięć lat co o czymś świadczy. Do tego nie ma potrzeby używania dedykowanego sterownika NVMe z którym czasem bywają problemy. Ja tam nie widzę powodu żeby dopłacać do EVO :)

Edycja:
Aha, SX8200 Pro też przetestujemy, ale to chyba fajnie że będziemy mogli porównać obie wersje bezpośrednio? ;)



Jakieś info kiedy test z sx8200 PRO?
peterkov (2018.11.07, 21:33)
Ocena: 3
#17

0%
panicz patryk @ 2018.11.07 18:25  Post: 1173672
2 m.2 adaty padły mi ciągu kilku miesięcy (chyba że to wina sklepu x-kom, może sprzedawali wtedy jakies uwalone dyski). Nigdy więcej adata i nigdy więcej x-kom. Nawet na nich nie nasiusiam.

Jakie konkretnie dyski?
DisconnecT @ 2018.11.07 15:54  Post: 1173617
Borat1 @ 2018.11.07 15:22  Post: 1173602
Nie wiem jaki sens klupować jakiś szajs A-Data jak za kilkadziesiąt złotych więcej mamy Samsunga.


No ja właśnie sobie kupiłem wersję SX8200 960GB bo mój SZAJSung 960 Evo 250GB postanowił sobie zdechnąć i wylądował na rękojmi.

Od tego momentu mam głęboko w dupie jaki producent, biorę najlepsze parametry z najdłuższą gwarancją w przyzwoitej cenie.

Szkoda że wcześniej nie pojawił się SX8200 Pro ale nie mogłem czekać, jak Samsung wróci to Adata i tak będzie na dane więc lepsze parametry nic mi nie zrobią ;)

Czy udało Ci się uratować dane, czy straciłeś wszystko?
Edytowane przez autora (2018.11.07, 23:45)
Ania1984 (2018.11.07, 22:15)
Ocena: 5
#18

0%
http://www.xpg.com/pl/specification/583 - 8200 Pro

http://www.xpg.com/pl/specification/547 - 8200

Dlaczego seria wyżej pozycjonowana ma niższe rekomendowane ceny ?
W serii 8200 pamięci opisali jako '64 - warstwowa pamięć 3D TLC 2. generacji'
natomiast w serii 8200 Pro widnieje '3D TLC'. Widać jak się przykładają do opisu swoich produktów. 8200 Pro jest szybsze, odrobinę bardziej pojemne i tańsze ? :)
Edytowane przez autora (2018.11.07, 22:15)
cichy45 (2018.11.07, 22:17)
Ocena: 0
#19

0%
Testy szyfrowania pięknie potrafią zaorać dysk. Wyraźnie pokazuje te dobre i szroty. Piękny widok jak SSD na SATA3 potrafi rozgromić M.2 który jeszcze dwa testy prędzej prężył muskuły.
peterkov (2018.11.07, 22:52)
Ocena: 5
#20

0%
Ania1984 @ 2018.11.07 22:15  Post: 1173725
http://www.xpg.com/pl/specification/583 - 8200 Pro

http://www.xpg.com/pl/specification/547 - 8200

Dlaczego seria wyżej pozycjonowana ma niższe rekomendowane ceny ?
W serii 8200 pamięci opisali jako '64 - warstwowa pamięć 3D TLC 2. generacji'
natomiast w serii 8200 Pro widnieje '3D TLC'. Widać jak się przykładają do opisu swoich produktów. 8200 Pro jest szybsze, odrobinę bardziej pojemne i tańsze ? :)

Tak. To cios w samsunga 970.

@kain - czy wszystkie nowe dyski NVMe mają wyłączone opróżnianie bufora i stąd te astronomiczne prędkości ponad 1000MB/s dla zapisu? Bo wszystko idzie w bufor SLC, a nie jest faktycznie zapisywane na dysku?
Na stronie kingstona dla dysku KC1000 NVMe PCIe jest pytanie 'Why are my benchmarking scores lower than expected for my NVMe drive? ' i odpowiedź 'Microsoft’s native NVMe driver issues Forced Unit Access (FUA) IO writes and Flush commands to NVMe devices that have a volatile write cache. This, in effect, undermines the write caching on the target SSD by often bypassing the DRAM cache and writing directly to NAND. As a result of this behavior, the NVMe SSD’s performance is reduced. To obtain maximum performance, you need to disable write cache buffer flushing on the target drive within Windows'
https://www.kingston.com/us/support/techni...s?model=SKC1000
Wyłączenie opróżniania bufora to wzrost prędkości z 440 do 1260MB/s. Nie wpływa to na odczyt. Z tego co się orientuję to dyski SATA miały zawsze włączone opróżnianie bufora. I tutaj moje pytanie: czy problem ten dotyczy wszystkich dysków? Czy ich niby wysoka prędkość to oszustwo wynikające z nieopróżniania bufora? Czy dotyczy to tylko kingstona lub dysków korzystających ze sterownika microsoftu?

Podobny problem zauważyłem u plextora, tylko tam z kolei trzeba w ogóle wyłączyć buforowanie zapisu - prędkość rośnie z 230 do 790MB/s.
http://www.goplextor.com/pl/Support/FaqCon...cffea306a4c6152
Byłbym BARDZO wdzięczny za odpowiedź - jak to faktycznie z tą 'wydajnością' nowych dysków jest?
Kupiłem tego kingstona i teraz się boję, że to bubel i trzeba było wziąć np. samsunga z prawdziwą wydajnością. Z drugiej strony kingston jest na mlc, a dysk zamierzam używać przez 15 lat minimum.

P.S. Za czasów sata też były dyski z cache, samsungi (rapid mode) i plextory (plexturbo) i traktowano to jak oszustwo, ale cache można było wyłączyć i wtedy sprawdzić faktyczną prędkość. A dzisiaj to nagle jest normą? Czemu żaden producent nie podaje rozmiaru cache? Nikt tego nie zauważa?!
Edytowane przez autora (2018.11.08, 00:19)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Rusza kolejna edycja największego plebiscytu technologicznego w Polsce – Tech Awards 2018, który organizuje nasza redakcja wspólnie z Komputer Świat i Verdykt.pl. 47
Smartfon może być dopiero początkiem. 3
Długie oczekiwanie ma zostać w końcu nagrodzone. 15
Wzrost będzie, ale w specyficznych zastosowaniach. 26
Red Dead Redemption 2 kontra „exy” Sony. 3
Posiadacze GeForce’ów RTX w końcu się doczekali. 35
Pakiet z optymalizacjami dla trzech dużych produkcji. 5
To pierwszy raz, kiedy firma zrobi coś takiego. 10
Długie oczekiwanie ma zostać w końcu nagrodzone. 15
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 7
Facebook
Ostatnio komentowane