Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
myszka91 (2018.02.16, 14:37)
Ocena: 29
#1

33%
Znowu trzeba będzie kupić płytę główną z nową podstawką :)?
*Konto usunięte* (2018.02.16, 14:42)
Ocena: 18
#2
myszka91 @ 2018.02.16 14:37  Post: 1127058
Znowu trzeba będzie kupić płytę główną z nową podstawką :)?


To już chyba standard? Nie dostaniecie już raczej nigdy innych procków na tą samą płytę, to już taka polityka intela po prostu.
h63619 (2018.02.16, 14:48)
Ocena: 6
#3

0%
myszka91 @ 2018.02.16 14:37  Post: 1127058
Znowu trzeba będzie kupić płytę główną z nową podstawką :)?

Raczej nowego ultrabooka lub tablet.
Ale nawet w przypadku desktopa to składam samemu komputery od czasu Pentium 90MHz i tylko 4 razy zmieniałem sam procesor w tym raz z powodu jego uszkodzenia zbyt ekstremalnym podkręcaniem. Swoją drogą to od Sandy Bridge do Kaby Lake, płyty bardziej wyewoluowały niż procesory i gdybym mógł wsadzić 2600K to płytę bym zmienił już dwa lata temu. A tak to zmieniłem dopiero jak kupiłem 8700K.
iwanme (2018.02.16, 14:54)
Ocena: 17
#4

0%
Swoją drogą to od Sandy Bridge do Kaby Lake, płyty bardziej wyewoluowały niż procesory

Jakoś drastycznie to nie 'wyewoluowały' teraz wszystko siedzi w prockach prawie. Wsadzasz procesor X masz PCI-E 2.0 wsadzasz Y masz 3.0, większość kontrolerów wszystkiego siedzi w CPU.
Ot dodają trochę wyjść do nowych standardów jakieś M.2, USB-C i tyle.
Borat1 (2018.02.16, 15:09)
Ocena: 20
#5

0%
To GPU to się do czegoś nadaje poza wyświetlaniem pulpitu czy to taka sama rzeżączka jak wszystkie dotychczasowe integry Intela?
mbrzostek (2018.02.16, 15:38)
#6

0%
Przecież już w obecnej (a może poprzedniej?) generacji w Kaby Lake U z grafiką Iris Plus jest GPU z 48 jednostkami wykonawczymi (nazwa robocza GT3e). Na przykład i7-7660U ma takie GPU.

Co więcej, Intel przedstawiał też konfigurację GT4/GT4e z 72 EU, ale jak dotąd nie zastosowano jej w żadnym procesorze – prawdopodobnie skończyło się na prototypach, bo nie było popytu.
Edytowane przez autora (2018.02.16, 15:43)
Amitoza (2018.02.16, 15:50)
Ocena: 5
#7

0%
mbrzostek @ 2018.02.16 15:38  Post: 1127074
Przecież już w obecnej (a może poprzedniej?) generacji w Kaby Lake U z grafiką Iris Plus jest GPU z 48 jednostkami wykonawczymi (nazwa robocza GT3e). Na przykład i7-7660U ma takie GPU.

Co więcej, Intel przedstawiał też konfigurację GT4/GT4e z 72 EU, ale jak dotąd nie zastosowano jej w żadnym procesorze – prawdopodobnie skończyło się na prototypach, bo nie było popytu.

I7 6770HQ w skull canyon?
mikolaj612 (2018.02.16, 16:13)
Ocena: 6
#8

0%
Iris PRO w Skull Canyon daje radę.
Ale trzeba zrezygnować z turbo w CPU bo limit prądowy zaskakuje.
Samo GPU potrafi zjeść w tym komputerku dobre 40W podczas obciążenia :E

TheMr. (2018.02.16, 16:23)
Ocena: 7
#10

0%
HD 650 posiada obecnie 48 i po testach widać, że jest słabiej niż Ryż. Intel po współpracy z AMD nie powinien zając się po prostu integrami do wyświetlania pulpitu i władować więcej rdzeni?
Alejajca @ 2018.02.16 16:14  Post: 1127084
mbrzostek @ 2018.02.16 15:38  Post: 1127074

Co więcej, Intel przedstawiał też konfigurację GT4/GT4e z 72 EU, ale jak dotąd nie zastosowano jej w żadnym procesorze – prawdopodobnie skończyło się na prototypach, bo nie było popytu.

Jeśli nowy 'nabytek' Intela, Raja Koduri, przekaże firmie choć część informacji w dziedzinie GPU, to obecne ich architektury stracą sens. Wydawanie teraz własnego iGP ze sporą ilością jednostek wykonawczych byłoby ślepą uliczką. Uzyskali dostęp do Radków, które mogą pakować w jedno opakowanie z CPU, więc powoli będą tworzyć coś nowego.

Ciekawi mnie jedno, jak w tej sytuacji AMD chce promować mobilne wersje APU, skoro traci przewagę wydajności swoich grafik.


Ale ma przewagę ceny w mobile. Intel+AMD to pewnie 400-500+$ za układ, a to jest sporo
Edytowane przez autora (2018.02.16, 16:26)
h63619 (2018.02.16, 16:45)
Ocena: 1
#11

0%
iwanme @ 2018.02.16 14:54  Post: 1127066
Swoją drogą to od Sandy Bridge do Kaby Lake, płyty bardziej wyewoluowały niż procesory

Jakoś drastycznie to nie 'wyewoluowały' teraz wszystko siedzi w prockach prawie. Wsadzasz procesor X masz PCI-E 2.0 wsadzasz Y masz 3.0, większość kontrolerów wszystkiego siedzi w CPU.
Ot dodają trochę wyjść do nowych standardów jakieś M.2, USB-C i tyle.

M2 zamiast sata to większa zmiana niż te kilka generacji procesorów.
Wolfixx (2018.02.16, 16:55)
Ocena: 3
#13

0%
Dziwna konfiguracja, 8 shader-ów na jednostkę wykonawczą i 48 jednostek wykonawczych na porównywalnej powierzchni z integrą AMD APU? Do tego nie szczególnie wysoka wydajność biorąc pod uwagę 384SU, zegar 600MHz i L2 cache średnio kilkukrotnie większym na schader niż chociażby gtx 9xx
kstoff (2018.02.16, 17:12)
Ocena: 4
#14

0%
Wolfixx @ 2018.02.16 16:55  Post: 1127096
Dziwna konfiguracja, 8 shader-ów na jednostkę wykonawczą i 48 jednostek wykonawczych na porównywalnej powierzchni z integrą AMD APU? Do tego nie szczególnie wysoka wydajność biorąc pod uwagę 384SU, zegar 600MHz i L2 cache średnio kilkukrotnie większym na schader niż chociażby gtx 9xx


600 Mhz to zegar bazowy bez turbo. Wewnętrzna architektura jest też znacznie odmienna od konstrukcji AMD czy Nvidii. Porównywanie bezpośrednie nie ma sensu. To powiedziawszy, dotychczas zwiększanie tylko SPU nie przynosiło aż takiego wzrostu wydajności. Co ciekawe, z tą energooszczędnością HD to też tak różowo nie jest. W idle może i owszem, ale pod obciążeniem - co mnie bardzo zdziwiło takie GT1030 bierze mniej niż HD4400 w tych samych warunkach (tj. przy tych samych fps wymuszonych limitem 60 fps, stara gra), co daje dużo więcej perf/W. oO
IGPU samo bierze ok. 13 W, ale - czego nie widać na pierwszy rzut oka - wymusza również znaczne obciążenie RAMu. Mierząc miernikiem (watomierzem) różnicę już widać.
Edytowane przez autora (2018.02.16, 17:13)
Gryzący Beton (2018.02.16, 18:30)
Ocena: 4
#16

0%
to też na glucie?
chizra (2018.02.16, 21:49)
Ocena: 5
#17

0%
Teoretyczny wzrost. Bo co po zwiększeniu ilości jednostek, skoro Intel nie potrafi napisać sterowników do tych wytworów. Trudno to nazwać grafiką.:lol2:
Wolfixx (2018.02.16, 22:02)
Ocena: 1
#18

0%
kstoff @ 2018.02.16 17:12  Post: 1127098
Wolfixx @ 2018.02.16 16:55  Post: 1127096
Dziwna konfiguracja, 8 shader-ów na jednostkę wykonawczą i 48 jednostek wykonawczych na porównywalnej powierzchni z integrą AMD APU? Do tego nie szczególnie wysoka wydajność biorąc pod uwagę 384SU, zegar 600MHz i L2 cache średnio kilkukrotnie większym na schader niż chociażby gtx 9xx


