komentarze
PaayorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Paayor2018.08.21, 12:10
-6#1
Dałoby radę dodać jeszcze wykres z obciążenia pojedynczych rdzeni? Nie wiem czy odczytywać to tak, że cpu coś robił na 30rdzeniach i każdy obciążony po 50%, czy zawsze jest to 80-100%. Wiele gier wykorzystuje w 100% ileś rdzeni, a kolejne w 30-40%.
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42018.08.21, 12:59
-6#2
A temperatury? Są już jakieś odczyty?
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2018.08.21, 18:13
-5#3
Jaja sobie robicie, prawda? Kogo obchodzi użycie CPU podczas kompilacji Linuxa czy obliczeń naukowych (te zwykle angażują 100% mocy obliczeniowej, niezależnie od ilości rdzeni)? Istotne jest użycie CPU tam gdzie TR przegrywa z Intelem, czy ta przegrana nie jest aby wywołana użyciem np. tylko 4 rdzeni przez dany program/grę.
krzyyssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krzyyss2018.08.21, 20:29
Dzieciarnia i giercmany, to jednak niereformowalne jest. Gry, gry i gry. Nawet gdyby przetestowano jakiś superkomuter, z tysiącami rdzeni, to i tak zapytają, o to czy przypadkiem na czterech nie wygrał z intelem w jakiejś gierce, czy wszystkie obciążone na max, jakie temp, etc.
Nie napiszę, że jaja sobie robi ktoś kto chce ten CPU ograniczyć do 4 rdzeni i testowania na nim gier. Jaja by sobie robił, gdyby co nieco rozumiał, do czego ten CPU.
p_liderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
p_lider2018.08.22, 07:44
Ja bym proponował, abyście sprawdzili jak mało wątkowe programy (gry, itp.) sprawują się na tym 32 rdzeniowym potworze wymuszając pracę tylko na węźle NUMA 0 lub 3 (tych, co są podłączone bezpośrendio do DRAM).
Komenda przykłądowa którą to się robi:
start /node 0 steam.exe
wszystkie odpalone wtedy przez steam gry będą chodziły na pierwszym zeppelinie (czyli do dyspozycji tylko 16 pierwszych wątków CPU dla programu). Nie wymaga to restartu pc jak zmiana na GameMode w Ryzen Master
Edytowane przez autora (2018.08.22, 07:45)
VP11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VP112018.08.22, 08:42
Avitr @ 2018.08.21 18:13  Post: 1160612
Jaja sobie robicie, prawda? Kogo obchodzi użycie CPU podczas kompilacji Linuxa czy obliczeń naukowych (te zwykle angażują 100% mocy obliczeniowej, niezależnie od ilości rdzeni)? Istotne jest użycie CPU tam gdzie TR przegrywa z Intelem, czy ta przegrana nie jest aby wywołana użyciem np. tylko 4 rdzeni przez dany program/grę.

W intelach uzycie +2 rdzenie po 2 rdzeniach daje minimalny efekt. Wszystko przez turbo i prawdopodobnie strate wydajnosci magistrali przy uzyciu duzej ilosci danych, nie mieszczacych sie w pamieci podrecznej.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.