Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
*Konto usunięte* (2018.08.25, 17:03)
Ocena: -1
#21
Kowal @ 2018.08.25 16:59  Post: 1161538

Nie polecaj kanału pajaca, który nagrywa filmiki i snuje teorie w zalezności od kogo i jaką walizkę ze sprzętem dostanie.

Dokładnie tak. :E
Vendeur (2018.08.25, 17:05)
Ocena: 9
#22

0%
Karol_G @ 2018.08.25 16:46  Post: 1161532
Vegi nie ma, a dobry tekst jest, czyli Lab bez Piotrusia jednak nie padnie. :E


Jeśli próbujesz zabłysnąć, to słabo to trollowanie wychodzi. Wypadałoby zauważyć, że Vega od dawna nie pisał artykułów i pojawianie się tego typu tekstów, lepszych czy gorszych, zależne od jego obecności nie było...
mleczan (2018.08.25, 17:07)
Ocena: 0
#23

33%
DaviM @ 2018.08.25 14:55  Post: 1161515
Dosłownie jakby ktoś przeczytał ostatnie zdanie jednego z moich ostatnich komentarzy i postanowił udowodnić, że nie mam racji:
DaviM @ 2018.08.24 09:58  Post: 1161281
...coraz bardziej i coraz częściej ja tu widzę Onet-piaskownicę, a nie Laboratorium-PC.


Cieszę się, bez względu na powody, dlaczego jest w tym momencie jak jest :)


Świat nie kręci się w okół Ciebie i specjalnie w tym celu nie powstają tak dobre artykuły jak ten. Zwyczajnie nie masz racji.

Artykuł bardzo ciekawy
Edytowane przez autora (2018.08.25, 17:08)
Ania1984 (2018.08.25, 17:31)
Ocena: 4
#24

0%
Fajny artykuł - dzięki !

'postanowiliśmy spisać znane nam gigantyczne jądra' :D
goly (2018.08.25, 17:32)
Ocena: 2
#25

0%
Canni @ 2018.08.25 14:47  Post: 1161514
No i wiadomo czemu RTX 2080Ti jest taki drogi :)

jest drogi bo nvida może sobie pozwolić na kosmiczne ceny nie mając konkurencji
wydajność nie powala na kolana w porównaniu z ceną
LeacH (2018.08.25, 17:49)
Ocena: 2
#26

0%
Gonzo3211 @ 2018.08.25 16:39  Post: 1161529
Co się robi ze ścinkami z takiego wafla, gdzie nie zmieścił się układ?
Zostanie przetopiony na nowo?

on już jest przetworzony i nie nadaje się. Zresztą jest tyle tego, że utylizacja jest opłacalna. Przecież najpierw się to pokrywa substancjami i inne procesy technologiczne.

taith @ 2018.08.25 16:46  Post: 1161533
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

Polecam kanał adoredtv.
Robi dobrą analizę sytuacji na rynku i ma trafne spostrzeżenia.
Kolejnym krokiem będą chiplety i splątane aktywne połączenia.
W dużo większej litografii i o wiele większym uzysku, pomimo wielkiej powierzchni.

Jim jest bardzo specyficzny, ale zasadniczo nie ma innego kanału, który próbuje robić więcej science niż fun w technologicznym YT. Jego koncept chipletów jest fajny, ale czy IF da radę. I czy można to zastosować w GPU oraz w układach heterogenicznych (tj projekt Fusion AMD był tylko o 15 lat za wcześnie :E ). Co ma intel i nVidia do połączenia tego (jakiś protokół/magistrala) - bo niebiescy to ostatnio w R&D leżą, a nVidia dużo pakuje się w AI i Machine Lerning.
A problemy z fabrykacją nie mają podłoża technicznego tylko ekonomiczne. Możemy zrobić ogromne chipy, tylko będą kosztować krocie. Stawiam, że możemy od razu zrobić 7 nano od intela - uzysk będzie tragiczny i pewno z wafla będzie 4 układy o powierzchni 50 mm^2. Zresztą nie można robić za małych układów - bo odprowadzenie ciepła z takiej powierzchni będzie problemem.
DaviM (2018.08.25, 18:21)
Ocena: -4
#27

0%
mleczan @ 2018.08.25 17:07  Post: 1161541
Świat nie kręci się w okół Ciebie i specjalnie w tym celu nie powstają tak dobre artykuły jak ten. Zwyczajnie nie masz racji.

