komentarze
HentaiKamenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HentaiKamen2017.12.27, 14:17
Mistrzowska zagrywka najpierw uzależnili centra danych od swoich technologii i dali możliwość stosowania tańszych kart, a teraz dają im wybór albo przeniosą się na otwarte standardy i AMD (bardzo duże pieniądze), albo będą kupować nowe, kilkukrotnie droższe karty Quadro/Tesla. Bo jakoś nie wierzę w altruizm Nvidii i chęć obniżenia cen serii Geforce dla graczy.
Zoran256Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zoran2562017.12.27, 14:30
Pytanie czy takie ograniczenie jest legalne?. To jest jak sprzedać auto za 60 tys. zł i zakazać używania go przez prezesa jakiejś firmy, bo ten powinien sobie kupić inny model producenta ale już za 500 tys. zł.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2017.12.27, 14:31
-6#23
zwiska @ 2017.12.27 06:27  Post: 1116047
A czyli pogody nie wolno liczyć ale oszukiwać ludzi już tak
zacytuję
W zaktualizowanej EULA można znaleźć wpis 'Nie do wdrażania w centrach danych. To OPROGRAMOWANIE nie jest licencjonowane do wdrażania w centrach danych, z wyjątkiem przetwarzania blockchain, dozwolonego w centrum danych'.

No to się odkryli kto tu wspiera całego Srajkoiny.

Teza
Wszystkie te sraikoiny zostały stworzone przez firmy produkujace półprzewodniki.

I faktycznie w II połowie lat 2000 sprzedaż kart poszła w dół ... (choć oficjalnie tego tak łatwo nie znajdziemy)
I puff ....

Tak, stworzone przez firmy od polprzewodnikow... na rozkaz Hitlera wydany z ciemnej strony księżyca i przekazany za pomocą kosmitów spod Roswell, którzy zabili tez Kennedy'ego za pomocą szczepionek z rtęcią.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2017.12.27, 14:33
Zoran256 @ 2017.12.27 14:30  Post: 1116116
Pytanie czy takie ograniczenie jest legalne?. To jest jak sprzedać auto za 60 tys. zł i zakazać używania go przez prezesa jakiejś firmy, bo ten powinien sobie kupić inny model producenta ale już za 500 tys. zł.

EULA dotyczy softu, czyli nowej wersji driverow, a nie samych kart. NVidia odcięła im po prostu aktualizacje softu, i to tylko w przypadkach, gdzie ktoś poszedł do Komputronika po 1000 kart, zamiast sobie normalnie wynegocjować kontrakt ze wsparciem na z góry określoną liczbę lat.
wielkiwacZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wielkiwac2017.12.27, 15:31
Kradna i krasc beda jeszcze wiecej.
CorvinusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Corvinus2017.12.27, 15:34
Już starożytni Rzymianie wiedzieli, że pieniądze nie śmierdzą a Nvidii śmierdzą. Co za różnica do czego klient używa zakupionej rzeczy skoro nVidia dostaje za nią tyle, ile żąda?
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2017.12.27, 15:56
'Najpierw przyszli po komunistów,
ale się nie odezwałem,
bo nie byłem komunistą.

Potem przyszli po socjaldemokratów
i nie odezwałem się,
bo nie byłem socjaldemokratą.

Potem przyszli po związkowców,
i znów nie protestowałem,
bo nie należałem do związków zawodowych.

Potem przyszła kolej na Żydów,
i znowu nie protestowałem,
bo nie byłem Żydem.

Wreszcie przyszli po mnie,
i nie było już nikogo, kto wstawiłby się za mną.'
--Der Weg ins Freie, 1946

Może ciężki przykład, ale ucząc się na błędach, każdy powinien wziąć do siebie powyższy cytat.

nVidia dziś każde płacić więcej centrom danych, jutro graczom chcącym grać w nowsze gry ze wspierającymi je sterownikami. Już dziś GeforceExperience wymaga konta, jutro będzie wymagał karty kredytowej podpiętej, a pojutrze tylko pierwszy właściciel karty będzie mógł zainstalować sterowniki...
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2017.12.27, 16:35
Jak nie będzie sensownej alternatywy to sobie będą mogli tam nawet umieścić zapis o zakazie sprzedaży rudym.
Chamstwo, chamstwem, a rynek i biznes swoją drogą.
m4rkizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
m4rkiz2017.12.27, 18:18
-6#29
yendrek @ 2017.12.27 10:18  Post: 1116073
Nowy gtx 1080ti kosztuje coś 3-4 tysiące, natomiast dla przykładu: PNY NVIDIA Quadro P6000 21199 zł, PNY Nvidia Tesla V100 45434 zł. Ci tam w nvidii naprawdę myślą, że firmy nagle wymienią setki/tysiące kart na pięcio- czy dziesięciokrotnie droższe? Oto k.. mać efekt totalnego braku konkurencji. AMD, do roboty.



jak by w korpach mieli glowe na karku to zrobiliby zrzutke na sterowniki open source i byloby po problemach
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2017.12.27, 20:23
-1#30
barwniak @ 2017.12.27 13:55  Post: 1116107
yendrek @ 2017.12.27 10:18  Post: 1116073
Nowy gtx 1080ti kosztuje coś 3-4 tysiące, natomiast dla przykładu: PNY NVIDIA Quadro P6000 21199 zł, PNY Nvidia Tesla V100 45434 zł. Ci tam w nvidii naprawdę myślą, że firmy nagle wymienią setki/tysiące kart na pięcio- czy dziesięciokrotnie droższe? Oto k.. mać efekt totalnego braku konkurencji. AMD, do roboty.

Oczywiście w zdecydowanej większości przypadków masz rację. Należy jednak pamiętać, że są cenieni projektanci nadwozi samochodowych czy jachtów oceanicznych, architekci wieżowców dla których karta za 10k$, to promil ich gaży z jednego zamówienia.

Jak najbardziej masz rację, ale liczba takich speców to pół ćwierci śladu wyobrażenia o cieniu zielonego pojęcia o liczbie gpu w centrach obliczeniowych współczesnego świata. Że o przyszłym nie wspomnę.
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2017.12.27, 23:02
-1#31
Gdy nie ma odpowiedniej konkurencji, nie ma też fajnych cen. Proste. Tak jest z Intelem i tak jest z NVIDIĄ. Pozostaje trzymać kciuki za AMD i ich produkty oraz sterowniki.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2017.12.28, 05:41
Tak poza hejtowaniem nvidii to coś mi się wydaje, że to dość takie dziwne posunięcie. Takie coś może mieć dla nvidii bardzo niekorzystne konsekwencje i to wcale nie tylko w postaci doraźnej utraty rynku na rzecz konkurencji. To może po pierwsze wesprzeć inicjatywy dotyczące sterowników open source (nagły zastrzyk pieniędzy dla inicjatyw jak nouveau to była by fajna rzecz na marginesie) przede wszystkim niezależnych api i bibliotek. Wcale nie chodzi mi tu o jakieś gierki ale o cuda. Taka przesiadka branży dc mogła by bardzo zaboleć nvidię bo uniezależniła by tą branżę od nich, ograniczyła koszta migracji i wsparła konkurencję nie tylko istniejącą ale i taką, która chciała by wejść na ten rynek.
Coś dziwnie to wygląda mi to na nieprzemyślane paniczne miotanie się, a nie objaw aroganckiego monopolu. Widać wymuskane cyferki w exelu nie do końca od podszewki wyglądają tak cudownie jak je w raportach zarząd i co prezentują i dzieje się tam coś bardzo niedobrego, występują jakieś bardzo niepomyślne trendy i zarządzającym trochę nerwy puszczają.
kvl1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kvl12017.12.28, 14:34
BEZCZELNĄ AROGANCJĘ NALEŻY RZUCIĆ NA KOLANA BY OBNIŻYLI CENY I SKOMLELI DO KLIENTA. DOBRZE, ŻE JEST AMD.
Zaloguj się, by móc komentować