Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
mocu1987 (2018.03.16, 15:43)
Ocena: 19
#1

0%
Oni chyba 'myślami w chmurach' że się im uda...
Drzemor (2018.03.16, 15:52)
Ocena: 19
#2

0%
Na światłodrucie orange z lagami rzędu 2 tys. ms :lol2:
Dziwnoknurski (2018.03.16, 16:04)
Ocena: 7
#3

0%
'Już teraz mówi się, że rynek konsol będzie wyglądał zdecydowanie inaczej niż obecnie, choćby przez możliwość lub wręcz wymóg gry zdalnej, strumieniowanej z serwerów danej firmy.'
'Jak sam twierdzi, niezwykle istotna będzie w tym kontekście usługa abonamentowa, taka jak Xbox Game Pass. Przy jej pomocy Microsoft chce przyzwyczaić użytkowników do idei „Netfliksa z grami wideo”, co będzie kluczowe przy starcie platformy strumieniowania gier.'

ROTFL
Na szczęście to już 'nie moja walka', ale nadziwić się nie mogę jak ludzie uwielbiają być 'dymani', i jeszcze gotowi bronić bezinteresownie swojego korpo-bożka.
Zawsze w takich sytuacjach przypomina mi się:

https://www.youtube.com/watch?v=CWRTqMGvdpc
Swoją drogą chyba najlepszy filmowy manifest pokolenia X. ;)
Jacek Piast (2018.03.16, 16:54)
Ocena: 6
#4

0%
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P
ja__ (2018.03.16, 18:14)
Ocena: 3
#5

0%
Jacek Piast @ 2018.03.16 16:54  Post: 1132709
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P


Ciekawe jak wszyscy jada w kontekście MS, ze to zawsze nietrafione inwestycje...Ciekawe jakim cudem firma jest warta 700+mld usd na giełdzie.
Zobaczymy jak to bedzie. Azure jest naprawdę spoko.
Edytowane przez autora (2018.03.16, 18:14)
anemus (2018.03.16, 18:21)
Ocena: 11
#6

0%
Przejęcie monopol w zakresie całej platformy gier włącznie z sprzetem oznacza koszty dla klienta od X2 do x999999999999.
Tak było, jest i będzie. Dlatego Microsoftowi się ta idea podoba. Nie tylko Microsoftowi. Dlatego wszyscy najchętniej zastąpili by wszystko usługą zamiast sprzedażą. Stałe dochody, znacznie większe możliwości kształtowania cen poprzez przejęcie kontroli nad własnością środków świadczenia usługi, brak konieczności dopasowywania się do klienta i ograniczenie rynku do kwestii dogadywania się między korporacji.
Dla tego min koncerny motoryzacyjne tak by chciały autonomicznych taksówek zamiast sprzedaży pojazdów, Firmy softwarowe chciały by przejąć kontrolę nad sprzetowym środowiskiem uruchomieniowym, a wszyscy inni wszelkie dobra chcieli by nam oferować w abonamencie pozostawiając sobie prawo własności.
Teraz klientów może po prostu zrezygnować z zakupu nowości, w wypadku usług musi kupować je ciągle.
Własność rozproszona = postęp i spadek cen.
Własność skoncentrowana = monopole, kartele, wzrost cen, i regres cywilizacyjny/ technologiczny.
Przypominam, eksplozja postępu technologicznego jest ściśle związana min z rozproszona własnością platform komputerowych. Machina cyfrowa rozpędziła się jak szary Kowalski mógł sobie kupić urządzenie komputerowe i uniezależnić się od korporacji, a masa firm dostała dostęp do klientów i nowych możliwości. Klienci natomiast nakręcali postęp w rozwoju platform kierując się zwiększaniem możliwości swojej własności,, a nie kalkulacja kosztów i zysków korpo. Trendy w drugą stronę zawsze się źle kończą i lądujemy w średniowieczu.
Edytowane przez autora (2018.03.16, 18:34)
Kenjiro (2018.03.16, 18:30)
Ocena: 0
#8

0%
ja__ @ 2018.03.16 18:14  Post: 1132725
Jacek Piast @ 2018.03.16 16:54  Post: 1132709
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P

Ciekawe jak wszyscy jada w kontekście MS, ze to zawsze nietrafione inwestycje...Ciekawe jakim cudem firma jest warta 700+mld usd na giełdzie.
Zobaczymy jak to bedzie. Azure jest naprawdę spoko.

Cóż, cytując klasyka 'Mają rozmach sk...ny' ;-).
Garcia15 (2018.03.16, 19:33)
Ocena: 1
#9

0%
5G i liczne optymalne połączenia między serwerami się przydadzą do tego projektu.
Kynareth (2018.03.16, 20:18)
Ocena: 8
#11

0%
Preferuje jednak instalowanie gier na lokalnym pececie w moim domu. Z różnych powodów i nawet zlikwidowanie opóźnienia mojego zdania nie zmieni.
Putout (2018.03.16, 20:41)
Ocena: 1
#12

0%
mocu1987 @ 2018.03.16 15:43  Post: 1132692
Oni chyba 'myślami w chmurach' że się im uda...


to raczej ty zejdź na ziemie. nie wszędzie jest taka dupa jak w Polsce z internetem. infrastruktura sieciowa to przyszłość w dobie dynamicznie rosnących wag gier. jasne że można powiększać dyski twarde ale dla MS (i innych vendorów) to jest przyszłość bo w konsekwencji planują zarabiać na niewielkich opłatach uiszczanych z tytułu rezerwowanego miejsca.
wszystko jest kwestią infrastruktury a ona rozwija się coraz szybciej. za kilka lat znajdziemy się w punkcie w którym dostęp będzie sprawny i przyjemny. dziś? na pewno nie. bo to by wymagało pewnie oddzielnych serwerów dla każdego większego miasta a w aglomeracjach po kilku. zupełny odjazd.

ja__ @ 2018.03.16 18:14  Post: 1132725
Jacek Piast @ 2018.03.16 16:54  Post: 1132709
Jak Microsoft w to wchodzi to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ten kierunek będzie chybiony. :P


Ciekawe jak wszyscy jada w kontekście MS, ze to zawsze nietrafione inwestycje...Ciekawe jakim cudem firma jest warta 700+mld usd na giełdzie.
Zobaczymy jak to bedzie. Azure jest naprawdę spoko.


bo ludzie to idioci. booooya. wystarczy poczytać sprawozdania finansowe MS aby zobaczyc na czym oni trzepią największy hajs. kolejno Office - chmura - Windows - konsole. a w tych segmentach są bardzo mocni i nie popełniają większych błędów (nie. w10 nei jest błędem co udowadniają statystyki). reszta to drobnostki. albo wypalą albo nie. jak wypalą to super ale jak nei wypalą to nic się nie stanie. myślą ze jak MS umoczy pare baniek na Zune albo innym Windows Mobile to nagle im się świat zawali. a dla nich to są groszowe sprawy.
Plum (2018.03.16, 21:28)
Ocena: -4
#13

0%
Mam konsolę i gram w chmurze od ponad 4 lat, niemal codziennie.
Gra nazywa się World of Tanks console edition.
Gram na Microsoft Xbox 360 i Microsoft Xbox One.
Moja sieć to Nesostrada 20 MBps.
Realna wydajność pobierania to około 7,72.
Ping ponad 100ms, czędfo w okolicach 198ms.
Jednak na lagi narzekają także koledzy z Iralndi (Dublin sieć 400Mbp/s), Norwegi , Belgi i innych miast na naszym kontynecie.
Na lagi na serwerach narzekają także gracze z USA tak ze wschodzniego jak i xachodzniego wybrzeża.
To czołgi więc ping lub i lagi związane z serwerami nie ma aż tak kluczowego znaczenia jak w innych grach sieciowych FPP.
Jednak widać niedostatki takiego rozwiązania, i nie masz najmniejszych szans aby jakiś Windowsowy serwer przeją obliczenia które pochłaniajà moc wysoce wyspecjalizowanych urządzeń takich jak najmocniejsze stacjonarne konsole do gier
Ruthven (2018.03.16, 22:15)
Ocena: 4
#14

