Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Gatts19 (2018.02.07, 14:50)
Ocena: 6
#1

0%
Biorąc pod uwagę jak niskopoziomowe API są rozrywane przez deweloperów bo już nikt nie chce korzystać ze starych technologi widzę ,że jeszcze pobędę trochę czasu na swoim MSI R9 290x.
Dominix1910 (2018.02.07, 15:12)
Ocena: 25
#2

0%
Mam dziwne odczucie że rozwój dźwięku w grach jakoś się cofa niż idzie do przodu.
Kiedyś jeszcze byl eax, w opcjach było do wyboru co się chce, teraz to tylko suwaki by wyciszyć i to wszystko, jedyna kontrola nad dźwiękiem. Wiadomo może coś tam kombinować w ustawieniach karty dźwiękowej ale przeważnie ustawia się stereo na słuchawkach i wyłącza różne 'dodatki'.
Atak_Snajpera (2018.02.07, 15:58)
Ocena: 19
#3

0%
Czyli mamy Aureal A3D 2.0 z 1998 roku tylko że liczone na GPU?
https://www.youtube.com/watch?v=-oSlbyLAksM
Aż dziw bierze że w 2018 standardem nie jest ray-traycing audio! Rdzeniufy w CPU nam się namnożyły (dodatkowo mamy jeszcze AVX2 na pokładzie!). Zaś same GPU mają teraz 'pierdyliardy' Gigaflops. Jedyne co developerzy gier potrafią zrobić to tylko podbić rozdzielczość do głupkowatych 4k.
Edytowane przez autora (2018.02.07, 16:02)
Atak_Snajpera (2018.02.07, 17:47)
Ocena: 10
#6

0%
kacper995 @ 2018.02.07 16:51  Post: 1125052
Atak_Snajpera @ 2018.02.07 15:58  Post: 1125035
Czyli mamy Aureal A3D 2.0 z 1998 roku tylko że liczone na GPU?
https://www.youtube.com/watch?v=-oSlbyLAksM
Aż dziw bierze że w 2018 standardem nie jest ray-traycing audio! Rdzeniufy w CPU nam się namnożyły (dodatkowo mamy jeszcze AVX2 na pokładzie!). Zaś same GPU mają teraz 'pierdyliardy' Gigaflops. Jedyne co developerzy gier potrafią zrobić to tylko podbić rozdzielczość do głupkowatych 4k.
Nie wiem może jestem niewrażliwy ale nie zachwyciłem się tym filmikiem I jeżeli miałbym przez takie coś stracić kilka fps to podziękuje

Zdajesz sobie sprawę że to działało na jednordzeniowym Pentium 4@2.5GHz ?
Teraz mamy 8C/16T, znacznie wyższe zegary oraz 4x wyższe IPC w obliczenia na liczbach zmiennoprzecinkowych! Do symulacji odbić dźwieku nie potrzeba nam nawet GPU!
Tu masz coś nowszego
https://www.youtube.com/watch?v=s3eOuqAmLAA
Edytowane przez autora (2018.02.07, 17:48)
Adolph (2018.02.07, 18:28)
Ocena: 3
#7

0%
KamiKAzeDBC @ 2018.02.07 16:58  Post: 1125053
Dźwięk w grach jest coraz gorszy. Taka prawda. A duży udział w tym mają konsole. Po co dodawać 5.1

PCMasterRace znowu błyszczy donkiszoterią i ponownie walczy z wiatrakami.
Yhy. Napisz jeszcze, że siedzisz na słuchawkach. Tak, jak gry na PC normalnie obsługują 5.1, tak na konsoli jest to samo. Tylko w tym temacie nie chodzi o samo 5.1. Tylko oto jak gra obrabia dźwięk. I nie chodzi o samo pozycjonowanie, ale dodawanie echa, czy innych pogłosów. Np. strzałów
https://youtu.be/3AQIt78Cfz8?t=4m51s
https://youtu.be/fUNzn6PfkFQ?t=3m50s
mowy
https://www.youtube.com/watch?v=99KXNja1s9k
I to samo osiągniesz właśnie na słuchawkach. A spadku fps przy EAX nie ma. Kwestia jak się postarają.
Edytowane przez autora (2018.02.07, 18:32)
Putout (2018.02.08, 01:12)
Ocena: 1
#9

0%
w artykule jest niedopowiedzenie. lista obsługiwanych kart jest podana na stronie steama i zawiera:
Radeon™ RX 470 Series
Radeon™ RX 480 Series
Radeon™ RX 570 Series
Radeon™ RX 580 Series
Radeon™ R9 Fury
Radeon™ R9 Fury X
Radeon™ Pro Duo
Radeon™ RX Vega 56
Radeon™ RX Vega 64
dziwi brak 550 460 560 i APU. ciekawe czy się rozwinie. cieszy natomiast Fury.

Atak_Snajpera @ 2018.02.07 15:58  Post: 1125035
Czyli mamy Aureal A3D 2.0 z 1998 roku tylko że liczone na GPU?
https://www.youtube.com/watch?v=-oSlbyLAksM
Aż dziw bierze że w 2018 standardem nie jest ray-traycing audio! Rdzeniufy w CPU nam się namnożyły (dodatkowo mamy jeszcze AVX2 na pokładzie!). Zaś same GPU mają teraz 'pierdyliardy' Gigaflops. Jedyne co developerzy gier potrafią zrobić to tylko podbić rozdzielczość do głupkowatych 4k.


bo trudno sprzedać grę w ten sposób. gry rzadko utożsamiane są z jakością dźwięku (w przeicwieństwie do filmów gdzie ludzie prawie głusi potrafią nabyć sprzęt za pięciocyfrową kwote aby mieć 'didżital' ). EJ KUP GRE BO ŁADNIE GRA. no co Ty. to nie przejdzie. poza tym. akosć dźwięku stoi bo sprzęt stoi. mało kto kupuje dedykowane karty dźwiękowe czy jakieś przyzwoite głośniki. po co pakować kasę w coś co trudno będzie wypromować bo ludzie z tego nie skorzystają? integry stoją w miejsce. stareńkie soundblastery audigy piorą je na kwaśne jabłko. po co się wysilać skoro nikt z tego nie skorzysta?
Edytowane przez autora (2018.02.08, 01:12)
KamiKAzeDBC (2018.02.08, 09:44)
Ocena: 2
#10

0%
Adolph @ 2018.02.07 18:28  Post: 1125073
Napisz jeszcze, że siedzisz na słuchawkach.

Po co siadać na słuchawkach? Jakieś nowe wrażenia?

Używam Creative G500. W połączeniu ze starym X-Fi które ma pełno elementów na laminacie grają zacnie. Mam Steelseries Siberia i nie lubię używać ich do słuchania dźwięku z komputera. Jedynie do słuchania muzyki gdy muszę skorzystać z komunikacji miejskiej.
lukas108 (2018.02.08, 10:00)
Ocena: -1
#11

0%
Wileu z Was pisze że dzwiek w grach jest coraz gorszy. Nie zgodze sie z tym. To że macie mniej ustawien w opcjach gry nie oznacza że za prymitywnym interfejsem stoi prymitywna technologia. Prównajcie sobie dźwiek z gry Battlefield 4 oraz pierwszego Medal of Honor. EAX generował prostacje efekty pogłosowe w panoramowaniu dookólnym oraz proste filtrowanie. Obecnie takie przetwarzanie wykonywne jest na CPU i odpowiednich procesorach programowych i to nieporownywalnie lepszym skutkiem (nie wspominjajac o symulacji 3d na sluchawkach https://www.youtube.com/watch?v=T2in4MVoOAI załóż słuchawki). Panowie - progress jest i to ogromny, tylko nitk juz nie mówi o tym bo to stało się integralna czescia silnika gier. Co do AMD i jego TrueAudio - nie sądze że ma to wielkji sens w dobie tak wypasionych CPU. Obecnie niemal każdy CPU jest wstanie poradzić sobie z wielościeżkowym przetwarzaniem. Jedyna różnica może byc w sytuacji kiedy mamy w komputerze mało rdzeni. Tutaj wielordzniowe konfiguracje powinny rozwiązać problem. Moim zdaniem dźwiek powinien byc liczony na CPU, wczególności że CPU lepiej sie do tego nadaje.
Edytowane przez autora (2018.02.08, 10:46)
Atak_Snajpera (2018.02.08, 12:19)
Ocena: 5
#12

