Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Mr_Hyde (2018.10.08, 12:10)
Ocena: 11
#1

0%
Trudno jakby nie miał jeśli to nadal AMD i x86 ;]. jak nie będzie mieć to standardowo pazerne Sony będzie chciało zarabiać na kolejnych remasterach xD.
Emanl (2018.10.08, 12:11)
Ocena: 14
#2

0%
Kompatybilnosc wsteczna chyba nie jest problemem jak używają x86 i budowy prawie jak z PC? Chyba, że ja czegoś nie rozumiem.
dawidoxx (2018.10.08, 12:15)
Ocena: -4
#3

0%
Mogę się założyć że będzie to dotyczyć kompatybilności z ps3. bo przecież z czwórki nie ma szans.. Sony będzie doić kase z remstaterów z czwórki na piątce ;)
hoodedman (2018.10.08, 12:16)
Ocena: 7
#4

0%
myślę że będzie musiało dostać taki tryb patrząc na to ile trwa tworzenie teraz bardzo dobrych gier. Mało tego - stare mogą dostać opcję 60fps. Same korzyści.
TheMr. (2018.10.08, 12:31)
Ocena: 3
#5

0%
hoodedman @ 2018.10.08 12:16  Post: 1168869
myślę że będzie musiało dostać taki tryb patrząc na to ile trwa tworzenie teraz bardzo dobrych gier. Mało tego - stare mogą dostać opcję 60fps. Same korzyści.

Plus może w końcu pojawi się prawdziwe 1080p. Chociaż wolałbym 4K/30 fps takiego GoWa ograć.
ombre070 (2018.10.08, 12:32)
Ocena: 4
#6

0%
Przez chwilę pomyślałem, że tlou2 wyjdzie dopiero na ps5,ale przecież na ps5 trzeba będzie najpierw remastery trzaskać.
Krisol (2018.10.08, 13:15)
Ocena: 6
#7

0%
dawidoxx @ 2018.10.08 12:15  Post: 1168868
Mogę się założyć że będzie to dotyczyć kompatybilności z ps3. bo przecież z czwórki nie ma szans.. Sony będzie doić kase z remstaterów z czwórki na piątce ;)

Czemu niby nie, PS2 i PS3 miało sprzętową kompatybilność wsteczną, PS4 nie ma, bo:
1. Konsola była robiona po kosztach, Cell był za drogi żeby go wkładać do PS4.
2. Cell jest trudny w emulacji i wymaga mocnego CPU, którego PS4 nie ma.
Microsoft ogarnął kompatybilność wsteczną, no ale oni zawsze mieli lepszych programistów zajmujących się systemem od Sony.
Jeżeli Sony będzie chciało, to PS5 może mieć kompatybilność wsteczną ze wszystkimi poprzednimi konsolami, Ryzen powinien ogarnąć PS3, z PS4 nie powinno być większych problemów.
Edytowane przez autora (2018.10.08, 13:56)
myszka91 (2018.10.08, 13:26)
Ocena: -2
#9

33%
To nie jest żadna wsteczna kompatybilności tylko strumieniowanie więc nie dostaniemy takiego obrazu jakbyśmy mieli grę normalnie zainstalowaną na dysku.
Telvas (2018.10.08, 13:26)
Ocena: -2
#10

0%
'Remastering by emulation'? Chcą emulować x86 na x86? No chyba że PS5 będzie na Vulkanie... :>
tomaster (2018.10.08, 13:44)
Ocena: 1
#11

0%
Sony uczy się od Microsoftu?
lolek.olo (2018.10.08, 13:58)
Ocena: 0
#12

0%
Krisol @ 2018.10.08 13:15  Post: 1168881
dawidoxx @ 2018.10.08 12:15  Post: 1168868
Mogę się założyć że będzie to dotyczyć kompatybilności z ps3. bo przecież z czwórki nie ma szans.. Sony będzie doić kase z remstaterów z czwórki na piątce ;)

Czemu niby nie, PS2 i PS3 miało sprzętową kompatybilność wsteczną, PS4 nie ma, bo:
1. Konsola była robiona po kosztach.
2. Cell był za drogi żeby go wkładać do PS4.
3. Cell jest trudny w emulacji i wymaga mocnego CPU, którego PS4 nie ma.
Microsoft ogarnął kompatybilność wsteczną, no ale oni zawsze mieli lepszych programistów zajmujących się systemem od Sony.
Jeżeli Sony będzie chciało, to PS5 może mieć kompatybilność wsteczną ze wszystkimi poprzednimi konsolami, Ryzen powinien ogarnąć PS3, z PS4 nie powinno być większych problemów.

