Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
kain (2018.08.27, 18:51)
#1

0%
'AXP' zawsze już będzie mi się kojarzyć z Athlonem XP. Zresztą za czasów jego świetności królowały chłodzenia w całości wykonane z miedzi, choć jeszcze bez rurek cieplnych.
losiu (2018.08.27, 19:06)
Ocena: 10
#2

0%
Dla zainteresowanych: wkładanie tego chłodzenia do słabo wentylowanej budy mija się z celem. Różnica pomiędzy miedzią a aluminium będzie wtedy mało znacząca. Nie będę tłumaczył dlaczego, bo każdy, kto to czyta, ma internet i umie pisać i czytać.
Edytowane przez autora (2018.08.27, 19:06)
Trepcia (2018.08.27, 19:28)
Ocena: 4
#4

0%
kain @ 2018.08.27 18:51  Post: 1161765
'AXP' zawsze już będzie mi się kojarzyć z Athlonem XP. Zresztą za czasów jego świetności królowały chłodzenia w całości wykonane z miedzi, choć jeszcze bez rurek cieplnych.


Czy ja wiem, czy za czasów Athlona XP nie było rurek cieplnych? Na swoim Bartonie miałem TR SP-97 + Tt SilentCat 120 oraz Abita AN7.
sprzetowiec90 (2018.08.27, 19:56)
Ocena: 9
#5

0%
Iro @ 2018.08.27 19:23  Post: 1161773
Rozumiem, że podstawa stykająca się z procesorem i rurki są zrobione z miedzi. Ale radiator powinien być z materiału lepiej oddającego ciepło, czyli z amelinium.


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury....
leven (2018.08.27, 20:00)
Ocena: 4
#6

0%
kain @ 2018.08.27 18:51  Post: 1161765
'AXP' zawsze już będzie mi się kojarzyć z Athlonem XP. Zresztą za czasów jego świetności królowały chłodzenia w całości wykonane z miedzi, choć jeszcze bez rurek cieplnych.


No właśnie... to były piękne coolery :)

Sam mam obecnie na procesorze cacko całe z miedzi, bo jak patrzę na te olbrzymie i brzydkie wieże od Noctuy, to mi się odniechcewa wszystkiwgo.

https://obrazki.elektroda.pl/3522672500_1535392825.jpg
Joohn (2018.08.27, 20:23)
Ocena: 0
#7

0%
Trepcia @ 2018.08.27 19:28  Post: 1161774

Czy ja wiem, czy za czasów Athlona XP nie było rurek cieplnych? Na swoim Bartonie miałem TR SP-97 + Tt SilentCat 120 oraz Abita AN7.


Ja na podobnym sprzęcie miałem Thermaltake Volcano, też cały z miedzi ale bez rurek cieplnych, z kontrolerem obrotów w zatoce 3.5, rozkręcony na maksa chodził jak profesjonalna suszarka 😁
Trepcia (2018.08.27, 20:29)
Ocena: 1
#8

0%
Joohn @ 2018.08.27 20:23  Post: 1161785
Trepcia @ 2018.08.27 19:28  Post: 1161774

Czy ja wiem, czy za czasów Athlona XP nie było rurek cieplnych? Na swoim Bartonie miałem TR SP-97 + Tt SilentCat 120 oraz Abita AN7.


Ja na podobnym sprzęcie miałem Thermaltake Volcano, też cały z miedzi ale bez rurek cieplnych, z kontrolerem obrotów w zatoce 3.5, rozkręcony na maksa chodził jak profesjonalna suszarka 😁


Tych Volcano to bylo pare wersji. Znajomy miał z trzyłopatkowym wentylem zwanym Street Fighter ;-) To to była jazda, ponad 5000 rpm po rozkręceniu na fulla!

BTW.
Kiedyś Tt stosowal ciekawe nazwy swoich produktów: Cichy Kot, Uliczny Wojownik. Heh ;-)
kaszmir45 (2018.08.27, 20:46)
Ocena: 1
#9

0%
Max Orb do dziś daje radę u mnie :)
aqvario (2018.08.27, 21:48)
Ocena: 2
#10

0%
'Thermalright AXP-100-Full Copper - system chłodzenia CPU wykonany w całości z miedzi' ---> nie zgodzę się, wentylator ma łopatki i obudowę z plastiku, a powinien też być z miedzi, aby tytuł newsa był prawdą. W tej chwili można napisać, że jedynie radiator jest wykonany w całości z miedzi, a nie 'system chłodzenia' ;-P
HΛЯPΛGŌN (2018.08.27, 22:10)
Ocena: 7
#11

