komentarze
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2017.10.18, 05:45
13#1
Emulacja zawsze jest kompromisem między dokładnością a wydajnością.
W tym przypadku co prawda jest nieco prościej, niż przykładowo przy konsolach, bo emulowany jest sam CPU, do którego dostępna jest dobra dokumentacja.
Nie zmienia to jednak faktu, że emulator, który będzie nawet w drobnych detalach odzwierciedlał to, co robi chip x86 (potrzebny ze względu na różne sztuczki programistyczne, których aplikacja może używać) będzie działał wolno, a przez to zużywał więcej energii, aby osiągnąć ten sam cel.
dusktillZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dusktill2017.10.18, 07:06
14#2
Wspomnijcie moje słowa za 2 lata: nic z tego nie będzie.
Jacek PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek Piast2017.10.18, 07:21
-6#3
Microsoft na swojej drodze właściwie popełnia tylko błędy, a potem się z nich 'wycofuje'. Następnie znowu popełnia błędy i znowu się 'wycofuje'. Taki pomysł na ścieżkę rozwoju korporacji. Ostatnio, nie mając dobrych własnych, ściągają pomysły od Appla i Googla ale zawse pakazują, jak można popsuć pomysły tych firm (choć tamtym nie wyszło a Microsoftowi o dziwo się udaje - są wielcy) :)
SzczotaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szczota2017.10.18, 08:06
Jesli tego nie spieprza to bedzie rewolucja.
Skoro juz pisza ze laptopy beda drogie to znowu bedzie powtorka jak z Windows Mobile.
Zeby to mialo rece i nogi musi szybko zaczac dzialac na snapach 65x i 63x. Ogolnie na wszystkim z A72.
Mediatek tez bedzie musial dolaczyc.
Plusow jest sporo. Takie smartv wkoncu beda smart bo widac ze malo ktory producent androida dawal.
Najwazniejsze jest to ze kaganiec x86 zostanie sciagniety przez co latwiej bedzie robic CPU x86 mocno wykastrowane z funkcji ktorych praktycznie nikt od lat 80 nie uzywa.

Kolejnym krokiem bedzie normalny windows na smartphony. Wkladasz do stacji dokujacej i odpala windowsa i pracujesz na nim. Oczywiscie android tez bedzie odpalony i pilnowal funkcji telefonu
SebastianFMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SebastianFM2017.10.18, 08:11
adul @ 2017.10.18 05:45  Post: 1102382
Emulacja zawsze jest kompromisem między dokładnością a wydajnością.
W tym przypadku co prawda jest nieco prościej, niż przykładowo przy konsolach, bo emulowany jest sam CPU, do którego dostępna jest dobra dokumentacja.
Nie zmienia to jednak faktu, że emulator, który będzie nawet w drobnych detalach odzwierciedlał to, co robi chip x86 (potrzebny ze względu na różne sztuczki programistyczne, których aplikacja może używać) będzie działał wolno, a przez to zużywał więcej energii, aby osiągnąć ten sam cel.

A co ty się przejmujesz wydajnością emulacji. Ty chcesz na tym odpalać Crysis?
Z umieszczonej w artykule grafiki jasno wynika, że tylko kod samej aplikacji jest emulowany natomiast wszystkie biblioteki Windows są skompiliwane pod ARM. A jeżeli aplikacja będzie wymagała dużej mocy CPU to będzie musiała być skompilowana pod ARM.
xoloxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xolox2017.10.18, 08:16
Jak wpompują w to odpowiednią kasę to może być szansa dla UWP. Mogą też na tym zarobić sporo :) Tylko muszą do tego podejść raczej na lata a nie że po 2 latach uznają że nie mają jeszcze 50% rynku to kasują projekt :)
krystiankrzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krystiankrz2017.10.18, 08:17
Dopiero co zrezygnowali w bubla Windows Mobile, a teraz ogłaszają kolejny? Jakim cudem ta firma jeszcze stoi na nogach i to w tak dobrej kondycji finansowej?

Dostaniemy pewnie Surface z procesorem do smartfonów, który będzie wyżyłowany do granic możliwości, aby tylko ciągnął jakoś ten system (a co dopiero apki typu Chrome, haha). Jak koń nad Morskim Okiem, który musi wwieźć 20 grubych dupsk na górę.
VP11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VP112017.10.18, 08:22
-7#8
Nie sa w stanie doprawadzic do dobrej i stabilnej pracy Windows 10 na wszystkich komputerach z x86, a biora sie juz za ARM. Nie twierdze ze na wiekszosci dziala dobrze, ale jest dosc duzy odsetek komputerow/tabletow gzie dzialanie mogloby byc znaczaco lepsze. Kazda lata zapowiadana na x86 niesie multum komplikacji i wrzenie w sieci.
Po fatalnych podejsciach M$ moze, nie musie, okazac sie kolejna klapa. Jezeli ogranicza sie na wstepie tylko do jednego komputera i doprowadza ze bedzie dzialac dobrze, to moze im sie uda. Jezeli wezma sie za kilkadziesiat roznych konfiguracji na raz i ich szlak trafi, no to bedzie jak zwykle w ostatnie lata u M$ - wielka klapa.

P.S. Sam bede takie wynalazki obchodzic strona. I zycze wrescie wejscia Androida na x 86. Moze dupa u M$ wrescie zacznie myszlec o klientach.
gregorioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregorio2017.10.18, 08:25
Co przemawia za tym, zeby kupic lapka z ARM a nie x86?
Cena nie, wydajnosc nie, jedynie ponoc bateria ma trzymac sporo dluzej.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2017.10.18, 09:10
gregorio @ 2017.10.18 08:25  Post: 1102403
Co przemawia za tym, zeby kupic lapka z ARM a nie x86?
Cena nie, wydajnosc nie, jedynie ponoc bateria ma trzymac sporo dluzej.

Z tą baterią też może być różnie, bo każdy użytkownik takich itp sprzętów doskonale wie, że głównym pożeraczem prądu jest wyświetlacz. Im jaśniej, tym krócej. No chyba, że sprzęt używany jedynie w pomieszczeniach zamkniętych. Wtedy odczujemy jakąś tam różnicę w długości czasu pracy na jednym ładowaniu.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2017.10.18, 09:23
Wszyscy gotowi, można zaczynać?

https://www.youtube.com/watch?v=uxndeJJH3Fs ;)
mk2boroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mk2boro2017.10.18, 09:37
-2#12
SebastianFM @ 2017.10.18 08:11  Post: 1102396
adul @ 2017.10.18 05:45  Post: 1102382
Emulacja zawsze jest kompromisem między dokładnością a wydajnością.
W tym przypadku co prawda jest nieco prościej, niż przykładowo przy konsolach, bo emulowany jest sam CPU, do którego dostępna jest dobra dokumentacja.
Nie zmienia to jednak faktu, że emulator, który będzie nawet w drobnych detalach odzwierciedlał to, co robi chip x86 (potrzebny ze względu na różne sztuczki programistyczne, których aplikacja może używać) będzie działał wolno, a przez to zużywał więcej energii, aby osiągnąć ten sam cel.

A co ty się przejmujesz wydajnością emulacji. Ty chcesz na tym odpalać Crysis?
Z umieszczonej w artykule grafiki jasno wynika, że tylko kod samej aplikacji jest emulowany natomiast wszystkie biblioteki Windows są skompiliwane pod ARM. A jeżeli aplikacja będzie wymagała dużej mocy CPU to będzie musiała być skompilowana pod ARM.


Dokładnie tak. Wygląda to na projekt przygotowany pod zarówna apki pod ARMa, co oferowało już UWP i każda apka ze sklepu powinna ogarniać, jaki i emulowanie apek napisanych stricte pod x86. Nie oszukujmy się - nie ma innego wyjścia.

Co do WP, to nie zgadzam się, że ten OS jest nieudany. To jest soft, który wyprzedził czas i ludzie nie byli jeszcze na to gotowi. Jakby M$ wprowadził ten system dobrze dopracowany za 3-4 lata, to przypuszczam, zę odbiór byłby zupełnie inny.
DarekGLAZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DarekGLA2017.10.18, 10:17
Wciąż mam gdzieś w domu tablet Della na windows rt. Zanim MS doprowadzil windows rt do porządku to zakończył jego wsparcie, aplikacji też nie bylo. Nie mialem okazji pocieszyć się tym produktem i czuję jakbym wyrzucil pieniądze w błoto.
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2017.10.18, 10:19
gregorio @ 2017.10.18 08:25  Post: 1102403
Co przemawia za tym, zeby kupic lapka z ARM a nie x86?
Cena nie, wydajnosc nie, jedynie ponoc bateria ma trzymac sporo dluzej.

Zużycie baterii stoi w opozycji do wydajności, więc spodziewam się wydajności ChromeBooków za cenę sprzętu premium.

Nie tędy droga Microsofcie, ludzie się przesiadają z laptopów na smartfony, rzadziej na tablety, bo tak jest wygodniej, a laptopy stają się sprzętem ściśle ukierunkowanym (biznesowym, czy dla graczy), tak jak wiele lat temu jednostki stacjonarne.
A MS, zamiast wycofać się z części zmian w W10 (choćby nieszczęsne Menu Start czy Panel sterowania), albo nawet lepiej, stworzyć dwa odrębne shelle graficzne, które można by sobie wybrać (jeden explorer w nowym stylu, drugi w starym), to brnie dalej w to bagno, mimo że już połowa kompanii potopiła się (patrz WinRT wcześniej, a teraz W10 Mobile).
anglik666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anglik6662017.10.18, 10:26
adul @ 2017.10.18 05:45  Post: 1102382
Emulacja zawsze jest kompromisem między dokładnością a wydajnością.
W tym przypadku co prawda jest nieco prościej, niż przykładowo przy konsolach, bo emulowany jest sam CPU, do którego dostępna jest dobra dokumentacja.
Nie zmienia to jednak faktu, że emulator, który będzie nawet w drobnych detalach odzwierciedlał to, co robi chip x86 (potrzebny ze względu na różne sztuczki programistyczne, których aplikacja może używać) będzie działał wolno, a przez to zużywał więcej energii, aby osiągnąć ten sam cel.


Tyle że to nie emulacja całkowita jak w przypadku konsol, zobacz na infografikę. Poza tym dla biurowców którzy coraz więcej robią w chmurze i nie grają w Crysis powinno starczyć. Apple zmieniał procki dwa razy i było ok (Motorola 68k na PowerPC i PPC na Intel i się dało... Jeśli tylko te Lapki będą miały długiiiii czas pracy na baterii lub bardzo dobrą cenę ;)
bajfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bajf2017.10.18, 10:26
-1#16
Jak dla mnie to świetna informacja. Może doczekamy się w końcu momentu, w którym nasz telefon stanie się naszym głównym pecetem.
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2017.10.18, 10:26
mk2boro @ 2017.10.18 09:37  Post: 1102424
[...]
Co do WP, to nie zgadzam się, że ten OS jest nieudany. To jest soft, który wyprzedził czas i ludzie nie byli jeszcze na to gotowi. Jakby M$ wprowadził ten system dobrze dopracowany za 3-4 lata, to przypuszczam, zę odbiór byłby zupełnie inny.

Sam system nie jest nieudany, ale popełniono przy nim wiele karygodnych błędów, począwszy od obietnic aktualizacji (i to dwukrotnie z WP7 na WP8, a później z WP8 na WM10), a skończywszy na faktycznym braku wsparcia dla developerów, bo jakie wsparcie daje producent, jeśli z wielkimi oporami i przez długie lata wprowadza funkcjonalności, które powinny być dostępne od startu.
Do tego porzucanie wielu swoich technologii (np. Silverlight, czy w zasadzie również WPF) bez sensownej ścieżki przejścia na nowsze propozycje nie wróży zbyt dobrze.

Po prostu MS przestał być firmą, która ma długofalową strategię i ją rozwija, ale rzuca się to tu, to tam, a takim firmom się nie wierzy na słowo, tylko czeka lata, czy dotrzymają obietnic.
Hektor^Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hektor^2017.10.18, 10:34
gregorio @ 2017.10.18 08:25  Post: 1102403
Co przemawia za tym, zeby kupic lapka z ARM a nie x86?
Cena nie, wydajnosc nie, jedynie ponoc bateria ma trzymac sporo dluzej.

Podejrzewam, że nie laptopy są tutaj głównym celem a właśnie smartfony. Nie przypadkowo dwa tygodnie temu ogłoszono śmierć W10 Mobile.
W10 jest już w zasadzie całkiem dobrze przygotowany do pracy jako smartfon, tablet czy zwykły PC.
p.r.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
p.r.2017.10.18, 11:03
krystiankrz @ 2017.10.18 08:17  Post: 1102401
Dopiero co zrezygnowali w bubla Windows Mobile, a teraz ogłaszają kolejny? Jakim cudem ta firma jeszcze stoi na nogach i to w tak dobrej kondycji finansowej?

1/8 ich dochodu (2 miliardy, łączny prawie 17: http://www.businessinsider.com/microsoft-a...ng-2016-4?IR=T) to opłaty licencyjne za androida.
Jak więc widzisz nic nie muszą robić a firma będzie na plusie :)
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.10.18, 11:03
Nie udało się przez pyszność M$ z platforma Windows mobile, to teraz będzie wciskanie W10 na procesory ARM :lol2:

A całość skończy jak poprzedni projekt. Kilku naiwniaków da się złapać na sprzęt i po 2 latach koniec zabawy. A w sytuacji, gdzie trwa nagonka na Qualcomma, tak ten podeprze się ramieniem M$. A może właściwie o to chodzi, żeby zmusić Qualcomm-a do współpracy z M$ i Google i innymi globalnymi graczami?
Zaloguj się, by móc komentować