0%
lukas108 @ 2018.02.08 10:00  Post: 1125223
Wileu z Was pisze że dzwiek w grach jest coraz gorszy. Nie zgodze sie z tym. To że macie mniej ustawien w opcjach gry nie oznacza że za prymitywnym interfejsem stoi prymitywna technologia. Prównajcie sobie dźwiek z gry Battlefield 4 oraz pierwszego Medal of Honor. EAX generował prostacje efekty pogłosowe w panoramowaniu dookólnym oraz proste filtrowanie. Obecnie takie przetwarzanie wykonywne jest na CPU i odpowiednich procesorach programowych i to nieporownywalnie lepszym skutkiem (nie wspominjajac o symulacji 3d na sluchawkach https://www.youtube.com/watch?v=T2in4MVoOAI załóż słuchawki). Panowie - progress jest i to ogromny, tylko nitk juz nie mówi o tym bo to stało się integralna czescia silnika gier. Co do AMD i jego TrueAudio - nie sądze że ma to wielkji sens w dobie tak wypasionych CPU. Obecnie niemal każdy CPU jest wstanie poradzić sobie z wielościeżkowym przetwarzaniem. Jedyna różnica może byc w sytuacji kiedy mamy w komputerze mało rdzeni. Tutaj wielordzniowe konfiguracje powinny rozwiązać problem. Moim zdaniem dźwiek powinien byc liczony na CPU, wczególności że CPU lepiej sie do tego nadaje.

Standardem obecnie powinna być pełna symulacja odbić dźwięku. W ciągu 20 lat CPU dostały ogromnego kopa. Taki Ryzen 7 1700@3,7GHz wyciąga łącznie (16wątków) ~150 GFlops (AVX2). Podczas gdy Pentium 4 @ 2,5GHz tylko ~1,88 GFlops (SSE2).
Obecne procki mają ~75x więcej mocy obliczeniowej. Aż się prosi aby wreście zaimplementować poprawną symuację odbić fal dźwiękowych (szczególnie w grach VR jest to ważne!). Nie potrzeba obecnie do tego żadnych dedykowanych DSP czy GPU.
Edytowane przez autora (2018.02.08, 12:23)
lukas108 (2018.02.08, 12:42)
Ocena: 3
#13

0%
Atak_Snajpera @ 2018.02.08 12:19  Post: 1125245
lukas108 @ 2018.02.08 10:00  Post: 1125223
Wileu z Was pisze że dzwiek w grach jest coraz gorszy. Nie zgodze sie z tym. To że macie mniej ustawien w opcjach gry nie oznacza że za prymitywnym interfejsem stoi prymitywna technologia. Prównajcie sobie dźwiek z gry Battlefield 4 oraz pierwszego Medal of Honor. EAX generował prostacje efekty pogłosowe w panoramowaniu dookólnym oraz proste filtrowanie. Obecnie takie przetwarzanie wykonywne jest na CPU i odpowiednich procesorach programowych i to nieporownywalnie lepszym skutkiem (nie wspominjajac o symulacji 3d na sluchawkach https://www.youtube.com/watch?v=T2in4MVoOAI załóż słuchawki). Panowie - progress jest i to ogromny, tylko nitk juz nie mówi o tym bo to stało się integralna czescia silnika gier. Co do AMD i jego TrueAudio - nie sądze że ma to wielkji sens w dobie tak wypasionych CPU. Obecnie niemal każdy CPU jest wstanie poradzić sobie z wielościeżkowym przetwarzaniem. Jedyna różnica może byc w sytuacji kiedy mamy w komputerze mało rdzeni. Tutaj wielordzniowe konfiguracje powinny rozwiązać problem. Moim zdaniem dźwiek powinien byc liczony na CPU, wczególności że CPU lepiej sie do tego nadaje.

Standardem obecnie powinna być pełna symulacja odbić dźwięku. W ciągu 20 lat CPU dostały ogromnego kopa. Taki Ryzen 7 1700@3,7GHz wyciąga łącznie (16wątków) ~150 GFlops (AVX2). Podczas gdy Pentium 4 @ 2,5GHz tylko ~1,88 GFlops (SSE2).
Obecne procki mają ~75x więcej mocy obliczeniowej. Aż się prosi aby wreście zaimplementować poprawną symuację odbić fal dźwiękowych (szczególnie w grach VR jest to ważne!). Nie potrzeba obecnie do tego żadnych dedykowanych DSP czy GPU.


Oczywiście że tak, DSP czy GPU to ograniczenie co do producenta sprzętu i sztucznie izolowanie standardów. Ci co munisują mają mglistą wiedzę z zakresu pracy z dzwiękiem. Ja sie zajmuje tym zawodowo.
aqvario (2018.02.08, 14:56)
Ocena: 2
#14

0%
Z drugiej strony czemu standardem nie powinien być RayTracing w grach, a nadal stosuje się trójkąty i shadery? Ostatecznie skuteczne oszukiwanie naszego mózgu, czy to w przypadku obrazu, czy w przypadku dźwięku, nie jest złe. Wbrew pozorom dobra implementacja gry powinna posiadać znacznie więcej niż 128 źródeł dźwięku, co często jest limitem.

Intuicja podpowiada mi, że symulacja fali dźwięku nie różni się niczym od symulacji fali światła. Trzeba obliczyć taką samą liczbę odbić i taką samą liczbę źródeł. Różnice są w szerokości pasma koloru widzialnego w stosunku do szerokości pasma dźwięku słyszalnego (oko jest czulsze i rozdzielczość próbkowania musi być wyższa) oraz przenikalności (dźwięk ma krótszą falę i w większości sytuacji przenika przez przeszkody w przeciwieństwie do światła). Dlatego ilość obliczeń w przypadku światła może być jedynie trochę wyższa.

Z jakiegoś powodu AMD w True Audio zrobiło jedynie 32 źródła dźwięku śledzone jednocześnie. Najwyraźniej potrzebna jest spora moc obliczeniowa, jeśli ma to być prawdziwa fizyka i pełna symulacja odbić oraz przenikań.

No i trzeba pamiętać o wyzwaniach przy produkcji gier. Np do tej pory stosuje się uproszczone informacje o materiale i jego przenikalności dźwiękowej. A tu nagle trzeba podczas projektowanie uwzględnić strukturę wewnętrzną, aby np słyszeć przez ściankę działową czyjeś szepty. To cholernie komplikuje tworzenie trójwymiarowych scen.

I powinno się tym zajmować GPU (Graphics Processing Unit) lub specjalizowane APU (Audio Processing Unit).
nietopyrz (2018.02.08, 19:43)
Ocena: 2
#15

0%
Half-Life 3 confirmed!!!
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Letnia wyprzedaż gier. Ruszyła kolejna, letnia wyprzedaż gier na platformie Steam. 36
Nowy sposób na monetyzację zawartości. 10
Firma podobno prowadzi już odpowiednie testy. 9
Firma zapowiada też ogromne inwestycje w proces 5 nm. 33
Byłaby to bardzo miła wiadomość. 20
Odważna deklaracja ze strony CD Projekt RED. 22
Posiadacze Xboksa One X będą rozczarowani. 19
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 43
Prawdziwa bomba w środku tygodnia. 87
Zabawna odpowiedź niebieskich. 32
Letnia wyprzedaż gier. Ruszyła kolejna, letnia wyprzedaż gier na platformie Steam. 36
Dobrze jest być przyjacielem Huanga. 24
Odważna deklaracja ze strony CD Projekt RED. 22
28-rdzeniowiec Intela, nowa generacja Threadripperów, gry z E3 i więcej. 1
Niestety tylko w USA. AMD wpadło na ciekawy pomysł, by dopiec konkurencji. 43
Teraz AMD może konkurować z G-Sync HDR. 10
Firma zapowiada też ogromne inwestycje w proces 5 nm. 33
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 7
Facebook
Ostatnio komentowane