Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Krzysiak_PL_GDA (2017.11.28, 06:52)
Ocena: 36
#2

0%
adul @ 2017.11.28 06:10  Post: 1110928
Większa pojemność? Jak najbardziej tak.
Szybsze ładowanie - dziękuję, postoję. Nigdy nie miałem większego zaufania do mocniejszego obciążania akumulatora większym prądem ładowania.


Technika poszła do przodu, to nie są te stare kwasiaki :)
.:Proxy:. (2017.11.28, 07:08)
Ocena: 69
#3

0%
Jeśli to Samsung, to wypadałoby zapytać o pole rażenia takiego akumulatora.
Kenjiro (2017.11.28, 07:24)
Ocena: 11
#4

0%
Krzysiak_PL_GDA @ 2017.11.28 06:52  Post: 1110932
Technika poszła do przodu, to nie są te stare kwasiaki :)

Jak się kończy zabawa z prądem w zminiaturyzowanych akumulatorach Li-Ion i Li-Poly pokazują wszechobecne wypadki z tym związane. Te urządzenia są na granicy swoich możliwości technicznych, a po naładowaniu do pełna lub w trakcie ładowania są szczególnie narażone na awarię.

A co do kwasiaków, to akurat te nie mają nic przeciwko większym prądom, w zależności oczywiście od liczby cel i ich pojemności - patrz akumulatory samochodowe. Oczywiście gęstość energii w kwasiaku jest dużo niższa, więc wymiary są większe.
yendrek (2017.11.28, 07:43)
Ocena: 7
#5

0%
.:Proxy:. @ 2017.11.28 07:08  Post: 1110935
Jeśli to Samsung, to wypadałoby zapytać o pole rażenia takiego akumulatora.

Wbrew pozorom nie jest to ironiczne stwierdzenie, jeśli tylko weźmie się pod uwagę fakt grzebania w delikatnej technologii nowymi wynalazkami.
Hibiki (2017.11.28, 08:33)
Ocena: 14
#6

0%
.:Proxy:. @ 2017.11.28 07:08  Post: 1110935
Jeśli to Samsung, to wypadałoby zapytać o pole rażenia takiego akumulatora.


Tyle co 11 kilo ton trotylu. Bezpieczna i dopuszczalna odległość od lotniska to 32km.


bozon (2017.11.28, 08:49)
Ocena: 0
#7

0%
za 10 lat, gdy iPhone będzie kosztował ok 50 tysi, Apple ogłosi, że oto nastała nowa bateria, która wreszcie spełnia wygórowane wymagania firmy - patrz oled
Marmi (2017.11.28, 09:13)
Ocena: 3
#8

0%
Jeśli to wejdzie do samochodów elektrycznych i tak samo się przełoży (5x szybsze ładowanie, ok. 50% większa pojemność) to zaczną one mieć sens.
Wciąż dłuższe tankowanie i mniejszy zasięg od mojego diesla ale jeśli zasięg wyniesie 500km a tankowanie do połowy potrwa 6-7 minut (co oczywiście nie oznacza, że do pełna będzie 2x dłużej) to mógłbym to zaakceptować w zamian za tańszą eksploatację.
wingedhusar (2017.11.28, 09:41)
Ocena: 20
#9

0%
A w cebulandi jeden z ojców grafenu został bezrobotny bo nie pasowal do dobrej zmiany
Stanley (2017.11.28, 10:04)
Ocena: -4
#10

0%
.:Proxy:. @ 2017.11.28 07:08  Post: 1110935
Jeśli to Samsung, to wypadałoby zapytać o pole rażenia takiego akumulatora.


Czepiasz sie gdy sprawa została wyjaśniona(przynajmniej nieoficjalnie), powodem nie była konstrukcja baterii ale telefonu, zbyt mocno spasowana komora i ocieranie metalowej ramki o izolacje aku.. Dział baterii Samsunga nie był temu winien ale ludzie którzy projektowali telefon.
Ale ludziska nadal swoje..
Ruthven (2017.11.28, 10:22)
Ocena: 9
#11

0%
Zobaczę niezależne testy gotowej baterii to skomentuję, bo ileż to już było newsów o nowej przełomowej technice w akumulatorach i co się zmieniło? nic.
destructor (2017.11.28, 10:33)
Ocena: -2
#12

0%
Lipa
Marek1981 (2017.11.28, 10:40)
Ocena: -1
#13

0%
Marmi @ 2017.11.28 09:13  Post: 1110957
Jeśli to wejdzie do samochodów elektrycznych i tak samo się przełoży (5x szybsze ładowanie, ok. 50% większa pojemność) to zaczną one mieć sens.
Wciąż dłuższe tankowanie i mniejszy zasięg od mojego diesla ale jeśli zasięg wyniesie 500km a tankowanie do połowy potrwa 6-7 minut (co oczywiście nie oznacza, że do pełna będzie 2x dłużej) to mógłbym to zaakceptować w zamian za tańszą eksploatację.

