Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
BOLOYOO (2018.05.10, 08:10)
Ocena: 1
#1

0%
43 cale, ło matko. W dodatku pewnie nigdy nie będzie można ich kupić w Polsce, więc to tylko ciekawostka.
kretowicz (2018.05.10, 08:10)
Ocena: 7
#2

0%
zaczynają wchodzić monitory z interfejsem DisplayPort 1.2, który podwaja standardową przepustowość względem wersji 1.2,
frociu (2018.05.10, 08:34)
Ocena: 7
#3

0%
Nikogo nie śmieszy ta nazwa xD ? Musimy być cool, oryginalni itp... zróbmy WASABI MANGO ;D omfg
Amitoza (2018.05.10, 08:50)
Ocena: 12
#4

0%
Ta firma nie powinna działać w jakiejś innej branży? Może spożywczej? :D
noel24 (2018.05.10, 09:06)
Ocena: 20
#5

0%
Amitoza @ 2018.05.10 08:50  Post: 1143096
Ta firma nie powinna działać w jakiejś innej branży? Może spożywczej? :D

Na przykład tak jak Apple Inc.?
Bladzioch (2018.05.10, 09:29)
Ocena: 20
#6

0%
Kocham te zdjęcia porównujące 60hz vs 120hz, gdzie nagle 60hz okazuje się koszmarem płynności.
luci325 (2018.05.10, 09:33)
Ocena: 1
#7

0%
Bladzioch @ 2018.05.10 09:29  Post: 1143108
Kocham te zdjęcia porównujące 60hz vs 120hz, gdzie nagle 60hz okazuje się koszmarem płynności.


Bo jest, ale tylko do momentu przyzwyczajenia wzroku do konkretnego odświeżania.
Ven (2018.05.10, 10:04)
Ocena: 0
#8

0%
Od 2,5 roku mam telewizor SEIKI 39 cali 4k ponieważ był super tani. pewna grupa zapaleńców przygotowała mod sprzętowy który jest od ponad roku do kupienia za 500 USD. Dzięki niemy mamy właśnie 120Hz w UHD :). do UHD 40 cali jest w sam raz
Adi-C (2018.05.10, 10:23)
Ocena: 3
#9

0%
Bladzioch @ 2018.05.10 09:29  Post: 1143108
Kocham te zdjęcia porównujące 60hz vs 120hz, gdzie nagle 60hz okazuje się koszmarem płynności.

Koszmarem 'płynności' 60hz nie jest, ale koszmarem blura- już tak. I to nieważne czy masz oled czy led, 60hz to blur w ruchu. Dopiero od mw. 120hz możesz błyskać podświetlenie nie martwiąc się o flicker, a to likwiduje blur w 90%, mw. tak jak na ich zdjęciu.
Oczywiście monitor musi mieć taką funkcję błyskania, czy ten akurat ma?

https://www.blurbusters.com/faq/60vs120vslb/
Edytowane przez autora (2018.05.10, 10:27)
szefons (2018.05.10, 11:53)
Ocena: 0
#10

0%
Adi-C @ 2018.05.10 10:23  Post: 1143117

Koszmarem 'płynności' 60hz nie jest, ale koszmarem blura- już tak. I to nieważne czy masz oled czy led, 60hz to blur w ruchu


I 120 hz też, przykro mi, ale takie są fakty, bo tego blura tworzy mózg i to jest bardziej ważne niż to czy masz 60 czy 120hz i jedyny sposób by tego się pozbyć to oszukiwać go właśnie technikami typu backlighting strobe, bo występuje to nawet na OLEDedzie, gdzie zmiana piksela jest natychmiastowa.

Zresztą nawet na tym obrazku widać, że bez tego nawet na 120 hz jest bida, to jest oczywiście 50% mniej blura matematycznie, ale w praktyce i tak nie odczuwasz tego jako 50% mniej, nada lwydaje się dużo.

Sprawę poprawia wyłącznie opcja 'strobe' i pomogła by też na 60 hz, ale rzecz jasna na 120 hz wyjdzie lepiej.

A to jest zresztą to o czym nie wiedzą ci wszyscy 'mam 120 hz, już nie wrócę do 60hz taka płynność', bo to nie te 120 hz daje im taką ostrość co przekłada się na postrzegalną płynność, a właśnie fakt, że wiele ekranów 120hz+ ma jakąś opcję 'strobe' aktywną domyślnie.

Tylko to tak fajnie widać tego blura na całym białym obrazku z jednym ufokiem czy tez poruszającym się, w grze gdzie rusza się wszystko, są pełne kolory i wcale tak szybko wszystko się nie zmienia, aż tak tego nie widać.

Jak ktoś nie wierzy to może za darmo sprawdzić np. w fortnate br, idealna gra pod takie testy, gwarantuje, że takiego blura nie doświadczycie jak na tym ufo.
Pixel@ngeL (2018.05.10, 12:05)
Ocena: 3
#11

0%
Mega podobny do Philipsa który niedawno się pojawił (Copy>Paste)
Blejdos (2018.05.10, 12:10)
Ocena: -2
#12

0%
43 cali wielka kobyła już 35cali wydaje mi sie duzy :)
renifer1 (2018.05.10, 12:25)
Ocena: 2
#13

0%
Z tym strobe czy też black frame insertion jest z kolei inny zasadniczy problem: spada nam ogólna jasność matrycy. u mnie na samsungowym tv jest opcja w upłynniaczu 'led clear motion' czyli technika BFI, która faktycznie znacząco zmniejsza blura ale okupione jest to 2x mniejszą jasnością no i dodatkowo nie można jej włączyć wtrybie gry. Także myślę, że jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim te techniki będą powszechnie używane... i pewnie będzie to kolejny marketingowy chwyt za który każą sobie dodatkowo płacić...
Edytowane przez autora (2018.05.10, 12:26)
Doamdor (2018.05.10, 13:10)
Ocena: 5
#14

0%
W FHD 144Hz nie ma szans wykorzystać w pełni monitora w wymagających grach, bo sprzęt po prostu jest w dalszym ciągu za słaby. Gry przechodzę na zablokowanych 80-100 fps, żeby nie szarpał obraz, a gdy gra okazuje się bardziej wymagająca, obcinam detale, żeby chociaż grać więcej niż w 60 fps, lecz na 60fps też muszę się czasami godzić.

Sporo wody w Wiśle upłynie, kiedy w 4k nie będziemy martwili się o to, że nie mamy 60fps, na karcie, którą w stanie jest zakupić gracz. Bo kolejna generacja kart, to tak naprawdę GTX 1180Ti, który wniesie wyższy skok wydajności w 4k.
Edytowane przez autora (2018.05.10, 13:11)
liko (2018.05.10, 13:52)
Ocena: 1
#15

0%
Mango z Wasabi??🤢😵🙊
Adi-C (2018.05.10, 16:16)
Ocena: 4
#16

0%
szefons @ 2018.05.10 11:53  Post: 1143139

I 120 hz też, przykro mi, ale takie są fakty,

Dlatego napisałem wyraźnie, chyba przeoczyłeś, że 120 jest fajne BO od takiej częstotliwości można stobe'ować bez widocznego migotania, i na tym polega fajność 120hz, nie że samo 120fps rozwiązuje problem blura.

A że niby w grach nie widać- widać. Fortnite to nie jest dobry przykład, bo ta gra ma symboliczną, kreskówkową grafikę, bez drobnych, pixelowych szczegółów. Tak samo nie ma ich diablo3 i tam nie ma dużej różnicy, ale już zobacz takie path of exile czy grim dawn albo nawet stare van helsingi 1-3- tam masz drobne szczegóły które w ruchu, przy przesuwie ekranu (czyli tak z 85% czasu gry) kompletnie znikają, nie ma ich. Masz jakąś fakturę kamienia który mijasz, i jak się zatrzymasz to widzisz że jest, ma jakiś wzór, detale, zadrapania... ale zacznij biec i to wszystko się rozmazuje, nie jesteś w stanie powiedzieć- są tam jakieś zadrapania czy nie? Jak się zatrzymasz, ok- możesz się przyjrzeć, ale w ruchu nie widzisz nic z tych detali. Im szybciej się skroluje tym gorzej.

Ja kiedy przeszedłem z crt na lcd długo nie mogłem zrozumieć co się dzieje z ekranem w grach fps gdy ruszam myszą, a gram na wysokiej czułości, więc duży ruch ekranu na nawet mały ruch myszą. Dopóki nic się nie rusza jest ok, ale tylko rusz myszą... i... no- coś się dzieje ale ciężko powiedzieć co.
A teraz się wyjaśniło, lcd/oled ma inną 'rozdzielczość statyczną' np. 1080, czy 4k, ale mają i 'rozdzielczość obrazu w ruchu' i ta jest zupełnie inna, i dużo niższa. Stąd śmieszą mnie clueless konsolowcy płaczący o natywne 4k w swoich grach, nawet kosztem 30fps, czyli już blura totalnego. To na cholerę im te 4k jak widzą je tylko kiedy stoją?

Obrazek z ufo przedstawia prędkość 960-1000pix/s, czyli na ekranie fhd przelatuje z lewa na prawo w 2 sekundy, to wcale nie jest mega szybko.
Ja pamiętam czasy gier jak UT, i tam się obracałeś w ćwierć sekundy o 180stopni, i w trakcie tego obrotu wszystko pozostawało ostre, dziś w tym czasie nic nie widzisz, dosłownie NIC. Masz rozmytą plamę. I masz całą generację ludzi którzy już nawet tego nie zauważają, bo nigdy nie widzieli tego lepiej.
Im gra ma więcej szczegółów tym gorzej, nic dziwnego że w fortnite nie widzisz takiego spadku szczegółów- ich tam po prostu aż tyle nie ma, masz duże powierzchnie o jednolitym kolorze.
Ale już weź jakąś skrolowaną grę, z detalami- typu starych Trine- biegnij i patrz na tło...
Adi-C (2018.05.10, 16:18)
Ocena: 1
#17

0%
renifer1 @ 2018.05.10 12:25  Post: 1143146
Z tym strobe czy też black frame insertion jest z kolei inny zasadniczy problem: spada nam ogólna jasność matrycy.

No niestety, tak to działa, ale z dzisiejszymi ekranami hdr, to przynajmniej do starszych gier, tych bez hdr- to żaden problem- skoro tv luzem osiąga powiedzmy 600cd, to bfi może zlikwidować 80% blura, nadal wyciągając 120cd- co jest normalną jasnością do dziennego oglądania.

Stare tv faktycznie miały 180-250-300cd max, więc z bfi są ciemne, ale i to można ominąć podbijając napięcie na diodach na krótki czas- tak robił jakiś monitor samsunga z '70' w nazwie, i on przy 120hz błyskał TAK mocno że miał z 400cd, i NIE DAŁO SIĘ TEGO ZMNIEJSZYĆ! :E
I to było często podawane jako WADA monitora.
Także to kwestia tego czy im się chce, a jak widać niekiedy firmy się nie popisują:

renifer1 @ 2018.05.10 12:25  Post: 1143146

no i dodatkowo nie można jej włączyć wtrybie gry.
Także myślę, że jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim te techniki będą powszechnie używane... i pewnie będzie to kolejny marketingowy chwyt za który każą sobie dodatkowo płacić...

TV sams. w tym roku już to mają w trybie gry, ale, apropos drugiego zdania- np. sony dla odmiany zrezygnowało z tego w trybie 60hz, OD KIEDY wprowadzili hdr. Co jest nonsensem, bo mieli świetny tryb impulse, tylko tyle że ciemny. Był dostępny w trybie gry, wszystko pięknie, tylko ciemny- to jak wreszcie dali mega jasne diody, które z definicji rozwiązują problem... to wzięli i usunęli ten tryb zupełnie. A byłby super (minus migotanie, ale przy 60hz nic się z tym nie zrobi)
Ot, logika korporacji.
Edytowane przez autora (2018.05.10, 16:22)
Pet_BB (2018.05.10, 16:55)
Ocena: 0
#18

0%
szefons @ 2018.05.10 11:53  Post: 1143139
I 120 hz też, przykro mi, ale takie są fakty, bo tego blura tworzy mózg

To jest bzdura. Istnieją też takie oledy, które nie smużą i nie mają żadnego migotania sztucznego.
Edytowane przez autora (2018.05.10, 16:57)
Ronson (2018.05.10, 18:32)
Ocena: 2
#19

0%
szefons @ 2018.05.10 11:53  Post: 1143139
Adi-C @ 2018.05.10 10:23  Post: 1143117

Koszmarem 'płynności' 60hz nie jest, ale koszmarem blura- już tak. I to nieważne czy masz oled czy led, 60hz to blur w ruchu

(...)
Jak ktoś nie wierzy to może za darmo sprawdzić np. w fortnate br, idealna gra pod takie testy, gwarantuje, że takiego blura nie doświadczycie jak na tym ufo.


Typ i stylistyka gry nie mają nic do rzeczy. Albo widzisz obraz, albo rozmytą zupę, koniec kropka. Przecież 60Hz bez strobe to musiałoby mieć grafikę z automatów końca lat 70tych, żeby można było powiedzieć, że w ruchu nie ma problemu z okropnie wyglądającym rozmyciem.

Rozumiem o co ci chodzi, ale się mylisz. Trzebaby wspomnieć o sterowaniu (zazwyczaj o wiele wolniejszy ruch na padzie, a na myszce problemy z odczytem pozycji kursora, przez co ciężko w ogóle uzyskać idealny obraz.
A to właśnie sterowanie, a to matryca zbyt wolna i nawet ze strobe nie jest idealnie, a to sam gracz nigdy nie wykonujący normalnych płynnych a szybkich ruchów, tylko sterujący 'skokowo' niczym rozglądająca się kura.
Ale zakładając, że grasz na myszce z 2000Hz, zakładając, że problemów wynikających ze sterowania nie ma, zakładając, że masz te 120fps na 120Hz, zakładając, że matryca wyrabia i jest jeszcze przy tym dość jasności aby pokazać najmniejsze detale nawet w ruchu, to różnicę odczuje każdy, nawet w Fortnite.

Edit: https://www.blurbusters.com/mouse-125hz-vs-500hz-vs-1000hz/
Edytowane przez autora (2018.05.10, 18:34)
t800mm (2018.05.10, 20:25)
Ocena: 2
#20

0%
Prawie wszystkie monitory 120Hz mają możliwość włączenia trybu stroboskowego, sprzętowo w menu, lub softwar'owo jak producent nie pomyślał. Tym różnią się od większości TV 120Hz i monitorów 60Hz. Wychowany na monitorach CRT, łącznie ze znakomitymi Sony Trynitron'ami +100Hz, po zakupie pierwszego LCD się załamałem (gram głównie w gry wyścigowe). Dopiero monitor Asusa 120Hz przywrócił mi chęć do ponownego grania. Trochę zazdroszczę ludziom którzy nie widzą różnicy, mają mniejsze koszta... Teraz ceny są już ok. Pierwsze monitory 120Hz kosztowały około 2.5 raza więcej od podobnego monitora 27' 60Hz.
Edytowane przez autora (2018.05.10, 20:43)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Zabijaj tych, których chcesz uratować. 0
Nadchodzi nowa generacja kart graficznych od "zielonych". 70
Firma także interesuje się headsetami do tzw. rozszerzonej rzeczywistości. 4
Nvidia gwarantuje szeroką dostępność sprzętu. 28
Bezgłośny komputer z Intel Gemini Lake. 3
Firma udostępniła właśnie odpowiednią aktualizację. 12
Facebook
Ostatnio komentowane