Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Piioo (2018.06.09, 08:34)
Ocena: 14
#1

0%
Hahaha, niby za co te 10k zielonych?
Adi777 (2018.06.09, 08:58)
Ocena: 13
#2

0%
Niech sobie powstają takie obudowy, czyli bardzo drogie, ale niech będą maksymalnie dopracowane, nic nie tracące z funkcjonalności, wykonane z super jakości materiałów. Kupujący musi widzieć, i czuć, że za obudowę zapłacił mnóstwo pieniędzy, nie tylko za fikuśny wygląd, i nie tylko dla szpanu.
Amitoza (2018.06.09, 09:00)
Ocena: 10
#3

0%
Piioo @ 2018.06.09 08:34  Post: 1148469
Hahaha, niby za co te 10k zielonych?

Tylko ciut więcej niz komplet fikuśnych felg w salonie np bmw ;)
Amitoza (2018.06.09, 09:14)
Ocena: 8
#4

0%
Adi777 @ 2018.06.09 08:58  Post: 1148473
Niech sobie powstają takie obudowy, czyli bardzo drogie, ale niech będą maksymalnie dopracowane, nic nie tracące z funkcjonalności, wykonane z super jakości materiałów. Kupujący musi widzieć, i czuć, że za obudowę zapłacił mnóstwo pieniędzy, nie tylko za fikuśny wygląd, i nie tylko dla szpanu.

Tutaj płacisz za to ze jest to edycja limitowana i nie będzie ich wiele na rynku. Co innego seryjna produkcja czegoś takiego, a co innego wyprodukowanie małego nakładu.

Wykonanie prototypu zwyklej obudowy w takim lianLi na przykład to około 2-3k $. Cena jednostkowa jest niska dopiero przy zamówieniu kilku tysięcy sztuk. Chociaż nie podejrzewam, ze koszt produkcji tej obudowy to chociaż 1/3 ceny końcowej, no ale jak ktoś chce mieć cos oryginalnego i fikusnego to zaplaci. :)
aqvario (2018.06.09, 09:20)
Ocena: 6
#5

0%
Zgadzam się z @Adi777. Jeśli już robi się coś takiego, to nie tylko właściciel domu z rzeźbami powinien być zadowolony, ale także jego partner-geek, ze względu na dopracowanie pod każdym względem. Np - aż się prosi, aby taki duży kawał poskręcanego dookoła aluminium był połączony rurkami cieplnymi i robił za radiator dla CPU i GPU, jak to wykonała firma Calyos w modelu NSG-S0 (a mają opcję dla dwóch GPU).
Amitoza (2018.06.09, 09:33)
Ocena: 3
#6

0%
aqvario @ 2018.06.09 09:20  Post: 1148480
Zgadzam się z @Adi777. Jeśli już robi się coś takiego, to nie tylko właściciel domu z rzeźbami powinien być zadowolony, ale także jego partner-geek, ze względu na dopracowanie pod każdym względem. Np - aż się prosi, aby taki duży kawał poskręcanego dookoła aluminium był połączony rurkami cieplnymi i robił za radiator dla CPU i GPU, jak to wykonała firma Calyos w modelu NSG-S0 (a mają opcję dla dwóch GPU).
Tam radiator jest zebrowany i ma ogromną powierzchnię. Tutaj masz zwykle bloki aluminium.
Drzemor (2018.06.09, 09:41)
Ocena: 2
#7

0%
Wygląda trochę jak wykręcona puszka po harnasiu :lol2:
Edytowane przez autora (2018.06.09, 09:41)
aqvario (2018.06.09, 10:16)
Ocena: 0
#9

0%
Amitoza @ 2018.06.09 09:33  Post: 1148483
aqvario @ 2018.06.09 09:20  Post: 1148480
Zgadzam się z @Adi777. Jeśli już robi się coś takiego, to nie tylko właściciel domu z rzeźbami powinien być zadowolony, ale także jego partner-geek, ze względu na dopracowanie pod każdym względem. Np - aż się prosi, aby taki duży kawał poskręcanego dookoła aluminium był połączony rurkami cieplnymi i robił za radiator dla CPU i GPU, jak to wykonała firma Calyos w modelu NSG-S0 (a mają opcję dla dwóch GPU).
Tam radiator jest zebrowany i ma ogromną powierzchnię. Tutaj masz zwykle bloki aluminium.
A widzisz tę powierzchnię? Jak na moje oko nie jest mniejsza niż mały grzejnik w pokoju. Procesory do 65W jednocześnie spokojnie by schłodziło pasywnie. A pewnie bez problemu rozproszyłoby i 100W lub więcej.

Policzmy - 4 wielkie kawały aluminum, każdy podzielony na dwa żeberka (z dziurą w środku. Ponieważ są skręcone dookoła obudowy, to mają długość większą niż wysokość całej konstrukcji. A wysokość jest ze dwa razy większa niż podany przeze mnie przykład. Jak na moje są równoważnikiem nie ośmiu, a co najmniej 20-22 żeberek w NSG-S0, która ma ich 42 i schładza 6700k obciążonego non-stop Prime95 do max 65 stopni Celsjusza. Więc oceniając na oko po zdjęciach ta obudowa Z-Frame powinna schłodzić pasywnie spokojnie 65W procesor nie przekraczając pod obciążeniem w prime 70 stopni.
Amitoza (2018.06.09, 10:43)
Ocena: 3
#10

0%
aqvario @ 2018.06.09 10:16  Post: 1148499
Amitoza @ 2018.06.09 09:33  Post: 1148483
(...)
Tam radiator jest zebrowany i ma ogromną powierzchnię. Tutaj masz zwykle bloki aluminium.
A widzisz tę powierzchnię? Jak na moje oko nie jest mniejsza niż mały grzejnik w pokoju. Procesory do 65W jednocześnie spokojnie by schłodziło pasywnie. A pewnie bez problemu rozproszyłoby i 100W lub więcej.

Policzmy - 4 wielkie kawały aluminum, każdy podzielony na dwa żeberka (z dziurą w środku. Ponieważ są skręcone dookoła obudowy, to mają długość większą niż wysokość całej konstrukcji. A wysokość jest ze dwa razy większa niż podany przeze mnie przykład. Jak na moje są równoważnikiem nie ośmiu, a co najmniej 20-22 żeberek w NSG-S0, która ma ich 42 i schładza 6700k obciążonego non-stop Prime95 do max 65 stopni Celsjusza. Więc oceniając na oko po zdjęciach ta obudowa Z-Frame powinna schłodzić pasywnie spokojnie 65W procesor nie przekraczając pod obciążeniem w prime 70 stopni.
Tylko ze po cienkich zeberkach cieplo rozchodzi sie szybciej. Co lepiej schlodzi procesor - 2kg blok aluminium na procesorze, czy 0,5kg chlodzenie zrovione z cienkich blaszek?
Żeberka ze wspomnianej przez Ciebie obudowy pewnie oplotły by te obudowę, a są cienkie i 2 stronnie oddają ciepło.

Weź gruby kawałek alu i podgrzewaj palnikiem jeden koniec. Zobacz ile stopni osiągnie podgrzewany koniec, zanim drugi zacznie robić się ciepły. Przy cienkich żeberkach potrwa to moment.

42 żeberka wielkości 40x15cm (obudowa ma 56cm wysokosci Minus zasilacz i wolne przestrzenie) a szerokość zbliżona do zasilacza), i 4 cieplowody poprowadzone przez nie dla równomiernego rozkładu ciepla. Jakieś 2,5m2 powierzchni oddającej ciepło dwustronnie, wiec 5m2. Zdecydowanie więcej niż tutaj, do tego problem z równomiernym rozproszeniem ciepła na całą obudowę.

Pewnie i by schłodziło, ale jaki w tym sens? Rownie dobrze ta obudowa mogla by miec wydrążone kanały aby podpiac WC. Wtedy przynajmniej cieplo bylo by rozprowadzon po calej obudowie.
Edytowane przez autora (2018.06.09, 10:50)
aqvario (2018.06.09, 11:32)
Ocena: -2
#11

0%
Amitoza @ 2018.06.09 10:43  Post: 1148506
Tylko ze po cienkich zeberkach cieplo rozchodzi sie szybciej. Co lepiej schlodzi procesor - 2kg blok aluminium na procesorze, czy 0,5kg chlodzenie zrovione z cienkich blaszek?

Eeee... a pojemność cieplna coś ci mówi? Pół kilo musi szybko rozpraszać ciepło, bo się przepełni, jak butelka z pół litrem wody. Dwa kilo dłużej będzie przyjmować ciepło, zanim się rozgrzeje, ale i dłużej będzie oddawać przy tej samej powierzchni. Co oznacza, że w sporej części normalnych przypadków (nie prime95 24/7), skończy się rozgrzewać zanim się przegrzeje. Dlatego na procesory wsadza się raczej kilogram radiatora, a nie ćwierć.
Amitoza @ 2018.06.09 10:43  Post: 1148506
Żeberka ze wspomnianej przez Ciebie obudowy pewnie oplotły by te obudowę, a są cienkie i 2 stronnie oddają ciepło.
Aha, grube kawały aluminium, w przeciwieństwie do cienkich, są jednostronne, i oddają ciepło tylko z jednej strony, haha xD No masz rację, zapomniałem, żeberka ze wspomnianej przeze mnie obudowy oplotłyby tę In-Win... Hej! A czy przypadkiem te duże kawały aluminium nie oplatują już tej obudowy? Och nie, one są przecież jednostronne! xD

Amitoza @ 2018.06.09 10:43  Post: 1148506
Weź gruby kawałek alu i podgrzewaj palnikiem jeden koniec. Zobacz ile stopni osiągnie podgrzewany koniec, zanim drugi zacznie robić się ciepły. Przy cienkich żeberkach potrwa to moment.
Hahaha, wróć do szkoły. To są drgania elektronów. Oj, zapomniałem, przecież prąd w przewodzie o średnicy 30 mm płynie wolniej niż prąd w przewodzie o średnicy 3 mm... To co mówisz, to właśnie pojemność cieplna. Czym większa, tym więcej ciepła odbierze, zanim cały materiał zrobi się czerwony, a nie tylko podgrzewany koniec. <face palm>

Amitoza @ 2018.06.09 10:43  Post: 1148506
42 żeberka wielkości 40x15cm (obudowa ma 56cm wysokosci Minus zasilacz i wolne przestrzenie) a szerokość zbliżona do zasilacza), i 4 cieplowody poprowadzone przez nie dla równomiernego rozkładu ciepla. Jakieś 2,5m2 powierzchni oddającej ciepło dwustronnie, wiec 5m2. Zdecydowanie więcej niż tutaj, do tego problem z równomiernym rozproszeniem ciepła na całą obudowę.
A co napisałem? Że In-Win na moje jest odpowiednikiem z dwa razy mniejszą ilością żeberek niż Calyos, więc o ile Clayos radzi sobie ze 100W jednostkami, to In-Win powinien z 65W - po odpowiednim zaprojektowaniu. Napisałem 'aż się prosi, aby taki duży kawał poskręcanego dookoła aluminium był połączony rurkami cieplnymi i robił za radiator'.
DrW (2018.06.09, 11:47)
Ocena: 4
#12

0%
Wy tu o cenie gadacie, a ja się zastanawiam czemu to 40kg waży...
Amitoza (2018.06.09, 12:00)
Ocena: 0
#13

0%
Wiem co to jest pojemność cieplna. Napisałem Ci łopatologicznie jak to się ma w praktycznym zastosowaniu. Blok aluminium 10x10x10cm to niecałe 3kg. Powierzchnia oddawania ciepła to 600cm2 gdy zastępujesz taki blok płytkami 2mm z 3mm odstępu przy tej samej wielkości masz 20 żeberek i powierzchnie oddawania ciepła 4400cm2 7x większa i wage troche ponad 1kg masz mniejszą pojemność cieplną, ale o wiele szybsze oddawanie ciepła i lepszy transport ciepła niż w zbitej bryle metalu.


Dla mnie sens takiego chłodzenia w tej obudowie jest zerowy - pominę już fakt, ze tylko 1/2, Mogła by być podpięta do takiego ciepłowodu, by nie było pierdzielenia się z montażem i demontażem, bo przednie blachy są pewnie demontowane.


No i kolejna sprawa - obudowa gamingowa i wstawianie 65W procesora? W takiej obudowie pokazowej az prosi się o jakieś WC i mocny OC, a nie w zabawę w chłodzenie pasywne.
Amitoza (2018.06.09, 12:05)
Ocena: 3
#14

0%
DrW @ 2018.06.09 11:47  Post: 1148524
Wy tu o cenie gadacie, a ja się zastanawiam czemu to 40kg waży...
bo to jest zrobione z bloków aluminium? ;)
Te poskręcane elementy mają od 1-5cm grubości tak na oko. W najgrubszych miejscach. Licząc ze obudowa ma z 70cm wysokości średnią grubość 3cm, i szerokość jednego z elementów około 8cm to taki element ważył by 3kg, a to jeden z mniejszych fragmentów.
Kris194 (2018.06.09, 14:15)
Ocena: -2
#15

0%
Kawał poskręcanej puszki za 10000 zielonych :E
HΛЯPΛGŌN (2018.06.09, 20:07)
Ocena: -2
#16

0%
bajf (2018.06.10, 13:55)
Ocena: 0
#17

0%
Nie każdy chce mieć peceta w jakimś Brutusie.
SunTzu (2018.06.10, 14:04)
Ocena: 0
#18

0%
Ma to filtry powietrza? Czy to bardziej brzydkie dziwadło za 10k
Amitoza (2018.06.10, 15:13)
Ocena: 2
#19

0%
SunTzu @ 2018.06.10 14:04  Post: 1148669
Ma to filtry powietrza? Czy to bardziej brzydkie dziwadło za 10k

Do czego Ci filtr jak to praktycznie open case?
Trepcia (2018.06.10, 18:36)
Ocena: 2
#20

0%
Piioo @ 2018.06.09 08:34  Post: 1148469
Hahaha, niby za co te 10k zielonych?


Za 40kg poskrecanego aluminium.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Facebook