Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Bladzioch (2018.01.22, 16:18)
Ocena: 10
#1

0%
Rynek i inwestorzy opierają się na stabilnych przewidywaniach, a kryptowaluty mogą równie dobrze trwać tydzień, miesiąc czy rok.
goly (2018.01.22, 16:21)
Ocena: 6
#2

0%
wygrają cierpliwi, bo jak jobnie to za paczę fajek kupi się 1070/80 tym bardziej ze nowa seria też za rogiem. Polscy janusze z cenami rulezzz :E
szefons (2018.01.22, 16:39)
Ocena: 4
#3

0%
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.
Kriss_Hietala (2018.01.22, 16:41)
Ocena: 12
#4

0%
Górnik jest dla nich gorszy od gracza bo kupuje sprzęt i na nim zarabia. Gracz kupuje sprzęt i na nim gra i jeszcze wydaje kasę na gry i akcesoria.
losiu (2018.01.22, 16:46)
Ocena: 6
#5

0%
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.


Zależy od sytuacji na rynku. Przykładowo i czysto teoretycznie GTX1170 ma wydajność niemal 1080Ti i cenę 399$. Ile zawoła 'górnik' za swoje używane w koparce 1080? Cena 200-250$ jest wtedy kompletnie realna. A co dopiero mówić o 1060 czy RXach czy Vedze. Taki krach w odpowiednim momencie dałby powtórkę z ostatniego, gdzie na Ebayu można było kupić niemal nowe R9 280X za 140$.
Edytowane przez autora (2018.01.22, 16:47)
Putout (2018.01.22, 16:53)
Ocena: 2
#6

0%
Jeśli zaś chodzi o samo kopanie kryptowalut, to producenci kart są zgodni, że z ich perspektywy typowy górnik nie jest klientem tak wartościowym jak gracz. Ma na to wpływ kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim ktoś, kto kopie kryptowaluty, nie jest przywiązany do konkretnej marki sprzętu i w żaden sposób się z nią nie identyfikuje.

to było jasne od początku dla każdego kto ma minimum zrozumienia rynku. ale dzieci i tak się śmieły HUEHUE ŻE NIBY NVIDIA NEI CHEC SPRZEDAWAĆ KART.
Kynareth (2018.01.22, 17:00)
Ocena: 14
#7

0%
Przede wszystkim, przez rosnące ceny sprzętu mogą przypadkiem pomniejszyć ilość graczy pecetowych na rzecz konsol i smartfonów/tabletów. Źle na tym wyjdą później.
Irek-Stalker (2018.01.22, 17:08)
Ocena: 2
#8

0%
'Dla wielu osób prostą odpowiedzią na problem podaży jest zwiększenie produkcji. Gamers Nexus zapytał więc o taką możliwość i tutaj ponownie okazuje się, że nie wszystko jest takie łatwe, na jakie wygląda. Choć rynek kryptowalut rośnie, to jest niestabilny i nieprzewidywalny. Zlecając zwiększenie dostaw dzisiaj, efekty zobaczymy dopiero za kilka miesięcy, gdzie sytuacja może wyglądać już dużo inaczej. Sam transport morski może trwać nawet 60 dni, a wysyłka lotnicza jest bardzo droga. Nvidia i AMD mogłyby udostępniać swoim partnerom więcej chipów, ale ci ostatni musieliby w ogóle wyrazić na to chęć. A z tym jest problem, bo producenci nie chcą ryzykować.'

Kasa koparli i znowu kasa, a klient końcowy i tak zapłaci.
Edytowane przez autora (2018.01.22, 17:09)
staffer (2018.01.22, 17:08)
Ocena: 8
#9

0%
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.

Pomyśl o górniku z koparką z 6 kart graficznych. 1, góra 2 sobie zostawia, pozostałe 4 idą na sprzedaż. Sęk w tym, że osoby siedzące w tym porządnie mają minimum kilka kart graficznych i przy mocnym krachu rynku miningowego (co nie oznacza, że same kryptowaluty padną, wystarczy że kopanie przestanie być opłacalne) w tym samym czasie zarzucą rynek. A to będzie oznaczało, że podaż łatwo przekroczy popyt, więc ceny spadną i to znacząco..
zomeer (2018.01.22, 17:12)
Ocena: 12
#10

0%
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.


Znajomy ukrainiec z uczelni ma 215 GPU do kopania.
Powiedz mi, co on z tym zrobi, jeśli kopanie po prostu padnie?

Masz racje, że nikt nie jest głupi ale pomyśl i przelicz.
Każdy z nas chętnie kupi 1080 za 500zł, jednak ile jesteś w stanie ich kupić w takiej cenie? Nie każdy gracz rzuci się na te karty bo, dość możliwe, że już taką ma.
Innych zablokują rodzinne wydatki itd. co, da sytuacje w której, te karty na dłużej zajmą miejsce na rynku wtórnym.
Dalej, w brew pozorom te karty, jeśli zaleją rynek wtórny to producenci są w czarnej dupie i nie będą mogli NIC z tym zrobić.

Przykład:
W czerwcu wchodzi nowe GPU od zielonych.
Pod koniec maja kopanie przestaje być opłacalne lub w skutek innego czynnika zostaje zablokowane.
1180 ma 30% większa moc niż 1080 = Jej koszt to 2800zł
Zrobienie SLI z 1080 które będą miały moc 1180 lub większą = 1800zł
Co wybierasz?
Edytowane przez autora (2018.01.22, 17:15)
Makavcio2 (2018.01.22, 17:19)
Ocena: 7
#11

0%
Polscy komuniści jak zwykle wymachują swoimi czerwonymi piąstkami na firmy, które mają czelność zarabiać :)

Ad meritum, mój prywatny educated guess skłania się raczej w kierunku cen pamięci spowodowanych szałem mobilnym. Ilość pamięci, która idzie w ten segment, jest niesamowita, a zapotrzebowanie na pamięć urządzeń wszelkiej maści, nie tylko mobilnej, rośnie w zastraszającym tempie. dopóki tutaj nie będzie jakiejś technologicznej blokady, a na to się nie zapowiada, ceny będą pewnie tylko rosły.

A w grafikach 4GB to dzisiaj już powoli mało...
pwil (2018.01.22, 17:46)
Ocena: 6
#13

0%
zomeer @ 2018.01.22 17:12  Post: 1121405
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.


Znajomy ukrainiec z uczelni ma 215 GPU do kopania.
Powiedz mi, co on z tym zrobi, jeśli kopanie po prostu padnie?


Ma prąd po 7 groszy, więc będzie ostatnim kopiącym cokolwiek, gdy dawno innym przestanie się opłacić. Obecne algorytmy są zabezpieczone przed ASICami.
Borat1 (2018.01.22, 18:20)
Ocena: 7
#14

0%
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.

Tylko kto te przechodzone karty będzie kupował w wysokich cenach? Kupiłbyś kartę, która rok czasu zepier.. 24/7h na 100% obciążeniu na granicy wytrzymałości? Ja bym to zrobił tylko gdyby jej cena byłą dużo poniżej rynkowej ceny za używkę.
Edytowane przez autora (2018.01.22, 18:22)
HΛЯPΛGŌN (2018.01.22, 18:28)
Ocena: 3
#15

0%
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.

Jeśli tych kart w górnictwie jest dużo, a krypto się załamie w czasie gdy na rynku będą nowe karty w normalnych cenach, to ceny tych starszych zajechanych kart spadną i to ostro. Nvidia ma obawy bo może tak być ze przez nadmiar górniczych kart te nowe nie będą się sprzedawać tak dobrze jakby chcieli. Takie karty jak 1070 czy 1080 jeszcze przezndlugi czas zapewnią wysoki framerate w grach.
Edytowane przez autora (2018.01.22, 18:31)
XiaomiGorsze93 (2018.01.22, 18:54)
Ocena: 1
#16

0%
tak, czy inaczej, po łbie zbiera zwykły użytkownik.
A w zapewnienia, że kopanie nie jest naszym głównym celem to przestałem wierzyć.
Bo jak inaczej wytłumaczyć kartę graficzną BEZ wyjść obrazu?

A zasłanianie się rynkiem mobilnym i wciskaniem w niego całej uwagi też prędzej, czy później upadnie i sobie zepsuje twarz. Nasycenie rynku jest wg mnie kwestią czasu, a miliony afrykańców czy innych biednych hindusów czy innych azjatów nie będą się zastanawiać, czy kupić telefon za 450 czy 500 dolców, tylko czy będzie w tym miesiącu wsadzić cokolwiek do gara. I jakiekolwiek uwzględnianie ich, choćby w potencjalnym koszyku konsumentów jest głupotą.
Pompuje się ogromną kasę w rzeczy, z których skorzysta może 5% ludzi na świecie. 5% ludzi miałoby skorzystać z jakiś 50 czy więcej % światowej produkcji. Gdzie oni chcą te ramy umieszczać? W klozecie?
wolina (2018.01.22, 19:05)
Ocena: 2
#17

0%
powinni wyprodukowac wiecej smartfonow aby kowalski nie wymienial co rok.
jak tylko wyjdzie nowy model co 3 miesiace to musi kupic aby byc szanowanym obywatelem na dzielnicy. niech nawet nadgodziny wyrabia, niech kredyt wezmie albo pozyczke chwilowke ale prestiz musi byc.
patologia komorek zniszczyla juz ceny ramu, teraz niszczy rynek kart graficznych
petertech (2018.01.22, 20:07)
Ocena: 1
#18

0%
Makavcio2 @ 2018.01.22 17:19  Post: 1121407
Polscy komuniści jak zwykle wymachują swoimi czerwonymi piąstkami na firmy, które mają czelność zarabiać :)

Ad meritum, mój prywatny educated guess skłania się raczej w kierunku cen pamięci spowodowanych szałem mobilnym. Ilość pamięci, która idzie w ten segment, jest niesamowita, a zapotrzebowanie na pamięć urządzeń wszelkiej maści, nie tylko mobilnej, rośnie w zastraszającym tempie. dopóki tutaj nie będzie jakiejś technologicznej blokady, a na to się nie zapowiada, ceny będą pewnie tylko rosły.

A w grafikach 4GB to dzisiaj już powoli mało...

Komuniści to są w PiSie ;)
Co do pamięci w telefonach - to jedna z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia w sensie promowania się. Co serię dodajesz ten 1 czy 2GB i tyle. Ale zrobić naprawdę istotnie lepszy aparat czy pokazać coś ekstra co ma tylko Samsung, LG, Apple czy Sony to co inne. No i ciągle rosnące rynki, może już nie tak, ale nadal czy zapotrzebowanie z poprzedniego roku + x %. A to, że jeśli nawet wyhamuje sprzedaż iPhonów czy Galaxy Samsunga to nadal będą się sprzedawać te tańsze telefony. A same Chiny, Indie czy nawet biedne kraje Afryki to też miliony klientów. 4GB mieliśmy w droższych telefonach, może niedługo w tych względnie tanich. Nie liczyłbym na spadek zapotrzebowania po stronie rynków telefonów / urządzeń mobilnych.

Producenci mówią to co muszą, a co mieli powiedzieć ? Że zgarniamy teraz super hajs ?! :E Oczywiście istnieje możliwość pęknięcia bańki, a może cena krytpowaut będzie zbliżona do obecnej i mniej więcej stała. Chociaż tutaj wahania sięgają takich poziomów, że szkoda gadać. Ale nawet wtedy pamiętajmy, że w to zainwestowali nie tylko ludzie kupujący 5 kart, ale sporo firm, dużych, pewnie też nie mało funduszy inwestycyjnych. Czy może np. przed upadkiem / nagłym zbyt szybkim spadkiem wartości będą kopaczy chronić...Asus, MSI i sama Nvidia z AMD ;)
Za dużo niewiadomych, szczególnie dla przeciętnego Kowalskiego żeby mieć pewność co do cen. Np. jaki będzie wzrost wydajności nowych kart w grach, a jaki w...kopaniu ? +5% do gier i +15-20% w kopaniu ? :D
Bioschokolade (2018.01.22, 21:53)
Ocena: 2
#20

0%
zomeer @ 2018.01.22 17:12  Post: 1121405
szefons @ 2018.01.22 16:39  Post: 1121386
Według mnie nawet jak interes padnie to aż tak tanio mocniejszych kart nie będzie używek, nikt nie jest głupi.


Znajomy ukrainiec z uczelni ma 215 GPU do kopania.
Powiedz mi, co on z tym zrobi, jeśli kopanie po prostu padnie?

Masz racje, że nikt nie jest głupi ale pomyśl i przelicz.
Każdy z nas chętnie kupi 1080 za 500zł, jednak ile jesteś w stanie ich kupić w takiej cenie? Nie każdy gracz rzuci się na te karty bo, dość możliwe, że już taką ma.
Innych zablokują rodzinne wydatki itd. co, da sytuacje w której, te karty na dłużej zajmą miejsce na rynku wtórnym.
Dalej, w brew pozorom te karty, jeśli zaleją rynek wtórny to producenci są w czarnej dupie i nie będą mogli NIC z tym zrobić.

Przykład:
W czerwcu wchodzi nowe GPU od zielonych.
Pod koniec maja kopanie przestaje być opłacalne lub w skutek innego czynnika zostaje zablokowane.
1180 ma 30% większa moc niż 1080 = Jej koszt to 2800zł
Zrobienie SLI z 1080 które będą miały moc 1180 lub większą = 1800zł
Co wybierasz?


Dokladnie. Jeszcze w takim przypadku gracze dodatkowo mogliby zyskac bo te nowe architektury poszybuja w takiej sytuacji szybko w dol i moze bedzie szansa ze grafiki na powrot wroca do normalnych cen
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 32
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 24
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 39
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 45
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 24
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 18
Firma Dell EMC rozpoczęła sprzedaż serwerów PowerEdge z procesorami AMD Epyc. 11
Facebook
Ostatnio komentowane