0%
Ninja CU, to był fajny klocek. Problem z miedzią polega tylko na tym, że z po pewnym czasie wierzchnia warstwa utlenia się i całość nie wygląda wtedy zbyt dobrze. Ninja CU dawała radę w pełni pasywnie.
Edytowane przez autora (2018.08.27, 23:06)
yendrek (2018.08.27, 22:59)
Ocena: 1
#12

0%
Cooler imho wygląda zabójczo, ciekawe czy zdobędzie uznanie w oczach moderów.
pwil (2018.08.28, 00:11)
Ocena: 0
#13

0%
sprzetowiec90 @ 2018.08.27 19:56  Post: 1161781
Iro @ 2018.08.27 19:23  Post: 1161773
Rozumiem, że podstawa stykająca się z procesorem i rurki są zrobione z miedzi. Ale radiator powinien być z materiału lepiej oddającego ciepło, czyli z amelinium.


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury....


Miedź przydaje się do transportowania ciepła, a aluminium ma lepszy współczynnik masa/powierzchnia do oddawania go otaczającemu powietrzu.
pwil (2018.08.28, 00:12)
Ocena: 0
#14

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2018.08.27 22:10  Post: 1161797
Ninja CU, to był fajny klocek. Problem z miedzią polega tylko na tym, że z po pewnym czasie wierzchnia warstwa utlenia się i całość nie wygląda wtedy zbyt dobrze. Ninja CU dawała radę w pełni pasywnie.


Miałem wersję z miedzianymi finami na Haswell i Skylake pierwszej generacji (6000, nie 7000/8000) i sprawdzała się całkiem nieźle, póki pasta pod IHS była świeża.
Pentium D (2018.08.28, 05:20)
Ocena: -1
#15

0%
Ciekawe jak piękny będzie gdy miedź zacznie się utleniać.
I o jakich niklowanych rurkach cieplnych mowa w newsie, przecież nikiel jest koloru srebrnego :hmm:
Edytowane przez autora (2018.08.28, 05:28)
atomixxx94 (2018.08.28, 08:09)
Ocena: 1
#16

0%
aqvario @ 2018.08.27 21:48  Post: 1161795
'Thermalright AXP-100-Full Copper - system chłodzenia CPU wykonany w całości z miedzi' ---> nie zgodzę się, wentylator ma łopatki i obudowę z plastiku, a powinien też być z miedzi, aby tytuł newsa był prawdą. W tej chwili można napisać, że jedynie radiator jest wykonany w całości z miedzi, a nie 'system chłodzenia' ;-P


Rzeczywiście,otwierając tego newsa każdy zawiódł się ,że wentylator nie jest z miedzi...
VP11 (2018.08.28, 08:35)
Ocena: -1
#17

0%
sprzetowiec90 @ 2018.08.27 19:56  Post: 1161781
Iro @ 2018.08.27 19:23  Post: 1161773
Rozumiem, że podstawa stykająca się z procesorem i rurki są zrobione z miedzi. Ale radiator powinien być z materiału lepiej oddającego ciepło, czyli z amelinium.


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury....

Wydaje mi sie ze na odprowadzenie ciepla ma wplyw zarowno przesylanie ciepla jak i oddawanie go na zewnatrz. A tu miedz z jej wspolczynnikiem emysyjnosci jest w ciemnej ...
Byly przeciez rozwiazania z pokryciem innego materialu, dzieki czemu zwieksza sie wspolczynnik emisyjnosci i dostarczone cieplo do powierzchni szybciej idzie dalej do otoczenia.

Chyba nie wiedziales ze klocek ze stali szybciej sie schladza w porownaniu do miedzi ??
A to tylko dlatego ze wspolczynnik emisyjnosci u stali ze zgorzelina wsrasta do 0.78-0.82, wtedy kiedy u miedzi polerowanej jest na poziomie 0.078 (10 razy gorzej oddaje cieplo). Mogli sprzedawac utleniona ze wsppolczynikiem 0.78-0.88, ale kto by to kupil.
Edytowane przez autora (2018.08.28, 08:40)
aqvario (2018.08.28, 08:51)
Ocena: 3
#18

0%
VP11 @ 2018.08.28 08:35  Post: 1161849
sprzetowiec90 @ 2018.08.27 19:56  Post: 1161781
(...)


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury....

Wydaje mi sie ze na odprowadzenie ciepla ma wplyw zarowno przesylanie ciepla jak i oddawanie go na zewnatrz. A tu miedz z jej wspolczynnikiem emysyjnosci jest w ciemnej ...
Byly przeciez rozwiazania z pokryciem innego materialu, dzieki czemu zwieksza sie wspolczynnik emisyjnosci i dostarczone cieplo do powierzchni szybciej idzie dalej do otoczenia.

Chyba nie wiedziales ze klocek ze stali szybciej sie schladza w porownaniu do miedzi ??
A to tylko dlatego ze wspolczynnik emisyjnosci u stali ze zgorzelina wsrasta do 0.78-0.82, wtedy kiedy u miedzi polerowanej jest na poziomie 0.078 (10 razy gorzej oddaje cieplo). Mogli sprzedawac utleniona ze wsppolczynikiem 0.78-0.88, ale kto by to kupil.

Masz i nie masz racji. Fizyki nie zaklniesz, miedź oddaje szybciej ciepło niż stal, cokolwiek byś na ten temat nie napisał. To dlatego, że współczynnik emisyjności związany jest z polerowaniem / chropowatością, a nie z wykorzystanym materiałem.

Stal wypolerowana na lusterko będzie gorsza od miedzi wypolerowanej na lusterko, stal chropowata będzie gorsza od miedzi chropowatej. Ogólnie lusterko to najgorsza możliwość do odprowadzania ciepła. Gdzieś w komentarzach wrzucałem link do porównania'Thermal Radiation' różnych ciał i różnego stopnia polerowania.
Iro (2018.08.28, 09:12)
Ocena: -1
#19

0%
sprzetowiec90 @ 2018.08.27 19:56  Post: 1161781
Iro @ 2018.08.27 19:23  Post: 1161773
Rozumiem, że podstawa stykająca się z procesorem i rurki są zrobione z miedzi. Ale radiator powinien być z materiału lepiej oddającego ciepło, czyli z amelinium.


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury...


A ja ci radzę, żebyś pomyślał, zanim coś napiszesz. Przewodność jest potrzebna, żeby jak najszybciej odebrać ciepło. Ale porównaj sobie możliwości oddawania ciepła miedzi i aluminium. Miedź dobrze przewodzi, lecz aluminium szybciej oddaje.
sevae (2018.08.28, 09:55)
Ocena: 0
#20

0%
pwil @ 2018.08.28 00:11  Post: 1161814
sprzetowiec90 @ 2018.08.27 19:56  Post: 1161781
(...)


Mogl bys sobie chociaz w google podpatrzyc jaka przewodnosc cieplna ma aluminium i miedz a nie pisac takie bzdury....


Miedź przydaje się do transportowania ciepła, a aluminium ma lepszy współczynnik masa/powierzchnia do oddawania go otaczającemu powietrzu.

Tam niżej piszą, że może faktycznie aluminium lepiej oddaje, ale współczynnik masa/powierzchnia ma aluminium lepsze... bo miedź jest cięższa o tej samej powierzchni tylko czy to ma znaczenie jeżeli ciepło ma odprowadzić blaszka o takich samych wymiarach?
Edytowane przez autora (2018.08.28, 12:37)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Przygotujcie portfele. Valve potwierdziło dzisiaj datę zimowej wyprzedaży na Steamie. 11
Seria tanich nośników SSD. Adata ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży urządzeń z serii XPG SX6000 Lite. 6
Przejście na Chromium zostało wymuszone. 28
Gdy podświetlenie przyciąga bardziej niż specyfikacja. 11
Absurd goni absurd. Fallout 76 sprzedaje się tragicznie, a jego jakość pozostawia wiele do życzenia. 22
Więcej stosów i większa przepustowość. 17
Klawiatura mechaniczna w przystępnej cenie. 13
Urządzenia najprawdopodobniej zadebiutują w 2019 i 2020 roku. 21
Czy jednak naprawdę potrzebujemy takiej konstrukcji? 13
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 23
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 12
Miły prezent na 20-lecie serii. 15
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 36
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 12
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 23
Więcej stosów i większa przepustowość. 17
Miły prezent na 20-lecie serii. 15
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 17
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 36
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Klawiatura mechaniczna w przystępnej cenie. 13
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 22
Firma zmienia model działalności. 2
Facebook
Ostatnio komentowane