600 Mhz to zegar bazowy bez turbo. Wewnętrzna architektura jest też znacznie odmienna od konstrukcji AMD czy Nvidii. Porównywanie bezpośrednie nie ma sensu. To powiedziawszy, dotychczas zwiększanie tylko SPU nie przynosiło aż takiego wzrostu wydajności. Co ciekawe, z tą energooszczędnością HD to też tak różowo nie jest. W idle może i owszem, ale pod obciążeniem - co mnie bardzo zdziwiło takie GT1030 bierze mniej niż HD4400 w tych samych warunkach (tj. przy tych samych fps wymuszonych limitem 60 fps, stara gra), co daje dużo więcej perf/W. oO
IGPU samo bierze ok. 13 W, ale - czego nie widać na pierwszy rzut oka - wymusza również znaczne obciążenie RAMu. Mierząc miernikiem (watomierzem) różnicę już widać.


Chodzi mi o czysto teoretyczne porównywanie bo przy prawie tym samym rozmiarze jednostki obliczeniowej, podzielonej na tylko 8 wątków i mającej znacznie większe zasoby (GTX 980 posiada 2MB L2 cache na ~2000 SU), a nawet jeśli założymy, że ta grafika dostaje mniej 'paliwa' od karty dedykowanej to wychodzi na to, że jest to totalny gniot, w którego intel niepotrzebnie dalej inwestuje. Do tego dochodzą złe założenia architektury intela, wspomniane wcześniej dzielenie jednostki obliczeniowej na tylko 8 wątków i krótki potok w zakresie pewnie max 8-12 na co wskazuje niemożność wyciśnięcia wyższych zegarów, a jak wykazują testy ostatnich architektur GPU jest to istotny czynnik.

Ale pewno się mylę w końcu nie jestem inżynierem od tych spraw:)
Edytowane przez autora (2018.02.16, 22:02)
SunTzu (2018.02.16, 23:34)
Ocena: -4
#19

0%
Alejajca @ 2018.02.16 16:14  Post: 1127084
mbrzostek @ 2018.02.16 15:38  Post: 1127074

Co więcej, Intel przedstawiał też konfigurację GT4/GT4e z 72 EU, ale jak dotąd nie zastosowano jej w żadnym procesorze – prawdopodobnie skończyło się na prototypach, bo nie było popytu.

Jeśli nowy 'nabytek' Intela, Raja Koduri, przekaże firmie choć część informacji w dziedzinie GPU, to obecne ich architektury stracą sens. Wydawanie teraz własnego iGP ze sporą ilością jednostek wykonawczych byłoby ślepą uliczką. Uzyskali dostęp do Radków, które mogą pakować w jedno opakowanie z CPU, więc powoli będą tworzyć coś nowego.

Ciekawi mnie jedno, jak w tej sytuacji AMD chce promować mobilne wersje APU, skoro traci przewagę wydajności swoich grafik.

Dla mnie ślepą uliczką są przepakowane w GPU - APU.
Fajne rozwiązanie może wyjść z połączenia Vegi+Intel....
... ale APU nie osiągają wydajności najgorszych GPU w 14nm.
Czyli poświęcamy sporą część krzemu na coś co i tak nie godania GPU. Więc po co podwyższać cenę układu.

Mnie bardziej zastanawia po co AMD daje intelowi swoje GPU równocześnie tracąc główną przewagę.
Edytowane przez autora (2018.02.17, 09:53)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Rusza kolejna edycja największego plebiscytu technologicznego w Polsce – Tech Awards 2018, który organizuje nasza redakcja wspólnie z Komputer Świat i Verdykt.pl. 49
Zestaw kultowych gier w nowej odsłonie. 4
Pierwsze takie chipy w pełni zgodne ze standardem JEDEC. 11
Smartfon może być dopiero początkiem. 7
Długie oczekiwanie ma zostać w końcu nagrodzone. 17
Wzrost będzie, ale w specyficznych zastosowaniach. 29
W sieci znajdziemy pierwsze szczegóły na temat chipu. 4
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Wzrost będzie, ale w specyficznych zastosowaniach. 29
Spokojnie, firma i tak niedługo zaoferuje nowy rodzaj łączności. 12
Posiadacze GeForce’ów RTX w końcu się doczekali. 40
Długie oczekiwanie ma zostać w końcu nagrodzone. 17
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 7
Agent 47 cały czas może pochwalić się dobrą formą. 13
Facebook
Ostatnio komentowane