Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Giovanne (2018.05.26, 00:56)
Ocena: 11
#1

0%
Dobrze, że coś się dzieje ale ile na to trzeba będzie czekać...?
Oculusowi i Vive już dwa latka stuknęły. W Vive Pro dupę urywa tylko wysoka cena... Ma być niby Pimax8K, ale co z niego wyjdzie to niewiadoma...
ziCk_lodz (2018.05.26, 01:39)
Ocena: 6
#2

0%
Giovanne @ 2018.05.26 00:56  Post: 1145789
Dobrze, że coś się dzieje ale ile na to trzeba będzie czekać...?
Oculusowi i Vive już dwa latka stuknęły. W Vive Pro dupę urywa tylko wysoka cena... Ma być niby Pimax8K, ale co z niego wyjdzie to niewiadoma...

Większym problemem jest co za sprzęt będzie w stanie to uciągnąć... do raczej słabo wyglądających gier na VR na chwilę obecną w gówno-rozdzielczości potrzeba kart pokroju 1080Ti...
Cacek93 (2018.05.26, 10:04)
Ocena: 10
#3

0%
@up
Gry będą uruchamiane w niższej rozdzielczości, głównym celem stosowania takiego zagęszczenia było to, że oko 'widziało' pojedyncze piksele wyświetlacza oraz przerwy między nimi. Przy takim zagęszczeniu tego nie będzie widać, ale faktycznie na razie sprzęt jest jeszcze nie gotowy na takie rozdzielczości...
Mr_Hyde (2018.05.26, 10:56)
Ocena: 7
#4

0%
Cacek93 @ 2018.05.26 10:04  Post: 1145818
@up
Gry będą uruchamiane w niższej rozdzielczości, głównym celem stosowania takiego zagęszczenia było to, że oko 'widziało' pojedyncze piksele wyświetlacza oraz przerwy między nimi. Przy takim zagęszczeniu tego nie będzie widać, ale faktycznie na razie sprzęt jest jeszcze nie gotowy na takie rozdzielczości...
Jakby nie stosowali matryc pentile to i problem byłby dużo mniejszy ;).
Giovanne (2018.05.26, 12:22)
Ocena: 3
#6

0%
ziCk_lodz @ 2018.05.26 01:39  Post: 1145791
Giovanne @ 2018.05.26 00:56  Post: 1145789
Dobrze, że coś się dzieje ale ile na to trzeba będzie czekać...?
Oculusowi i Vive już dwa latka stuknęły. W Vive Pro dupę urywa tylko wysoka cena... Ma być niby Pimax8K, ale co z niego wyjdzie to niewiadoma...

Większym problemem jest co za sprzęt będzie w stanie to uciągnąć... do raczej słabo wyglądających gier na VR na chwilę obecną w gówno-rozdzielczości potrzeba kart pokroju 1080Ti...


Do słabo wyglądających nie potrzeba mocnego sprzętu, w zasadzie gtx970 wystarcza w większości gier (sprawdzone info kolega gra na tej karcie). Dodatkowo odkąd wprowadzili reprojekcję to można odpalić nawet na jeszcze słabszym sprzęcie. Problem jest z normalnymi grami które dostały wsparcie VR jak np. Elite Dangerous czy jeszcze bardziej w Project Cars. Tam 1080Ti do Ultra z SS to mało.
Poza tym na nowe karty czekam równie mocno co na nowe gogle, wszystko musi iść w parze. Przydałyby się też niższe ceny by w końcu VR wyszło z niszy, bo bez tego ciężko o wysokobudżetowe gry od najbardziej utalentowanych deweloperów.
Negratyw (2018.05.26, 16:09)
Ocena: 4
#7

0%
ziCk_lodz @ 2018.05.26 01:39  Post: 1145791
Giovanne @ 2018.05.26 00:56  Post: 1145789
Dobrze, że coś się dzieje ale ile na to trzeba będzie czekać...?
Oculusowi i Vive już dwa latka stuknęły. W Vive Pro dupę urywa tylko wysoka cena... Ma być niby Pimax8K, ale co z niego wyjdzie to niewiadoma...

Większym problemem jest co za sprzęt będzie w stanie to uciągnąć... do raczej słabo wyglądających gier na VR na chwilę obecną w gówno-rozdzielczości potrzeba kart pokroju 1080Ti...
fovated rendering...google it...
Negratyw (2018.05.26, 16:10)
Ocena: 3
#8

0%
Kokolino666 @ 2018.05.26 11:38  Post: 1145828
ziCk_lodz @ 2018.05.26 01:39  Post: 1145791

Większym problemem jest co za sprzęt będzie w stanie to uciągnąć... do raczej słabo wyglądających gier na VR na chwilę obecną w gówno-rozdzielczości potrzeba kart pokroju 1080Ti...


Napisz mi, które to tytuły wymagają 1080 Ti, bo jakoś wszystkie, które mam (około 40) chodzą świetnie na 1070. Nawet DCS w nowej wersji z mapami Persian Gulf, Nevada i Caucasus... czekam...
fallout 4, subnautica....w sensie da sie grac...ale o stalych 90fps zapomnij
Edytowane przez autora (2018.05.26, 16:16)
Negratyw (2018.05.26, 16:15)
Ocena: 8
#9

0%
Drogie dzieci...z racji iz widze ze wiekszosc z was gunwo wie/nie ma VR juz tlumacze....nie to nie tak ze gry beda chodzic w rozdzialkach natywnych 8k/4k VR....dzieki skanowaniu ruchu oka helm na bierzaco bedzie przeliczal w jaki punkt patrzy czlowiek i tylko ten obszar bedzie w natywnej rozdzialce a reszta dookoła w nizszej (tzw. fovated rendering) ...czyli tak jak u czlowieka...tylko punkt skupienia jest wyrazny a reszta nie......gdyby google mialy natywnie odpalac takie rozdzialki full screen to byscie musieli miec karty gpu z przyszlosci....
Edytowane przez autora (2018.05.26, 16:16)
Negratyw (2018.05.26, 16:18)
Ocena: 0
#10

0%
Giovanne @ 2018.05.26 12:22  Post: 1145840
ziCk_lodz @ 2018.05.26 01:39  Post: 1145791
(...)

Większym problemem jest co za sprzęt będzie w stanie to uciągnąć... do raczej słabo wyglądających gier na VR na chwilę obecną w gówno-rozdzielczości potrzeba kart pokroju 1080Ti...


Do słabo wyglądających nie potrzeba mocnego sprzętu, w zasadzie gtx970 wystarcza w większości gier (sprawdzone info kolega gra na tej karcie). Dodatkowo odkąd wprowadzili reprojekcję to można odpalić nawet na jeszcze słabszym sprzęcie. Problem jest z normalnymi grami które dostały wsparcie VR jak np. Elite Dangerous czy jeszcze bardziej w Project Cars. Tam 1080Ti do Ultra z SS to mało.
Poza tym na nowe karty czekam równie mocno co na nowe gogle, wszystko musi iść w parze. Przydałyby się też niższe ceny by w końcu VR wyszło z niszy, bo bez tego ciężko o wysokobudżetowe gry od najbardziej utalentowanych deweloperów.
gtx 970 zamula w kazdej dobrej grze....fallout 4 slideshow, arizona gubi klatki...island 359 chodzi tragicznie itp...mozna by wymieniac...bez obciacia detali zostaje tylko reprojekcja ktora jest gunwem
Edytowane przez autora (2018.05.26, 16:19)
Giovanne (2018.05.26, 18:39)
Ocena: 1
#11

0%
@up.
Akurat bardziej wierzę kumplowi niż jakiemuś 'randomowi' z neta.
W Fallout nie graliśmy, ale jak wspomniałem to zwykła gra która dostała wsparcie VR. W Arizonie nie narzekał. Rec room, Pavlov, From Other Suns, Star trek, Super Hot, Gorn i wiele innych także nie narzekał. Nawet Assetto Corsa mu chodziło na maxa (może z reprojekcją), dopiero przy Elite musi iść na duże ustępstwa (Project Cars nie odpalał jak mu powiedziałem jak u mnie chodzi).
Nie uważam też by reprojekcja była 'gunwem', owszem lepsze 90fps bez niej, ale wolę ją niż spadki i sam mimo grania na 1080Ti z niej korzystam np. w Elite gdzie przez 90% gry jest 90fps , ale trafiają się miejsca gdzie są spadki i wtedy reprojekcja mi lepiej podchodzi niż rwanie do 70fps.
Spotkałem się też z opiniami ludzi którzy wolą grać z reprojekcją i supersamplingiem na 2.0 niż bez reprojekcji i bez supersamplingu, jak i z opiniami by wyłączyć ją kompletnie bo jest do d...y, także ile ludzi tyle opini.

Poza tym 970tka była, a może nadal jest wymieniana w wymaganiach, a do tego wiele gier VR chodzi również na PlayStation 4 więc czemu miałby być z nimi problem na 970tce? Oczywiście najlepiej mieć jak najmocniejszy sprzęt do VR (chociażby dla supersamplingu), ale można już się spokojnie bawić od 970 w górę, a jest to jakby nie patrzeć dość stara karta.

