Komentarze
Komentarzy na stronę
1
.:Proxy:. (2017.10.17, 16:42)
Ocena: 10
#1

0%
Wolałbym przeczytać: oferuje identyczna moc obliczeniowa co poprzednik, ale pobiera 50% mniej energii.

Czy jest w telefonach jakaś aplikacja, która wykorzystuje do granic możliwości moc obliczeniowa obecnych SoC tak, że tej już zwyczajnie brakuje?
kain (2017.10.17, 17:10)
#2

0%
Tak, WCG na przykład :)
Stefan999 (2017.10.17, 17:29)
Ocena: 0
#4

0%
Zapowiada się bardzo ciekawie.
MariuszHL (2017.10.17, 18:17)
Ocena: -4
#5

0%
Bądź tu mądry i kupuj SMARTFONA jak SOC KIRIN 970 już po pierwszych wideo rozwala system jakim są pozostałe układy SOC włącznie z A11 na czele.
Nawet na takiej INTERII widać jak redaktor trzymając w dłoni HM10Pro uruchamia przeglądarkę czy apart i ekran pojawia się błyskawicznie.
Fajne będą testy tych dwóch wersji HM10 i 10Pro bo zdecydowanie będą liderami podczas testów właśnie tam gdzie NPU będzie mogło wspomagać pracę CPU + GPU.
Czy cokolwiek będzie się liczyło teraz na rynku jak płynność jaką przyniesie HUAWEI MATE 10 z wyżej wymienionym CHIPEM będzie bez dyskusyjna ocenią ludzie swoim portfelem gdzie patrząc na ceny IPHONY już są na straconej pozycji bo ceny muszą spaść.
.:Proxy:. (2017.10.17, 18:53)
Ocena: -2
#6

0%
kain @ 2017.10.17 17:10  Post: 1102243
Tak, WCG na przykład :)


Masz na myśli obliczenia rozproszone? - ponieważ nie jestem pewien czy dobrze tłumacze sobie ten skrót. Jeśli to masz na myśli, to nie jest to żaden argument, podobnie zresztą jak wymienianie gier - bo to nie jest głównym zastosowaniem i przeznaczeniem inteligentnych telefonów.


kain (2017.10.17, 19:01)
#7

0%
.:Proxy:. @ 2017.10.17 18:53  Post: 1102286
kain @ 2017.10.17 17:10  Post: 1102243
Tak, WCG na przykład :)


Masz na myśli obliczenia rozproszone? - ponieważ nie jestem pewien czy dobrze tłumacze sobie ten skrót. Jeśli to masz na myśli, to nie jest to żaden argument, podobnie zresztą jak wymienianie gier - bo to nie jest głównym zastosowaniem i przeznaczeniem inteligentnych telefonów.




Dla mnie jest :E A na poważnie to to jest takie trochę marudzenie 'a po co mnie to panie stara nokia też dzwoniła'. No dzwoniła, ale czy np nie było by fajnie moc podyktowac telefonowi smsa zamiast go wklepywac? Nie tak wiele lat temu domowe CPU testowano w rozpoznawaniu prostych komend i było to dla nich zbyt ciężkie zadanie. ARMy jako tako sobie z tym radzą ale mogły by lepiej. Innym przykładem jest np możliwość użycia smartfona w stacji dokującej jak stacjonarnego kompa. Samsung to już umożliwia sprzedajac stacje dokująca. Działa to całkiem fajnie, ale mogło by lepiej bo CPU łatwo zarżnąć. A czy to nie fajna wizja nosić swojego 'kompa' ze sobą i używać mobilnie na mieście, a wygodnie i stacjonarnie w domu?

Także się nie martw, zastosowania dla mocniejszych CPU zawsze się znajdą. A jak ktoś nie potrzebuje zawsze może kupić słabszy model.
.:Proxy:. (2017.10.17, 21:53)
Ocena: 0
#8

0%
kain @ 2017.10.17 19:01  Post: 1102291
.:Proxy:. @ 2017.10.17 18:53  Post: 1102286
(...)


Masz na myśli obliczenia rozproszone? - ponieważ nie jestem pewien czy dobrze tłumacze sobie ten skrót. Jeśli to masz na myśli, to nie jest to żaden argument, podobnie zresztą jak wymienianie gier - bo to nie jest głównym zastosowaniem i przeznaczeniem inteligentnych telefonów.




Dla mnie jest :E A na poważnie to to jest takie trochę marudzenie 'a po co mnie to panie stara nokia też dzwoniła'. No dzwoniła, ale czy np nie było by fajnie moc podyktowac telefonowi smsa zamiast go wklepywac? Nie tak wiele lat temu domowe CPU testowano w rozpoznawaniu prostych komend i było to dla nich zbyt ciężkie zadanie. ARMy jako tako sobie z tym radzą ale mogły by lepiej. Innym przykładem jest np możliwość użycia smartfona w stacji dokującej jak stacjonarnego kompa. Samsung to już umożliwia sprzedajac stacje dokująca. Działa to całkiem fajnie, ale mogło by lepiej bo CPU łatwo zarżnąć. A czy to nie fajna wizja nosić swojego 'kompa' ze sobą i używać mobilnie na mieście, a wygodnie i stacjonarnie w domu?

Także się nie martw, zastosowania dla mocniejszych CPU zawsze się znajdą. A jak ktoś nie potrzebuje zawsze może kupić słabszy model.



Wydawanie komend głosowych działało już od starych Nokiach z rodziny N - bo było to traktowane jako takie premium ficzer. Co prawda dyktowania smsów nie było (przynajmniej ja nie pamiętam), ale praktycznie można było uruchomić dowolną aplikację / funkcję, czy przestawić proste parametry. Odbywało się to w języku polskim :)
Większość obecnych telefonów nawet tego nie potrafi, a żeby spełnić tą funkcje, proszą o połączenie z internetem :E
Nie dlatego, że procesory posiadają niewystarczającą moc obliczeniową - bo nie powiesz mi, że wysoko taktowany 8 rdzeniowy CPU nie jest w stanie przetworzyć prostych komend głosowych. Chodzi o to, żeby dane wpierw wylądowały na korporacyjnych serwerach.
Mamy potężne wielordzeniowe CPU w desktopach, możliwość obsadzenia wielu GB pamięci, a Cortana w Windowsie nadal wymaga do poprawnego działania połączenia z serwerem MSu :E Powodem nie jest brak mocy ;)


O używaniu telefonu ze stacją dokującą przekształcającego go w taki mini PC pisze już od wielu lat w różnych komentarzach.
Kolejny raz odniosę się do Nokii, która swojego czasu wypuściła kilka świetny modeli z wyjściem HDMI jeszcze pod kontrola Symbiana.
Można było podpiąć pod telewizor, do gniazda USB poprzez hub klawiaturę czy mysz i można było używać jak komputera stacjonarnego.
Od tamtego czasu pamięć RAM, ilość rdzeni procesora, jego taktowanie, oraz moc układu graficznego ogromnie wzrosła.
No i policz ile telefonów oferuje takie możliwości jak tamte Nokie - wymienisz na palcach jednej dłoni i pewnie kilka wolnych Ci zostanie :E
Tylko proszę nie pisz mi, że moc wciąż jest niewystarczająca. Jak najbardziej jest wystarczająca już teraz.

Aplikacji, oraz telefonów posiadających możliwości które wymieniłeś, szukać można ze świeca w reku i to nie dlatego, że wciąż możliwości obliczeniowe są niewystarczające.
Z obliczeń rozproszonych na telefonach korzysta dosłownie garstka osób i chyba tylko jako hobby. Udostępnianie mocy obliczeniowej urządzenia mobilnego, które pracuje na baterii, a te i tak ledwo mają problem wytrzymać pełen dzień na jeden cykl ładowania, to raczej mało rozsądny pomysł. Podobnie z grami.

Oczywiście, że im szybsze procesory tym lepiej. Jednak na chwile obecną uważam, że nie brak mocy obliczeniowej jest problemem, a aspekt energochłonności. Nadal urządzenia mobilne maja problem pracować dłużej niż dzień, a co dopiero kilka dni.
Baterii w większości modelach też nie można w łatwy sposób podmienić, żeby szybko wydłużyć czas pracy i maksymalnego obciążenia. Procesory staja się zbyt gorące i mimo wyśrubowanej specyfikacji, często zwalniają by się zwyczajnie nie spalić.
Po prostu brakuje mi informacji, że zachowując niezmienioną wydajność, udało się znacznie obniżyć zapotrzebowanie na energie...
Ewentualnie chętnie zobaczyłbym te super wyśrubowane procesory w telefonach i stacje dokująca w zestawie, gdzie mógłbym wpiąć zewnętrzny dysk, monitor, internet i pozostałe peryferia. Właściwie posiadam taki telefon, ale nie brak mocy obliczeniowej jest tu problemem, a ograniczona funkcjonalność i swoboda przez producenta.
ja__ (2017.10.18, 00:52)
Ocena: 0
#9

