Komentarze
Komentarzy na stronę
1
PawianW (2018.05.24, 07:19)
Ocena: 6
#2

0%
Ryzen 5 2400GE i 2200GE

https://pclab.pl/news77659.html
Edytowane przez autora (2018.05.24, 07:21): dodano link
pwil (2018.05.24, 08:17)
Ocena: 0
#4

67%
basicdata @ 2018.05.24 08:00  Post: 1145419
nic tylko wiatraczek montowac ;) albo i 2 tak po bokach :P jeden zasysa drugi wysysa sasasa :E


Bez heatpipe rewelacji nie będzie na tle innych chłodzeń z wentylatorami.

Ryzeny 2400G i 2200G mają 'konfigurowalne TDP 45-65W'.
Edytowane przez autora (2018.05.24, 08:20)
kater (2018.05.24, 08:28)
Ocena: 0
#7

0%
żeby toto jakoś tam działało, to w budzie musi być niezły przeciąg, czyli w praktyce i tak się nie zrobi całkowicie pasywnie chłodzonego kompa - co i tak jest sztuką dla sztuki, bo byle 120mm śmiglar @ 300 RPM na takim (czy jakimkolwiek inny coolerku) od razu podnosi wydajność o 500% w stosunku do samego pasywu, a i tak nie słychać i tak - buda też musi mieć jakiś tam lekki wiaterek - oczywiście nie mówię o budach które wyglądają jak radiatory i można w nich ciągnąć rurki do proca, tylko o zwykłych ITX czy tam innych maleństwach
Kenjiro (2018.05.24, 09:21)
Ocena: 1
#8

0%
Bardzo fajne rozwiązanie dla tych obudów, które mają dobrze określony ruch powietrza, np. za pomocą tunelu.
Fuzzytru (2018.05.24, 09:57)
Ocena: 0
#10

0%
basicdata @ 2018.05.24 08:27  Post: 1145425
pwil @ 2018.05.24 08:17  Post: 1145421
(...)


Bez heatpipe rewelacji nie będzie na tle innych chłodzeń z wentylatorami.



Ryzeny 2400G i 2200G mają 'konfigurowalne TDP 45-65W'.


przecaniasz te cale rurki bo nawet nie wiesz co to jest naprawde :E bedzie miszczu ale musisz sie dowiedziec przy jakim cisnieniu na chwilke wytraca sie woda z powietrza i odrazu paruje :P



Co ja przeczytałem ?
po pierwsze w 'rurkach' Aka Heatpipe nie stosuje się wody.
po drugie bredzisz
mbrzostek (2018.05.24, 10:11)
#12

0%
Fuzzytru @ 2018.05.24 09:57  Post: 1145441

po pierwsze w 'rurkach' Aka Heatpipe nie stosuje się wody.

Oczywiście, że w ciepłowodach stosuje się wodę. Może być też amoniak, etanol, metanol, aceton - ale w schładzaczach do sprzętu komputerowego to zwykle woda.
Trepcia (2018.05.24, 10:55)
Ocena: 0
#13

0%
mbrzostek @ 2018.05.24 10:11  Post: 1145445
Fuzzytru @ 2018.05.24 09:57  Post: 1145441

po pierwsze w 'rurkach' Aka Heatpipe nie stosuje się wody.

Oczywiście, że w ciepłowodach stosuje się wodę. Może być też amoniak, etanol, metanol, aceton - ale w schładzaczach do sprzętu komputerowego to zwykle woda.


Thermalright kiedys chwalil sie, ze w swoich cieplowodach stosuje 'proszek' ktory pod wplywem temperatury zamienia sie w ciecz.
maxpower (2018.05.24, 11:05)
Ocena: -2
#14

0%
Destylowana?
Stanley (2018.05.24, 11:38)
Ocena: 0
#15

0%
Fuzzytru @ 2018.05.24 09:57  Post: 1145441

Co ja przeczytałem ?
po pierwsze w 'rurkach' Aka Heatpipe nie stosuje się wody.
po drugie bredzisz


Oj nie wiem(naprawde improwizuje) mistrzuniu kto tu jest ignorantem a kto ma racje, dobrze się zastanów. Na pierwszy rzut oka on opisał zasadę działania tylko w wielkim skrócie. Nie może być gaz z lodówek bo ten cieczo/gaz skrapla się oraz paruje w dużo wyższym ciśnieniu.

Na chłopski rozum: gdybyś podczas wyprawy na K2 postawił na Ryzenach wysoki metalowy kubek z wodą na herbatę, to byś herbaty nie miał bo niższe ciśniena niz w domu, ale byłoby heatpipe na zywo - woda wrze przy takich ciśnieniach w temperaturze ok 50'C paruje całą obiętością (wrzenie) czym odbiera ciepło utrzymując stałą temperature 50'C dla procesora. Jedyna różnica w rurkach z procesorów to dobrania odpowiednio gazo/ciecza oraz to, że w ukadzie z próżnią to gazo/ciecz objętością jako gaz reguluje w ukłedzie ciśnienie. Dlatego to działa przy szerokim spektrum temperatur nie tylko przy jednej którą nazywamy temp wrzenia. Serialnie mnie to zaskoczyło i nawet myślałem po twojemu. Ale sprawdzam wiki i co czytam że facet nie bredzi ale ma racje :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe
Z wiki '... do ekstremalnie niskich aplikacji dobierany jest ciekły metal - rtęć, a do wysokich sód, iryd (kilka tysięcy stopni). Większość rurek stosuje amoniak, metanol, wodę'

Improwizuje ale myśle że im wyższa temperatura tym na logikę efekt słabnie bo coraz więcej cieczy zamienia się na stałę w gaz więc przestaje pracować jako parująca ciecz. Nie wiem ile potrzebuje w rurkach ale wygląda na to że woda ma temperature odpowiednią dla procesorów. Z pozoru bardziej opowiedni metanol. Skoro przyciśnieniu 1000hPa paruje w 60'C, ethanol kilka stopni wyższej - każdemu góralowi przyda jak będzie robił bimber żeby siebie nie otruć. Zamknięty w rurce próżni wygląda na to że parował by przy jeszcze niższej temperaturze i w temperaturach typowych dla procesorów byłby go za dużo jako gaz (próżnia) i słabo by pracowal.

EDIT, o mbrzostek to również wyjaśnił :) czyli na bank jest właśnie woda.
Edytowane przez autora (2018.05.25, 08:17)
basicdata (2018.05.24, 12:12)
Ocena: -2
#16

0%
Fuzzytru sie rozgrzal :) a nawet nigdy obok labo nie przechodzil :P
kain (2018.05.24, 15:01)
#17

0%
Dużą zaletą AM4 jest według mnie ten sam rozstaw koszyka od ilu? 10 lat? Mój Mugen I na luzie chłodzi Ryzena 2400G pasywnie, a specjalnego przeciągu w budzie nie mam. Co zabawne przy pełnym obciążeniu CPU (worldcommunitygrid) i jednocześnie GPU (folding@home) stockowy cooler nie dawał rady i proc czasem throttlowal :D
Trepcia (2018.05.24, 21:47)
Ocena: 0
#19

0%
jkbrenna @ 2018.05.24 15:22  Post: 1145477
A cco z gwarancja AMDu


Przeczytaj najnowsza wersje gwarancji, zapis zostal zmieniony.
Vega (2018.05.25, 03:46)
Ocena: 0
#20

0%
Trepcia @ 2018.05.24 21:47  Post: 1145538
jkbrenna @ 2018.05.24 15:22  Post: 1145477
A cco z gwarancja AMDu


Przeczytaj najnowsza wersje gwarancji, zapis zostal zmieniony.


Przecież to troll. Nie marnuj czasu :) .
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Z zespołu Oculus VR już prawie nikt nie został. 0
Sprzęt dla wymagających. Adata zaprezentowała dzisiaj swoje nowe produkty z serii XPG SX8200 Pro. 6
Firma dołączy tym samym do grona takich producentów jak m.in. Xiaomi, Asus czy Huawei. 5
Informację ujawnił jeden ze współzałożycieli firmy.  0
Niespodziewana wiadomość. 25
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 9
Czyżby szykował się przełom na rynku urządzeń przenośnych? 13
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Wszystko przez problemy z procesem 10 nm. 44
Niektórzy mogą poczuć się rozczarowani. 6
Smartfon zadebiutuje dzień wcześniej, ale nie to jest najważniejsze. 6
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Poprawiona wersja wolna od efektu screen-door. 9
Czyżby za kilka miesięcy miała rozpocząć się prawdziwa, smartfonowa rewolucja? 16
Ważna informacja dla przyszłości pamięci 3D XPoint. 9
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. 10
Cztery opowieści przedstawiające wojnę z różnych perspektyw. 24
Nvidia gotowa na premierę Radeona RX 590. 12
Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. 59
Facebook
Ostatnio komentowane