Dokładnie. Jak dla mnie kompatybilność z Ps4 to oczywistość. W tym patencie chodzi przecież o:
...opcje pozwalające na uruchamianie oprogramowania pisanego z myślą o ekranach pracujących w niższej rozdzielczości na współczesnych wyświetlaczach bez jednoczesnych ingerencji w kod źródłowy...
Gry na Ps4 chodzą na 1080p - 4K, a to przecież SĄ rozdzielczości współczesnych wyświetlaczy.
Więc jak dla mnie to oczywiste, że mówimy tu o kompatybilności z Ps3 a może nawet wcześniej.
Edytowane przez autora (2018.10.08, 14:00)
HΛЯPΛGŌN (2018.10.08, 14:37)
Ocena: 3
#13

0%
To by miało duży sens. Wówczas każdy starszy tytuł z PS4/Pro dostałby kopa w 4k do tych stałych 60fps. To się wydaje zupełnie naturalnym krokiem, aby kompatybilność była zachowana.
Adolph (2018.10.08, 14:38)
Ocena: 3
#14

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2018.10.08 14:37  Post: 1168901
To by miało duży sens. Wówczas każdy starszy tytuł z PS4/Pro dostałby kopa w 4k do tych stałych 60fps. To się wydaje zupełnie naturalnym krokiem, aby kompatybilność była zachowana.

Przy 4k To nie wiem. ale przy niższych rozdzielczościach to na pewno.
Edytowane przez autora (2018.10.08, 14:39)
amb00 (2018.10.08, 15:26)
Ocena: -1
#15

0%
Wow, łaskawe Sony wprowadzi w konsoli to co jest w PCtach od zawsze :D
tommo1982 (2018.10.08, 16:10)
Ocena: 0
#16

0%
Krisol @ 2018.10.08 13:15  Post: 1168881
dawidoxx @ 2018.10.08 12:15  Post: 1168868
Mogę się założyć że będzie to dotyczyć kompatybilności z ps3. bo przecież z czwórki nie ma szans.. Sony będzie doić kase z remstaterów z czwórki na piątce ;)

Czemu niby nie, PS2 i PS3 miało sprzętową kompatybilność wsteczną, PS4 nie ma, bo:
1. Konsola była robiona po kosztach, Cell był za drogi żeby go wkładać do PS4.
2. Cell jest trudny w emulacji i wymaga mocnego CPU, którego PS4 nie ma.
Microsoft ogarnął kompatybilność wsteczną, no ale oni zawsze mieli lepszych programistów zajmujących się systemem od Sony.
Jeżeli Sony będzie chciało, to PS5 może mieć kompatybilność wsteczną ze wszystkimi poprzednimi konsolami, Ryzen powinien ogarnąć PS3, z PS4 nie powinno być większych problemów.


Żeś sporo baboli napisał. Tylko pierwsze PS3 miały układ emulujący PS2. Procesor Cell to architektura PowerPC i nie da się tego bez strat emulować. Było to bardzo specyficzne rozwiązanie. Pamiętajmy też o IBM, odpowiedzialne za stworzenie Cell-a, przez które usunięto możliwość instalacji Linuxa.

Z kompatybilnością między PS4 a PS5 nie widzę przeszkód. Jeśli Sony zostanie przy układach od AMD, wystarczy optymalizacja. Chyba, że na drodze stanie chciwość.
Promilus1984 (2018.10.08, 16:40)
Ocena: 4
#17

0%
@up - dokładniej to tylko określone modele PS3 miały fragmenty emotion engine zapewniające pełną kompatybilność z PS2. Inne miały rozwiązania programowe (emulację) i jak dobrze kojarzę już dawno tego nie ma. Co za tym idzie bzdurne jest twierdzenie, że PS3 zapewniał kompatybilność wsteczną z PS2. Nie zapewniał! Cell to nie PowerPC! Tylko PPE Cella jest oparte o tą architekturę, pozostałe rdzenie w liczbie bodajże 5 korzystają z innej listy rozkazów niż PowerISA, w końcu to są niejako jednostki SIMD które działają jako (pół)autonomiczne rdzenie, a nie bloki funkcjonalne w pełni autonomicznego rdzenia. Nie wiem jak wyglądało wsparcie SPE w linuksie 'yellow dog', ale podejrzewam, że była to bardziej ciekawostka niż coś co rzeczywiście użytkownicy konsoli wykorzystywali (nie liczę zapaleńców z ps3grid, folding@home itp).
Jeśli chodzi o kompatybilność PS4 i PS5 - nawet jeśli układy będą tego samego producenta nie oznacza, że zapewniają jednakową funkcjonalność. Innymi słowy o ile przebudowanie gry na nowym SDK może pozwalać ją odpalić na nowym sprzęcie wcale nie musi oznaczać, że binarka skompilowana dla starych układów i ze starym SDK będzie działać bezproblemowo na nowym sprzęcie. Może nie działać wcale. Może działać, ale z artefaktami lub zwiechami. Może działać, ale suboptymalnie (tj. z mniejszą wydajnością niż oczekiwana po lepszym układzie, a nawet zdarzyć by się mogło że z gorszą niż PS4), wreszcie może działać poprawnie i z oczekiwanym wzrostem płynności. Wszystko zależy jaki jest poziom abstrakcji i jaka jest kompatybilność między układami. Na DX nie byłoby problemu, ale czy tam jest DX? Czy jakiś low level api.
Gonzo3211 (2018.10.08, 16:46)
Ocena: -2
#18

0%
Krisol @ 2018.10.08 13:15  Post: 1168881

Czemu niby nie, PS2 i PS3 miało sprzętową kompatybilność wsteczną, PS4 nie ma, bo:
1. Konsola była robiona po kosztach, Cell był za drogi żeby go wkładać do PS4.
2. Cell jest trudny w emulacji i wymaga mocnego CPU, którego PS4 nie ma.
Microsoft ogarnął kompatybilność wsteczną, no ale oni zawsze mieli lepszych programistów zajmujących się systemem od Sony.
Jeżeli Sony będzie chciało, to PS5 może mieć kompatybilność wsteczną ze wszystkimi poprzednimi konsolami, Ryzen powinien ogarnąć PS3, z PS4 nie powinno być większych problemów.

Gdyby nadal było im za trudno na Ryzenie, to ciekaw jestem ile by kosztowało teraz wyprodukowanie takiego Cella w 7nm :E.
I byłoby emu i mogliby go użyć do streamingu, działań w tle itd. ale to na pewno już zamknięty rozdział.
Teraz tylko kochane AmdStation.
Gonzo3211 (2018.10.08, 16:50)
Ocena: -3
#19

0%
Wsteczną mogliby mnie kupić. Wrzucam płytkę z Killzone 2/ Infamous 2 i orgazm że ja pierdziele.
Niemożliwe żeby nie zrobili. Musi być i już. Tak samo jak jakikolwiek ssd. I ciche chłodzenie :E.
Krisol (2018.10.08, 17:00)
Ocena: 0
#20

0%
tommo1982 @ 2018.10.08 16:10  Post: 1168934
Żeś sporo baboli napisał. Tylko pierwsze PS3 miały układ emulujący PS2. Procesor Cell to architektura PowerPC i nie da się tego bez strat emulować. Było to bardzo specyficzne rozwiązanie. Pamiętajmy też o IBM, odpowiedzialne za stworzenie Cell-a, przez które usunięto możliwość instalacji Linuxa.

Z kompatybilnością między PS4 a PS5 nie widzę przeszkód. Jeśli Sony zostanie przy układach od AMD, wystarczy optymalizacja. Chyba, że na drodze stanie chciwość.

Specjalnie napisałem, że PS3 i PS2 miały sprzętową emulację, w sensie rdzeń z poprzednich konsol.
Skoro Jaguar ogarnia emulacje Xenona, to no Ryzenie spokojnie będzie można emulować Cella, RPCS3 już teraz działa znośnie, a goście nie mają dokumentacji konsoli tak jak Sony, tylko muszą się bawić w inżynierie wsteczną.
Edytowane przez autora (2018.10.08, 17:05)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Rusza kolejna edycja największego plebiscytu technologicznego w Polsce – Tech Awards 2018, który organizuje nasza redakcja wspólnie z Komputer Świat i Verdykt.pl. 43
Jasna deklaracja Phila Spencera. 2
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 2
Na sprzęt trzeba będzie jednak trochę poczekać. 9
Spokojnie, firma i tak niedługo zaoferuje nowy rodzaj łączności. 9
Agent 47 cały czas może pochwalić się dobrą formą. 12
Wiemy, które smartfony dostaną aktualizację. 6
AMD zaprezentowało pierwszy procesor x86 wykonany w litografii klasy 7 nm: serwerowy układ Epyc drugiej generacji, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku. 52
Najnowsza wersja nie opierała się zbyt długo. 40
W sieci znajdziemy pierwsze szczegóły na temat chipu. 4
AMD radzi sobie coraz lepiej. 20
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 2
Pecetowa wersja może nie dostać obiecanych ulepszeń. 10
Najnowsza wersja nie opierała się zbyt długo. 40
High-end od Chińczyków. 24
AMD zaprezentowało pierwszy procesor x86 wykonany w litografii klasy 7 nm: serwerowy układ Epyc drugiej generacji, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku. 52
Agent 47 cały czas może pochwalić się dobrą formą. 12
Facebook
Ostatnio komentowane