komentarze
DrW2018.09.05, 17:50
36#1
To w końcu dla realizmu, czy dla wydajności?

Oczywiście, że efekt końcowy nie będzie wyglądać jak na demie, bo na owym demie szyby autobusu po włączeniu RTX zmieniły się w lustra.
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782018.09.05, 17:52
27#2
Niech dodadzą jeszcze jednego śniadego kuśtyka to będzie kolejne +200 do realizmu.
Będzie rzucał protezą w przeciwników jak w Medievil'u na PSX.
AntybiotykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Antybiotyk2018.09.05, 18:08
27#3
Ciekawe czy z włączonym Ray Tracingiem będzie się dało w ogóle pograć (30 fps) na RTX 2070 i RTX 2080 czy to tylko sprzęt do podziwiania pokazu slajdów?
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2018.09.05, 18:08
21#4
DrW @ 2018.09.05 17:50  Post: 1163238
To w końcu dla realizmu, czy dla wydajności?


Dla realizmu bo to lepiej brzmi, dla wydajności bo to konieczność :)
Choć nie da się ukryć, że odbicia w pokazówce były za mocno podbite żeby było wyraźnie widać jaka jest różnica i jak to stonują to będzie też naturalniej.
A poza tym ma to i tak marginalne znaczenie to ile realnie osób będzie mogło sobie to włączyć i nie cierpieć na spadki płynności? 0,5% czy mniej? :)

DaviMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DaviM2018.09.05, 18:13
30#5
Już się wszystkim wszystko pomieszało od tego RT.
U nVidii już nawet płacz słychać, bo może być tak:
RT ON na Full - realizm normalny
RT ON na Medium - realizm lepszy
RT OFF - realizm najlepszy
Bemx2kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bemx2k2018.09.05, 18:26
13#6
Jak ktoś kupi BF 5 dla multiplayera to od raz u można zapomniećo całym tym raytracingu , do MP potrzeba maxymalnej ilości klatek , Ja czuję się dobrze powyżej 120fps , przy stałych 160fps jestem w pełni kontent.

Niech DiCE coś napisze o obecnym oświetleniu w grze bo wygląda to jakoś dziwnie
suwaki na Ultra a światło i cienie jak na Low.
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2018.09.05, 19:11
29#7
Jak pisałem, że optymalizacja promieni przez twórców gier będzie polegała na przycięciu ich efektu, to mnie minusowali ;)
MRx21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MRx212018.09.05, 19:12
13#8
DrW @ 2018.09.05 17:50  Post: 1163238
To w końcu dla realizmu, czy dla wydajności?

Oczywiście, że efekt końcowy nie będzie wyglądać jak na demie, bo na owym demie szyby autobusu po włączeniu RTX zmieniły się w lustra.


Coś za czyste te szyby były. Za czyste i bez rys. Zbyt idealne.
wahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wahoo2018.09.05, 20:04
12#9
DrW @ 2018.09.05 17:50  Post: 1163238

Oczywiście, że efekt końcowy nie będzie wyglądać jak na demie, bo na owym demie szyby autobusu po włączeniu RTX zmieniły się w lustra.

Czasami warto wyjrzeć za monitor ;)
http://airport.wroclaw.pl/content/uploads/.../07/LGI1512.jpg
Tylko na co dzień nie rzuca się to tak bardzo w oczy bo takie 'lustra' mamy wszędzie i nam spowszedniały.
https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/90/22/59....jpg?1499832253
Edytowane przez autora (2018.09.05, 20:06)
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2018.09.05, 20:11
wahoo @ 2018.09.05 20:04  Post: 1163253
DrW @ 2018.09.05 17:50  Post: 1163238

Oczywiście, że efekt końcowy nie będzie wyglądać jak na demie, bo na owym demie szyby autobusu po włączeniu RTX zmieniły się w lustra.

Czasami warto wyjrzeć za monitor ;)
http://airport.wroclaw.pl/content/uploads/.../07/LGI1512.jpg
Tylko na co dzień nie rzuca się to tak bardzo w oczy bo takie 'lustra' mamy wszędzie i nam spowszedniały.
https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/90/22/59....jpg?1499832253
Zdjęcia zrobione pod idealnym kątem aby zrobić taki efekt, nie jest to powszechny widok.
Edytowane przez autora (2018.09.05, 20:12)
wahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wahoo2018.09.05, 20:23
supervisor @ 2018.09.05 20:11  Post: 1163255

Zdjęcia zrobione pod idealnym kątem aby zrobić taki efekt, nie jest to powszechny widok.

https://goo.gl/maps/z7hefE1WhoE2
Tutaj też akurat wszystkie samochody ustawiają się tak, żeby zrobić efekt?
Tu nie trzeba szukać odpowiedniego kąta tylko trafić na odpowiednie warunki. Mocne słońce + zacienione wnętrze i masz lusterko na każdej szybie.
kwjmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwjm2018.09.05, 20:29
wahoo @ 2018.09.05 20:23  Post: 1163257
supervisor @ 2018.09.05 20:11  Post: 1163255

Zdjęcia zrobione pod idealnym kątem aby zrobić taki efekt, nie jest to powszechny widok.

https://goo.gl/maps/z7hefE1WhoE2
Tutaj też akurat wszystkie samochody ustawiają się tak, żeby zrobić efekt?
Tu nie trzeba szukać odpowiedniego kąta tylko trafić na odpowiednie warunki. Mocne słońce + zacienione wnętrze i masz lusterko na każdej szybie.

Nawet z szyb w oknach domów się lustra zrobiły.
wahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wahoo2018.09.05, 20:37
10#13
Ja liczę na to, że dzięki RT w końcu doczekamy się takich efektów jak w Doom 3. https://www.youtube.com/watch?v=28mn_fJlmb....be&t=7m22s
Nawet po latach efekt robi wrażenie bo nie przypominam sobie żadnej nowej gry, w której szyby działały jak szyby.
Choć ja z pełnej wersji Doom'a też nie pamiętam tego efektu...
prosiacekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prosiacek2018.09.05, 20:50
wahoo @ 2018.09.05 20:37  Post: 1163259
Ja liczę na to, że dzięki RT w końcu doczekamy się takich efektów jak w Doom 3. https://www.youtube.com/watch?v=28mn_fJlmb....be&t=7m22s
Nawet po latach efekt robi wrażenie bo nie przypominam sobie żadnej nowej gry, w której szyby działały jak szyby.
Choć ja z pełnej wersji Doom'a też nie pamiętam tego efektu...

Super film, dzięki.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2018.09.05, 21:57
11#15
Niech oni najpierw zajmą się zwiększaniem realizmu tekstur, żeby te odbicia były realistyczne od każdych powierzchni, a nie tylko od kałuż i szyb. Każdy kto widział gameplay z pociągiem dobrze wie o czym piszę. Pociąg ten miał kilka wagonów, a każdy z nich był... MATOWY. Serio? Każdy wagon wygląda identycznie. To jest ich Physically Based Rendering? To samo z bronią.. niby jest otoczona drewnem z ringami z metalu, a odbija światło jakby to był sam metal (dodatkowo z półprzezroczystym halo wokół przedmiotów). Szyby w wagonach i budynkach nie przepuszczają światła, a więc jedyne co w nich widzisz to... odbicia. Nie widzisz wnętrz, nie widzisz załamań, widzisz tak jakby to były lustra... Naprawdę... jest tyle rzeczy, które wyłapałem w tym gameplayu, że to głowa mała, a gdzie tam cała gra...
DoamdorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Doamdor2018.09.05, 22:08
Antybiotyk @ 2018.09.05 18:08  Post: 1163241
Ciekawe czy z włączonym Ray Tracingiem będzie się dało w ogóle pograć (30 fps) na RTX 2070 i RTX 2080 czy to tylko sprzęt do podziwiania pokazu slajdów?


Zjedziesz z detalami to sobie pograsz. :E
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842018.09.05, 22:28
'Dowiedzieliśmy się ponadto, że Battlefield V z włączoną techniką śledzenia promieni będzie potrzebował do pracy procesorów oferujących dużą liczbę wątków'. Mogliby podać jakieś konkrety. Ile tych R/W będzie optymalnie 6/6 6/12 8/8 czy może 8/16 ?

Ok. Znalazłam informacje zalecane jest od 6/12 wzwyż. Ciekawe jak wypadnie 6/12 vs 8/8 ?
Edytowane przez autora (2018.09.05, 23:00)
wahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wahoo2018.09.05, 22:42
10#18
To też może być interesujące jeśli się okaże, że Tomb Raider/Battlefield do tych niepełnych 60 klatek będą potrzebowały nie tylko karty za 6000PLN ale też jakiegoś i9 10r/20w za kolejnych 6000 PLN :)
Tak też było z PhysX. Co z tego że karty brały na siebie część obliczeń, skoro przy okazji zabijały procesory przy bardziej zaawansowanej fizyce.
kierownik22Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kierownik222018.09.05, 22:46
Czekam aż obliczenia RT przeniosą na Ramy a później na zasilacz :)
e-bor@sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
e-bor@s2018.09.06, 00:35
11#20
Bez jajów, naprawdę ludzie tak jarają się odbiciami lustrzanymi?
Unreal 1 z 1998 r.
https://youtu.be/_yPfsDEX5Z0 od 19:30
Błagam, przecież dla współczesnych kart to nie jest jakiś rocket science. RTX wcale do tego nie jest potrzebny, tylko mądry algorytm na obecny sprzęt. Niech sobie RTX rozwijają w swoich laboratoriach i jak będzie dopracowany wtedy niech dadzą na rynek. A tak dostaniemy prototyp w stylu starego S3 Virge, który był reklamowany jako 3D akcelerator. Szkoda tylko, że z wydajnością gorszą od wymuskanych algorytmów na CPU. Historia zatacza koło, trzeba sprzedać nowy 'feature', nawet jeśli jeszcze trochę kuleje.
Zaloguj się, by móc komentować