0%
Fizyki się nie przeskoczy.
W idealnych, laboratoryjnych warunkach, każde 1500km to +10ms (prędkość światła/2 [żądanie+odpowiedź]).
W praktyce jest to nawet 5-10x więcej, więc nie wiem w jaki sposób chcieliby to rozwiązać, bo realnym i jedynym wyjściem musiałoby być stawianie serwerów streamingowych w odstępach nie większych niż 100km od siebie, aby opóźnienie było akceptowalne na poziomie do 10ms. No i mimo tego, są gry w których nawet te dodatkowe 10ms będzie już odczuwalne. Do tego kwestia lagów w grze single player... serio komuś by to odpowiadało? Nie liczę już nawet tego jak mocno by to globalnie obciążyło sieć.

Według mnie pomysł dobry jako ALTERNATYWA dla osób nieposiadających mocnego sprzętu, ale nie jako jedyny 'przyszłościowy' kierunek, bo z całą pewnością nic dobrego by z tego nie wynikło.
Stefan2 (2018.03.17, 07:50)
Ocena: 3
#15

0%
Strumieniowanie obrazu nawet w sieci lokalnej 1Gbps po kablu działa średnio. Oprócz opóźnienia sieciowego dochodzi opóźnienie algorytmiczne zastosowanego kodeka kompresji, czas kodowania, dekodowania. Rezultat jest taki, że nawet jak sieć działa idealnie to opóźnienie jest czesto nieakceptowalne. Wszystko zależy od rodzaju gry, ale przecież są tytuły jak guitar hero, gdzie na niektórych telewizorach z input lagiem nie dało się grać.
Raczej wydaje mi się, że finalnie nie będą strumieniować obrazu a jedynie dopracują przesyłanie kolejnych elementów gry. Tak aby gracz mógł zacząć rozgrywkę, bez pobierania całości.
mett7 (2018.03.17, 10:47)
Ocena: -1
#16

0%
Biorąc pod uwagę astronomiczne ceny sprzętu pc do grania które od lat ciągle idą w górę przerzucenie obliczeń na chmurę ma sens dla klienta. Jeżeli chodzi o konsole to widać jak zostały daleko w tyle za pc, po prostu nie da się stworzyć taniego pudełka do grania za 2k.
.:Proxy:. (2018.03.17, 20:58)
Ocena: 0
#17

0%
Wątpię, że się to uda Jednak z drugiej strony patrząc, haracz za dostęp do rozgrywki online posiadacze Xklocków płacą bez grymasu. Skoro to wypaliło, można pójśc o krok dalej i przenieść wsio do chmury :E

Daliście palec to zaraz upierd*** Wam całą rękę :D To było do przewidzenia;)
Corvinus (2018.03.18, 00:32)
Ocena: 0
#18

0%
Netflix nawet filmów nie potrafi strumieniować w dobrej jakości więc tym bardziej MS nie będzie potrafił tego robić z grami.
Mc Gregor (2018.03.18, 01:39)
Ocena: 1
#19

0%
Tutaj najważniejsze będzie $trumieniowanie zwrotne :D
petertech (2018.03.18, 03:05)
Ocena: 0
#20

0%
mocu1987 @ 2018.03.16 15:43  Post: 1132692
Oni chyba 'myślami w chmurach' że się im uda...

X lat temu o Steamie tak ludzie nie myśleli ? Dzisiaj niektóre gry kosztuje już sporo, może jeszcze nie jak na konsolach, ale coraz bliżej i...Gra jest jedynie wpisem w bibliotece w ramach usługi Steam. Nie możesz gry sprzedać, nie masz już wg Steama prawa do swojej kopii. Niezależnie od sposobu nabycia gry, zresztą to akurat nie jest ważne bo można by grę sprzedać i stracić ją z konta razem ze statystykami.
Skoro cały rynek PC przeszedł praktycznie na taki system to może w tej czy innej wersji to samo czeka konsolowców ? Nie dzisiaj, nie za rok, ale za 5 czy 8 lat będzie to czymś tak oczywistym jak to, że gra na PC to klucz Steam czy ewentualnie Origin itp. ;)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane