Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
Arael (2018.08.25, 23:27)
Ocena: -1
#41

0%
Andree @ 2018.08.25 22:56  Post: 1161572
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

Rozwój kart graficznych ma naturalną granicę - jeśli karty te będą renderować w 100 Hz i rozdzielczości 8K fotorealistyczną animację dzięki wykorzystaniu śledzenia promieni, to po co nam lepsze? Zresztą przesadzam, zdecydowana większość ludzi nie odróżni tej samej wielkości ekranu 4K od 8K siedząc kilka metrów od niego.
W przypadku VR wymagania te będzie można drastycznie zmniejszyć dzięki śledzeniu ruchu gałek ocznych.
Tak więc 4-krotne zwiększenie wydajności + kilka lat optymalizacji może wystarczyć do renderingu 4K opartego na śledzeniu promieni, a do 8K i VR mogą być potrzebne karty dwuprocesorowe + SLI, co przełoży się na 16-krotne zwiększenie wydajności.


Za naszego życia NIE będzie fotorealistycznej grafiki, może natomist zdążymy z dużo realistyczniejszą niż obecny plastik z fake oświetleniem na shaderach i wtopionym w tekstury statycznym ambient light.
Andree (2018.08.25, 23:28)
Ocena: 5
#42

0%
Arael @ 2018.08.25 23:22  Post: 1161575
Antybiotyk @ 2018.08.25 22:34  Post: 1161571
(...)


Ale żeś się rozmarzył. Nvidia będzie podwyższać ceny sukcesywnie, gdyż za większą wydajność trzeba zapłacić wyższą cenę! Taka ich filozogia. A jak chętnych do płacenia przybywa zamiast ubywać to tylko głupi by nie skorzystał.


W stosunku do cena/wydajność Pascala:

RTX 2070: Wydajność ok. 20% tańsza niż w przypadku Pascala + RTX gratis.
RTX 2080: Wydajność kilka procent tańsza niż w przypadku Pascala + RTX gratis.
RTX 2080 Ti: Wydajność wyceniona mniej więcej na poziomie Pascala + RTX gratis.

Gdyby producenci procesorów tak to liczyli wprowadzając 8086 (IBM PC XT), to dzisiaj na PC-ta byłoby stać tylko miliarderów!
krzyyss (2018.08.25, 23:40)
Ocena: -1
#43

0%
@Andree
Sugerujesz, że niedługo GPU dojdzie do takiej wydajności, że programiści/producenci kart nie znajdą uzasadnienia dla jeszcze szybszych? To odważna teza ;)
Andree (2018.08.26, 00:14)
Ocena: 1
#44

0%
krzyyss @ 2018.08.25 23:40  Post: 1161578
@Andree
Sugerujesz, że niedługo GPU dojdzie do takiej wydajności, że programiści/producenci kart nie znajdą uzasadnienia dla jeszcze szybszych? To odważna teza ;)

Tu chodzi o to, czy konsument (gracz) będzie w stanie dostrzec różnicę w jakości obrazu, i czy będzie chciał za tą różnicę zapłacić. Analogicznie telewizory 8K nie mają sensu, bo siedząc na kanapie nie odróżnimy go od TV 4K.
Jeszcze przez pewien czas będzie widać różnicę między kolejnymi generacjami kart graficznych - jest RT lub nie, jest 4K HDR @ 120 Hz lub nie. Ale jeśli będziemy mieli kartę która to wszystko potrafi i generuje fotorealistyczną grafikę, to po co nam jeszcze lepsza?
Arael (2018.08.26, 00:32)
Ocena: -3
#46

0%
Andree @ 2018.08.26 00:14  Post: 1161580
krzyyss @ 2018.08.25 23:40  Post: 1161578
@Andree
Sugerujesz, że niedługo GPU dojdzie do takiej wydajności, że programiści/producenci kart nie znajdą uzasadnienia dla jeszcze szybszych? To odważna teza ;)

Tu chodzi o to, czy konsument (gracz) będzie w stanie dostrzec różnicę w jakości obrazu, i czy będzie chciał za tą różnicę zapłacić. Analogicznie telewizory 8K nie mają sensu, bo siedząc na kanapie nie odróżnimy go od TV 4K.
Jeszcze przez pewien czas będzie widać różnicę między kolejnymi generacjami kart graficznych - jest RT lub nie, jest 4K HDR @ 120 Hz lub nie. Ale jeśli będziemy mieli kartę która to wszystko potrafi i generuje fotorealistyczną grafikę, to po co nam jeszcze lepsza?


Nie będziemy mieli, koniec dyskusji.
jokai (2018.08.26, 08:31)
Ocena: 3
#49

0%
Andree @ 2018.08.26 00:14  Post: 1161580

Tu chodzi o to, czy konsument (gracz) będzie w stanie dostrzec różnicę w jakości obrazu, i czy będzie chciał za tą różnicę zapłacić. Analogicznie telewizory 8K nie mają sensu, bo siedząc na kanapie nie odróżnimy go od TV 4K.
Jeszcze przez pewien czas będzie widać różnicę między kolejnymi generacjami kart graficznych - jest RT lub nie, jest 4K HDR @ 120 Hz lub nie. Ale jeśli będziemy mieli kartę która to wszystko potrafi i generuje fotorealistyczną grafikę, to po co nam jeszcze lepsza?


Oczywiście że nie potrzebujemy nowych, lepszych kart graficznych. Tak samo jak nie potrzebujemy gier, filmów i miliona innych produktów. Mechanizm jest inny. Polega na generowaniu zapotrzebowania np. za pomocą reklam, chęci zaimponowania, ciekawości. Także karty graficzne będą się sprzedawać do czasu aż ktoś sprytniejszy nie przekieruje zainteresowania konsumentów na inny produkt. Dobrym przykładem jest intel sprzedający odgrzewane kotlety w nowych marketingowych opakowaniach i liczący zyski. Tu nawet nie chodzi o to żeby nowe karty graficzne były lepsze ( to zapewnia konkurencja) chodzi o to żeby Ci się wydawało że są lepsze i już lecisz do sklepu kupować. To kwestia 'subtelnej' sugestii. 1500K to dopiero szał, a co. Nie kupisz ? Kupisz, i inni też. Chyba że AMD zaproponuje coś co bardziej przyciągnie.
Ale i tak opróżnisz kieszenie bo to jest główny cel.
sempron166 (2018.08.26, 10:22)
Ocena: -1
#50

0%
Ania1984 @ 2018.08.25 17:31  Post: 1161543
Fajny artykuł - dzięki !

'postanowiliśmy spisać znane nam gigantyczne jądra' :D


A zwycięzcą jest... (fanfary)
Spuchnięte jądro słonia afrykańskiego o powierzchni 920 cm2

CryKon (2018.08.26, 10:52)
Ocena: -2
#51

0%
Dla użytkownika najlepszy jest duży chip, bo łatwiej odprowadzić ciepło.
Taka wielka płyta karty graficznej to rozmiar może byc i 5 cm. bez róznicy.
Nawet jesli nie maja technologii by zwiekszać wydajnośc przy miniaturyzacji, moga zwiększać rozmiar chipa i też dobrze, a nawet lepiej.
lyx (2018.08.26, 11:50)
Ocena: 0
#52

0%
Arael @ 2018.08.25 23:27  Post: 1161576


Za naszego życia NIE będzie fotorealistycznej grafiki, może natomist zdążymy z dużo realistyczniejszą niż obecny plastik z fake oświetleniem na shaderach i wtopionym w tekstury statycznym ambient light.


To zdanie jest prawdą tylko i wyłącznie wtedy gdy pisząc je masz jednocześnie 90 lat na karku :)
Throckmorton (2018.08.26, 12:34)
Ocena: 1
#53

0%
Arael @ 2018.08.26 01:22  Post: 1161586
Minusującym betonom proponuję się rozpędzić i baranka w ścianę, uczynicie PCLab lepszym miejscem.


przestan to je folklor polskich internetow ;) LG SONY i kilka innych firm pokazalo ze da sie zrobic dziwne rzeczy. koszta 1mln$ za kilka sztuk coby pokryc chociaz czesc zabaw inzynierow :P
Arael (2018.08.26, 16:10)
Ocena: -1
#54

0%
lyx @ 2018.08.26 11:50  Post: 1161604
Arael @ 2018.08.25 23:27  Post: 1161576


Za naszego życia NIE będzie fotorealistycznej grafiki, może natomist zdążymy z dużo realistyczniejszą niż obecny plastik z fake oświetleniem na shaderach i wtopionym w tekstury statycznym ambient light.


To zdanie jest prawdą tylko i wyłącznie wtedy gdy pisząc je masz jednocześnie 90 lat na karku :)


...albo jeśli się znam na grafice, co może być szokiem w tym środowisku, bo na PCLab nawet ostatnio redaktorzy często gęsto tak bardzo średnio znają się na tym co piszą...
sevae (2018.08.26, 16:22)
Ocena: 1
#55

0%
Andree @ 2018.08.26 00:14  Post: 1161580
krzyyss @ 2018.08.25 23:40  Post: 1161578
@Andree
Sugerujesz, że niedługo GPU dojdzie do takiej wydajności, że programiści/producenci kart nie znajdą uzasadnienia dla jeszcze szybszych? To odważna teza ;)

Tu chodzi o to, czy konsument (gracz) będzie w stanie dostrzec różnicę w jakości obrazu, i czy będzie chciał za tą różnicę zapłacić. Analogicznie telewizory 8K nie mają sensu, bo siedząc na kanapie nie odróżnimy go od TV 4K.
Jeszcze przez pewien czas będzie widać różnicę między kolejnymi generacjami kart graficznych - jest RT lub nie, jest 4K HDR @ 120 Hz lub nie. Ale jeśli będziemy mieli kartę która to wszystko potrafi i generuje fotorealistyczną grafikę, to po co nam jeszcze lepsza?

Zakładając, że wygenerujemy fotorealizm na tym czym obecnie dysponują karty to wciąż będzie zapotrzebowanie na moc dla kolejnych efektów - ot chociażby sprzętowe wsparcie w GPU dla grafiki wokselowej.
Promilus1984 (2018.08.26, 17:05)
Ocena: 6
#56

0%
@sevae - ale zaraz zaraz, a kto powiedział, że RT daje fotorealizm? Jak pokażę w połowie renderingu scenę z luxmarka to będzie fotorealistyczna? No nie. I właśnie o to chodzi... realtime raytracing jak i voxele, jak i rasteryzacja stanowią kompromis między wydajnością a dokładnością odzwierciedlenia świata. RT daje dużo większy realizm oświetlenia emulując naturalne procesy zw. z odbiciami, rozpraszaniem itp. Ale są to kosztowne techniki przez co do tej pory shadery załatwiały gorszą technicznie, ale podobną wizualnie emulację zachowania światła - jednak z mniejszym narzutem. Nie wiem czemu NV uznała, że już czas na RT, czy skończyły się techniki do wykorzystania w standardowym D3D czy Vulkan? Nie sądzę. Tutaj jest taki skrót - a zróbmy raytracing, sprzedamy to jak super technologię, a początki będą pewnie gorsze niż DX10 (czyt. fałszywe 'very very high', sztuczne ograniczenia dla starszych technik czy też dużo gorsza wydajność w tym trybie).
Assassin (2018.08.27, 10:31)
Ocena: 1
#57

0%
Czasem trzeba 'ruszyć bryłę z posag świata' ;) Wiadomo, że pierwsza generacja z obsługą realtime RT 'szału nie zrobi', ale od czegoś trzeba zacząć. Od czasów DX9c postęp w jakości nie jest szczególnie imponujący i rynek potrzebuje impulsu. Pierwsze gry 3D były bardzo pokraczne i działały z szybkością kilku-kilkunastu fps. Pixel shadery w pierwszych obsługujących je akceleratorach leżały odłogiem (test 'Nature' w 3Dmarku i woda w 'Morrorwindzie' to trochę mało), a przecież poszło na nie mnóstwo roboczogodzin i tranzystorów. Tak to już niestety jest, że aby był postęp, ktoś musi się trochę podłożyć, robiąc coś pozornie bez sensu w danym momencie. W tym przypadku można by zapytać 'jeśli nie teraz to kiedy?'. Konkurencja jest znacznie słabsza, Nvidia jest zdecydowanym liderem pod względem energoefektywności, więc może sobie pozwolić na eksperymenty bez podejmowania wielkiego ryzyka. Oczywiście mogłaby sobie spijać śmietankę jak Intel w poprzednich latach, ale na dłuższą metę to by był błąd.

Jeden z argumentów sceptyków jest taki, że RT ledwo działa w 1080p, a co dopiero w 4K. I to jest prawda. Tyle, że jak wchodziło 4K to malkontenci narzekali, że to niepotrzebny wymysł marketingowców i oni chcą realnego postępu w kwestii jakości grafiki, zbliżenia do fotorealizmu (i wg mnie mieli rację). To demo ze szturmowcami na 2 Voltach pokazuje, że cel wcale nie jest tak odległy, jak by się mogło wydawać, choć to raczej nie Turing go osiągnie, a przyszłe układy MCM.
Edytowane przez autora (2018.08.27, 10:37)
szmariosz (2018.08.27, 11:09)
Ocena: -1
#58

0%
I tak się powtarza głupoty aż w końcu robi się z tego prawda.
Tutaj mamy do czynienia z tzw. bezwładnością oka, chodzi o czas w jakim informacja wejściowa (przez soczewkę oka) dostanie się do mózgu który zinterpretuje obraz. Wynosi on +/- 2ms daje nam to, że widzimy między 400 a 500,,fpsów”.
mbrzostek (2018.08.27, 11:22)
#59

0%
Assassin @ 2018.08.27 10:31  Post: 1161694
Czasem trzeba 'ruszyć bryłę z posag świata' ;)

Posad! Zgadzam się, że trzeba ją ruszyć, ale czy myślisz, że Nvidia nowymi ją pchnie tory, czy może tor zostanie i tak wyznaczony przez jakiś rodzaj trendu czy kompromisu w branży, czyli czegoś, co bardzo wielu developerów uzna za wygodne i ciekawe?
darkonza (2018.08.27, 11:25)
Ocena: -1
#60

0%
szmariosz @ 2018.08.27 11:09  Post: 1161698
widzimy między 400 a 500,,fpsów”.

Kula z pistoletu leci 400m/s, więc jeden metro pokonuje w czasie 2,5ms. Gdybyśmy widzieli 400-500 klatek na sekunde widzielibyśmy kule wylatujące z lufy, ale jednak nie widzimy :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 8
Sprzęt dla graczy. Vivo ogłosiło, że planuje uruchomić nową markę produktów, iQOO. 1
Chińczycy zaplanowali dwa modele. Huawei 26 marca pokaże nowe urządzenia z serii P30. 2
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 12
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
PSU do najpotężniejszych pecetów. 14
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 64
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 12
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 8
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Facebook
Ostatnio komentowane