komentarze
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342018.10.11, 11:13
10#21
Andree @ 2018.10.11 04:09  Post: 1169499

Jeżeli np. w telewizorze jest 'Game mode', to użytkownik oczekuje że będzie on dobry do gier video, miał mały input lag.
Jednak w przypadku większości procesorów AMD (z wyjątkiem TR) Game Mode znaczy coś dokładnie przeciwnego (gry działają gorzej), jeśli nawet profesjonaliści się mylą, to co dopiero zwykli użytkownicy!


Ryzen Master jest oprogramowaniem dodatkowym, nie domyślnym dla CPU. Instalując je sam decydujesz czy coś sknocisz czy nie, jak się nie znasz.

Andree @ 2018.10.11 04:09  Post: 1169499
Producenci BIOS-ów dla Ryzenów powinni nazwać tą opcję np. Compatibility Mode, to by nie było takiego nieporozumienia.


To nie było zmieniane w biosie tylko w Ryzen Master, czyli zewnętrznym oprogramowaniu


Edytowane przez autora (2018.10.11, 11:30)
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2018.10.11, 11:50
13#22
Assassin @ 2018.10.11 10:15  Post: 1169528
Po przemyśleniu zgadzam się z tymi, którzy dowodzili że to brak kompetencji, a nie umyślne oszustwo.

Do testu dołączono wręcz wzorcowo opisaną procedurę testową. Pomiary przeprowadzono w benchmarkach, co samo w sobie uważam za błąd, ale równocześnie w połączeniu z opisem procedury daje 100-procentową możliwość odtworzenia warunków testu i weryfikację wyników. Gdyby Intel chciał oszukać, zleciłby testy profesjonalistom, którzy dobraliby takie miejsca testowe, że Ryzeny wypadłyby jeszcze gorzej, a od strony formalnej nie dałoby się niczego zarzucić (mogliby nawet wrzucić video z pomiarów).

Choć tak na 100% nie mogę wykluczyć, że przedstawiciel Intela wiedząc jakich 'ogórków' zatrudnił rzucił im mimochodem, żeby 'nie zapomnieli włączyć GameMode na wszystkich Ryzenach; to ma być uczciwy test i chcemy dać konkurencji równe szanse' ;)


Oj mylisz się z tym wzorcowym opisaniem procedury testowej. Na jakich zegarach i jaki model 1080Ti był w danym komputerze? HU pokazało, że w obrębie tego samego modelu wyniki mogą różnić się o 5% jak nie więcej! A tutaj masz 8 różnych kart....wzorcowo jak się patrzy. Jakie były timingi pamięci? Już te dwa elementy mogą stanowić o 5-10% różnicy w wyniku a to baaaaardzo dużo.

Ja mam jednak wysokie zdanie o fachowości pracowników Intela i wierzę, że ktoś po drodze zatwierdzający te wyniki przeczytał jednak test i zauważył, że 2700X miał aktywowane jedynie 4 rdzenie. A jednak poszło wszystko dalej. To jest korporacja, a nie budka z piwem, tam się nic nie dziej z przypadku.
Edytowane przez autora (2018.10.11, 11:54)
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2018.10.11, 12:01
Assassin @ 2018.10.11 10:15  Post: 1169528
Po przemyśleniu zgadzam się z tymi, którzy dowodzili że to brak kompetencji, a nie umyślne oszustwo.

Do testu dołączono wręcz wzorcowo opisaną procedurę testową. Pomiary przeprowadzono w benchmarkach, co samo w sobie uważam za błąd, ale równocześnie w połączeniu z opisem procedury daje 100-procentową możliwość odtworzenia warunków testu i weryfikację wyników. Gdyby Intel chciał oszukać, zleciłby testy profesjonalistom, którzy dobraliby takie miejsca testowe, że Ryzeny wypadłyby jeszcze gorzej, a od strony formalnej nie dałoby się niczego zarzucić (mogliby nawet wrzucić video z pomiarów).

Choć tak na 100% nie mogę wykluczyć, że przedstawiciel Intela wiedząc jakich 'ogórków' zatrudnił rzucił im mimochodem, żeby 'nie zapomnieli włączyć GameMode na wszystkich Ryzenach; to ma być uczciwy test i chcemy dać konkurencji równe szanse' ;)

A ja uważam, że wzorcowo opisana procedura była po to, bo nie chcieli puścić kłamliwych wyników z opłaconego testu bez furtki dla siebie by móc wyjaśnić co odpieprzyli (za kasę). Trochę się upokorzyli, ale bez tej procedury wiedzieli, że wprowadzą ludzi w błąd a po premierze stracą wiarygodność całkowicie, a tak wyszło, że zrobili mały błąd.
Edytowane przez autora (2018.10.11, 12:02)
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942018.10.11, 12:30
11#24
Firma od lat zajmująca się testami nie umie testować i wierzy producentom na słowo xd jeśli ktoś z tej firmy to czyta to aktualnie szukam pracy może być kierownicze stanowisko, nie policzę dużo XD
*Konto usunięte*2018.10.11, 12:44
10#25
Zaraz procesory i9 przetestuje setki recenzentów ze znanych serwisów z całego świata i na nic sie zdadzą te testy tych pryncypałów
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2018.10.11, 13:07
Krell @ 2018.10.11 12:44  Post: 1169545
Zaraz procesory i9 przetestuje setki recenzentów ze znanych serwisów z całego świata i na nic sie zdadzą te testy tych pryncypałów

mając w pamięci smród tych 'testów' to dogłębnie spojrzą 3 razy czy aby w biosach nie ma żadnych kwiatków typu all core turbo jak było przy premierze Coffe (tam wiele redakcji się posypało). Do tego powinni przetestować BOX vs BOX :E Wtedy to może być ciekawie.
A intel ładnie leci z ceną akcji - chyba inwestorzy mają powoli dosyć wpadki za wpadką. Bo jak im zjedzie 30% rynku serwerów to tego nie odbudują i będą mieć ciągle oddech konkurencji na plecach. 2 Buldozera za kadencji Su nie będzie miało AMD, zresztą ZEN daje spokój na 5 lat i powoli można robić nową arch na spokojnie.
NiemcyMnieBijaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NiemcyMnieBija2018.10.11, 14:24
-6#27
Rozumiem, że o kompilacji W10 usuwającej pliki nie napiszecie?
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.10.11, 15:17
15#28
Assassin @ 2018.10.11 08:57  Post: 1169515
To,że testowali Ryzena w trybie GameMode to ogromny błąd w sztuce, ale że się muszą tłumaczy ze stosowanego chłodzenia w teście bez oc albo z rozdzielczości FHD z teście procesorów świadczy o tym, że problem ze środowiskiem dziennikarskim w IT jest dużo, dużo większy.

A już tak przy okazji to sobie przypominam, że wiele redakcji testowało procesory FX z pamięciami szybszymi niż na porównywanej platformie Intela i nikt się tego nie czepiał (wytłumaczeniem miał by brak oficjalnego wsparcia na Intelu, jednak płyty na których testowano z reguły oficjalnie wspierały szybsze pomięci).

Tryby turbo są uzależnione tez od temperatury, wiec zastosowanie takiego samego chłodzenia było by zasadne.
kretosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kretos2018.10.11, 16:58
Tą nazwę Game Mode to chyba ktoś z Intela wymyślił AMD...
*Konto usunięte*2018.10.11, 18:08
-6#30
Andree @ 2018.10.11 04:09  Post: 1169499
Jeżeli np. w telewizorze jest 'Game mode', ...


Jeśli nie piszesz komentarza z punktu widzenia wyznawcy AMD, to dostajesz furę minusów. W takiej sytuacji poczułem się zobowiązany by dać Ci plusa :+)
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2018.10.11, 18:12
kretos @ 2018.10.11 16:58  Post: 1169568
Tą nazwę Game Mode to chyba ktoś z Intela wymyślił AMD...
No trochę głupi pomysł z tą nazwą. Było albo dać Threadripper Game Mode, Compatibility Mode albo dać wyraźne ostrzeżenie, że wyłączy połowę procka.
XiaomiGorsze93Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
XiaomiGorsze932018.10.11, 18:42
15#32
przecież to są tłumaczenia na poziomie dzieci z podstawówki. 'Dziwny pan w okularach powiedział nam, że te domowej roboty cukierki są ok, to uwierzyliśmy i zjedliśmy. A że dorpowadziło to do tego, że nas np. porwano czy wycięto nerkę - no skąd mogliśmy wiedzieć, przecież powiedział, że są ok, to gdzie widzicie problem?'.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2018.10.11, 19:40
-11#33
XiaomiGorsze93 @ 2018.10.11 18:42  Post: 1169575
przecież to są tłumaczenia na poziomie dzieci z podstawówki. 'Dziwny pan w okularach powiedział nam, że te domowej roboty cukierki są ok, to uwierzyliśmy i zjedliśmy. A że dorpowadziło to do tego, że nas np. porwano czy wycięto nerkę - no skąd mogliśmy wiedzieć, przecież powiedział, że są ok, to gdzie widzicie problem?'.
Ale to AMD nieprecyzyjnie nazwało funkcję, w TV, monitorze czy Windowsie Game Mode ma służyć temu, aby gry lepiej działały. AMD się wyłamało i u nich Game Mode kastruje połowę procesora.
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942018.10.11, 20:10
Tabalan @ 2018.10.11 19:40  Post: 1169586
XiaomiGorsze93 @ 2018.10.11 18:42  Post: 1169575
przecież to są tłumaczenia na poziomie dzieci z podstawówki. 'Dziwny pan w okularach powiedział nam, że te domowej roboty cukierki są ok, to uwierzyliśmy i zjedliśmy. A że dorpowadziło to do tego, że nas np. porwano czy wycięto nerkę - no skąd mogliśmy wiedzieć, przecież powiedział, że są ok, to gdzie widzicie problem?'.
Ale to AMD nieprecyzyjnie nazwało funkcję, w TV, monitorze czy Windowsie Game Mode ma służyć temu, aby gry lepiej działały. AMD się wyłamało i u nich Game Mode kastruje połowę procesora.

AMD dobrze nazwało funkcję bo tak właśnie działa ale w threadripperach. I tyczy się całego kawałka krzemu a nie CCX. Do dzisiaj nie pomyślałbym że zwykłe RYZENy też mają tą funkcję
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2018.10.11, 20:15
Orzel94 @ 2018.10.11 20:10  Post: 1169589
AMD dobrze nazwało funkcję bo tak właśnie działa ale w threadripperach. I tyczy się całego kawałka krzemu a nie CCX. Do dzisiaj nie pomyślałbym że zwykłe RYZENy też mają tą funkcję
No właśnie, ja też bym na to nie wpadł jako że całe Game Mode miało rację bytu wyłącznie z racji budowy MCM.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2018.10.11, 21:05
-6#36
kretos @ 2018.10.11 16:58  Post: 1169568
Tą nazwę Game Mode to chyba ktoś z Intela wymyślił AMD...

No nie wiem, przy nazwach typu Ryzen Master, Epyc(xD), Threadripper, WattMan, Game Mode wygląda bardziej na nazwę AMD. :D
Edytowane przez autora (2018.10.11, 21:07)
Pitt_34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pitt_342018.10.11, 22:14
10#37
Zas @ 2018.10.11 09:21  Post: 1169519
Cyrk na kółkach :lol2:
Niestety dla klientów wcale nie jest wesoło, gdy towaru ani konkurencji nie ma na rynku.

A na pewno dla robaków z Polski, których już teraz kompletnie na nic nie stać.
Śmiech przez łzy.

A Ty z Chin jesteś ? śmiejesz się ze swojej tępoty. Tak trzymaj.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2018.10.11, 23:36
-8#38
Amitoza @ 2018.10.11 15:17  Post: 1169559
Tryby turbo są uzależnione tez od temperatury, wiec zastosowanie takiego samego chłodzenia było by zasadne.

Czyli co, to zachwalane chłodzenie stockowe AMD w rzeczywistości nie utrzymuje częstotliwości Turbo pomimo nieprzekraczania max. TDP? Jakieś źródło do testu porównującego wydajność na stock z chłodzeniem box i czymś lepszym?
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2018.10.12, 00:48
10#39
Assassin @ 2018.10.11 23:36  Post: 1169610
Amitoza @ 2018.10.11 15:17  Post: 1169559
Tryby turbo są uzależnione tez od temperatury, wiec zastosowanie takiego samego chłodzenia było by zasadne.

Czyli co, to zachwalane chłodzenie stockowe AMD w rzeczywistości nie utrzymuje częstotliwości Turbo pomimo nieprzekraczania max. TDP? Jakieś źródło do testu porównującego wydajność na stock z chłodzeniem box i czymś lepszym?
przy obciazeniu 4-8rdzeni idzie zyskać 100-200mhz przy lepszym chłodzeniu. Przy obciążeniu 1-4 zwykle dużej różnicy nie ma. Amd nigdzie nie deklaruje turbo dla wszystkich rdzeni. 4,3ghz to maksymalne turbo dla 1 rdzenia. Przy 8 na boxie w zależności od zastosowania masz 3,9-4,1ghz.
BOLOYOOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BOLOYOO2018.10.12, 05:21
Assassin @ 2018.10.11 23:36  Post: 1169610

Czyli co, to zachwalane chłodzenie stockowe AMD w rzeczywistości nie utrzymuje częstotliwości Turbo pomimo nieprzekraczania max. TDP? Jakieś źródło do testu porównującego wydajność na stock z chłodzeniem box i czymś lepszym?


Utrzymuje... Jeśli ma czym oddychać.
Zaloguj się, by móc komentować