Obecnie nie masz tańszej eksploatacji w przypadku elektryków. 1) zakup jest dużo dużo droższy i powoduje duże obciążenie dla środowiska 2) baterie ładują się długo i stanowią poważne zagrożenie dla środowiska w przypadku zakończenie żywota czy uszkodzenia np w wypadku 3) energia jest wytwarzana przez np elektrownie atomowe a odpady zatruwają ziemie z tego co pamiętam ok 10 000 lat
Bartes (2017.11.28, 10:49)
Ocena: 8
#14

0%
co rok czy dwa pojawia się jakaś przełomowa technologia pozwalająca ładować w mgnieniu oka, bądź zwielokrotniająca pojemność. A my jakoś dalej ładujemy telefony codziennie przez godzinę czy półtorej...
Hosterek (2017.11.28, 12:14)
Ocena: -2
#15

0%
Bartes @ 2017.11.28 10:49  Post: 1110992
co rok czy dwa pojawia się jakaś przełomowa technologia pozwalająca ładować w mgnieniu oka, bądź zwielokrotniająca pojemność. A my jakoś dalej ładujemy telefony codziennie przez godzinę czy półtorej...

Tylko tym razem jest to Samsung, nie jakiś zespół badaczy. W ich interesie jest stworzenie lepszej baterii co przełoży się bezpośrednio na zyski z tego.
Telvas (2017.11.28, 12:28)
Ocena: 5
#16

0%
Krzysiak_PL_GDA @ 2017.11.28 06:52  Post: 1110932
adul @ 2017.11.28 06:10  Post: 1110928
Większa pojemność? Jak najbardziej tak.
Szybsze ładowanie - dziękuję, postoję. Nigdy nie miałem większego zaufania do mocniejszego obciążania akumulatora większym prądem ładowania.


Technika poszła do przodu, to nie są te stare kwasiaki :)

Ale nadal aku oparte na dość niestabilnej chemii.
LeacH (2017.11.28, 12:47)
Ocena: 2
#17

0%
Telvas @ 2017.11.28 12:28  Post: 1111029
Krzysiak_PL_GDA @ 2017.11.28 06:52  Post: 1110932
(...)


Technika poszła do przodu, to nie są te stare kwasiaki :)

Ale nadal aku oparte na dość niestabilnej chemii.

Bo dzięki reaktywności pierwiastków można w ogóle wytworzyć potencjał elektryczny. Im bardziej reaktywne tym lepsze parametry baterii - tj większy ładunek, szybsza reakcja - tj większe prądy. Napięcie to skutek użytych materiałów.
Idealne z punktu widzenia chemii będzie ogniwo litowo-siarkowe. (ultra reaktywny metal -
lekki z 'nadmiarowym' elektronem i wyjątkowo chętny do przyjęcia 1 elektronu niemetal siarki). Obecnie to wspaniały widok jak się dorzuci siarkę i lit do tego samego pojemnika :E Ale początkowo baterie litowe były wybuchowe a teraz są w miarę bezpieczny - niedostatki ogniw rekompensuje się ładowarkami (one głównie dbają o bezpieczeństwo).

Marek1981 @ 2017.11.28 10:40  Post: 1110990
Marmi @ 2017.11.28 09:13  Post: 1110957
Jeśli to wejdzie do samochodów elektrycznych i tak samo się przełoży (5x szybsze ładowanie, ok. 50% większa pojemność) to zaczną one mieć sens.
Wciąż dłuższe tankowanie i mniejszy zasięg od mojego diesla ale jeśli zasięg wyniesie 500km a tankowanie do połowy potrwa 6-7 minut (co oczywiście nie oznacza, że do pełna będzie 2x dłużej) to mógłbym to zaakceptować w zamian za tańszą eksploatację.

Obecnie nie masz tańszej eksploatacji w przypadku elektryków. 1) zakup jest dużo dużo droższy i powoduje duże obciążenie dla środowiska 2) baterie ładują się długo i stanowią poważne zagrożenie dla środowiska w przypadku zakończenie żywota czy uszkodzenia np w wypadku 3) energia jest wytwarzana przez np elektrownie atomowe a odpady zatruwają ziemie z tego co pamiętam ok 10 000 lat

A to nie pisz o eksploatacji tylko o całkowitych kosztach użytkowania. Bo jeśli chodzi o eksploatacje to Tesla S (bardzo drogi model) bije na głowę każdy samochód o podobnych parametrach. Fakt auto jest cholernie drogie - bo prawie 120k $ ale jazda jest śmiesznie tania.
1 km to około 300-350 Wh - tj przejechanie 100 km to 30-35 kWh. W stanach 1kWh kosztuje około 10 c$ - tj jeździsz 100 km za ok 10 PLN - u nas prąd jest droższy, ale powiedzmy, że w taryfie G12 wyjdzie Tobie około 50 gr / kWh - tj do 20 PLN / 100 km. Natomiast dla podobnego diesla to minimum 10-15 l ON. Tj masz od 40 do 60 PLN za 100 km. Nie mówiąc o innych kosztach eksploatacyjnych - jak dwumasa, skrzynia biegów (szczególnie lubi się posypać w dieslach - DSG od VW >200 kM sypie się w oczach), turbosprężarka, oleje i temu podobne. W elektryku nie masz nic takiego. A jak ktoś jeździ głównie po mieście to jest jeszcze taniej - bo stojąc na światłach/w korku praktycznie nie 'pali'. Co do wypadków - nie słyszałem o tym by baterie zapaliły się podczas wypadku - jakby do tego doszło to lobby paliwowe przypominałoby o tym ciągle. A co do wytrzymałości ogniw - degradacja ogniw w teslach pokazuje, że będą w stanie dojechać do około 1 mln mil - wtedy stracą 30% pojemności (a to jest standard gdy uznaje się ogniwo za zużyte) i można je użyć ponownie.

Oczywiście, że ładowanie to problem - weźmy natomiast, że większość z nas nie porusza się więcej niż 50 km dziennie - a tyle to jesteś w stanie naładować z domowego gniazdka przez noc. Taka bateria jak będzie w cenie obecnej - przy tej samej pojemności, ciężarze i objętości tylko ładująca się natychmiast będzie hitem i wejdzie raz dwa do aut. Ale najpier wejdzie do ciężarówek - gdzie obniżka kosztów paliwa o 30% uzasadnia zmiane floty aut. A tam oszczędności będą większe (chyba, że ceny prądu wzrosną).
A co do elektrowni atomowych to poczytaj sobie o reaktorach torowych/ na płynne sole. Jeżeli to co przewidują (bo koncepty są z lat 50 XX wieku) to znajdziemy sposób na utylizacje zużytego paliwa uranowego.
Żyjemy na skraju nowej ery w energetyce - za chwilę paliwa kopalne po prostu się przestaną opłacać - a ekologia będzie poparta ekonomią ;) i oby tak dalej.
CyberanT (2017.11.28, 13:13)
Ocena: -1
#20

0%
.:Proxy:. @ 2017.11.28 07:08  Post: 1110935
Jeśli to Samsung, to wypadałoby zapytać o pole rażenia takiego akumulatora.

Jak sa kuleczki, to może działac jak granat odłamkowy. Gdy go wyj... to nie tylko Ciebie poparzy ale wszystkich w promieniu 5metrów ;) Technika faktycznie poszła do przodu...

Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Znacznie lepsza kompresja i więcej możliwości. Alliance for Open Media, w skład której wchodzą m.in. 20
Nowy miesiąc, nowa gra i dwa dodatki. 11
Będzie drogo, ale to każdy wie. 10
Sporo szczegółowych danych. 18
Wraca sprawa zamkniętego serwisu MegaUpload. Kim Dotcom nie daje o sobie zapomnieć. 13
Dla twórców urządzenia może być to bardzo ważne partnerstwo. 3
Mamy do czynienia z dość drogim kartonem. 10
Na taką grę fani Dragon Ball czekali latami. 8
Kryptowaluty nie są głównym powodem małej podaży kart. 23
Bezpieczeństwo i szybkość na pierwszym miejscu. 45
Firma miała kłamać i zwodzić inwestorów. 69
"Wygaszanie" Panelu Sterowania trwa. 41
Szukamy osoby do pracy w laboratorium redakcyjnym. 95
Google zaciska twórcom pętlę. 39
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 60
Crackerzy znaleźli sposób na zabezpieczenie. 41
Szybkie układy dla najwydajniejszych kart graficznych. 28
Było bardzo drogo, teraz jest tylko drogo. 14
Wraca sprawa zamkniętego serwisu MegaUpload. Kim Dotcom nie daje o sobie zapomnieć. 13
Znacznie lepsza kompresja i więcej możliwości. Alliance for Open Media, w skład której wchodzą m.in. 20
Nowy miesiąc, nowa gra i dwa dodatki. 11
Google zaciska twórcom pętlę. 39
Kryptowaluty nie są głównym powodem małej podaży kart. 23
Duża zniżka na całą serię. 23
Firma miała kłamać i zwodzić inwestorów. 69
Jedna bardziej do multimediów, a druga bardziej do biura. 4
Facebook
Ostatnio komentowane