Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Kushira (2017.12.09, 14:33)
Ocena: 3
#1

0%
Trochę to straszne, że 'przyszłość' już nadchodzi. Te wszystkie okulary AR, jeszcze niedawno były w filmach ukazywane jako coś co (może) nadejdzie za dziesiątki lat...
Andree (2017.12.09, 16:02)
Ocena: 6
#2

0%
Ta technologia AR będzie stosowana żeby spamować ludzi tweetami i reklamami z facebooka, albo wyświetlać wirtualne potworki. Tymczasem łatwo znaleźć jej sensowne zastosowania, np. kamera na podczerwień umożliwiłaby widzenie w nocy bez konieczności marnowania prądu na zasilanie latarni. Szerokokątne kamery zainstalowane na słuchawkach zapewniłyby 360-stopniowe widzenie - ważne np. dla strażników albo innych osób chcących wiedzieć, co się dzieje za nimi. Żołnierze z pewnością docenią informację o trajektorii pocisków wystrzeliwanych przez snajpera albo o lokalizacji min lądowych, uzyskaną dzięki urządzeniom radarowym.
Jednak ważne jest czy okulary AR umożliwiają nakładanie informacji na rzeczywisty obraz, jak MS Hololens, czy też jedynie wyświetlają 'okno PIP' na pole widzenia, jak niesławny Google Glass.
IKSBOKS (2017.12.09, 16:48)
Ocena: 2
#3

0%
Cos tu nie gra.
najpierw pisze sie ze dotyk to 1Mb/s czyli drugi po wzroku, i słuch 100kb/s a pózniej:
'Za to, co odbieramy świadomie, w 83% odpowiada wzrok, w 11% słuch i na dalszych miejscach są dotyk, węch i smak. '
Wiec co jest prawdą?
daerragh (2017.12.10, 00:09)
Ocena: 4
#4

0%
Wyliczenie w Mb to jakas parodia musze przyznac. Zdjecie w rozdzielczosci 2k zajmuje wiecej niz 10Mb (megabitow) a człowiek widzi dużo bardziej wyraźnie niż 2k, do tego spokojnie można zauważyć różnicę pomiędzy np. 60fps a 120fps (na odpowiednim monitorze) co zwieksza lość powiedzmy 'klatek na sekunde' ludzkiego wzroku a zatem i ilość Mb/s względem takiego małego zdjęcia w 2k.

Swoją drogą porównanie 'przepustowości' naszych zmysłów do komputerów jest beznadziejne, bo działają inaczej niż komputery i nie wiadomo czy w ogóle można mówić o jakichś FPS ludzkiego wzroku czy tam przestrzeni barw w bitach, które widzi człowiek.

Szczerze mówiąc to wg. mnie mogą sobie wyniki takich badań wsadzic w wiadome miejsce, bo są zwyczajnie niedorzeczne.
Hafexo (2017.12.10, 07:28)
Ocena: 2
#5

0%
Czekamy na pierwsze SAO ;)
KFC-FaN (2017.12.10, 10:44)
Ocena: 3
#6

0%
Przeliczanie na bity (bajty etc), ilości informacji, obieranych przez systemy percepcyjne jest sporym błędem, co zresztą zauważyli koledzy wyżej. W węzłach sieci (koloniach neuronalnych), w rzeczywistości przetwarza się wielokrotnie więcej informacji - przy odbiorze, kodowaniu i rozkodowywaniu sygnału, które nie podlegają teorii opisu informacji Sharonna czy innej. Po prostu neuron czy grupa neuronów w węźle, posiada dużo więcej stanów niż 0 i 1.

Zainteresowanym zagadnieniem przetwarzania informacji percepcyjnej, polecam badania na temat kodowania perceptu twarzy w zakręcie wrzecionowatym. Badania prowadzone przez zespół Tsao, pokazują poziom złożoności tego zjawiska:

http://www.sciencedirect.com/science/artic...09286741730538X (można ogarnąć więcej przez sci-hub ;) )

Suche EEG to żadna rewolucja, istnieją takie systemy. Jest oczywiście wielokrotnie mniej dokładny niż tradycyjne urządzenia pomiarowe. Szczerze, nie wyobrażam sobie żeby ktoś siedział z 128-kanałowym EEG i jeszcze w headsecie. Ten system ze zdjęcia to jakiś żart - nikt nie jest wstanie interpretować informacji z 6 kanałów. Największym problemem, są artefakty mięśniowe - impulsy elektryczne generowane przez ruch mięśni są tak duże, w porównaniu do sygnału z powierzchni kory mózgowej, że jeżeli ktoś w tym hełmie byłby w nieustannym ruchu, sygnału nie udałoby się odfiltrowywać.
PitKrk (2017.12.22, 08:35)
Ocena: 0
#7

0%
IKSBOKS @ 2017.12.09 16:48  Post: 1113166
Cos tu nie gra.
najpierw pisze sie ze dotyk to 1Mb/s czyli drugi po wzroku, i słuch 100kb/s a pózniej:
'Za to, co odbieramy świadomie, w 83% odpowiada wzrok, w 11% słuch i na dalszych miejscach są dotyk, węch i smak. '
Wiec co jest prawdą?

No tak ale w tekście raczej jest, że 1 Mb/s to dane jakie płyną do mózgu, a procenty dotyczą tego co świadomie rejestrujemy. Czyli większość danych z dotyku przetwarzana jest nieświadomie. Coś w tym jest bo przecież o tym jaka jest temperatura to raczej nie myślimy.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Przygotujcie portfele. Valve potwierdziło dzisiaj datę zimowej wyprzedaży na Steamie. 8
Seria tanich nośników SSD. Adata ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży urządzeń z serii XPG SX6000 Lite. 5
Przejście na Chromium zostało wymuszone. 25
Gdy podświetlenie przyciąga bardziej niż specyfikacja. 7
Absurd goni absurd. Fallout 76 sprzedaje się tragicznie, a jego jakość pozostawia wiele do życzenia. 21
Więcej stosów i większa przepustowość. 14
Klawiatura mechaniczna w przystępnej cenie. 11
Urządzenia najprawdopodobniej zadebiutują w 2019 i 2020 roku. 21
Czy jednak naprawdę potrzebujemy takiej konstrukcji? 13
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 23
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 12
Miły prezent na 20-lecie serii. 15
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 36
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 12
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 23
Więcej stosów i większa przepustowość. 14
Miły prezent na 20-lecie serii. 15
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 17
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 36
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Klawiatura mechaniczna w przystępnej cenie. 11
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 22
Firma zmienia model działalności. 2
Facebook
Ostatnio komentowane