komentarze
T_G2017.10.22, 03:59
-2#41
profesjonaliści to zajmują się profesjonalną pracą a nie testami nowych zabawek, wbrew temu co się przedstawia nikt nie kupuje najnowszych i niby najlepszych zabawek tylko to co jest stabilne i daje największy stosunek mocy do ceny
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2017.10.22, 08:32
-3#42
@up najprawdziwsza prawda :) Szczególnie pierwsze.
Dodałbym wręcz nie interesują się testami, dlatego nie jest dla nich nawet tak ważny stosunek mocy do ceny.
LinkuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Linku2017.10.22, 08:34
Panowie jak się nazywa karta rozszerzeń pod pcie w której zainstalowaliscie 3 dyski nvme intela ? Pozdrawiam oraz życzę aby sprzęt się nudził :)
StanleyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stanley2017.10.22, 09:48
1. Skoro to ma 32 rdzenie, ma mieć kilka GPU, ma mieć 10Gbit LAN to może zrobić hosta stacji roboczej np. dla grafików 3D/CAD, ewentualnie hosta gier 3D. Może to nie jest ani realne ani praktyczne ale ciekawi mnie ile klientów np. w biurze albo domu byloby w stanie udzwignac via RDP lub via inne linuxowo VNC-OpenGLowe cudo z np. z maszyn wirtualnych. I na ile taniej lub drozej wychodzi centralizowanie (Batelstacja + cienki zdalny klient) vs wypasione stacje na końcówkach.
2. Scenariusz programistow. Wirtualki np. z systemami Linux i hostujcie jej zasoby tak aby każdy mial przydzielone max ~32 rdzenie. Zakladam ze kazdy pracuje nad swoim fragmentem osobno kazdy kompiluje osobno, ale nie robi tego w tym samym czasie. Tym samym ma potencjalnie przydzielone 32 rdzenie zamiast 4 w swojej w miare wypasionej lokalnej maszynie. Ciekawi mnie czy daloby rade stworzyc srodowisko w którym zamiast przydzielac kazdemu dobre laptopy na stanowiskach albo centralizowac proces kompilacji (bo nie mam zielonego pojecia jak to sie robi w praktyce) dac kazdemu na biurko jakies stare tanie zlomy z 2 rdzeniowym atomem i podpinac w biurze pod jeden mocny wypasny sprzet.. kazdy mialby potencjalnie 32 rdzenie, 128GB RAM itd.
SqubiiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squbii2017.10.22, 10:29
Pomijając sam temat, poszukiwania testerów, etc. mam tylko jedną wątpliwość - co Was podkusiło na budę z odwróconym układem wnętrza? Przecież przy kilku kartach graficznych (i chłodzeniu ich powietrzem) będziecie mieli grafiki pieczone we własnym sosie :E . Jeśli nie planujecie zwodowania grafik, to będzie im bardzo gorąco, a ich układy chłodzenia będą pracowały głośniej niż przy standardowym ułożeniu :( (sprawdzone na dwóch obudowach z odwróconym układem wnętrza). BTW - tak samo dyski SSD będą dostawały bardziej niż przy zwykłym ułożeniu (gorące powietrze idzie ku górze - ale to pewnie pamiętacie). Zanim to wyślecie do testów - odwróćcie wnętrze do standardowej konfiguracji :) .
T_G2017.10.22, 10:34
-4#46
SunTzu @ 2017.10.22 08:32  Post: 1103415
@up najprawdziwsza prawda :) Szczególnie pierwsze.
Dodałbym wręcz nie interesują się testami, dlatego nie jest dla nich nawet tak ważny stosunek mocy do ceny.


nie wiem o jakich ty piszesz profesjonalistach... chyba o takich z budżetówki co to robią zamówienie za publiczne pieniądze i ich nie interesuje cena, ma być i koniec

każdy kto ma działalność optymalizuje koszty, po agencjach reklamowych obserwuję jak się zmienia oprogramowanie i sprzęt i nikt tam nie szaleje z kupowaniem nowości, chyba, że to ekipa, która pracuje na makach i elementem ich wizerunku jest sprzęt applea, testy też ich nie interesują bo nikt rzetelnych testów nie przeprowadza, wszędzie gdzie są reklamodawcy testy są naciągane a pokaż mi portal gdzie nie ma reklam i siedzi ekipa, która nie przekleja testów z netu tylko rzetelnie zestawia sprzęty, programy itd. itp.

najlepszym przykładem jest pclab, gdzie testy są tak z powietrza wymyślone czy pokopiowane, że kupując sprzęt do pracy grafika/wideo/rendering w oparciu o to co tutaj jest publikowane to strzał nie w kolano tylko we własną potylicę

SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2017.10.22, 10:47
No właśnie każdy kto siedzi na softcie nieApple i kupuje produkty Apple.
Przecież to tylko jedna firma. Równie dobrze można za Apple postawić inne firmy, które pakują w HP/Lenovo/Dell ogromne sumy, gdy składaki są tańsze lub oferują większa moc.

Nawet np. w grafice 3d mało to firm powymieniło stare QuadroFermi->GK104, które było przecież mniej wydajne lub porównywalne.

Pomijam 2d/3d, reklamy/tv... przecież kto by przejmował się 20k różnicy w cenie sprzętu gdy kupujesz urządzenie za 1-2mlny. W tym momencie dostajesz komputery nie jako gratis.

pokaż mi portal gdzie nie ma reklam i siedzi ekipa, która nie przekleja testów z netu tylko rzetelnie zestawia sprzęty, programy itd. itp.

Ciekawe zagadnienie...
Nie bardzo rozumiem co konkretnie masz na myśli? (bo ja mam na myśli wiele różnych zjawisk ale wolałbym byś sprecyzował).

najlepszym przykładem jest pclab, gdzie testy są tak z powietrza wymyślone czy pokopiowane, że kupując sprzęt do pracy grafika/wideo/rendering w oparciu o to co tutaj jest publikowane to strzał nie w kolano tylko we własną potylicę

Zgadzam się :) Z mojej strony grafika 3d i rendering. W 100% potwierdzam.
Jeśli ktoś używa np. vraya wie jak kosmiczne są wyniki pclaba, który oparł się na benchmarku, a nie finalnej rozbudowanej scenie.
T_G2017.10.22, 11:26
nie chce mi się rozwijać kolejnych wątków bo każdy z nich to temat rzeka, portal wybiera jakieś pokrętne ścieżki wprowadzania innowacji, które są tak odrealnione jak niektóre pomysły wykorzystania tej stacji 'potwora/potworka'

p.s. i tak cud, że się zgadzamy my we dwóch w ponad 50% ale to też świadczy o tym w jaką stronę idzie portal skoro oponenci w dyskusji zaczynają się jednoczyć przeciwko
TylkoTakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TylkoTak2017.10.22, 12:46
Cóż do gier to się faktycznie nie nadaje. Od kilku dni testuje TR 1950X na ROG Zenith, o ile płyta wypas. To sam procek (mimo pierwszego świetnego wrażenia) mocno zawodzi.

Był między innymi przedstawiany jako alternatywa dla entuzjastów SLI, bo ma dużo linii PCI-E. Niestety, ale pod tym względem wypada BARDZO słabo. W grach dopiero od 4k zaczyna się sensowne skalowanie kart na tym CPU, gdzie do 6950X / 7900X w 1080p i 1440p traci nawet do 100 fps...

Sytuacja bardzo podobna jak tutaj (zrobiłem compare)

https://www.3dmark.com/compare/fs/13920234...726/fs/13730509
Niemniej jednak do pracy ten procek jest bardzo dobrym wyborem, 32 wątki w dość niskiej cenie. No ale na pracy się jego zastosowanie kończy. Jeśli celujemy w topową wydajność + SLI, to nadal jedynie pozostaje Intel HEDT + NVIDIA.

Szkoda, bo miałem duże oczekiwania co do tego CPU. No ale jednak, sklejka to sklejka i tego się nie przeskoczy. Rzecz jasna tryb pamięci przestawiony na local (lepiej to dziala w grach). Takty 4.1 Ghz + mem 3472 CL15.15.15. T1 - na więcej przy tym OC rdzenia nie pozwala kontroler pamięci w procku.

Bardzo duży test TR 1950X z SLI TXP oraz single TXP vs 7900X / 6950X /7960X będzie wkrótce do obejrzenia.
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.10.22, 13:46
Karol_G @ 2017.10.21 14:41  Post: 1103336
komisarz @ 2017.10.21 13:39  Post: 1103323
(...)


Bo to komp do ppwaznych zastosowan I Tu bedzie widav faktyczna wydajnosc. A nie teoretycze bajania. Do gier nikt threadrippera nie kupi, a do pracy ecc to podstawa.

Bzdury gadasz, pamięć jest związana bezpośrednio z IF a więc szybsza pamięć to szybsze działanie procków.


Brak zrozumienia tekstu porazajacy... Co z tego ze teoretycznie szybsza pamiec zwiekszy wydajnosc skoro szybszej pamieci ECC nie ma Na rynku?
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.10.22, 13:47
nietopyrz @ 2017.10.21 20:47  Post: 1103392
Makavcio @ 2017.10.21 11:47  Post: 1103310
Chciałbym zgłosić zaginięcie Wojtka Kowalczyka i jego tekstów.
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
Dla znalazcy nagroda: 100 dolarów zimbawiańskich zimbabłańskich zimbazyjskich z Zimbabwe.

*zimbabwejskich :D


Gimbazjalnych.
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.10.22, 14:01
Aspa @ 2017.10.22 00:52  Post: 1103405

1. Wyraziłem swoją opinię, o którą proszono. Jest jakiś zakaz, a ty jesteś strażnikiem rewolucji i go egzekwujesz?


A ja wyrazilem opinie o twojej opinii. Sorry snowflake, ale zamieszczanie tresci w internecie niesie ryzyko zderzenia z rzeczywistoscia. Nawet jak w swojej klasie mialed grono wyznawcow to niekoniecznie przebijesz sie ze swoimi odgrzanymi rewelacjami po przeprowadzce do miasta.


2. Skąd ludzie 'z branży' biorą informacje o sprzęcie? Z branżowych portali i magazynów może?


Ok, czyli nie wiesz.


3. Nie mam sprzętu Apple i jest to efektem świadomego wyboru, choć zdarza mi sie na takowym pracować. Stwierdziłem tylko fakt i to z perspektyw osoby niemieszkajacej w Polsce.


Swiadomie wybrales niestabilny I nieprzewidywalny sprzet ktory nie pozwala konczyc projektow Na wczoraj?

Tu juz potrzbna jest terapia. Rozdwojenie jazni I kompleks pochodzenia (serio mieszkasz za granica? Przyslesz mi dolary? Widziales murzyna?)


4. Mógłbym kontynuować, ale zrozumialem.


Czyli Jest nadzieja...
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.10.22, 14:08
T_G @ 2017.10.22 03:59  Post: 1103413
profesjonaliści to zajmują się profesjonalną pracą a nie testami nowych zabawek, wbrew temu co się przedstawia nikt nie kupuje najnowszych i niby najlepszych zabawek tylko to co jest stabilne i daje największy stosunek mocy do ceny


Jak ktos faktycznie Zara is to ma gdzies stosunek mocy do ceny tylko kupuje najlepszy sprzet Na jaki go stac, nawet jak dodatkowe 20% oznacza 40% wieksze koszta. Bo Te pieniadze zwroca mu sie wielokrotnie I wydajnosc odczuje przy kazdym projekcie.

Moze tymi testami pclab rozszerzy nieco baze czytelnikow o nowe grupy, Bo na razie wiekszosc to graczy powtarzajacy wyswiechtane slogany nie majace zastosowania w doroslym swiecie.
barwniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
barwniak2017.10.22, 15:05
-3#54
Arct2 @ 2017.10.22 00:13  Post: 1103403

Poza tym, maksymalna moc obliczeniowa, na jaką dostajemy przydział, to 20 rdzeni, bo na tyle task ma wykupioną licencję STAR CCM+, więc imo ciekawe porównanie to będzie.

Wystąpcie z propozycją o zwiększenie zasobów tej licencji. Przy odpowiednim uzasadnieniu, powinni uwzględnić w kolejnym budżecie. Choć to oczywiście zależy od stopnia wykorzystania aktualnej licencji dotychczas. Ale skoro piszesz, że macie takie zasobożerne zadanie, to pewnie tą licencje sami wypełniacie.
matekmzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
matekmz2017.10.22, 15:11
Chcemy, poza syntetykami, sprawdzić też 'user experience'. Być może dla niektórych z Was sama idea wydaje się niezrozumiała, ale otwieramy się na kilka nowych rozwiązań, w tym więcej testów 'z życia' znajdzie się na naszych łamach, nie tylko typowych procedur (z których nie zrezygnujemy, a będziemy udoskonalać).

Istotne jest, żeby takie projekty powstawały, bo dzięki temu dla Was przygotujemy nowe, z pewnością ciekawe materiały. Dla nas też wynika z tego wiele korzyści, choćby w postaci bagażu doświadczeń.

Nie tylko testami człowiek żyje, świat PC to też wiele innych rzeczy ;)
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2017.10.22, 16:17
barwniak @ 2017.10.22 15:05  Post: 1103441
Arct2 @ 2017.10.22 00:13  Post: 1103403

Poza tym, maksymalna moc obliczeniowa, na jaką dostajemy przydział, to 20 rdzeni, bo na tyle task ma wykupioną licencję STAR CCM+, więc imo ciekawe porównanie to będzie.

Wystąpcie z propozycją o zwiększenie zasobów tej licencji. Przy odpowiednim uzasadnieniu, powinni uwzględnić w kolejnym budżecie. Choć to oczywiście zależy od stopnia wykorzystania aktualnej licencji dotychczas. Ale skoro piszesz, że macie takie zasobożerne zadanie, to pewnie tą licencje sami wypełniacie.


Przeciez to jest kolo naukowe. 'przy odpowiednim uzasadnieniu powinni' - teoretyczne slogany w stylu 'reformy systemowe' I 'zmiany strukturalne', czyli jak cos powiedziec zeby Nic z tego nie wyniklo.
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2017.10.22, 17:33
I nikt Wojtka przez weekend nie znalazł?
No to biorę moje zimbabwejskie dewizy i w miasto!
T_G2017.10.22, 18:37
[quote name='komisarz' date='2017.10.22 14:08' post='1103433']
T_G @ 2017.10.22 03:59  Post: 1103413
profesjonaliści to zajmują się profesjonalną pracą a nie testami nowych zabawek, wbrew temu co się przedstawia nikt nie kupuje najnowszych i niby najlepszych zabawek tylko to co jest stabilne i daje największy stosunek mocy do ceny


Jak ktos faktycznie Zara is to ma gdzies stosunek mocy do ceny tylko kupuje najlepszy sprzet Na jaki go stac, nawet jak dodatkowe 20% oznacza 40% wieksze koszta. Bo Te pieniadze zwroca mu sie wielokrotnie I wydajnosc odczuje przy kazdym projekcie.

jak ktoś pisze, że ma gdzieś stosunek mocy do ceny to najczęściej jest to odrealniony użytkownik maca pro nie zdający sobie sprawy z istnienia z szybszych i tańszych rozwiązań

i tak jak pisałem wyżej, nie znam poza budżetówką firmy lub firmy uzależnionej od budżetówki i zleceń nikogo kto by nie optymalizował kosztów, to że pieniądze się zwrócą wielokrotnie to pewnie tak z tym, że każdy normalny przedsiębiorca woli żeby zwróciło się ich więcej

p.s. jeśli moje projekty chodzą w czasie rzeczywistym to jaki odczuję przyrost mocy przy przesiadce na szybszy sprzęt ? mam kupować bo wyszedł nowy ? bo ktoś napisał recenzję podpartą testem 'obróbka pliku w photoshopie' albo 'rendering h264'
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2017.10.22, 19:06
-3#59
T_G @ 2017.10.22 11:26  Post: 1103426
nie chce mi się rozwijać kolejnych wątków bo każdy z nich to temat rzeka, portal wybiera jakieś pokrętne ścieżki wprowadzania innowacji, które są tak odrealnione jak niektóre pomysły wykorzystania tej stacji 'potwora/potworka'

p.s. i tak cud, że się zgadzamy my we dwóch w ponad 50% ale to też świadczy o tym w jaką stronę idzie portal skoro oponenci w dyskusji zaczynają się jednoczyć przeciwko

Ja bym powiedział z 3/4 :)

i tak jak pisałem wyżej, nie znam poza budżetówką firmy lub firmy uzależnionej od budżetówki i zleceń nikogo kto by nie optymalizował kosztów, to że pieniądze się zwrócą wielokrotnie to pewnie tak z tym, że każdy normalny przedsiębiorca woli żeby zwróciło się ich więcej

Tak jak piszesz masz rację gdy jest patologia i profesjonalista zarabia na tyle mało, by opłącało się oszczędzać totalnie na wszystkim, bo taniej zatrudnić kolejnego pracownika niż kupić sprzęt. To jest domena strefy gdzie monopol ma Polska (państwo).

FonzieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fonzie2017.10.22, 19:51
Stanley @ 2017.10.22 09:48  Post: 1103418
'1. Skoro to ma 32 rdzenie, ma mieć kilka GPU, ma mieć 10Gbit LAN to może zrobić hosta stacji roboczej np. dla grafików 3D/CAD, ewentualnie hosta gier 3D. Może to nie jest ani realne ani praktyczne ale ciekawi mnie ile klientów np. w biurze albo domu byloby w stanie udzwignac via RDP lub via inne linuxowo VNC-OpenGLowe cudo z np. z maszyn wirtualnych. I na ile taniej lub drozej wychodzi centralizowanie (Batelstacja + cienki zdalny klient) vs wypasione stacje na końcówkach.'

Mogli by zrobić takie cudo jak u Linusa:
https://www.youtube.com/watch?v=LXOaCkbt4lI
Zaloguj się, by móc komentować