Po pierwsze: 'Świat się kręci wokół mnie, a na PCLabie powstają dobre artykuły właśnie z tego powodu i specjalnie dla mnie' - gdybym tak napisał, mógłbyś napisać, że zwyczajnie nie mam racji. I byłaby to prawda (że nie mam racji).

A ponieważ tak nie napisałem, no to po drugie: w czym nie mam racji?
Bono[UG] (2018.08.25, 18:46)
Ocena: 7
#28

0%
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

A myślisz skąd się wzięła wojna na rdzenie? Dlaczego AMD składa procesory z modułów?

Jeżeli jeden procesor nie wystarcza, to buduje się superkomputer z tysiącem procesorów. Tutaj będzie to samo, tylko w mikroskali. Robisz małe jądra i łączysz je na przekładce.
krzyyss (2018.08.25, 18:59)
Ocena: 1
#29

0%
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

Niekoniecznie, może to pójdzie jakąś inną ścieżką. W czasach PIII-PIV były podobne 'analizy', że granica dla krzemu to ok 10 GHz, że już wiele więcej z tego nie wyciągnie, że albo inny materiał, albo 'ściana'. 10GHz nadal nie ma, krzem jest w użytku, a wydajność współczesnych CPU jest nieco inna niż PIV taktowanych ok 4 GHz.
taith (2018.08.25, 19:24)
Ocena: 5
#31

0%
LeacH @ 2018.08.25 17:49  Post: 1161547
Gonzo3211 @ 2018.08.25 16:39  Post: 1161529
Co się robi ze ścinkami z takiego wafla, gdzie nie zmieścił się układ?
Zostanie przetopiony na nowo?

on już jest przetworzony i nie nadaje się. Zresztą jest tyle tego, że utylizacja jest opłacalna. Przecież najpierw się to pokrywa substancjami i inne procesy technologiczne.

taith @ 2018.08.25 16:46  Post: 1161533
(...)

Polecam kanał adoredtv.
Robi dobrą analizę sytuacji na rynku i ma trafne spostrzeżenia.
Kolejnym krokiem będą chiplety i splątane aktywne połączenia.
W dużo większej litografii i o wiele większym uzysku, pomimo wielkiej powierzchni.

Jim jest bardzo specyficzny, ale zasadniczo nie ma innego kanału, który próbuje robić więcej science niż fun w technologicznym YT. Jego koncept chipletów jest fajny, ale czy IF da radę. I czy można to zastosować w GPU oraz w układach heterogenicznych (tj projekt Fusion AMD był tylko o 15 lat za wcześnie :E ). Co ma intel i nVidia do połączenia tego (jakiś protokół/magistrala) - bo niebiescy to ostatnio w R&D leżą, a nVidia dużo pakuje się w AI i Machine Lerning.
A problemy z fabrykacją nie mają podłoża technicznego tylko ekonomiczne. Możemy zrobić ogromne chipy, tylko będą kosztować krocie. Stawiam, że możemy od razu zrobić 7 nano od intela - uzysk będzie tragiczny i pewno z wafla będzie 4 układy o powierzchni 50 mm^2. Zresztą nie można robić za małych układów - bo odprowadzenie ciepła z takiej powierzchni będzie problemem.

Ano chiplety i TSV są przyszłością.
Mogac iść w sumie bez większych problemów w dowolnym wymiarze, kładzenie ram SSD CPU GPU, może coś kolejnej generacji jak 3D xpoint lub inne reram, lub nawet powrót do SRAM który można by umieścić na silikonie laczacym chipy.
Aby do tego doszło trzeba o wiele więcej mocy przerobowej w produkcji chipów.
Aby wszystko tak upakowac trzeba zmniejszyć pobór energii, o wiele niższe zegary, specjalizowane chipy połączone ze sobą w 3 wymiarach.
Możliwe że nawet pominą opcje podłoża całkowicie i chipy będą zaprojektowane ze zintegrowanymi interkonekrami w jednym silikonie gdzie chipy stykają się plecami, wymagało by to wielkiej pracy i wielu porozumień ale można by opracować wywarem który skaluje się w 2D liniowo. Jedynym problemem pozostaje prędkość jednego wątku. Przestaną się liczyć 200w piece a 5w kostka dedykowana do zadania.
Pytanie jaka platforma przejdzie do tego. X86 i dosyć konserwatywne podejście czy może ARM i jemu podobne gdzie podejście do wielu specjalizowanych modułów jest o wiele bardziej powszechne.
Wszystko powoli dąży do struktur podobnych do mózgu gdzie jest bardzo dużo specjalizowanych obszarów, pomarszczona powierzchnia i połączenia pomiędzy nimi, oraz gadzia część mózgu odpowiadającą za szybkie, krytyczne reakcje.
Doprawdy w ciekawych czasach żyjemy.
*Konto usunięte* (2018.08.25, 20:22)
Ocena: -2
#32
No powiększać się w nieskonczoność nie da bo wali w koszty
Ale chłopaki szybko coś wykombinują np łączenie np 4 mniejszych kawałków krzemu cuzamen do kupy a to jest możliwe pewnie że trochę skomplikuje produkcje ale jak widać na bazie Chipów zintegrowanych z pamieciami HBM się da
Płytka podstawka jedna a tam 4 oddzielne krzemy i kilka na pamięc ....
Wiekszym problemem jest koszt takiej zabawki finalnie i TDP pewnie zrobią chłodzenie płynem i wyciągną te 500W ale później też będzie problem bo nie będzie szło tego zasilić
Wyobrżmy sobie 500W przy zasilaniu jądra powiedzmy 1V daje to 500A zrobienie takiego nawet wielofazowego zasilacza to jedno koszt PCB to drugie ... no i 500A po 12 V to już też nie mało bo to 42A
A to się zaczynają już robić kabelki od sprawarki i trzeba bedzie ze 4 gniazdka 8 pinowe ....
Jak widać powoli zmierzamy do kresu ...
A co do tych 12nm to żadne 12 nm tylko ok 16 - 18 nm
Antybiotyk (2018.08.25, 21:18)
Ocena: 2
#33

0%
To co? Sugerujecie, że droższego GPU już zrobić się nie da i następna generacja będzie w tej samej cenie co RTXy? Bu ha ha!
gregorio (2018.08.25, 22:02)
Ocena: 1
#34

0%
krzyyss @ 2018.08.25 18:59  Post: 1161552
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

Niekoniecznie, może to pójdzie jakąś inną ścieżką. W czasach PIII-PIV były podobne 'analizy', że granica dla krzemu to ok 10 GHz, że już wiele więcej z tego nie wyciągnie, że albo inny materiał, albo 'ściana'. 10GHz nadal nie ma, krzem jest w użytku, a wydajność współczesnych CPU jest nieco inna niż PIV taktowanych ok 4 GHz.

Granica 10 GHz ma sie dobrze. :P. A od tamtego czasu wydajnosc zwieksza sie glownie iloscia tranzystorow (wtedy liczylo sie je w milionach), natomiast stosunkowo szybkie postepy litografii sprawialy, ze uklady mialy przez wiele lat zblizona powierzchnie i TDP. Obecnie najwydajniejsze procesory to sa kolosy do tego pradozerne a zmniejszanie litografii natrafia na coraz wieksze problemy. A rewolucyjnych technik jak nie bylo tak nie ma.
Arael (2018.08.25, 22:12)
Ocena: -3
#35

0%
Podobno wszystkie RTX w przedsprzedaży zostały wyprzedane, więc są bardzo dobrze wycenione.
Arael (2018.08.25, 22:16)
Ocena: 0
#36

0%
Antybiotyk @ 2018.08.25 21:18  Post: 1161564
To co? Sugerujecie, że droższego GPU już zrobić się nie da i następna generacja będzie w tej samej cenie co RTXy? Bu ha ha!


Kiedy skończysz śmiać się jak głupi do sera (i ew. 18 lat), to rozważ, że te poziomy cen $499/699/999 to nowy standard i zostaną z nami na lata (w zależności od inflacji, itd.), a nVidia będzie schodząc na 7nm i niżej tłukła w nich największe możliwe układy tak jak teraz Turinga w 12nm.
agent_x007 (2018.08.25, 22:17)
Ocena: 1
#37

0%
zwiska @ 2018.08.25 20:22  Post: 1161560
Wiekszym problemem jest koszt takiej zabawki finalnie i TDP pewnie zrobią chłodzenie płynem i wyciągną te 500W ale później też będzie problem bo nie będzie szło tego zasilić
Wyobrżmy sobie 500W przy zasilaniu jądra powiedzmy 1V daje to 500A zrobienie takiego nawet wielofazowego zasilacza to jedno koszt PCB to drugie ... no i 500A po 12 V to już też nie mało bo to 42A
A to się zaczynają już robić kabelki od sprawarki i trzeba bedzie ze 4 gniazdka 8 pinowe ....
Od tego jest FLIVR i 1,8-2V+ na VRM :)
Antybiotyk (2018.08.25, 22:34)
Ocena: -4
#38

0%
Arael @ 2018.08.25 22:16  Post: 1161568
Antybiotyk @ 2018.08.25 21:18  Post: 1161564
To co? Sugerujecie, że droższego GPU już zrobić się nie da i następna generacja będzie w tej samej cenie co RTXy? Bu ha ha!


Kiedy skończysz śmiać się jak głupi do sera (i ew. 18 lat), to rozważ, że te poziomy cen $499/699/999 to nowy standard i zostaną z nami na lata (w zależności od inflacji, itd.), a nVidia będzie schodząc na 7nm i niżej tłukła w nich największe możliwe układy tak jak teraz Turinga w 12nm.


Ale żeś się rozmarzył. Nvidia będzie podwyższać ceny sukcesywnie, gdyż za większą wydajność trzeba zapłacić wyższą cenę! Taka ich filozogia. A jak chętnych do płacenia przybywa zamiast ubywać to tylko głupi by nie skorzystał.
Edytowane przez autora (2018.08.25, 22:35)
Andree (2018.08.25, 22:56)
Ocena: -4
#39

0%
gregorio @ 2018.08.25 15:49  Post: 1161521
Limit powierzchni ukladow jak widac osiagniety, litografie mozna ulepszyc gdzies do maksymalnie 4x wiekszej ilosci tranzystorow na tej samej powierzchni, o 2x wieszym taktowaniu raczej nikt nie marzy. Wiec stoimy przed wydajnosciowa sciana?

Rozwój kart graficznych ma naturalną granicę - jeśli karty te będą renderować w 100 Hz i rozdzielczości 8K fotorealistyczną animację dzięki wykorzystaniu śledzenia promieni, to po co nam lepsze? Zresztą przesadzam, zdecydowana większość ludzi nie odróżni tej samej wielkości ekranu 4K od 8K siedząc kilka metrów od niego.
W przypadku VR wymagania te będzie można drastycznie zmniejszyć dzięki śledzeniu ruchu gałek ocznych.
Tak więc 4-krotne zwiększenie wydajności + kilka lat optymalizacji może wystarczyć do renderingu 4K opartego na śledzeniu promieni, a do 8K i VR mogą być potrzebne karty dwuprocesorowe + SLI, co przełoży się na 16-krotne zwiększenie wydajności.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane