Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
komisarz (2017.10.22, 19:54)
Ocena: 2
#61

0%
T_G @ 2017.10.22 18:37  Post: 1103464

i tak jak pisałem wyżej, nie znam poza budżetówką firmy lub firmy uzależnionej od budżetówki i zleceń nikogo kto by nie optymalizował kosztów, to że pieniądze się zwrócą wielokrotnie to pewnie tak z tym, że każdy normalny przedsiębiorca woli żeby zwróciło się ich więcej


Twoja ignorancja wynika z niewiedzy. Jestes teoretykiem bez kontaktu z zartrudnianiem ludzi i prowadzeniem dzialanosci.

najlepszy wspolczynnik wydajnosc cena nie ma nic wspolnego z optymalizacja kosztow w firmie. To jest optymalizacja kosztow gracza wybierajacego budzetowy sprzet. W firmie czas specjalisty jest wielokrotnie drozszy niz hardware. Kupuje sie takie sprzet zeby pracownikowi sie dobrze pracowalo. Tylko idiota bedzie patrzyl ze musi doplacic 1k za 10% wieksza wydajnosc i mu sie to 'nie oplaca' - przez 3 lata uzywania sprzetu te 10% zwroci sie wielokrotnie, bo stacja robocza kosztuje powiedzmy 10k (sama buda / laptop), a pensja pracowniak ktory na tym siedzi to 10-20k, tyle ze miesiecznie. Dodatkowo nikt nie patrzy ze laptop po gwarancji przeciez znakomicie dziala i moze tylko hdd wymienimy na ssd - tylko nastepuje autmatyczna wyumiana na nowy sprzet. A potem masz na allegro takie poleasingowce (z czego wiekszosc nie byla w leasingu) w bardzo dobrym stanie. I ksiegowi sobie policzyli co sie oplaca. Oplaca sie sprzet na gwarancji z erwisem producenta a nie zatrudnianie armii specjalistow zeby utrzymywac starzejace sie klocki.

Byc moze nie do kazdej firmy dotarla jeszcze ta prosta kalkulacja i dalej mamy gdzieniegdzie do czynianie z pdesudoprzedsiebiorcami ktorzy zaczynali od sprzedazy jeansow z turcji na lozkach turystynych, dla ktorych temat jest nie do ogarniecia, ale powazne firmy tak wlasnie dzialaja. Koszt hardware jest w praktyce nieistotny.



p.s. jeśli moje projekty chodzą w czasie rzeczywistym to jaki odczuję przyrost mocy przy przesiadce na szybszy sprzęt ? mam kupować bo wyszedł nowy ? bo ktoś napisał recenzję podpartą testem 'obróbka pliku w photoshopie' albo 'rendering h264'


Internetowy chlopek roztropek? Co wnosza takie bezsensowne dywagacje?

Ale dobra, ma dla ciebie zadanie - dzis masz wszytsko w czasie rzeczywistym na zuperzoptymalizowanym celeronie. Ale zgodnie z twoja definicja optymalizacji kosztow jest szansa, ze tracisz kase, bo przeciez moze te same projekty pojda dobrze i na atomie. Wowczas mozesz sprzedac celerona, kupic atoma i zostanie ci na papier toaletowy. No i przese wszystki bedziesz mial to mityczne optimum cena / wydajnosc.
SunTzu (2017.10.22, 20:20)
Ocena: 2
#62

0%
@up
Nikt nie da nawet komuś kto zarabia nawet 10k -> kompa wartego 150k/rok, bo tak chce o ile to się nie spłaci.
Jak ktoś zarabia np. 10k/miesiąc to nie przejmuje się różnicą rzędu 2-3k na sprzęcie, bo to miesięcznie róznica rzędu kilku set zł.

Drugi przypadek gdzie tego się nie robi to np. kupujesz tomograf za 900k czy naprawdę sądzisz, że Siemens czy GE kalkuluje koszt komputera co się opłaca i będą oszczędzać na 10 stacjach roboczych na procesorze czy karcie graficznej?

Puenta... Tak jak TG pisał na początku liczy się stabilność (raczej poczucie marki/stabilności), większość nie patrzy na cyferki. Nikt nie będzie się szczypał Intel/AMD- wybierze to co lepsze. Dopiero duże firmy faktycznie robią taką analizę.

To tak jakby kupować auto za 250k i przejmować się spalaniem na poziomie 20% (czysto ekonomicznie - pomijam środowisko itp).
komisarz (2017.10.22, 21:39)
Ocena: 0
#63

0%
SunTzu @ 2017.10.22 20:20  Post: 1103490
@up
Nikt nie da nawet komuś kto zarabia nawet 10k -> kompa wartego 150k/rok, bo tak chce o ile to się nie spłaci.


Oczywiscie nie masz racji, wystarczy ze ten pracownik wytarza wartosc dodana 1mln/rok dzieki temu, ze taki sprzet ma. Bo jakby biedowal na czyms 20% wolniejszym i 40% tanszym to by wytworzyl tylko 800mln/rok (a zapewne mniej, bo 800k to w tym przypadku najlepszy mozliwy wynik).
Podawanie ekstremalnych przykladow swiadczy o braku argumentow, a druga strona zawsze mzoe przebic i tylko czekac az sie w dyskusji pojawi Hitler.



Drugi przypadek gdzie tego się nie robi to np. kupujesz tomograf za 900k czy naprawdę sądzisz, że Siemens czy GE kalkuluje koszt komputera co się opłaca i będą oszczędzać na 10 stacjach roboczych na procesorze czy karcie graficznej?


To do mnie?



Puenta... Tak jak TG pisał na początku liczy się stabilność (raczej poczucie marki/stabilności), większość nie patrzy na cyferki. Nikt nie będzie się szczypał Intel/AMD- wybierze to co lepsze.


Lepsze czyli jakie? Zaczynasz wznosic sie na wyzyny abstrakcji ze jakakolwiek argumentacja traci sens.
OCZYWISCIE, ze firma wybierze to co lepsze. Ba, kazdy wybierze to co lepsze. Pytanie co oznacza lepsze, ja twierdze ze nie jest to extremum wykresu cena/wydajnosc.


To tak jakby kupować auto za 250k i przejmować się spalaniem na poziomie 20% (czysto ekonomicznie - pomijam środowisko itp).


To napewno do mnie?
T_G (2017.10.22, 21:51)
Ocena: 3
#64

0%
te mądrości to ci trener motywacyjny nakładł do głowy czy naczytałeś się książek Trumpa ? bo do polskiego rynku ma się to nijak, ciekawe dlaczego to polskie wiodące telewizje pozwalniały montażystów, żeby poszli na samozatrudnienie i robili to samo na fakturę... zamiast dać im setki nowych, szybszych maszyn żeby napędzić produkcję, przecież się zwróci... i jeszcze teksty o chłopku roztropku, jak czegoś nie rozumiesz to zapytaj, jak się wstydzisz tutaj to poproś kogoś ze znajomych
SunTzu (2017.10.23, 06:47)
Ocena: 0
#65

0%
komisarz @ 2017.10.22 21:39  Post: 1103499
SunTzu @ 2017.10.22 20:20  Post: 1103490
@up
Nikt nie da nawet komuś kto zarabia nawet 10k -> kompa wartego 150k/rok, bo tak chce o ile to się nie spłaci.


Oczywiscie nie masz racji, wystarczy ze ten pracownik wytarza wartosc dodana 1mln/rok dzieki temu, ze taki sprzet ma. Bo jakby biedowal na czyms 20% wolniejszym i 40% tanszym to by wytworzyl tylko 800mln/rok (a zapewne mniej, bo 800k to w tym przypadku najlepszy mozliwy wynik).
Podawanie ekstremalnych przykladow swiadczy o braku argumentow, a druga strona zawsze mzoe przebic i tylko czekac az sie w dyskusji pojawi Hitler.



