Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Fuudimitzu (2018.10.03, 15:00)
Ocena: 37
#1

0%
Najlepsza nowość w nowej wersji to ciemny motyw w eksploratorze.
p.r. (2018.10.03, 15:11)
Ocena: 17
#3

0%
Volta4K @ 2018.10.03 15:08  Post: 1168182
Na windows 8.1 to działa ?

a czytać potrafisz? October 2018 Update jest dla Windows 10 a nie 8.1. DXR jest zawarte w tym update, więć będzie działać tylko na Windows 10
Telvas (2018.10.03, 15:39)
Ocena: 12
#4

0%
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.
Promilus1984 (2018.10.03, 15:47)
Ocena: 22
#5

0%
Telvas @ 2018.10.03 15:39  Post: 1168187
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.

Za mała absorpcja i dyspersja... zrobili z pomalowanej blachy lustro to i wygląda z du...
DaviM (2018.10.03, 15:50)
Ocena: 44
#6

0%
Telvas @ 2018.10.03 15:39  Post: 1168187
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Dzięki temu powstaje fałszywy efekt WOW!, że tylko RT potrafi takie coś zrobić.
Część osób od razu się zorientowała (już podczas demonstracji RT na żywo), że coś jest nie tak z tymi demami, i było WOW! ale całość brzmiała raczej 'WOW! Ale kupa i manipulacja!'.
Andree (2018.10.03, 16:14)
Ocena: 4
#7

0%
DaviM @ 2018.10.03 15:50  Post: 1168190
Telvas @ 2018.10.03 15:39  Post: 1168187
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Tradycyjne techniki symulujące odblaski są wyłączane, czy po prostu nie zostały zaimplementowane (tzn. zaprogramowane)?
Jeżeli celem dema była demonstracja RT, to widocznie zleceniodawca nie zlecił programistom zaimplementowania tradycyjnych technik.
Nie jest to łatwe, biorąc pod uwagę np. jak wyglądają lustra w Dishonored 1 i 2 oraz Prey, albo refleksy na szybach w Watch Dogs. Właśnie RT znacznie ułatwi włączenie takich efektów do gier przy niewielkim wysiłku programistycznym.
Fuudimitzu (2018.10.03, 16:17)
Ocena: 12
#8

0%
DaviM @ 2018.10.03 15:50  Post: 1168190
Telvas @ 2018.10.03 15:39  Post: 1168187
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Dzięki temu powstaje fałszywy efekt WOW!, że tylko RT potrafi takie coś zrobić.
Część osób od razu się zorientowała (już podczas demonstracji RT na żywo), że coś jest nie tak z tymi demami, i było WOW! ale całość brzmiała raczej 'WOW! Ale kupa i manipulacja!'.


Typowa Nv.
Promilus1984 (2018.10.03, 16:53)
Ocena: 10
#9

0%
@Andree - nie do końca. Jak przeglądałem opis DXR to wygląda na to, że zwyczajnie zamiast shadera liczącego refleksy na pałę będą shadery wywołujące obliczenia RT, których wynik będzie wpływał na shadery liczące refleksy ;) Innymi słowy nic nie wskazuje, że roboty programisty będzie mniej. Co najwyżej będzie lepszy efekt tej pracy (lub upraszczając łatwiej będzie uzyskać 'ładne i realistyczne";). Niemniej nadal ktoś te shadery musi napisać, przetestować i zmodyfikować by wyglądało tak jak trzeba. RT nie rozwiązuje tu wcale problemu, tylko ułatwia jego obejście. A jest to wszystko okupione spadkiem wydajności (względem shadera 'na pałę' bez RT, za to z mniej realistycznymi odbiciami). Te shadery to będą pewnie też i pełnoekranowe zatem będą w użyciu tam gdzie rzeczywiście zrobią różnicę, ale też tam gdzie tej różnicy nie będzie (względem klasycznego potoku). To niejako jak teselacja 32x czy to kanciastej betonowej zapory, czy złożonej twarzy ... w drugim przypadku przydatne i efekt jest widoczny, w pierwszym nie zmieni nic, a fps i tak spadną. Ale to przypadłość każdej młodej technologii. W jakiejś tam formie się RT zagnieździ w grafice komputerowej. To akurat jest pewne. Ale jak mocno będzie użytkowane i czy koniecznie z 'rt cores' to kwestia dyskusyjna.
Amitoza (2018.10.03, 17:26)
Ocena: 7
#11

0%
Mr_Hyde @ 2018.10.03 17:10  Post: 1168212
DaviM @ 2018.10.03 15:50  Post: 1168190
(...)

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Dzięki temu powstaje fałszywy efekt WOW!, że tylko RT potrafi takie coś zrobić.
Część osób od razu się zorientowała (już podczas demonstracji RT na żywo), że coś jest nie tak z tymi demami, i było WOW! ale całość brzmiała raczej 'WOW! Ale kupa i manipulacja!'.

Tak czy siak tradacyjnymi metodami nie osiągniesz nadal takich efektów ;], a jak już byś chciał to będzie to chodzić gorzej niż RT ON i zjadać sporo więcej pamięci (screenspace plus podpinanie realtime'owych cubemap odświerzających się w 30-60fps pod każdy obiekt na scenie ):D. I nadal to nie będzie to samo :).
takich efektow moze nie, ale takie ktore beda wyglądać bardzo dobrze w dynamicznej rozgrywce jak najbardziej.


Inna sprawa, ze kartymają tej pamieci calkiem sporo, a w przypasdku rtx i tak mowimy o rozdzielczosci fullhd.
XiaomiGorsze93 (2018.10.03, 20:46)
Ocena: -2
#12

0%
DaviM @ 2018.10.03 15:50  Post: 1168190
Telvas @ 2018.10.03 15:39  Post: 1168187
Jak patrze na tego screena w newsie, to ja bym permententnie wyłączył to RTX, bo to jest jakiś dramat, wszystko wygląda jak z 3Dmarka czy innego dema technologicznego. Fajnie popatrzeć na abstrakcyjne bohomazowe refleksy wszystkiego we wszystkim, ale po 5 minutach to po prostu przeszkadza nieczytelnością i nachalnością.

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Dzięki temu powstaje fałszywy efekt WOW!, że tylko RT potrafi takie coś zrobić.
Część osób od razu się zorientowała (już podczas demonstracji RT na żywo), że coś jest nie tak z tymi demami, i było WOW! ale całość brzmiała raczej 'WOW! Ale kupa i manipulacja!'.



Ja nie będę ani odrobinę zdziwiony, jeśli 'przypadkiem' okaże się, że następne sterowniki do RTX, zupełnym przypadkiem obniżą wydajność albo jakość grafiki na starszych generacjach. No bo kto to widział nie kupować nowej, ultra-drogiej karty nv zaraz po premierze?
Stanley (2018.10.04, 20:19)
Ocena: 0
#14

0%
Promilus1984 @ 2018.10.03 16:53  Post: 1168208
W jakiejś tam formie się RT zagnieździ w grafice komputerowej. To akurat jest pewne. Ale jak mocno będzie użytkowane i czy koniecznie z 'rt cores' to kwestia dyskusyjna.


AMD - path tracing - niby podobnie ale jednak inaczej.
AdoredTV: https://www.youtube.com/watch?v=SrF4k6wJ-do
Promilus1984 (2018.10.05, 07:00)
Ocena: 0
#15

0%
@Stanley - a gdzie tam niby jest mowa, że AMD poszło w pathtracing? Przecież tak promują Radeon ProRender który jest też hybrydą bazującą na RT ;) Tyle, że nie mają dedykowanego hw do jakiegokolwiek etapu liczenia sceny więc wsio jedzie obliczeniowo na procesorach strumieniowych. NV dobrze przemyślała sprawę - dają RT cores do liczenia odbić i cieni, a do tego tensor cores do łatania niedoskonałości. Ktoś może się tym zachwycać, ale tak jak w tym filmiku jest to tylko kolejne obejście problemu realistycznej grafiki obarczone własnymi wadami. Niemniej z shaderów więcej się uzyskać nie da. Elementy raytracingu (lub path tracingu) jednak muszą być zastosowane, a za dekadę pewnie nikt nie będzie pamiętał o rasteryzacji. Ale COŚ AMD musi zrobić, bo zostanie mocno w tyle. Zbyt mocno.
Stanley (2018.10.05, 08:45)
Ocena: -1
#16

0%
Marek1981 (2018.10.05, 08:57)
Ocena: 0
#17

0%
Mr_Hyde @ 2018.10.03 17:10  Post: 1168212
DaviM @ 2018.10.03 15:50  Post: 1168190
(...)

Najciekawsze jest jednak to, że część dociekliwych dziennikarzy, serwisów czy testerów czy nawet zwykłych użytkowników, odkryło, że wyłączając RT (RT OFF) w danym demie w danym momencie, wyłączane są też tradycyjne techniki, które pozwalałyby wygenerować dany efekt (np. odblaski otoczenia) metodami tradycyjnymi/dotychczasowymi.

Dzięki temu powstaje fałszywy efekt WOW!, że tylko RT potrafi takie coś zrobić.
Część osób od razu się zorientowała (już podczas demonstracji RT na żywo), że coś jest nie tak z tymi demami, i było WOW! ale całość brzmiała raczej 'WOW! Ale kupa i manipulacja!'.

Tak czy siak tradacyjnymi metodami nie osiągniesz nadal takich efektów ;], a jak już byś chciał to będzie to chodzić gorzej niż RT ON i zjadać sporo więcej pamięci (screenspace plus podpinanie realtime'owych cubemap odświerzających się w 30-60fps pod każdy obiekt na scenie ):D. I nadal to nie będzie to samo :).


No co ty gadasz, efekt bedzie niezauważalny przy spadku 20-50% wydajności w grze.
Ilu ludzi daje się tutaj nabrać to masakra. RT może i zadziała ale za 3-10 lat. W tym momencie nawet klaster z 16 rt2080ti raczej nie pociągnie RT w grze (nie mylić pseudo sztuczki z pełnym RT)
Promilus1984 (2018.10.05, 10:25)
Ocena: -1
#18

0%
Stanley @ 2018.10.05 08:45  Post: 1168439
AMD Answer to RTX
https://www.youtube.com/watch?v=OHs433_oJY...L&index=723
Nic nie ma na temat pathtracing w chipach AMD. To raz. Dwa - że fragment z MCM-GPU też nie dotyczy ani obecnej generacji, ani następnej (bo jak autor wskazał 'amd nie rozwiązało jeszcze problemów z opóźnieniami' ) niemniej tak jak wielokrotnie już tu pisałem ostatecznie WŁAŚNIE TAKĄ FORMĘ będą miały GPU. Tego nie da się przeskoczyć, docieramy do granicy możliwości produkcyjnych monolitycznych GPU. Dochodzimy powoli do kresu możliwości obliczeniowych w formie powielania shaderów wciskając więcej, szerszych SM. Wracamy do formuły, która wybiła 3dfx ;) Czyli kilka wyspecjalizowanych chipów współpracujących ze sobą. Tylko wtedy ani przepustowość, ani synchro nie były aż tak wielkim problemem. Dzisiaj są. Ale gdy ten problem uda się rozwiązać to będzie VooDoo5 6000-like zupełnie normalne ;)
Co nie zmienia faktu, że aktualnie AMD nie ma żadnego sprzętowego rozwiązania, ani do RT, ani do PT. I nic nie wskazuje, że nagle zacznie mieć :)
Edytowane przez autora (2018.10.05, 10:25)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2018-10-21 godz. 21:00.
Aktualności
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 11
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 0
Czyżby szykował się przełom na rynku urządzeń przenośnych? 0
Niektórzy mogą poczuć się rozczarowani. 0
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 6
Tego typu konstrukcje mogą być przyszłością rynku urządzeń przenośnych. 5
Firma stawia na sztuczną inteligencję. 8
Nie jest źle, chociaż część klientów firmy będzie musiała trochę poczekać. 7
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 9
Nvidia wprowadza na rynek kolejny model karty graficznej z rodziny Turing, tym razem wyraźnie tańszy.  35
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 43
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 11
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 11
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 6
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 9
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 43
Dobry sprzęt do pracy i multimediów. 10