0%
W jakim sensie rozwala? Cpu ma rszien 2 razy slabszy. Przynajmniej takie wyniki podaje geekbench. Chyba ze cos starego widzialem

MariuszHL @ 2017.10.17 18:17  Post: 1102269
Bądź tu mądry i kupuj SMARTFONA jak SOC KIRIN 970 już po pierwszych wideo rozwala system jakim są pozostałe układy SOC włącznie z A11 na czele.
Nawet na takiej INTERII widać jak redaktor trzymając w dłoni HM10Pro uruchamia przeglądarkę czy apart i ekran pojawia się błyskawicznie.
Fajne będą testy tych dwóch wersji HM10 i 10Pro bo zdecydowanie będą liderami podczas testów właśnie tam gdzie NPU będzie mogło wspomagać pracę CPU + GPU.
Czy cokolwiek będzie się liczyło teraz na rynku jak płynność jaką przyniesie HUAWEI MATE 10 z wyżej wymienionym CHIPEM będzie bez dyskusyjna ocenią ludzie swoim portfelem gdzie patrząc na ceny IPHONY już są na straconej pozycji bo ceny muszą spaść.

taith (2017.10.18, 01:03)
Ocena: 2
#10

0%
Ja nadal czekam na smartfony ze średniej półki które będą mieć większą baterię i będa dostępne w naszej polszy, co mi po galaxy c9, jak tego nie ma poza chinami.
Dajcie mi mocną baterię radio FM i kamerę która nakręci film w 1080p/60fps
moniek92 (2017.10.18, 07:15)
Ocena: 0
#11

0%
1080p (120fps)/4K (fps)
rozumiem, że w 4K to nagrywa w 1FPS?
Vymmiatacz (2017.10.18, 09:33)
Ocena: -1
#12

0%
Rdzenie Appla (chyba A11 się nazywają) i tak zjedzą toto na śniadanie.
iwanme (2017.10.18, 11:34)
Ocena: 2
#13

0%
Bądź tu mądry i kupuj SMARTFONA jak SOC KIRIN 970 już po pierwszych wideo rozwala system jakim są pozostałe układy SOC włącznie z A11 na czele.

Nie żeby to miało jakieś znaczenie w dzisiejszych czasach, ale co niby jest nadzwyczajnego w Kirinie 970?
GPU gorsze od zeszłorocznych Exynosów o A10 i A11 nie wspominając. Pojedynczy rdzeń prawie dwukrotnie słabszy od układów Apple. Znając życie pobór energii to przeciętna rynkowa - 960tka była gorsza od większości konkurencji.

trzymając w dłoni HM10Pro uruchamia przeglądarkę czy apart i ekran pojawia się błyskawicznie.

Tak jak w 90% telefonów z wyższej półki. Zresztą do szybkiego uruchamiania bardziej się szybka pamięć wewnętrzna i ram przydają niż sam SoC. Znając Huawei to nie zdziwiłbym się gdyby do testów dali model z UFS2.1 a potem ludziom wciskali stare eMMC jak to było za P10.

Jedynie gdzie Kirin ma szansę na jakieś rozwalenie konkurencji to chwilowe testy wielowątkowe gdzie 8 rdzeni nabija punkty.

A NPU to taki trochę marketingowy dodatek obecnie. Apple też to wcisnęło, ale oni chociaż znaleźli do tego zastosowanie przy FaceID i animacji emotek.

Żeby nie było - Kirin 970 zapowiada się fajnie i brawa dla Huawei za zrobienie takowego, ale nie ma szczególnie jakiejś zdecydowanej przewagi nad konkurencją. Ani innowacji bo to przecież Kirin 960 (te same rdzenie) z nowszym GPU i układami towarzyszącymi w niższym procesie. Jedyny ciekawszy aspekt to właśnie NPU, którego póki co nie zaprezentowali sensownego wykorzystania.

Rozpoznawanie 2000 obrazów na minutę to marketingowa papka którą należałoby pominąć.
Kris194 (2017.10.18, 12:30)
Ocena: 0
#14

0%
Zapowiada się bardzo dobrze. Szkoda tylko, że Qualcomm trochę się spóźnił z tym SoC bo wygląda na to, że producenci raczej nie zdążą przygotować nowych smartfonów z tym układem do świąt.
Silver Shai (2017.10.18, 15:31)
Ocena: 0
#15

0%
No fajnie: ledwie wyszedł 630 a już jego następca. Nawet telefonu nie ma z 660 dostępnego, a przecież chip pojawił się w maju.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 26
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Facebook
Ostatnio komentowane