Squizz (2018.05.26, 19:09)
Ocena: 2
#12

0%
Negratyw @ 2018.05.26 16:15  Post: 1145900
Drogie dzieci...z racji iz widze ze wiekszosc z was gunwo wie/nie ma VR juz tlumacze....nie to nie tak ze gry beda chodzic w rozdzialkach natywnych 8k/4k VR....dzieki skanowaniu ruchu oka helm na bierzaco bedzie przeliczal w jaki punkt patrzy czlowiek i tylko ten obszar bedzie w natywnej rozdzialce a reszta dookoła w nizszej (tzw. fovated rendering) ...czyli tak jak u czlowieka...tylko punkt skupienia jest wyrazny a reszta nie......gdyby google mialy natywnie odpalac takie rozdzialki full screen to byscie musieli miec karty gpu z przyszlosci....


Czy przypadkiem eye- tracking nie ma nadal dużego laga? foveated rendering jest świetne w teorii, tylko z tego co pamiętam nie opanowali jeszcze responsywności i każdy ruch gałki ocznej wprawia o zawrót głowy.
Robert.Gl (2018.05.27, 07:16)
Ocena: 0
#13

0%
Na 980ti nie zauwazylem problemow. Fallout 4, Robo Recall, The Climb, Project Cars. Wszystko ladnie chodzi na Oculusie. No i moim zdaniem najlepsza gra obecnie dostepna na VR, Beat Saber.
Kwant (2018.05.27, 09:21)
Ocena: 1
#14

0%
Squizz @ 2018.05.26 19:09  Post: 1145928
Negratyw @ 2018.05.26 16:15  Post: 1145900
Drogie dzieci...z racji iz widze ze wiekszosc z was gunwo wie/nie ma VR juz tlumacze....nie to nie tak ze gry beda chodzic w rozdzialkach natywnych 8k/4k VR....dzieki skanowaniu ruchu oka helm na bierzaco bedzie przeliczal w jaki punkt patrzy czlowiek i tylko ten obszar bedzie w natywnej rozdzialce a reszta dookoła w nizszej (tzw. fovated rendering) ...czyli tak jak u czlowieka...tylko punkt skupienia jest wyrazny a reszta nie......gdyby google mialy natywnie odpalac takie rozdzialki full screen to byscie musieli miec karty gpu z przyszlosci....


Czy przypadkiem eye- tracking nie ma nadal dużego laga? foveated rendering jest świetne w teorii, tylko z tego co pamiętam nie opanowali jeszcze responsywności i każdy ruch gałki ocznej wprawia o zawrót głowy.


To jest kwestia sprzętu do 'eye gaze' czyli śledzenia ruchu oczu. Chyba wszyscy z tym eksperymentują i wręcz implementują jako dodatki bo bez tego nie ma szans na wysoką rozdzielczość.

W trakcie ruchu gałek ocznych człowiek nie przetwarza danych wizyjnych (jest ślepy) więc wbrew pozorom jest sporo czasu na zmianę ustawień renderingu. Dodatkowo im większy skok tym dłużej człowiek jest ślepy a bliskie skoki można obsłużyć rozszerzeniem ostrego pola renderingu.

IMHO to jest jedna z technologii, która wejdzie w następnych generacjach VR.
Hand (2018.05.27, 11:30)
Ocena: 0
#15

0%
Negratyw @ 2018.05.26 16:15  Post: 1145900
Drogie dzieci...z racji iz widze ze wiekszosc z was gunwo wie/nie ma VR juz tlumacze....nie to nie tak ze gry beda chodzic w rozdzialkach natywnych 8k/4k VR....dzieki skanowaniu ruchu oka helm na bierzaco bedzie przeliczal w jaki punkt patrzy czlowiek i tylko ten obszar bedzie w natywnej rozdzialce a reszta dookoła w nizszej (tzw. fovated rendering) ...czyli tak jak u czlowieka...tylko punkt skupienia jest wyrazny a reszta nie......gdyby google mialy natywnie odpalac takie rozdzialki full screen to byscie musieli miec karty gpu z przyszlosci....

poza tym drogie dzieci, tez nie chodzi o to aby gra byla renderowana w 20k tylko zeby ppi bylo na tyle wysokie zeby przede wszystkim nie widac bylo siatki z pixeli, sam obraz moze byc upscalowany
Pete67 (2018.05.27, 14:29)
Ocena: 0
#16

0%
Giovanne @ 2018.05.26 00:56  Post: 1145789
Dobrze, że coś się dzieje ale ile na to trzeba będzie czekać...?
Oculusowi i Vive już dwa latka stuknęły. W Vive Pro dupę urywa tylko wysoka cena... Ma być niby Pimax8K, ale co z niego wyjdzie to niewiadoma...


