Komentarze
Komentarzy na stronę
1
pythoncyb0rg (2018.02.12, 21:24)
Ocena: 12
#2

0%
Granie w chmurze to jak granie na czyjejś konsoli, ja podziękuję.
crush (2018.02.12, 21:26)
Ocena: 7
#3

0%
Zazwyczaj nie narzekam ale bez jaj... 'Mają być' w tytule sugeruje jakieś konkretne źródło i stanowisko, a nie jakiegoś gościa 'wyrażającego opinię'.
adammo666 (2018.02.12, 21:58)
Ocena: 6
#4

0%
'użytkownicy powinni rozpatrywać PSVR jako niezbędną część całej platformy.' tak tak, u konkurencji kinect też miał być niezbędny, coś nie poszło. Tu będzie podobnie.
Kynareth (2018.02.13, 00:15)
Ocena: 1
#5

0%
Aby sprzedawało się sporo lepiej, musi być wyższa rozdzielczość, mniejsza aberracja, mniejsze rozmazanie na brzegach i niższa cena vr setu. Obstawiam że kolejne PS VR trafi do sprzedaży jakiś rok po samej konsoli. Czyli pewnie PS5 2020, a gogle 2021.
petertech (2018.02.13, 00:42)
Ocena: 8
#6

0%
Cykl życia...ciekawe co i za ile kupując konsolę i gogle będzie trzeba pierwsze wymienić ;) Granie w chmurze, abonamenty - koniec z własnością gier, kupujesz kod i...nie masz nic, płacisz 200+ za parę, paręnaście godzin. A to tylko połowa bo dochodzi DLC, mikropłatności , i inne duperele.
Skoro można tak ostro i długo dymać graczy na PC (ceny gier, brak własności, ceny kart, ramu) to dlaczego by nie zrobić tego jeśli się tylko da na konsolach ? :E
krystiankrz (2018.02.13, 09:25)
Ocena: 0
#7

0%
Koncepcja grania w chmurze jest z jednej strony bardzo ciekawa i na pewno rozwojowa. Z drugiej może jednak ukryć bardzo ważną wadę nowej generacji konsol - będą za słabe na granie w full detalach w VR.
Devalion (2018.02.13, 10:19)
Ocena: 6
#8

0%
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.
duchos (2018.02.13, 13:48)
Ocena: 0
#9

0%
Żeby grać w chmurze trzeba mieć jakieś super extra łącza, które nie pozwoliłyby odróżnić grania na żywo, a graniem przez neta 5000 km dalej od nas. Bo oczywiście piksele łatwo jest dostrzec, a co za tym idzie - lag. Kupowanie następnych 'generacji' konsol stoi pod wielkim znakiem zapytania. Bo po co mi 2 lata po premierze PS5, kupowanie PS5 Pro. Bo przecież trzeba doić graczy 2x na tym samym. I nie, PS4 Pro nie jest szczególnie lepsze od premierowej wersji. Inna sprawa jest ze Scorpio, ale to w dalszym ciągu ta sama konsola, czyli X One. Moich pieniędzy na pewno nie dostaną, za tak chciwe traktowanie klientów. Albo się wydaje kompletną konsole, albo niech przy zakupie napiszą na pudełku, że za 2 lata wydamy lepszą konsolę, która będzie kosztowała więcej i miała tylko 5% więcej mocy. Deal with it bitch.
Edytowane przez autora (2018.02.13, 13:49)
SeN81 (2018.02.13, 14:46)
Ocena: 1
#10

0%
Devalion @ 2018.02.13 10:19  Post: 1126177
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.

PS3 było oparte o procesor Cell który miał unikalną architekturę, w przypadku PS4 przeszli na standardowe x86. Natomiast Xbox od zawsze siedział na architekturze x86 więc kompatybilność wsteczna nie stanowiła żadnego bo to ten sam sprzęt tylko szybszy. Natomiast w przypadku PS4 żeby zapewnić wsteczną kompatybilność musieli by wsadzić do środki mini PS3 więc nie było to opłacalne ze względów ekonomicznych a i od strony technicznej nastręczało by to kłopotów. Softwareowy emulatora raczej nie wchodził w grę bo wydajność PS4 pewnie za mała. PS5 raczej pozostanie na architekturze x86 więc wątpię aby sztucznie blokowali wsteczną kompatybilność.
allmunio (2018.02.13, 14:53)
Ocena: 1
#11

0%
Devalion @ 2018.02.13 10:19  Post: 1126177
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.

Zapomnij!!! M$ dalo wsteczna bo musi walczyc o rynek, XOX jest w ramach obecnej generacji jak PRO. PS5 to nowy gen i na 100% Sony sie odetnie od PS4. No chyba że XBOX PASS namiesza na rynku to wtedy kto wie
Devalion (2018.02.13, 15:13)
Ocena: 1
#12

0%
allmunio @ 2018.02.13 14:53  Post: 1126255

Zapomnij!!! M$ dalo wsteczna bo musi walczyc o rynek, XOX jest w ramach obecnej generacji jak PRO. PS5 to nowy gen i na 100% Sony sie odetnie od PS4. No chyba że XBOX PASS namiesza na rynku to wtedy kto wie


Jeżeli PS5 będzie miało nadal AMD w środku i zablokują gry z PS4 to będą mieć na dzień dobry podobną reakcję jak MS po informacji o braku napędu w Xone. Następny Xbox zapewne będzie kompatybilny z poprzednimi, a i PS5 to nie będzie żadna nowa generacja, a tylko jakiś wydajniejszy układ od AMD. Wyścig na 'generacje' już się zakończył. Będą wsadzać w konsole po prostu wydajniesze CPU/GPU a w obecnej architekturze, bo wydajność wystarczająca i cena nie za wysoka. O czymś w rodzaju Cella można zapomnieć. Sony już w nic takiego nie zainwestuje. Dlatego kompatybilność z PS4 jest dla mnie ważna, żebym w razie np. awarii PS4 mógł odpalić starsze gry na PS5 zamiast szukać używanej PS4. Obecnie mając PS4 musiałem specjalnie kupować PS3, żeby pograć w niektóre starsze tytuły. PS3 miało Cella, więc rozumiem że kompatybilność była problematyczna. PS5 będzie na kolejnym układzie od AMD i w takiej sytuacji braku kompatybilności nie wybaczę.
seether_ (2018.02.13, 16:41)
Ocena: 1
#13

0%
SeN81 @ 2018.02.13 14:46  Post: 1126254
Devalion @ 2018.02.13 10:19  Post: 1126177
PSVR mnie nie obchodzi. Mam tylko nadzieję, że PS5 będzie kompatybilne z PS4. Patrząc na to jak zaplusował MS z kompatybilnością wsteczną Xboksa, to Sony nie powinno z tego zrezgnować przy kolejnej konsoli.

PS3 było oparte o procesor Cell który miał unikalną architekturę, w przypadku PS4 przeszli na standardowe x86. Natomiast Xbox od zawsze siedział na architekturze x86 więc kompatybilność wsteczna nie stanowiła żadnego bo to ten sam sprzęt tylko szybszy. Natomiast w przypadku PS4 żeby zapewnić wsteczną kompatybilność musieli by wsadzić do środki mini PS3 więc nie było to opłacalne ze względów ekonomicznych a i od strony technicznej nastręczało by to kłopotów. Softwareowy emulatora raczej nie wchodził w grę bo wydajność PS4 pewnie za mała. PS5 raczej pozostanie na architekturze x86 więc wątpię aby sztucznie blokowali wsteczną kompatybilność.

Xbox 360 miał procesor oparty na architekturze PowerPC, a nie x86.
Gatts19 (2018.02.13, 17:16)
Ocena: -1
#14

0%
Przecież z góry wiadome jest ,że PLAYSTATION 5 będzie miało główną rozdzielczość obsługiwanego ekranu z ponad 33milinionami pikseli.Nie po darmo będą premiery telewizorów z rozdzielczością 8k już w drugiej połowie tego roku a w przyszłym wysyp nowej linii PREMIUM właśnie w tej rozdzielczości.
Tak czy inaczej SONY musi poczekać na dostępność 7nm i domyślam się ,że mogą oni skorzystać z usług Global Foundries.Jeżeli to będzie prawda ,że nie będzie to typowe APU to musimy liczyć się na cenę 4tysiące złotych przynajmniej ale 5tysięcy to maksymalnie ponieważ z pewnością nie będą chcieli popełnić tego samego błędu co z PS4.Tak jak mówiłem biorąc pod uwagę moc obliczeniową CPU i GPU tylko AMD najkorzystniej wypada więc i NAVI może być dlatego opóźniona bo projekt GPU z czterema małymi chipami GPU w jednym połączone Infinity Fabric a potem dodatkowo technologia własna SONY zapowiada nam możliwości ,które spokojnie przekroczą podwójna moc obliczeniową samego TITAN VOLTA.
Możecie się teraz dziwić jak konsola o ponad 200% wydajności TITAN VOLTA może kosztować tyle i właśnie odpowiedzią jest proces produkcji.
Mamy dane dostępne - 280% większe zagęszczenie upakowania tranzystorów od tego jak RYZEN 7 1800x plus 30% niższa cena nawet jeżeli doliczymy do tego wzrost ceny końcowej wafla krzemowego o 20% to jest nic nie znaczące i od razu widać ,że taki 20rdzeniowy/40wątkowy CPU od AMD mógłby kosztować maksymalnie 2tys.złotych ale niestety PC tego za szybko nie odczuje bo sprzęt AMD na chwilę obecną może być najlepiej wykorzystany właśnie na konsolach.
Czyli jak już są donosy na temat obsługiwanej rozdzielczości 8k gry Gran Turismo Sport to z pewnością pęknie nam 30TeraFlopów w PS5 co na chwilę obecną wydaje się być oszałamiającą wartością.
Gonzo3211 (2018.02.13, 19:42)
Ocena: 0
#15

0%
Byłoby miło, gdyby znowu stworzyli niemożliwe.
Ronson (2018.02.14, 03:25)
Ocena: 0
#16

0%
News Adriana, to skomentuję :)


Niekoniecznie to musi być strzał w stopę. Może to być ryzykowne acz rozsądne posunięcie Sony. Możliwe, że po prostu czują, że mają dominującą pozycję, Sony nie jest tak nielubiane jak Microsoft, a do tego exclusive'y. Ogólnie mają łatwiej.
Ale poza tym możliwe, że będzie tak:

- będzie wsteczna kompatybilność. To od razu podnosi wartość sprzętu
- koszt VR za niecałe 2 lata może być śmiesznie niski, a darmowe będą tylko wersje entry level, niewiele lepsze od pierwszego PSVR, a śmiesznie tanie w produkcji. Do tego dodadzą next-genowe VR, może z wyższą rozdzielczością, lepszym ekranem, dodatkowymi ulepszeniami itd. I to już będzie osobno płatne, skierowane dla wymagających graczy
- konsola może znowu być wyposażona w kartofla a nie porządne CPU, a możliwe, że liczą na dołek cen pamięci w okolicach premiery, co by umożliwiło bardzo niskie koszty produkcji
- obecny biznes konsol do gier video to coś o wiele większego. Sony doi o wiele więcej niż kiedykolwiek, ma mnóstwo kasy z licecnjonowania gier, z abonamentów PS+ itd. Dlaczego więc nie mieliby dopłacać do każdego sprzętu jak za czasów PS2 i PS3, przez pierwszy okres po premierze, zanim koszty produkcji spadną? To już inne budżety i inne perspektywy co do skali zysków. Moim zdaniem jest to najrozsądniejsza droga, bo pamiętajmy, że postęp jest tragicznie wolny i jak nie będzie czym krzyczeć 'nextgen!' to może być bardzo niewesoło. Usługi grania streamowanego i granie z tabletów/komórek może się okazać zabójcze dla rynku stacjonarnych konsol, a do tego przy braku wysokiej wydajności, jeszcze więcej ludzi może uznać, że sprzęt Nintendo im w takim razie bardziej pasuje.

COŚ wymyślić muszą. Może jak się nie da wpakować procesora pozwalającego na diametralnie inną oprawę czy jakość obliczeń fizyki, to Sony będzie skupiać się na czym się da. Tak jak Nintendo Wii depseracko poszło w w pady z ekranem.
Ronson (2018.02.14, 03:34)
Ocena: 0
#17

0%
Gatts19 @ 2018.02.13 17:16  Post: 1126289
Przecież z góry wiadome jest ,że PLAYSTATION 5 będzie miało główną rozdzielczość obsługiwanego ekranu z ponad 33milinionami pikseli.


Widziałeś jaką wydajność ma PS4 i Xbox One X i ile owe GPU pobierają prądu?
Wiesz jaki jest spodziewany spadek poboru prądu przy następnych procesach produkcji, jakie będą dostępne u GloFo i TSMC do czasów premiery konsoli?
Zdajesz sobie sprawę, że te szumnie nazywane 'konsolami 4K' sprzęty w sumie jedyne z czym sobie radzą to 1440p, w postaci checkerboard 4K i inncyh tego typu wynalazków, a gry w 60fps to już nawet z połową pikseli rozdzielczości 4K mają problem i trzeba mocno ciąć detale? Trochę lepiej jest na X, ale nadal przy grach w większą ilością detali ledwo ledwo da się wycisnąć te 30fps
Gry które obecnie chodzą w 30fps i w połowie ilości pikseli w porównaniu do 4K, potrzebowałyby 4x większej mocy aby wyświetlić to samo co PS4pro czy Xbox X ale w 60fps zamiast 30. Tyle w temacie wymagań co do GPU a architektura AMD ZEN wcale jakaś rewelacyjna w grach nie jest, więc nie masz co liczyć na to, że o te 80% szybszy procesor zje mniej prądu niż Jaguary w obecnych konsolach.

Podsumowując: nie spodziewaj się jakiejś rewelacyjnej różnicy względem Xbox One X. Może nawet PS5 nie będzie miało 50% szybszego GPU od tego z Xa. A już na pewno nie będzie to 400%.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Letnia wyprzedaż gier. Ruszyła kolejna, letnia wyprzedaż gier na platformie Steam. 36
Nowy sposób na monetyzację zawartości. 10
Firma podobno prowadzi już odpowiednie testy. 9
Firma zapowiada też ogromne inwestycje w proces 5 nm. 33
Byłaby to bardzo miła wiadomość. 20
Odważna deklaracja ze strony CD Projekt RED. 22
Posiadacze Xboksa One X będą rozczarowani. 19
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 43
Prawdziwa bomba w środku tygodnia. 87
Zabawna odpowiedź niebieskich. 32
Letnia wyprzedaż gier. Ruszyła kolejna, letnia wyprzedaż gier na platformie Steam. 36
Dobrze jest być przyjacielem Huanga. 24
Odważna deklaracja ze strony CD Projekt RED. 22
28-rdzeniowiec Intela, nowa generacja Threadripperów, gry z E3 i więcej. 1
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 43
Teraz AMD może konkurować z G-Sync HDR. 10
Firma zapowiada też ogromne inwestycje w proces 5 nm. 33
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 7
Facebook
Ostatnio komentowane