Drugi przypadek gdzie tego się nie robi to np. kupujesz tomograf za 900k czy naprawdę sądzisz, że Siemens czy GE kalkuluje koszt komputera co się opłaca i będą oszczędzać na 10 stacjach roboczych na procesorze czy karcie graficznej?


To do mnie?



Puenta... Tak jak TG pisał na początku liczy się stabilność (raczej poczucie marki/stabilności), większość nie patrzy na cyferki. Nikt nie będzie się szczypał Intel/AMD- wybierze to co lepsze.


Lepsze czyli jakie? Zaczynasz wznosic sie na wyzyny abstrakcji ze jakakolwiek argumentacja traci sens.
OCZYWISCIE, ze firma wybierze to co lepsze. Ba, kazdy wybierze to co lepsze. Pytanie co oznacza lepsze, ja twierdze ze nie jest to extremum wykresu cena/wydajnosc.


To tak jakby kupować auto za 250k i przejmować się spalaniem na poziomie 20% (czysto ekonomicznie - pomijam środowisko itp).


To napewno do mnie?

Sorry edytka mi się nie zapisała. Ogólnie tekst został. Nie ważne.

Wracając do meritum.
Nie masz takich firm w Polsce. Na świecie stać może parę dla małej części swoich pracowników....
... ale poruszasz totalny margines WSów.
Już nikt nie będzie wymieniał co roku.
*Konto usunięte* (2017.10.23, 07:03)
Ocena: 2
#66
komisarz @ 2017.10.22 13:46  Post: 1103430
Karol_G @ 2017.10.21 14:41  Post: 1103336
(...)

Bzdury gadasz, pamięć jest związana bezpośrednio z IF a więc szybsza pamięć to szybsze działanie procków.


Brak zrozumienia tekstu porazajacy... Co z tego ze teoretycznie szybsza pamiec zwiekszy wydajnosc skoro szybszej pamieci ECC nie ma Na rynku?

A kto powiedział że to musi być ECC?? Płyta obsługuje do 128GB zwykłej pamięci.
Człowieku nie bredź więcej, w przeciwieństwie do Ciebie ja MAM Threadrippera od ponad miesiąca i nawet zmiana z 2666 na 3200 zaowocowała wzrostami wydajności. Więc wiem co mówię bo jestem praktykiem, a nie kimś kto nie ma takiego sprzętu i nigdy mieć nie będzie, ale musi swoje trzy grosze wtrącić.
mfuker (2017.10.23, 10:49)
Ocena: 3
#67

0%
Karol_G @ 2017.10.21 13:23  Post: 1103320
Fajnie że macie 128 GB, ale ECC 2133 (w ogóle nie podaliście szybkości, ale szybsze nie są) to będzie jednak kula u nogi w stosunku do dobrego ramu 3000-3200

Rolą ECC nie jest prędkość w bechmarkach i męczenie rodziców o kolejny sprzęt. ECC ma za zadanie eliminacje błędów w danych lokowanych i odczytywanych z pamięci podręcznej.
matekmz (2017.10.23, 10:52)
Ocena: 1
#68

0%
mfuker @ 2017.10.23 10:49  Post: 1103575
Karol_G @ 2017.10.21 13:23  Post: 1103320
Fajnie że macie 128 GB, ale ECC 2133 (w ogóle nie podaliście szybkości, ale szybsze nie są) to będzie jednak kula u nogi w stosunku do dobrego ramu 3000-3200

Rolą ECC nie jest prędkość w bechmarkach i męczenie rodziców o kolejny sprzęt. ECC ma za zadanie eliminacje błędów w danych lokowanych i odczytywanych z pamięci podręcznej.

Dokładnie o to nam chodziło, nie liczy się tutaj prędkość pamięci, tylko możliwie wysoka eliminacja jakichkolwiek błędów. Komputer musi być maksymalnie stabilny.
losiu (2017.10.23, 11:12)
Ocena: 1
#69

0%
matekmz @ 2017.10.21 11:38  Post: 1103309
Generał Rakieta @ 2017.10.21 11:33  Post: 1103308
pójdzie na tym crysis?

Na max detalach ;)


Zajedziemy go AAx16 :E Nawet 1080Ti zakwiczy ;)
mfuker (2017.10.23, 13:54)
Ocena: 1
#71

0%
Karol_G @ 2017.10.23 13:26  Post: 1103624
mfuker @ 2017.10.23 10:49  Post: 1103575

Rolą ECC nie jest prędkość w bechmarkach i męczenie rodziców o kolejny sprzęt. ECC ma za zadanie eliminacje błędów w danych lokowanych i odczytywanych z pamięci podręcznej.

No to do takich zastosowań masz Epyc, Threadripper to raczej sprzęt do stacji roboczej, a tam od korekcji błędów przydaje się bardziej wyższa wydajność.

Brnij dalej.
bv6t7 (2017.10.23, 14:10)
Ocena: -2
#72

0%
Rozumiecie sens łączenia wydajnych podzespołów ze sobą.

Wypożyczycie od kogoś za reklamę zrównoważony cenowo tani zestaw 'waciki' z odnośnikiem do kupienia ? Pentium ? AMD nie ma jeszcze porównywalnych procesorów poza słabszym X950, + najtańszy 4 rdzeniowy, tania płyta, tania karta graficzna GT 1030/RX550/.../ <-> max GT 1050 ? SSD i HDD ? Monitor 1080p i ustawione mniejsze rozdzielczości ?

Może oprócz części testujcie różne gotowe konfiguracje do kupienia... u partnera ?

Czy wykraczałoby to poza możliwości negocjacyjne Ringier Axel Springer ?
tom256 (2017.10.23, 15:11)
Ocena: 3
#73

0%
Arct2 @ 2017.10.21 15:15  Post: 1103345
Cześć redakcjo :)
Obecnie w naszym kole naukowym (KSTO Korab, na wydziale OiO PG) projektujemy wodolot solarny, którym będziemy się ścigać mn. w Holandii i Monako. W tym celu wykorzystujemy obliczenia CFD, które pochłaniają naprawdę dużo mocy obliczeniowej (ok. 1,5 mln elementów). Co byście powiedzieli na to, jeżeli byśmy je przetestowali na tym komputerze? Możemy przyjechać do Warszawy i tam wrzucić symulację.
Jedyne co mnie zastanawia, to licencja- bo nie wiem na ile to będzie się liczyło jako wykorzystanie naukowe, a ile komercyjne (bo przecież napiszemy o tym artykuł). Choć z drugiej strony, chyba dałoby się to zrobić na zasadzie, że zostaniecie naszym patronem medialnym

ps piszcie na korabpg@gmail.com, jeżeli będziecie chcieli się z nami skontaktować.


Chyba coś Ci sie pomyliło, to Ty powinieneś się z redakcją skontakować.
jagular (2017.10.24, 23:29)
Ocena: 0
#75

0%
Zabawa w Photoshopie. Na 16bit TIFFie 100mpix. Powiedzmy że z 5 warstw bitmapowych oraz 40+ warstw korekcyjnych, z czego 3/4 z maskami.
Vymmiatacz (2017.10.24, 23:33)
Ocena: 0
#76

0%
Po buńczucznej nazwie sądziłem, że to będzie miało dwa procesory. Bida z nędzą, panie :)
Andree (2017.10.25, 18:17)
Ocena: 4
#77

0%
Przecież ma dwa Ryzeny, tyle że pod jedną czapką ;)
dario27 (2017.10.27, 20:42)
Ocena: 2
#78

0%
co to jest Battlestacja?W jakim to jezyku?
SunTzu (2017.10.27, 21:55)
Ocena: 2
#79

0%
Vymmiatacz @ 2017.10.24 23:33  Post: 1104018
Po buńczucznej nazwie sądziłem, że to będzie miało dwa procesory. Bida z nędzą, panie :)

W dodatku EPYC jest bardziej opłacalny. Różnica w wątku jest mniejsza między Epyc/TR v TR/Skylake.
Szelek46 (2018.09.25, 09:30)
Ocena: 0
#80

0%
A czemu go zbudowaliście do góry nogami?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 28
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane