AMD nie ma nic do zaoferowania. Intel ich kopie jak chce jeśli chodzi o wydajność top CPU.
Serwerownie i duzi klienci to nie jest Sebix składający kompy na najnowszym procu z wypiekami na twarzy po premierze - tam takie rzeczy się planuje, testuje, waliduje i nikt z dnia na dzień nie zmieni zamówienia z 10 tys proców Intela na proce AMD, szczególnie, że trzeba tak naprawdę wymieniać całą platformę.
Niemniej AMD bije Intela w większości zastosowań serwerowych, głównie ceną, nie należy też zapominać o obsłudze dużych ilości RAM. Dlatego Intel sra w gacie dopiero teraz, bo wiedzą, że jak zaplanowane zamówienia się skończą, to już nie będzie tak kolorowo, szczególnie że Ice Lake jest w czarnej d.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Wystarczy jak przez wielu uważany na nie udany Buldożer prezentuje się wobec i7-2600k oraz jak wypada architektura Zen obecnie żeby sobie uświadomić , że brakuje tu tylko porządnej litografii.Intel teraz tylko czeka na ZEN2 bo nic innego mu nie pozostało zwłaszcza,że napływające informacje o tej architekturze mówią jasno dla jakiej generacji architektury CORE mają być konkurencją tylko, że Niebiescy mają ją wydać dopiero w 2020roku.Ja już czekam na komentarze osób broniących Intela gdy nic nie będzie mogło im pomóc gdy stracą także atut szybszego jednego wątku w CPU.Druga sprawa to cena produktu bo przy takich wytycznych litografii 7nm czyżby Intel zaczął sprzedawać swoje CPU w przyszłym roku po kosztach to się wszyscy przekonamy.Tak jak byli chętni na kupowanie Buldożerów tak i CPU w 14nm+++ od INTELA chętni się znajdą.Tylko ,że różnice będą większe jak między i7-2600k a FX-8350 więc z pewnością przyszły rok dla Intela będzie najgorszym w historii.
Zgadzam się ze wszystkim poza ostatnim zdaniem, które być może zrozumiałem na opak
Niby intel twierdzi ze amd zabierze im do 20% rynku serwerowego, ale to co oprocz zabrania tych 20 procent uderzy to koniecznosc sciecia marzy o polowe by konkurowac z amd, i moze sie okazac ze 20% udzialu udzialu na rzecz amd, razem z nizsza marza przelozy sie na to ze w przyszlych latach do intela wpadnie ... 40 % hajsu. A to juz drastycznie zmienia obraz sytuacji dla udzialowcow
Po tych aferach z Spectre&Meltdown&MeltdownNG&HT firmy hostingowe najpewniej będą celowały w dywersyfikację 50%/50%, gdzie 50% Intela może zawierać już obecne procesory w serwerowniach. Przy odkryciu kolejnej podatności migrują maszyny krytyczne na hosty z AMD i są bezpieczniejsi.
Gorzej jak się okaże, że trzeba będzie robić nieplanowane wyłączenia maszyn by podnieść VM na nowym sprzęcie. Niby do paru minut, ale lepszy taki przestój niż otwarcie krytycznych systemów na luki.
Albo zrobienie 2 systemów, które mogą pracować na tym samym zestawie danych - odpalasz AMD, gasisz równocześnie intela i nie masz przestoju.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Platformę musi zmienić i zwalidować producent serwerów właśnie i to miałem na myśli. Pod Intela są gotowe rozwiazania, Epic jest w miarę świeży i trochę czasu potrzeba, żeby wszyscy gracze mieli szeroką gamę serwerów z ofertą AMD w środku.
Zgadzam się, że Meltdown/Spectre to kolejny gwóźdź do serwerowej trumny Intela. Ratuje ich chyba jeszcze w tym momencie fakt, że AMD nie nadąża z produkcją Epyc-ów.
Tyle, że jak zaoszczędzili na badaniach i rozwoju t
Ludzie skąd wy te pierdoły bierzecie? Xeon phi, czipy AI od intela itd. Z czego to? Firma bierze pieniądze z różnych segmentów. Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird). https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird). https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
już o tym pisałem ale jak grochem o ścianę.
- Intel ma choćby xenon phi,
- W przygotowaniu hybryda xeon + fpga
- Ma potężne środowisko i możliwości i to jest game changer którego nie ma amd
AMD może mieć chwilę wcześniej 7nm i trochę rdzeni wiecej(ale nadal IPC troche słabsze) ale nadal nie ma eko systemu począwszy od bogatego portfolio produktów przez kompilatory (icc) po dział sprzedaży. AMD może wyrwać rynek serwerów małych i średnich firm gdzie to nie jest aż tak ważne(firma z pojedynczymi serwerami) ale duże centra danych czy chmury tylko co najwyżej trochę, bo tam to nie jest jak w domu hyc płyta z procem do budy i jedziem.
Na pclab jak na innych 'komputerowych' portalach, w IT ludzie nie pracowali ani na studiach związanych/pokrewnych z it nie byli ale rewelacje o wdrożeniach i podzespołach mają.
Jakiekolwiek kontakty seksualne prezesa kropo z podwładnymi i do widzenia. Tego nie toleruje się w żadnym korpo a tym bardziej na kierowniczych stanowiskach.
Cholera, chyba źle obstawiałem i nie znam realiów korporacji. Ponoć to jednak nie była laska
Realia są takie, że w tym samy dziale przedsiębiorstwa nie mogą pracować ludzie, którzy są ze sobą w związku a tym bardziej gdy jedno jest szefem a drugie podwładnym bo to powoduje realne szkody dla firmy np. faworyzowanie bliskie osoby kosztem innych pracowników, niereagowanie na uchybienie i błędy lub ich tuszowanie itd.
Mojego kumpla brat pracuje w Orange poznał tam dziewczynę i jak już zaczęli się spotykać jako para zgłosili to przełożonym i jedno z nich poprosiło o przeniesienie. Gdyby tego nie zrobili i kierownictwo się od tym dowiedziało to oboje dostaliby wypowiedzenia.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Platformę musi zmienić i zwalidować producent serwerów właśnie i to miałem na myśli. Pod Intela są gotowe rozwiazania, Epic jest w miarę świeży i trochę czasu potrzeba, żeby wszyscy gracze mieli szeroką gamę serwerów z ofertą AMD w środku.
Zgadzam się, że Meltdown/Spectre to kolejny gwóźdź do serwerowej trumny Intela. Ratuje ich chyba jeszcze w tym momencie fakt, że AMD nie nadąża z produkcją Epyc-ów.
Microsoft już ma Epyc w Azure. Nie wiem jak z Amazonem. Samo Azure zapewni AMD zbyt na procesory.
Tyle, że jak zaoszczędzili na badaniach i rozwoju t
Ludzie skąd wy te pierdoły bierzecie? Xeon phi, czipy AI od intela itd. Z czego to? Firma bierze pieniądze z różnych segmentów. Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
To fakt. Zwłąszcza najnowszy Xeon Phi, Knights Hill jest doskonały... a nie czekaj, przecież Krzanich skasował projekt i zamiast niego wydał odświeżonego Knights Landing. Strategia taka sama jak w desktopie. Warto też dodać, że konkurencją dla Phi są GPU. Phi nie zmienił się od 2 lat i miną kolejne lata zanim intel coś nowego zaprojektuje. W między czasie AMD wprowadzi Navi nie wspominając o nVidii.
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird). https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
już o tym pisałem ale jak grochem o ścianę.
- Intel ma choćby xenon phi,
- W przygotowaniu hybryda xeon + fpga
- Ma potężne środowisko i możliwości i to jest game changer którego nie ma amd
AMD może mieć chwilę wcześniej 7nm i trochę rdzeni wiecej(ale nadal IPC troche słabsze) ale nadal nie ma eko systemu począwszy od bogatego portfolio produktów przez kompilatory (icc) po dział sprzedaży. AMD może wyrwać rynek serwerów małych i średnich firm gdzie to nie jest aż tak ważne(firma z pojedynczymi serwerami) ale duże centra danych czy chmury tylko co najwyżej trochę, bo tam to nie jest jak w domu hyc płyta z procem do budy i jedziem.
Na pclab jak na innych 'komputerowych' portalach, w IT ludzie nie pracowali ani na studiach związanych/pokrewnych z it nie byli ale rewelacje o wdrożeniach i podzespołach mają.
Ma Xeona Phi z przed dwóch lat i skasowany rozwój następcy.
W przygotowaniu... i szufladę pełną pomysłów.
Ma pieniądze i możliwości. to fakt, ale trzeba lat by nadrobić zaległości.
AMD może wyrwać rynek chmur. Nie dość, że AMD ma lepszy produkt to jeszcze Intel kasując Atomy dobił mobilne plany Microsoftu.
Jedyny segment, gdzie Intel ma przewagę to komputery do gier i do zastosowań gdzie ważny jest jeden bardzo szybki rdzeń.
Zresztą gdy Opterony były konkurencyjne to AMD nie miało problemu ze zdobywaniem rynku serwerowego. Później Intel miał przewagę technologiczną i AMD straciło rynek. teraz AMD ma znowu przewagę.
Jak dla mnie gość od dłuższego czasu szykował się do odejścia. Najpierw nagła sprzedaż akcji, chwilę później afera z Meltdown/Spectre a teraz przyznał się do jakiegoś romansu wiedząc, że oznacza to natychmiastowe odejście z firmy. Zrobiło się gorąco to umywa teraz ręce
AMD może wyrwać rynek chmur. Nie dość, że AMD ma lepszy produkt to jeszcze Intel kasując Atomy dobił mobilne plany Microsoftu.
Jedyny segment, gdzie Intel ma przewagę to komputery do gier i do zastosowań gdzie ważny jest jeden bardzo szybki rdzeń.
Zresztą gdy Opterony były konkurencyjne to AMD nie miało problemu ze zdobywaniem rynku serwerowego. Później Intel miał przewagę technologiczną i AMD straciło rynek. teraz AMD ma znowu przewagę.
O czym my mówimy przecież chmury to potężne centra danych, zrozumcie ludzie zbudowanie takich dużych klastrów to nie kupienie paru płyt. Intel ma przygotowaną całą platformę począwszy od hardware po software(icc,jakieś tam sdk itd.) i w razie pytań udziela pomocy. I mówisz o chmurach? A zdajesz sobie sprawę że amd ma inne instrukcje do VT niż intel i ma ich mniej o ile pamiętam? I najlepiej wspierana jest VT intela . Też kiedyś słyszałem że klienci korporacyjni narzekali na AMD bo jak chcieli pomocy w integracji dużych ich rozwiązań to była ona szczątkowa. Z reszta popatrz amd przygotowuje swoje patche do clang, ma też jakieś sdk ale to nie poziom intela. Zrozumcie że na takim rynku ważne są różne rzeczy, nie tylko że ktoś ma 4 rdzenie więcej.
Opterony w 2003 też nie wiadomo jak wojowały nie przesadzaj. Z resztą rynek w 2003 a w 2018 to dwie różne rzeczy.
Z nowszych xeon phi z rezygnowano wiesz dlaczego? Zakładano że będą one służyć głównie do ML. Ale intel wychodzi tu z nowym układem NNP i jest on niepotrzebny już.
@up
Jak nie widzisz to Amd mocno pracuje nad tym eco systemem I duzi gracze to widza, Ms,Baidu Yahoo ,Tencent ,Hivelocity and Packet.
To wszystko chmury
I mowa tu o duzej ilosci serverow gdzie samo Hivelocity wymienia 4000+.
@up
Jak nie widzisz to Amd mocno pracuje nad tym eco systemem I duzi gracze to widza, Ms,Baidu Yahoo ,Tencent ,Hivelocity and Packet.
To wszystko chmury
I mowa tu o duzej ilosci serverow gdzie samo Hivelocity wymienia 4000+.
baidu czy ms robią na razie instalacje próbne. Podobnie jak mogą robić inni duzi gracze. Ale amd do ML nie wezmą bo są do tego GPU czy produkty właśnie intela. I jak mówiłem przewagą intela jest cały ekosystem. AMD coś może budować ale brak im będzie funduszy na zrobienie czegoś takiego jak intel.Jeśli będą mieli szczęście to jak opterony w 2006 zajmą ~20% rynku tylko to potrwa.
O czym ty gadasz jakie probne, probne mozesz robic na paru sztukach a nie tysiacach maszyn gdzie kwoty mln$.Kontrakty sa podpisane a ty o probach gadasz. Zejdz na ziemie
O czym ty gadasz jakie probne, probne mozesz robic na paru sztukach a nie tysiacach maszyn gdzie kwoty mln$.Kontrakty sa podpisane a ty o probach gadasz. Zejdz na ziemie
chcesz mi powiedzieć że obciążenia pod chmury czy typowe centra danych gdzie potrafią działać konkretne duże bazy danych itp. Próbuje się na paru epicach? Kpisz sobie? Sieciowcem nie jestem ale na co dzień pracuje n a różnych serwerach opartych o xeony i jak sobie myślę że obciążenia robocze w korporacji mieli by testować na paru epycach(wiele maszyn vm, kontenerów itd.) to mnie aż ręce opadają.
firmy jak ms, baidu, amazon mają ogromne centra danych i będą wprowadzać takie epycy paroma tysiącami sztuk i nada; to dla nich będzie instalacja testowa.
Hivelocity wymienia ponds 4000 serwerow na probe z ich 15000 kpisz sobie
chłopie jak ty chcesz zbadać skalowalność platformy, możliwości wirtualizacji itp. na powiedzmy 4 epycach? I jest ok bo się serwer podniósł? Jaja sobie robisz? Instalujesz właśnie instalację testową i lecisz. Na początku powoływałeś się na baidu czy ms a teraz na Hivelocity? Czyli mniejszej instalacji. Ja ci piszę o ogromnych centrach typu amazon a ty mi wyskakujesz hivelocity. Ms sobie robi właśnie takie jedno większe wdrożenie żeby zobaczyć jak mu się cała seria epyców zachowa jak puszczą na tym vm, kontenery czy bazy. I od tego uzależniają dalsze wprowadzanie epyc. Ale wiadomo powinni postawić 2 epycy na krzyż i jak się podniesie serwer wymienić infrastrukturę. Powiedz mi instalowałeś chociaż kiedyś bazę danych i operowałeś na niej? Wiesz że procki zawierają instrukcje VT i amd i intel mają swoje(intel ma lepsze instrukcje jaki implementacje)?
Teraz to puszczą w ruch w microsofcie parę tysięcy serwerów, czyli te parę mln $ gdzie rynek datacenter to dziesiątki mld.... I będą zbierać dane o obciążeniach itd.
Serwerownie i duzi klienci to nie jest Sebix składający kompy na najnowszym procu z wypiekami na twarzy po premierze - tam takie rzeczy się planuje, testuje, waliduje i nikt z dnia na dzień nie zmieni zamówienia z 10 tys proców Intela na proce AMD, szczególnie, że trzeba tak naprawdę wymieniać całą platformę.
Niemniej AMD bije Intela w większości zastosowań serwerowych, głównie ceną, nie należy też zapominać o obsłudze dużych ilości RAM. Dlatego Intel sra w gacie dopiero teraz, bo wiedzą, że jak zaplanowane zamówienia się skończą, to już nie będzie tak kolorowo, szczególnie że Ice Lake jest w czarnej d.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Zgadzam się ze wszystkim poza ostatnim zdaniem, które być może zrozumiałem na opak
Niby intel twierdzi ze amd zabierze im do 20% rynku serwerowego, ale to co oprocz zabrania tych 20 procent uderzy to koniecznosc sciecia marzy o polowe by konkurowac z amd, i moze sie okazac ze 20% udzialu udzialu na rzecz amd, razem z nizsza marza przelozy sie na to ze w przyszlych latach do intela wpadnie ... 40 % hajsu. A to juz drastycznie zmienia obraz sytuacji dla udzialowcow
Po tych aferach z Spectre&Meltdown&MeltdownNG&HT firmy hostingowe najpewniej będą celowały w dywersyfikację 50%/50%, gdzie 50% Intela może zawierać już obecne procesory w serwerowniach. Przy odkryciu kolejnej podatności migrują maszyny krytyczne na hosty z AMD i są bezpieczniejsi.
Gorzej jak się okaże, że trzeba będzie robić nieplanowane wyłączenia maszyn by podnieść VM na nowym sprzęcie. Niby do paru minut, ale lepszy taki przestój niż otwarcie krytycznych systemów na luki.
Albo zrobienie 2 systemów, które mogą pracować na tym samym zestawie danych - odpalasz AMD, gasisz równocześnie intela i nie masz przestoju.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Platformę musi zmienić i zwalidować producent serwerów właśnie i to miałem na myśli. Pod Intela są gotowe rozwiazania, Epic jest w miarę świeży i trochę czasu potrzeba, żeby wszyscy gracze mieli szeroką gamę serwerów z ofertą AMD w środku.
Zgadzam się, że Meltdown/Spectre to kolejny gwóźdź do serwerowej trumny Intela. Ratuje ich chyba jeszcze w tym momencie fakt, że AMD nie nadąża z produkcją Epyc-ów.
Ludzie skąd wy te pierdoły bierzecie? Xeon phi, czipy AI od intela itd. Z czego to? Firma bierze pieniądze z różnych segmentów. Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird).
https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird).
https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
już o tym pisałem ale jak grochem o ścianę.
- Intel ma choćby xenon phi,
- W przygotowaniu hybryda xeon + fpga
- Ma potężne środowisko i możliwości i to jest game changer którego nie ma amd
AMD może mieć chwilę wcześniej 7nm i trochę rdzeni wiecej(ale nadal IPC troche słabsze) ale nadal nie ma eko systemu począwszy od bogatego portfolio produktów przez kompilatory (icc) po dział sprzedaży. AMD może wyrwać rynek serwerów małych i średnich firm gdzie to nie jest aż tak ważne(firma z pojedynczymi serwerami) ale duże centra danych czy chmury tylko co najwyżej trochę, bo tam to nie jest jak w domu hyc płyta z procem do budy i jedziem.
Na pclab jak na innych 'komputerowych' portalach, w IT ludzie nie pracowali ani na studiach związanych/pokrewnych z it nie byli ale rewelacje o wdrożeniach i podzespołach mają.
Tym to może się zasłonić podwładny a nie CEO
Jakiekolwiek kontakty seksualne prezesa kropo z podwładnymi i do widzenia. Tego nie toleruje się w żadnym korpo a tym bardziej na kierowniczych stanowiskach.
Cholera, chyba źle obstawiałem i nie znam realiów korporacji. Ponoć to jednak nie była laska
Realia są takie, że w tym samy dziale przedsiębiorstwa nie mogą pracować ludzie, którzy są ze sobą w związku a tym bardziej gdy jedno jest szefem a drugie podwładnym bo to powoduje realne szkody dla firmy np. faworyzowanie bliskie osoby kosztem innych pracowników, niereagowanie na uchybienie i błędy lub ich tuszowanie itd.
Mojego kumpla brat pracuje w Orange poznał tam dziewczynę i jak już zaczęli się spotykać jako para zgłosili to przełożonym i jedno z nich poprosiło o przeniesienie. Gdyby tego nie zrobili i kierownictwo się od tym dowiedziało to oboje dostaliby wypowiedzenia.
Nikt nie wymieni procesorów Intela na AMD w istniejących serwerach ale też nie wymieni ich na nowsze procesory Intela. Wymienia się cały serwer lub kupuje nowy. Tak więc argument o zmianie platformy jest nietrafiony. Poza tym teraz liczą się chmury, które budują Amazon i Microsoft a oni kupują to co się opłaca i to w ogromnych ilościach. Intel meltdownem i spectre stracił argument o sprawdzonej jakości.
Platformę musi zmienić i zwalidować producent serwerów właśnie i to miałem na myśli. Pod Intela są gotowe rozwiazania, Epic jest w miarę świeży i trochę czasu potrzeba, żeby wszyscy gracze mieli szeroką gamę serwerów z ofertą AMD w środku.
Zgadzam się, że Meltdown/Spectre to kolejny gwóźdź do serwerowej trumny Intela. Ratuje ich chyba jeszcze w tym momencie fakt, że AMD nie nadąża z produkcją Epyc-ów.
Microsoft już ma Epyc w Azure. Nie wiem jak z Amazonem. Samo Azure zapewni AMD zbyt na procesory.
Ludzie skąd wy te pierdoły bierzecie? Xeon phi, czipy AI od intela itd. Z czego to? Firma bierze pieniądze z różnych segmentów. Desktopowe CPU zaniedbali bo nie mieli konkurencji.
To fakt. Zwłąszcza najnowszy Xeon Phi, Knights Hill jest doskonały... a nie czekaj, przecież Krzanich skasował projekt i zamiast niego wydał odświeżonego Knights Landing. Strategia taka sama jak w desktopie. Warto też dodać, że konkurencją dla Phi są GPU. Phi nie zmienił się od 2 lat i miną kolejne lata zanim intel coś nowego zaprojektuje. W między czasie AMD wprowadzi Navi nie wspominając o nVidii.
Tylko desktopowe?
Byłego już szefa Intela niewątpliwie martwił przyszłoroczny pojedynek drugiej generacji Epyc-a (Zen 2) w 7nm kontra Xeony w 14nm.
Ostatni raz AMD miało przewagę nad Intelem w procesie technologicznym w roku 2000 czyli czasach K7 (Thunderbird).
https://en.wikipedia.org/wiki/Athlon#Thunderbird_(T-Bird)
już o tym pisałem ale jak grochem o ścianę.
- Intel ma choćby xenon phi,
- W przygotowaniu hybryda xeon + fpga
- Ma potężne środowisko i możliwości i to jest game changer którego nie ma amd
AMD może mieć chwilę wcześniej 7nm i trochę rdzeni wiecej(ale nadal IPC troche słabsze) ale nadal nie ma eko systemu począwszy od bogatego portfolio produktów przez kompilatory (icc) po dział sprzedaży. AMD może wyrwać rynek serwerów małych i średnich firm gdzie to nie jest aż tak ważne(firma z pojedynczymi serwerami) ale duże centra danych czy chmury tylko co najwyżej trochę, bo tam to nie jest jak w domu hyc płyta z procem do budy i jedziem.
Na pclab jak na innych 'komputerowych' portalach, w IT ludzie nie pracowali ani na studiach związanych/pokrewnych z it nie byli ale rewelacje o wdrożeniach i podzespołach mają.
Ma Xeona Phi z przed dwóch lat i skasowany rozwój następcy.
W przygotowaniu... i szufladę pełną pomysłów.
Ma pieniądze i możliwości. to fakt, ale trzeba lat by nadrobić zaległości.
https://aloiskraus.wordpress.com/2018/06/1...-existing-code/
Oto jak wspaniale Intel dba o swoje środowisko. O Spectre i Meltdown chyba wszyscy wiedzą.
AMD może wyrwać rynek chmur. Nie dość, że AMD ma lepszy produkt to jeszcze Intel kasując Atomy dobił mobilne plany Microsoftu.
Jedyny segment, gdzie Intel ma przewagę to komputery do gier i do zastosowań gdzie ważny jest jeden bardzo szybki rdzeń.
Zresztą gdy Opterony były konkurencyjne to AMD nie miało problemu ze zdobywaniem rynku serwerowego. Później Intel miał przewagę technologiczną i AMD straciło rynek. teraz AMD ma znowu przewagę.
AMD może wyrwać rynek chmur. Nie dość, że AMD ma lepszy produkt to jeszcze Intel kasując Atomy dobił mobilne plany Microsoftu.
Jedyny segment, gdzie Intel ma przewagę to komputery do gier i do zastosowań gdzie ważny jest jeden bardzo szybki rdzeń.
Zresztą gdy Opterony były konkurencyjne to AMD nie miało problemu ze zdobywaniem rynku serwerowego. Później Intel miał przewagę technologiczną i AMD straciło rynek. teraz AMD ma znowu przewagę.
O czym my mówimy przecież chmury to potężne centra danych, zrozumcie ludzie zbudowanie takich dużych klastrów to nie kupienie paru płyt. Intel ma przygotowaną całą platformę począwszy od hardware po software(icc,jakieś tam sdk itd.) i w razie pytań udziela pomocy. I mówisz o chmurach? A zdajesz sobie sprawę że amd ma inne instrukcje do VT niż intel i ma ich mniej o ile pamiętam? I najlepiej wspierana jest VT intela . Też kiedyś słyszałem że klienci korporacyjni narzekali na AMD bo jak chcieli pomocy w integracji dużych ich rozwiązań to była ona szczątkowa. Z reszta popatrz amd przygotowuje swoje patche do clang, ma też jakieś sdk ale to nie poziom intela. Zrozumcie że na takim rynku ważne są różne rzeczy, nie tylko że ktoś ma 4 rdzenie więcej.
Opterony w 2003 też nie wiadomo jak wojowały nie przesadzaj. Z resztą rynek w 2003 a w 2018 to dwie różne rzeczy.
Z nowszych xeon phi z rezygnowano wiesz dlaczego? Zakładano że będą one służyć głównie do ML. Ale intel wychodzi tu z nowym układem NNP i jest on niepotrzebny już.
Jak nie widzisz to Amd mocno pracuje nad tym eco systemem I duzi gracze to widza, Ms,Baidu Yahoo ,Tencent ,Hivelocity and Packet.
To wszystko chmury
I mowa tu o duzej ilosci serverow gdzie samo Hivelocity wymienia 4000+.
Jak nie widzisz to Amd mocno pracuje nad tym eco systemem I duzi gracze to widza, Ms,Baidu Yahoo ,Tencent ,Hivelocity and Packet.
To wszystko chmury
I mowa tu o duzej ilosci serverow gdzie samo Hivelocity wymienia 4000+.
baidu czy ms robią na razie instalacje próbne. Podobnie jak mogą robić inni duzi gracze. Ale amd do ML nie wezmą bo są do tego GPU czy produkty właśnie intela. I jak mówiłem przewagą intela jest cały ekosystem. AMD coś może budować ale brak im będzie funduszy na zrobienie czegoś takiego jak intel.Jeśli będą mieli szczęście to jak opterony w 2006 zajmą ~20% rynku tylko to potrwa.
chcesz mi powiedzieć że obciążenia pod chmury czy typowe centra danych gdzie potrafią działać konkretne duże bazy danych itp. Próbuje się na paru epicach? Kpisz sobie? Sieciowcem nie jestem ale na co dzień pracuje n a różnych serwerach opartych o xeony i jak sobie myślę że obciążenia robocze w korporacji mieli by testować na paru epycach(wiele maszyn vm, kontenerów itd.) to mnie aż ręce opadają.
firmy jak ms, baidu, amazon mają ogromne centra danych i będą wprowadzać takie epycy paroma tysiącami sztuk i nada; to dla nich będzie instalacja testowa.
http://m.mydrivers.com/newsview/581365.html?ref=
Ladna mi to proba
Hivelocity wymienia ponds 4000 serwerow na probe z ich 15000 kpisz sobie
http://m.mydrivers.com/newsview/581365.html?ref=
Ladna mi to proba
Hivelocity wymienia ponds 4000 serwerow na probe z ich 15000 kpisz sobie
chłopie jak ty chcesz zbadać skalowalność platformy, możliwości wirtualizacji itp. na powiedzmy 4 epycach? I jest ok bo się serwer podniósł? Jaja sobie robisz? Instalujesz właśnie instalację testową i lecisz. Na początku powoływałeś się na baidu czy ms a teraz na Hivelocity? Czyli mniejszej instalacji. Ja ci piszę o ogromnych centrach typu amazon a ty mi wyskakujesz hivelocity. Ms sobie robi właśnie takie jedno większe wdrożenie żeby zobaczyć jak mu się cała seria epyców zachowa jak puszczą na tym vm, kontenery czy bazy. I od tego uzależniają dalsze wprowadzanie epyc. Ale wiadomo powinni postawić 2 epycy na krzyż i jak się podniesie serwer wymienić infrastrukturę. Powiedz mi instalowałeś chociaż kiedyś bazę danych i operowałeś na niej? Wiesz że procki zawierają instrukcje VT i amd i intel mają swoje(intel ma lepsze instrukcje jaki implementacje)?
Teraz to puszczą w ruch w microsofcie parę tysięcy serwerów, czyli te parę mln $ gdzie rynek datacenter to dziesiątki mld.... I będą zbierać dane o obciążeniach itd.