Przemysł porno zasili/rozwinie całośc...
jak zwykle.
Potem gracze.
a póki co cena będzie z kosmosu
Edytowane przez autora (2018.05.27, 14:30)
CryKon (2018.05.27, 16:24)
Ocena: 0
#17

0%
gry, gry i gry. Wiekszosc zastosowan to nie sa gry. Video, prezentacje, animacje, panoramy.
Kokolino666 (2018.05.27, 20:45)
Ocena: 1
#18

0%
Giovanne @ 2018.05.26 18:39  Post: 1145923

Poza tym 970tka była, a może nadal jest wymieniana w wymaganiach, a do tego wiele gier VR chodzi również na PlayStation 4 więc czemu miałby być z nimi problem na 970tce? Oczywiście najlepiej mieć jak najmocniejszy sprzęt do VR (chociażby dla supersamplingu), ale można już się spokojnie bawić od 970 w górę, a jest to jakby nie patrzeć dość stara karta.



Ponieważ jak zakupiłem HTC vive to MIAŁEM 970 i wiem co się działo. Na 970 mimo reprojekcji nie dało się w wiele zaawansowanych tytułów grać. Zasadniczo to dobrze chodził ten 'portal lab'. 970 poszła na sprzedaż i kupiłem 1070 jak jeszcze były w normalnych cenach. Taki DCS (obecnie najbardziej wymagający tytuł na VR w mojej kolekcji - grafa + proc) działa z supersamplingiem 1.8. Project Cars 1 NIGDY nie działał dobrze, a to dlatego, że optymalizacja tego tytułu była kompletnie skopana, pewnie wystarczy 1080 TI, ale ten tytuł nie wygląda tak, żeby miał takie wymagania. Nie wiem jak jest z P:C 2, podobno miał być przystosowany do pracy w VR.

Video, prezentacje, animacje, panoramy... człowieku... to własnie gry muszą napędzić sprzedaż tych urządzeń, a nie jakieś panoramy. Sprzedaż musi być liczona w milionach egz. by napędzać rozwój i obniżać ceny. Ilu jest sprzedawców mieszkań na polskim rynku dysponujących technologią VR, a ilu jest 'oblatywaczy' Elite Dangerous czy DCS.
Edytowane przez autora (2018.05.27, 20:46)
Giovanne (2018.05.27, 23:03)
Ocena: 0
#19

0%
@up
Jesteś pewien, że sprawdzałeś z reprojekcją? Dość niedawno został wprowadzony ten ''ficzer' dla Vive. Pierwsze wprowadziło ją Sony od premiery PSVR, później dodał ją Oculus dopiero jakiś czas po premierze i na końcu trafiła na SteamVR.

DCS to także przykład normalnej gry która dodatkowo dostała wsparcie VR, a ja pisałem o grach typowo VR które wyszły tylko na VR czy stworzone zostały z myślą o VR (bywają gry stworzone pod VR które z czasem dostały wersje na zwykłe ekrany jak np. EVE Valkyrie).
Sam nigdy nie grałem na 970, bo zaczynałem na 980Ti którą wymieniłem na 1080Ti i myślalem podobnie widząc jak moje mocniejsze karty radzą, a raczej nie radzą sobie w moich ulubionych grach, lecz na początku sięgałem właśnie głównie w normalne gry które dostały wsparcie VR, jak Project Cars, Elite Dangerous, Dirt Rally, a one są zazwyczaj bardziej wymagające od gier stworzonych pod VR.
Także kolegów którzy grali na 970 i 1060 nastawiałem by cudów nie oczekiwali, a co się okazało to większość gier im bez problemu chodzi.
Bioschokolade (2018.05.28, 10:53)
Ocena: 0
#20

0%
Jeśli chodzi o dokładną rozdzielczość, to z udostępnionych w sieci materiałów wynika, że mamy do czynienia z jakością 4800 x 3480 pikseli na jedno oko. To dużo mniej, niż jest w stanie wychwycić człowiek (jedno oko widzi 9600 x 9000 pikseli)


cos sie wam chyba pomylilo. Przy kacie widzenia 120 stopni ludzkie oko jest w stanie widziec obraz w rozmiarze 576 megapikseli. Czyli rozdzielczosc musialaby byc adekwatnie 24000 x 24000 pikseli, a i nawet nie wiadomo czy to okresla ostateczna granice mozliwosci
Edytowane przez autora (2018.05.28, 10:55)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 46
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Forum
Facebook
Ostatnio komentowane