Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
hideo (2018.05.01, 10:36)
Ocena: 12
#1

0%
fajny dobry art, przyjemnie się czytało
Pawelek6 (2018.05.01, 10:37)
Ocena: 14
#2

0%
Pieśń przyszłości, ciekawostka nadal.
Do wyrenderowania dema na UE4 (to sławne z Gwiezdnych Wojen) potrzeba było aż cztery Volty i to do wygenerowania filmowych 24 kl./s w 1080p.
Edytowane przez autora (2018.05.01, 10:37)
HΛЯPΛGŌN (2018.05.01, 11:16)
Ocena: -4
#4

0%
Gry z pełnym raytracingiem to coś za około 5-7 lat. W konsolach pewnie Playastation 6. Daleka droga jeszcze.
Dthlfwp (2018.05.01, 11:30)
Ocena: -2
#5

0%
Może w kolejnej generacji konsol obliczenia gry będą wspomagane w wyspecjalizowanej chmurze.
iD4Ru73K (2018.05.01, 12:27)
Ocena: 19
#6

0%
Fajny bajer, marketingowcy mają pole do popisu by wzbić się na swoje wyżyny...

Nie twierdzę, że postęp technologiczny jest zły, on powinien trwać, zły jest tylko obrany kierunek. W grę się gra, bardzo często szybko i dynamicznie. Tego typu bajery są dobre w tech demach, benchmarkach i na statycznych obrazkach. Zmarnowane zasoby sprzętu...

W grach akcji, gdzie jesteśmy w ciągłym ruchu, mało kto zwraca uwagę na detale, bo ich po prostu nie widać. Wówczas połowa wszystkich hasełek technologicznych w języku angielskim zastosowana we współczesnej architekturze GPU nie ma żadnego znaczenia. Trzeba się zatrzymać, rozejrzeć, lizać każdy kąt. Raczej nie na tym polega granie.

To co zawsze rzuca się w oczy i sprawia, że nie da osiągąć się immersji to płytka fabuła, oklepany scenariusz, słaba fizyka, porażająca głupota AI, błędy, proste otoczenie i obiekty, brak interakcji, projekt lokacji i detali świata, tunelowe mapy i niewidzialne ściany.

Na to kasy, czasu, pomysłu, zasobów sprzętowych już nie ma...
HΛЯPΛGŌN (2018.05.01, 13:24)
Ocena: 2
#8

0%
@ iD4Ru73k

Kierunek jest jak najbardziej dobry. To kolejny naturalny ruch po efektach 3Dfxa, obliczeń geometrycznych pierwszych GeForce, shaderów i programowalnych shaderów... itd Efekty Raytracingu to jest kolejny milowy krok w przybliżeniu sceny 3D do fotorealizmu. Nawet bardzo szybkiej grze akcji mimowolnie dostrzegamy różne drobne ulepszenia. Problemem raytracingu jest dzisiaj zapotrzebowanie na ogromną moc.
Luk4s (2018.05.01, 13:26)
Ocena: 4
#9

0%
Do fotorealistycznej grafiki pełny RT wymaga dużej ilości próbek a to z kolei powoduje że nie ma możliwości czegoś takiego wyrenderować real-time. Nvidia przedstawiła półśrodek - zmniejszmy ilość próbek na tyle aby nasz najlepszy sprzęt podołał i dorzućmy postproces odszumiający. Wady widać w demie. W miejscach gdzie jest więcej przedmiotów, więcej interakcji w oświetleniu, jakość obrazu nie jest jednorodna - jeżeli postproces sobie nie radzi to po prostu brakuje tam więcej promieni. I być może to jest następny krok - adaptacyjny RT z podziałem na obszary, obiekty na scenie. Obecne modele oświetlenia też łączą w sobie różne techniki (jak wspomniał autor) - troche GI, troche statycznego oświetlenia, do tego efekty typu HBAO. Więc jeżeli RT ma się pojawić w grach na obecnym sprzęcie to na razie tylko w takiej formie, czyli łączony z innymi technikami oświetlenia.
iD4Ru73K (2018.05.01, 13:46)
Ocena: 14
#10

0%
Duchu @ 2018.05.01 12:28  Post: 1141557
Fajny art.

Niestety to pieśń przyszłości a nV zamiast zajmować się pierdołami typu zdalne sterowanie VR pojazdami powinna dalej cisnąć techniki RTX.

(...)Niestety, efekty pokazane w demie, które wykorzystuje raytracing, nie nastrajają pozytywnie. (...)To pokazuje, jak daleko jeszcze jesteśmy od pełnoprawnego raytracingu w grach.

Kwintesencja całego zamieszania. licząc wg. nieśmiertelnego prawa moora za 3 lata będziemy mieli 4 krotny przyrost mocy obliczeniowej. Za 4,5 roku 8 krotny... Tylko czekać™

Pozdr.


Buehehe, prawo Moora. Do Cię majówkowa fantazja poniosła... Posłużmy się papierową wydajnością GPU, base core:

Rok 2013:

780: 4 TFLOPS
780 Ti: 5 TFPLOPS

--

Rok 2014:

980: 4,6 TFLOPS
980 Ti: 5,6 TFLOPS

--

Rok 2016:

1080: 8,2 TFLOPS
1080Ti: 10,6 TFLOPS

W ciągu trzech lat papierowa wydajność GPU wzrosła 2x. W przypadku CPU jest jeszcze zabawniej. Prawo Moora dawno od dawna jest fikcją.

2080Ti i nie będzie 2x szybsze od 1080Ti. Wchodzimy mocno w okres nowych silników graficznych + 4K i zasoby pójdą na co innego.
iD4Ru73K (2018.05.01, 14:00)
Ocena: 12
#11

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2018.05.01 13:24  Post: 1141564
@ iD4Ru73k

Kierunek jest jak najbardziej dobry. To kolejny naturalny ruch po efektach 3Dfxa, obliczeń geometrycznych pierwszych GeForce, shaderów i programowalnych shaderów... itd Efekty Raytracingu to jest kolejny milowy krok w przybliżeniu sceny 3D do fotorealizmu. Nawet bardzo szybkiej grze akcji mimowolnie dostrzegamy różne drobne ulepszenia. Problemem raytracingu jest dzisiaj zapotrzebowanie na ogromną moc.



Spokojna Twoja rozczochrana. Fotorealizm w grach to bełkot marketingowy. 10 lat temu też był ten temat. Zmieniło się coś? Wyjrzyj przez okno, tam masz fotorealizm. Na monitorze w czasie rzeczywistym tego nigdy nie zobaczysz. Fotorealizm masz w Hollywood, gdzie połowa każdego filmu kręcona jest na tle zielonej ściany, a póżniej setki godzin liczona przez stacje robocze.

Nawet najlepiej policzona mimika twarzy w grze czochrając mózg, nie będąca sklepkiem 3 pixeli jak 20 lat temu, pozostanie dalej animacją, czyli czymś przeciwstawnym do fotorealizmu.

Owszem, gdyby pokazać gościowi grę 20 lat temu, a następnie zamknąć w lodówce, obudzić i pokazać współczesne gry - chłop nie odnalazłby się w świecie. Dla nas, obserwujących postęp i przyzwyczajających się do niego - nigdy nie będzie to robić wrażanie i nigdy nie będzie wygenerowane jak świat za oknem :D
HΛЯPΛGŌN (2018.05.01, 15:03)
Ocena: 4
#12

0%
Za oknem to mam realizm, a nie fotorealizm :) Od wielu lat słyszę o fotorealiźmie w grach, ale każdy etap usprawniania czegoś przybliża nas do tego tematu. Ruch postaci, mimika twarzy, woda kurz połyski, lepsze rozróżnianie planów... to wszystko wygląda obecnie kolosalnie lepiej niż dawniej np. w czasach Half-Life 2. Nawet ten nowy Tomb Raider za którym osobiście nie przepadam prezentuje się duzo duzo lepiej niż poprzednia trylogia.
Edytowane przez autora (2018.05.01, 15:05)
lolotron (2018.05.01, 15:27)
Ocena: 8
#13

0%
Ja mówię że od lat grafika w grach jest coraz ładniejsza, a czy zmierza w kierunku fotorealizmu, nie tego nie widać.
Pawelek6 (2018.05.01, 16:07)
Ocena: 4
#14

0%
Duchu @ 2018.05.01 12:28  Post: 1141557
Fajny art.

Niestety to pieśń przyszłości a nV zamiast zajmować się pierdołami typu zdalne sterowanie VR pojazdami powinna dalej cisnąć techniki RTX.


Zajmują się pojazdami, gdyż jest na to zapotrzebowanie obecnie. Przyjrzyj się obecnemu rynkowi motoryzacyjnemu.
Kynareth (2018.05.01, 17:20)
Ocena: 0
#15

0%
Aby rzeczywiście nadeszła nowa jakość, wydajność i ceny kart graficznych oraz RAMu musiałyby drastycznie poprawić się, szybko. Tzn. nie tak jak w poprzednich 5 latach, bo to zdecydowanie nie wystarczy. Odszumianie odszumianiem, OptiX 5.0 OptiXem 5.0 i BRDF BRDFem, ale bez wydajności Titana V w najtańszych kartach pokroju GT 1030 to nie ma mowy o całkiem nowej jakości, może poza jakimiś wyjątkowymi grami opłaconymi przez Nvidię.
CzikiTikiTa (2018.05.01, 17:57)
Ocena: 3
#16

0%
iD4Ru73K @ 2018.05.01 13:46  Post: 1141566
Duchu @ 2018.05.01 12:28  Post: 1141557
Fajny art.

Niestety to pieśń przyszłości a nV zamiast zajmować się pierdołami typu zdalne sterowanie VR pojazdami powinna dalej cisnąć techniki RTX.

(...)

Kwintesencja całego zamieszania. licząc wg. nieśmiertelnego prawa moora za 3 lata będziemy mieli 4 krotny przyrost mocy obliczeniowej. Za 4,5 roku 8 krotny... Tylko czekać™

Pozdr.


Buehehe, prawo Moora. Do Cię majówkowa fantazja poniosła... Posłużmy się papierową wydajnością GPU, base core:

Rok 2013:

780: 4 TFLOPS
780 Ti: 5 TFPLOPS

--

Rok 2014:

980: 4,6 TFLOPS
980 Ti: 5,6 TFLOPS

--

Rok 2016:

1080: 8,2 TFLOPS
1080Ti: 10,6 TFLOPS

W ciągu trzech lat papierowa wydajność GPU wzrosła 2x. W przypadku CPU jest jeszcze zabawniej. Prawo Moora dawno od dawna jest fikcją.

2080Ti i nie będzie 2x szybsze od 1080Ti. Wchodzimy mocno w okres nowych silników graficznych + 4K i zasoby pójdą na co innego.

A co ma prawo Moora z przetwarzaniem równoległym ?
Antybiotyk (2018.05.01, 18:50)
Ocena: 2
#17

0%
Nie ma się co jarać. I tak jeszcze przynajmniej 2 generacje kart graficznych będą za słabe na te nowe bajery. Nvidia rzuciła to na siłę, aby nadchodzące karty miały coś czego nie będą mieć tanie karty z koparek kryptowalut, które zaleją za niedługo rynek. A znając życie pewnie AMD wprowadzi odpowiednik tego RTX do swoich kart graficznych działający na 2 generacjach wstecz.
Duchu (2018.05.01, 20:14)
Ocena: 3
#18

0%
W prawie Moora nie ma nic o TFLOPS-ach kolego. Poza tym miało być trochu śmiesznie.

Tak jak mówiłem za 4-5 lat będzie można wrócić do dyskusji. Teraz po jednym demie, jednego producenta... nie ma sensu.

Pozdr.
Kwant (2018.05.01, 21:45)
Ocena: 4
#19

0%
CzikiTikiTa @ 2018.05.01 17:57  Post: 1141583
iD4Ru73K @ 2018.05.01 13:46  Post: 1141566
(...)


Buehehe, prawo Moora. Do Cię majówkowa fantazja poniosła... Posłużmy się papierową wydajnością GPU, base core:

Rok 2013:

780: 4 TFLOPS
780 Ti: 5 TFPLOPS

--

Rok 2014:

980: 4,6 TFLOPS
980 Ti: 5,6 TFLOPS

--

Rok 2016:

1080: 8,2 TFLOPS
1080Ti: 10,6 TFLOPS

W ciągu trzech lat papierowa wydajność GPU wzrosła 2x. W przypadku CPU jest jeszcze zabawniej. Prawo Moora dawno od dawna jest fikcją.

2080Ti i nie będzie 2x szybsze od 1080Ti. Wchodzimy mocno w okres nowych silników graficznych + 4K i zasoby pójdą na co innego.

A co ma prawo Moora z przetwarzaniem równoległym ?


A tak w ogóle to prawo Moora odnosi się do liczby tranzystorów w układach a nie do ich wydajności.
Szczota (2018.05.01, 21:48)
Ocena: 0
#20

0%
Raytracing wprowadzony bedzie w grach z innego powodu.

W multigpu bedzie duzo mniej problemow niz obecnie.
Z procesem produkcji w dol zaszalec nie mozna wiec bedzie sie tluklo duzo malych rdzeni i lepic na jednej karcie. Tak jak z ryzen.
Koszty produkcji ukladow spadna a wydajnosc w gore.
Dojdzie do paradoksu ze nie bedzie uszkodzonych ukladow z wafla pomijajac te uszkodzone przy wycinaniu z okragu.

Uklad bedzie mial polowe sprawnych blokow to i tak poleci do topu bo sumarycznie na karcie bedzie tyle ile powinno byc a czy w 4 rdzeniach czy 8 to who cares
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane