Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Borat1 (2017.09.04, 19:45)
Ocena: 8
#1

0%
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.
Ineare Terrane (2017.09.04, 19:59)
Ocena: 5
#2

0%
A kto jest producentem matrycy? Sharp? Możecie takie dane podawać?
bbandi (2017.09.04, 20:16)
Ocena: 4
#3

0%
Borat1 @ 2017.09.04 19:45  Post: 1092659
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.


Raczej już to ktoś zaakceptuje ... to jest 32'' 8k :) za to ludzie polecą z pieniędzmi pod fabryke ... to jest przyszłość
Kris194 (2017.09.04, 20:39)
Ocena: 3
#4

0%
Od kiedy to wykorzystanie DisplayPortu w wersji 1.4 wymaga zastosowania DSC?
krzyyss (2017.09.04, 22:31)
Ocena: 6
#5

0%
bbandi @ 2017.09.04 20:16  Post: 1092666
Borat1 @ 2017.09.04 19:45  Post: 1092659
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.


Raczej już to ktoś zaakceptuje ... to jest 32'' 8k :) za to ludzie polecą z pieniędzmi pod fabryke ... to jest przyszłość


Nie, nie zaakceptuje jeśli będzie potrzebował LCD do poważniejszej obróbki grafiki. A 32' 4K są dostępne i w kwestii odwzorowania barw mają to, co potrzeba. Grafik nie potrzebuje wodotrysków, on raczej potrzebuje, by na wydruku było to, co oczekuje. I jest to któryś news o profi monitorach, tych profi jest na pęczki, a jak przychodzi co do czego, to ogranicza się to do dwóch firm. Firm które tu ze newsy nie płacą i tu ich nowości w newsach brak ;)
jagular (2017.09.04, 22:40)
Ocena: 1
#6

0%
Borat1 @ 2017.09.04 19:45  Post: 1092659
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.

Znaczy, chociaż gamut to inna cecha od wierności odwzorowania odcieni.

Co do treści aktualności: zapytałbym Adriana Kotowskiego dlaczego ubolewa nad brakiem informacji n/t pokrycia przestrzeni DCI-P3, ale przecież i tak nie będzie odpowiedzi :)
Doamdor (2017.09.04, 23:04)
Ocena: -2
#8

0%
Zagęszczenie pikseli na 31,5 4K' jest już wystarczające i wynosi 140 pikseli na 1 cal.
Przy 8K to 280 pikseli na 1 cal, to już jest lekka przesada.:E
lolotron (2017.09.04, 23:05)
Ocena: 0
#9

0%
krzyyss @ 2017.09.04 22:31  Post: 1092691
bbandi @ 2017.09.04 20:16  Post: 1092666
(...)


Raczej już to ktoś zaakceptuje ... to jest 32'' 8k :) za to ludzie polecą z pieniędzmi pod fabryke ... to jest przyszłość


Nie, nie zaakceptuje jeśli będzie potrzebował LCD do poważniejszej obróbki grafiki. A 32' 4K są dostępne i w kwestii odwzorowania barw mają to, co potrzeba. Grafik nie potrzebuje wodotrysków, on raczej potrzebuje, by na wydruku było to, co oczekuje. I jest to któryś news o profi monitorach, tych profi jest na pęczki, a jak przychodzi co do czego, to ogranicza się to do dwóch firm. Firm które tu ze newsy nie płacą i tu ich nowości w newsach brak ;)

Eizo i NEC ? :D.
duniek (2017.09.05, 04:06)
Ocena: -1
#10

0%
dell kosztuje 4999$ wiec 3900 to chyba w euro podane

jak beda po 5k pln to wtedy kupie
Andree (2017.09.05, 08:46)
Ocena: 0
#11

0%
Kris194 @ 2017.09.04 20:39  Post: 1092673
Od kiedy to wykorzystanie DisplayPortu w wersji 1.4 wymaga zastosowania DSC?

Od 8K przy 60 Hz lub 4K przy 120 Hz.

Uzyskanie tak dobrych parametrów okazało się możliwe dzięki zastosowaniu techniki Display Steam Compression w wersji 1.2. Pozwala ona na trzykrotne skompresowane materiału wideo bez widocznych strat w jakości.

http://www.spidersweb.pl/2016/03/displayport-1-4.html
mfuker (2017.09.05, 10:53)
Ocena: 2
#12

0%
Konkretna kobyła.
HΛЯPΛGŌN (2017.09.05, 12:34)
Ocena: -1
#13

0%
[quote name='Borat1' date='2017.09.04 19:45' post='1092659']100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.[/
quote]

Zgadza się kiepskie podświetlenie zaniebieczenie zwalona delta i po temacie. Reprodukcja kolorów a pokrycie barw to dwie różne rzeczy o czy noe raz się przekonałem.
pwil (2017.09.05, 13:05)
Ocena: 2
#14

0%
Doamdor @ 2017.09.04 23:04  Post: 1092699
Zagęszczenie pikseli na 31,5 4K' jest już wystarczające i wynosi 140 pikseli na 1 cal.
Przy 8K to 280 pikseli na 1 cal, to już jest lekka przesada.:E


Pomyśl, że przy tej rozdzielczości można skalować z każdej niższej rozdzielczości, bez zniekształceń.
Kyle_PL (2017.09.05, 14:45)
Ocena: 0
#15

0%
Borat1 @ 2017.09.04 19:45  Post: 1092659
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy

Jeśli masz monitor sRGB z zerowymi błędami wyświetlania, to i tak pewnych naturalnych kolorów nie wyświetlisz, bo fizycznie leżą poza gamutem sRGB. Po prostu liczy się i dokładność, i zakres barw. Jedno bez drugiego = kicha.

Doamdor @ 2017.09.04 23:04  Post: 1092699
Zagęszczenie pikseli na 31,5 4K' jest już wystarczające i wynosi 140 pikseli na 1 cal.
Przy 8K to 280 pikseli na 1 cal, to już jest lekka przesada.:E
Człowiek z przeciętnym wzrokiem rozróżnia do 300 PPI przy 30cm, a człowiek z lepszym wzrokiem, nawet do 720 PPI z 30 cm - nawet był program o tym.

Czyli do typowych 60cm, ktoś kto ma lepszy wzrok, spożytkuje nawet 360 PPI
Minciu (2017.09.05, 15:19)
Ocena: -3
#16

0%
Kyle_PL @ 2017.09.05 14:45  Post: 1092814


Czyli do typowych 60cm, ktoś kto ma lepszy wzrok, spożytkuje nawet 360 PPI


sokole oko chyba? :) A przy 32' i takiej odległości długo dobrym wzrokiem raczej się nie nacieszy.
caleb12345 (2017.09.05, 15:22)
Ocena: 2
#17

0%
Borat1 @ 2017.09.04 19:45  Post: 1092659
100% pokrycie palety sRGB czy adobeRGB tak naprawdę nic nie znaczy bo liczy się wierność odwzorowania barw z tej palety. Monitor może mieć 100% pokrycie palet adobeRGB i zupełnie nie nadawać się do pracy z kolorem.
Po to właśnie są kalibratory i każdy szanujący się grafik czy fotograf go posiada. Pokrycie gamutu jak najbardziej ma znaczenie, chyba że korzystamy z sRGB to większość monitorów go pokrywa.
Kyle_PL (2017.09.05, 15:40)
Ocena: 3
#18

0%
Minciu @ 2017.09.05 15:19  Post: 1092825

A przy 32' i takiej odległości długo dobrym wzrokiem raczej się nie nacieszy.

Z powodu?
HΛЯPΛGŌN (2017.09.05, 18:41)
Ocena: 1
#19

0%
Minciu @ 2017.09.05 15:19  Post: 1092825
Kyle_PL @ 2017.09.05 14:45  Post: 1092814


Czyli do typowych 60cm, ktoś kto ma lepszy wzrok, spożytkuje nawet 360 PPI


sokole oko chyba? :) A przy 32' i takiej odległości długo dobrym wzrokiem raczej się nie nacieszy.


60cm to standardowa odległość, a jak ktoś ma laptopa to ekran jest zazwyczaj dużo bliżej. Jak komuś wzrok siada to niekoniecznie od patrzenia się w ekran, tylko od ciągłego gapienia się w ciemności, bez robienia sobie przerw, ze źle ustawioną jasnością i kontrastem...etc.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Użytkownicy Androida będą rozczarowani. 7
Wielki wyciek przed MWC 2018. Sony w Barcelonie powinno pokazać swojego nowego, czołowego smartfona. 7
Dobra wiadomość dla posiadaczy najnowszych okienek. 26
Spora szansa, że oprogramowanie poradzi sobie z językiem polskim. 5
Podobno Star Wars: Battlefront 2 był najpopularniejszą grą wśród pracowników Konami. 23
Urządzenia mają kosztować mniej niż 50 dolarów. 5
Tym razem rozdzielczość 1440p. 14
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Mnóstwo tytułów do wyboru. 15
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Facebook
Ostatnio komentowane