komentarze
spaidyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
spaidy2018.07.26, 13:56
28#1
Przyda im się więcej pieniędzy, żeby zatrudnić inżynierów do gpu bo tutaj jest ciężko
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2018.07.26, 13:57
33#2
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2018.07.26, 14:05
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .

Nie zbankrutowali ale za wyjście z finansowego dołka zapłacili bardzo wysoka cenę (wyprzedaż majątku firmy/masowe zwolnienia ludzi etc).

Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.
frog67Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
frog672018.07.26, 14:14
14#4
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .


Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.

Oby Intel znalazł kogoś lepszego od Kraznicha, widać dobry CEO to podstawa do zarządzania tak dużymi firmami.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2018.07.26, 14:16
34#5
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802

masowe zwolnienia ludzi


Intel nie ma/nie miał jakichkolwiek problemów finansowych, a mimo to w 2016 roku zwolnili 12 tys. ludzi czyli więcej niż AMD zatrudnia obecnie (circa 9 tys.).
https://eu.usatoday.com/story/tech/2016/04...00-11/83242832/
Edytowane przez autora (2018.07.26, 15:02)
*Konto usunięte*2018.07.26, 14:19
15#6
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .

Nie zbankrutowali ale za wyjście z finansowego dołka zapłacili bardzo wysoka cenę (wyprzedaż majątku firmy/masowe zwolnienia ludzi etc).

Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.


Stracili około 1800 pracowników z 10700 na 8900 przez ostatnie 5lat. Dla porównania Nvidia ma teraz 11500 pracowników. Większość zwolnień i tak wyszła AMD na dobre.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2018.07.26, 14:27
12#7
frog67 @ 2018.07.26 14:14  Post: 1155804
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
(...)


Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.

Oby Intel znalazł kogoś lepszego od Kraznicha, widać dobry CEO to podstawa do zarządzania tak dużymi firmami.

Krzanich to jest dla mnie zagadka. Z jednej strony na jego kadencję przypada totalna stagnacja w rozwoju CPU, porażka z wdrożeniem 10 nm i na koniec dziury w zabezpieczeniach.

Z drugiej jakimś sposobem finanse za jego prezesury bily kolejne rekordy łącznie z wynikami sprzed 3 miesięcy.

Wychodzi na to że kondycja firmy to nie zawsze to co widać na pierwszy rzut oka dla przeciętnego konsumenta.
Gatts19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gatts192018.07.26, 14:27
Oceniamy możliwości firmy bez brania pod uwagę nowej generacji.Wszystko teraz zależy od przyszłego roku 2019 gdy Intel nie będzie miał na tyle dopracowanych 10nm by taktowaniem rdzenia dorównać temu co będzie do osiągnięcia w i9-9900k.
AMD mimo korzystania z gorszej litografii od Intela podgryza rynek bo biorąc pod uwagę możliwości i cenę jest już bezkonkurencyjne i obecnie Intel może ratować się tylko i wyłącznie taktowaniem.
Ciężkie czasy przez Intelem dopiero się zaczną po premierze ZEN 2 a konsument nie ma się czego przejmować bo na razie Czerwoni przyzwyczaili nas do niskich cen.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2018.07.26, 14:35
10#9
Grave @ 2018.07.26 14:27  Post: 1155814

Krzanich to jest dla mnie zagadka. Z jednej strony na jego kadencję przypada totalna stagnacja w rozwoju CPU, porażka z wdrożeniem 10 nm i na koniec dziury w zabezpieczeniach.

Z drugiej jakimś sposobem finanse za jego prezesury biły kolejne rekordy łącznie z wynikami sprzed 3 miesięcy.


O ile niewątpliwie można pana Krzanicha obarczyć winą za dwa pierwsze elementy, o tyle za Meltdown/Spectre nie bardzo, ponieważ to kwestia decyzji podjętych przy projektowaniu CPU dużo wcześniej zanim został CEO.
Zaś jeśli chodzi o finanse, to jechał po prostu na pozycji zbudowanej przez poprzedników.
tomangeloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomangelo2018.07.26, 14:39
rainy @ 2018.07.26 14:35  Post: 1155819
Grave @ 2018.07.26 14:27  Post: 1155814

Krzanich to jest dla mnie zagadka. Z jednej strony na jego kadencję przypada totalna stagnacja w rozwoju CPU, porażka z wdrożeniem 10 nm i na koniec dziury w zabezpieczeniach.

Z drugiej jakimś sposobem finanse za jego prezesury biły kolejne rekordy łącznie z wynikami sprzed 3 miesięcy.


O ile niewątpliwie można pana Krzanicha obarczyć winą za dwa pierwsze elementy, o tyle za Meltdown/Spectre nie bardzo, ponieważ to kwestia decyzji podjętych przy projektowaniu CPU dużo wcześniej zanim został CEO.
Zaś jeśli chodzi o finanse, to jechał po prostu na pozycji zbudowanej przez poprzedników.


Powstanie dziur to nie jego wina, ale kolorowanie w tylu 'te dziury są nieistotne, w zasadzie nie istnieją, a poza tym AMD też je ma' to już jego sprawka.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2018.07.26, 15:08
-16#11
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .


Poszło nie tak, ale Intelowi. Kiedyś też AMD było silne gdy Intel ugrzązł w P4, teraz AMD jest lepsze bo Intel ugrzązł w 14nm. Gdy by nie te problemy, to Intel właśnie kończył by wdrażać 7nm, i żadne Ryzeny i EPYCe nie uratowały by AMD
Edytowane przez autora (2018.07.26, 15:09)
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2018.07.26, 15:16
tomangelo @ 2018.07.26 14:39  Post: 1155821
rainy @ 2018.07.26 14:35  Post: 1155819
(...)


O ile niewątpliwie można pana Krzanicha obarczyć winą za dwa pierwsze elementy, o tyle za Meltdown/Spectre nie bardzo, ponieważ to kwestia decyzji podjętych przy projektowaniu CPU dużo wcześniej zanim został CEO.
Zaś jeśli chodzi o finanse, to jechał po prostu na pozycji zbudowanej przez poprzedników.


Powstanie dziur to nie jego wina, ale kolorowanie w tylu 'te dziury są nieistotne, w zasadzie nie istnieją, a poza tym AMD też je ma' to już jego sprawka.


No ale przecież z punktu widzenia Intela to akurat świetnie zrobił (aczkolwiek za to chyba jakiś dyro od marketingu i PR odpowiada). Mieli wpadkę a w prasie poszła narracja - wszyscy inni też mają dziury można się rozejść. Przecież to PR-owo bardzo dobre zagranie.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2018.07.26, 15:16
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .

Nie zbankrutowali ale za wyjście z finansowego dołka zapłacili bardzo wysoka cenę (wyprzedaż majątku firmy/masowe zwolnienia ludzi etc).

Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.

Kiedy przeprowadzili masowe zwolnienia? Od kiedy pamiętam AMD cały czas zatrudnia. Ledwo uniwerek ludzie kończą i łowca od AMD od ręki absolwentów bierze.
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2018.07.26, 15:26
taith @ 2018.07.26 15:16  Post: 1155828
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
(...)

Nie zbankrutowali ale za wyjście z finansowego dołka zapłacili bardzo wysoka cenę (wyprzedaż majątku firmy/masowe zwolnienia ludzi etc).

Teraz już może być tylko lepiej zwłaszcza że mają CEO z prawdziwego zdarzenia.

Kiedy przeprowadzili masowe zwolnienia? Od kiedy pamiętam AMD cały czas zatrudnia. Ledwo uniwerek ludzie kończą i łowca od AMD od ręki absolwentów bierze.


W 'erze' Bulldozera i pochodnych ;) Dużo ludzi dostało wypowiedzenia, ale fakt - teraz zatrudniają.
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12018.07.26, 15:45
Grave @ 2018.07.26 14:05  Post: 1155802
Smogsmok @ 2018.07.26 13:57  Post: 1155798
Przecież AMD miało zbankrutować, coś poszło nie tak .

Nie zbankrutowali ale za wyjście z finansowego dołka zapłacili bardzo wysoka cenę (wyprzedaż majątku firmy/masowe zwolnienia ludzi etc).

I w sumie wyszło im to na dobre bo utrzymanie FABów i opracowywanie kolejnych procesów technologicznych nie generują im ogromnych kosztów.
rainyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rainy2018.07.26, 16:01
Borat1 @ 2018.07.26 15:45  Post: 1155834

I w sumie wyszło im to na dobre bo utrzymanie FABów i opracowywanie kolejnych procesów technologicznych nie generują im ogromnych kosztów.


Po części masz rację, ale gdyby AMD nie wpadło w ogromne tarapaty finansowe, to nie musieliby oddawać swoich zakładów produkcyjnych GloblaFoundries, a mogliby po prostu sprzedać je za konkretne pieniądze.
SkullekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skullek2018.07.26, 16:07
rainy @ 2018.07.26 16:01  Post: 1155837
Borat1 @ 2018.07.26 15:45  Post: 1155834

I w sumie wyszło im to na dobre bo utrzymanie FABów i opracowywanie kolejnych procesów technologicznych nie generują im ogromnych kosztów.


Po części masz rację, ale gdyby AMD nie wpadło w ogromne tarapaty finansowe, to nie musieliby oddawać swoich zakładów produkcyjnych GloblaFoundries, a mogliby po prostu sprzedać je za konkretne pieniądze.


Myślę, że nie chcieliby ich wtedy sprzedawać. I skończyliby jak Intel z Procesem++++
tomcugZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomcug2018.07.26, 16:13
-5#18
rainy @ 2018.07.26 16:01  Post: 1155837
Po części masz rację, ale gdyby AMD nie wpadło w ogromne tarapaty finansowe, to nie musieliby oddawać swoich zakładów produkcyjnych GloblaFoundries, a mogliby po prostu sprzedać je za konkretne pieniądze.

Największy błąd AMD to było przemielenie grubej kasy za ATI. Kasy, która spokojnie mogła pójść na rozwój CPU i zapewne w zupełnie innym miejscu by dzisiaj firma stała. Ale to już historia.
luki172Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luki1722018.07.26, 16:53
tomcug @ 2018.07.26 16:13  Post: 1155839
rainy @ 2018.07.26 16:01  Post: 1155837
Po części masz rację, ale gdyby AMD nie wpadło w ogromne tarapaty finansowe, to nie musieliby oddawać swoich zakładów produkcyjnych GloblaFoundries, a mogliby po prostu sprzedać je za konkretne pieniądze.

Największy błąd AMD to było przemielenie grubej kasy za ATI. Kasy, która spokojnie mogła pójść na rozwój CPU i zapewne w zupełnie innym miejscu by dzisiaj firma stała. Ale to już historia.



Gdyby nie ATI to teraz nie robiliby ukladow do konsol, na czym zarabiaja kupe siana
Choc dla samych graczy byloby moze i lepiej, konsole nadal mialyby cpu i gpu od roznych producentow
AlartZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alart2018.07.26, 17:33
tomangelo @ 2018.07.26 14:39  Post: 1155821
rainy @ 2018.07.26 14:35  Post: 1155819
(...)


O ile niewątpliwie można pana Krzanicha obarczyć winą za dwa pierwsze elementy, o tyle za Meltdown/Spectre nie bardzo, ponieważ to kwestia decyzji podjętych przy projektowaniu CPU dużo wcześniej zanim został CEO.
Zaś jeśli chodzi o finanse, to jechał po prostu na pozycji zbudowanej przez poprzedników.


Powstanie dziur to nie jego wina, ale kolorowanie w tylu 'te dziury są nieistotne, w zasadzie nie istnieją, a poza tym AMD też je ma' to już jego sprawka.

Ale ludzie to łyknęli jak pelikany, nawet tu gardłowali że to bagatela i głównie AMD. Bardzo dobre posunięcie, dużo musiało być potem artykułów i opracowań które pokazały że AMD to nie dotyczy, a że sprawa jest bardzo trudna w przypadku Intela.
Zaloguj się, by móc komentować