Komentarze
Komentarzy na stronę
1
B0BS0N (2017.08.21, 08:13)
Ocena: -3
#2

0%
Słabszy APU ma mocniejszą integrę? Seems legit...
michu_roztocz (2017.08.21, 08:13)
Ocena: 9
#3

0%
O, Ryzen Sandy Bridge ;)

Nie mogli zostawić numeracji na drugą generację? Robi się z tego niepotrzebny mętlik...
zawisztheblack (2017.08.21, 08:36)
Ocena: 3
#6

0%
Szybkie wróżenie co do wydajności takiego układu jeśli chodzi o stronę GPU:
Vega 64 mając 4096 procesorów strumieniowych rywalizuje z GTX 1080 mającym ich 2560. 704 procesory strumieniowe z takiego APU dają nam więc wydajność 440 CUDA = wydajność powyżej GT1030 mającego 384 CUDA (oczywiście sporo zależy od zegarów, ale te na pewno nie będą tak napompowane jak w przypadku V64 ze względu na znacznie mniejszy budżet energetyczny APU). Generalnie wydajność takiego APU powinna prezentować poziom w okolicy RX 550 / GTX 750 Ti. Do podstawowych zadań i pogrania w starsze gierki bezproblemowo więc wystarczy.
mbe (2017.08.21, 08:47)
Ocena: 7
#7

0%
zawisztheblack @ 2017.08.21 08:36  Post: 1089769
Szybkie wróżenie co do wydajności takiego układu jeśli chodzi o stronę GPU:
Vega 64 mając 4096 procesorów strumieniowych rywalizuje z GTX 1080 mającym ich 2560. 704 procesory strumieniowe z takiego APU dają nam więc wydajność 440 CUDA = wydajność powyżej GT1030 mającego 384 CUDA (oczywiście sporo zależy od zegarów, ale te na pewno nie będą tak napompowane jak w przypadku V64 ze względu na znacznie mniejszy budżet energetyczny APU). Generalnie wydajność takiego APU powinna prezentować poziom w okolicy RX 550 / GTX 750 Ti. Do podstawowych zadań i pogrania w starsze gierki bezproblemowo więc wystarczy.

Ja myślę że będzie to bliżej 1030 niż 550 bo integre wyhamuje przepustowość pamięci.
ediz4 (2017.08.21, 11:08)
Ocena: 1
#9

0%
Widzę że poziom opisywania newsów nadal na poziomie gimnazjum.
Green4 (2017.08.21, 11:35)
Ocena: 4
#10

0%
Dobre apu od amd to w sumie rzecz za ktora najbardziej trzymalem kciuki w tym roku. Oby cos z tego bylo, choc nie jestem juz zbyt optymistycznie nastawiony.
mjwhite (2017.08.21, 11:45)
Ocena: -4
#11

0%
B0BS0N @ 2017.08.21 08:13  Post: 1089764
Słabszy APU ma mocniejszą integrę? Seems legit...


dokładnie, albo się różnią ilością rdzeni CPU albo ktoś namieszał w tłumaczeniu.
Orzel94 (2017.08.21, 12:14)
Ocena: 1
#12

0%
mbe @ 2017.08.21 08:47  Post: 1089771
zawisztheblack @ 2017.08.21 08:36  Post: 1089769
Szybkie wróżenie co do wydajności takiego układu jeśli chodzi o stronę GPU:
Vega 64 mając 4096 procesorów strumieniowych rywalizuje z GTX 1080 mającym ich 2560. 704 procesory strumieniowe z takiego APU dają nam więc wydajność 440 CUDA = wydajność powyżej GT1030 mającego 384 CUDA (oczywiście sporo zależy od zegarów, ale te na pewno nie będą tak napompowane jak w przypadku V64 ze względu na znacznie mniejszy budżet energetyczny APU). Generalnie wydajność takiego APU powinna prezentować poziom w okolicy RX 550 / GTX 750 Ti. Do podstawowych zadań i pogrania w starsze gierki bezproblemowo więc wystarczy.

Ja myślę że będzie to bliżej 1030 niż 550 bo integre wyhamuje przepustowość pamięci.

Taką małą vege niekoniecznie..... Wróć co ja pisze ja mam w lapku gtx850 ddr3 i wydajność leci 30%w dół, tu niby DDR 4 ale powiedzmy sobie szczerze troszeczkę będzie wolniej choć i tak poziom 460 powinien być a może nawet momentami złoży się do 560 (przy mniejszym nacisku na przepustowość). P zależy od taktowania.
motiff (2017.08.21, 12:24)
Ocena: -2
#13

0%
Może apu w końcu zamiesza rynkiem i ruszy sprzedaż w górę w pecetach, pasowałaby wojenka cenowa i 4 rdzenie na dole na start.
mbe (2017.08.21, 12:49)
Ocena: 1
#14

0%
Orzel94 @ 2017.08.21 12:14  Post: 1089819
mbe @ 2017.08.21 08:47  Post: 1089771
(...)

Ja myślę że będzie to bliżej 1030 niż 550 bo integre wyhamuje przepustowość pamięci.

Taką małą vege niekoniecznie..... Wróć co ja pisze ja mam w lapku gtx850 ddr3 i wydajność leci 30%w dół, tu niby DDR 4 ale powiedzmy sobie szczerze troszeczkę będzie wolniej choć i tak poziom 460 powinien być a może nawet momentami złoży się do 560 (przy mniejszym nacisku na przepustowość). P zależy od taktowania.

Nie ma szans dogonic 550 a tym bardziej 460 czy 560.

Podobna sytuacja jest w poprzednich seriach gdzie R7 z A10-78x0K z ddr3 2400 rywalizuje co najwyżej z 250 na ddr3 1600mhz. APU to świetne proce - wiem bo sam pare miałem ale nie przesadzajmy, kaganiec przepustowości jest.
SrebrnyL (2017.08.21, 14:25)
Ocena: 3
#15

0%
B0BS0N @ 2017.08.21 08:13  Post: 1089764
Słabszy APU ma mocniejszą integrę? Seems legit...

jeżeli to nie fejk to może ostatecznie to mieć sens wz z TDP przyszłych APU - mocny pros + słabsza grafika; słabszy proc + mocniejsza grafika...
za mało info na teraz aby cokolwiek sensownego na teraz można było by wywnioskować.
Duke Nukem (2017.08.21, 16:08)
Ocena: 1
#16

0%
mbe @ 2017.08.21 12:49  Post: 1089824
Orzel94 @ 2017.08.21 12:14  Post: 1089819
(...)

Taką małą vege niekoniecznie..... Wróć co ja pisze ja mam w lapku gtx850 ddr3 i wydajność leci 30%w dół, tu niby DDR 4 ale powiedzmy sobie szczerze troszeczkę będzie wolniej choć i tak poziom 460 powinien być a może nawet momentami złoży się do 560 (przy mniejszym nacisku na przepustowość). P zależy od taktowania.

Nie ma szans dogonic 550 a tym bardziej 460 czy 560.

Podobna sytuacja jest w poprzednich seriach gdzie R7 z A10-78x0K z ddr3 2400 rywalizuje co najwyżej z 250 na ddr3 1600mhz. APU to świetne proce - wiem bo sam pare miałem ale nie przesadzajmy, kaganiec przepustowości jest.

Dokładnie, na tej magistrali GPU się po prostu udusi. Szkoda krzemu, fatygi i kasy.
Chyba że do OpenCL ma to jakiś sens ale GPU i tak nie rozwinie skrzydeł tak jak na normalnej, szybkiej, lokalnej pamięci.
Jedyne rozwiązanie bez kompromisów to wrzucenie niewielkiego ThreadRipper'a do mniejszej VEGI i lekkie podkręcenie magistrali HBM żeby oba moduły nie wchodziły sobie w paradę.
I to byłby niezły hicior.
mbe (2017.08.21, 17:25)
Ocena: 3
#17

0%
Duke Nukem @ 2017.08.21 16:08  Post: 1089874
mbe @ 2017.08.21 12:49  Post: 1089824
(...)

Nie ma szans dogonic 550 a tym bardziej 460 czy 560.

Podobna sytuacja jest w poprzednich seriach gdzie R7 z A10-78x0K z ddr3 2400 rywalizuje co najwyżej z 250 na ddr3 1600mhz. APU to świetne proce - wiem bo sam pare miałem ale nie przesadzajmy, kaganiec przepustowości jest.

Dokładnie, na tej magistrali GPU się po prostu udusi. Szkoda krzemu, fatygi i kasy.
Chyba że do OpenCL ma to jakiś sens ale GPU i tak nie rozwinie skrzydeł tak jak na normalnej, szybkiej, lokalnej pamięci.
Jedyne rozwiązanie bez kompromisów to wrzucenie niewielkiego ThreadRipper'a do mniejszej VEGI i lekkie podkręcenie magistrali HBM żeby oba moduły nie wchodziły sobie w paradę.
I to byłby niezły hicior.

Bez przesady. Na APU można spokojnie pograć nawet w nowsze tytuły.
Duke Nukem (2017.08.21, 23:23)
Ocena: 1
#18

0%
mbe @ 2017.08.21 17:25  Post: 1089896
Duke Nukem @ 2017.08.21 16:08  Post: 1089874
(...)

Dokładnie, na tej magistrali GPU się po prostu udusi. Szkoda krzemu, fatygi i kasy.
Chyba że do OpenCL ma to jakiś sens ale GPU i tak nie rozwinie skrzydeł tak jak na normalnej, szybkiej, lokalnej pamięci.
Jedyne rozwiązanie bez kompromisów to wrzucenie niewielkiego ThreadRipper'a do mniejszej VEGI i lekkie podkręcenie magistrali HBM żeby oba moduły nie wchodziły sobie w paradę.
I to byłby niezły hicior.

Bez przesady. Na APU można spokojnie pograć nawet w nowsze tytuły.

A czy ja pisałem że nie?
Tylko w jakiej jakości te granie?
Wąskie gardło jest i nie ma o czym kminić.
jkbrenna (2017.08.22, 07:39)
Ocena: 2
#19

0%
Green4 @ 2017.08.21 11:35  Post: 1089811
Dobre apu od amd to w sumie rzecz za ktora najbardziej trzymalem kciuki w tym roku. Oby cos z tego bylo, choc nie jestem juz zbyt optymistycznie nastawiony.


Chyba po 6 latach kciuki juz ci odlecialy..Po ich wyczynie z Vega ,bedziesz musial kciuki zmienic ,aby je dalej trzymac..
Assassin (2017.08.22, 14:42)
Ocena: 2
#20

0%
zawisztheblack @ 2017.08.21 08:36  Post: 1089769
Szybkie wróżenie co do wydajności takiego układu jeśli chodzi o stronę GPU:
Vega 64 mając 4096 procesorów strumieniowych rywalizuje z GTX 1080 mającym ich 2560. 704 procesory strumieniowe z takiego APU dają nam więc wydajność 440 CUDA = wydajność powyżej GT1030 mającego 384 CUDA (oczywiście sporo zależy od zegarów, ale te na pewno nie będą tak napompowane jak w przypadku V64 ze względu na znacznie mniejszy budżet energetyczny APU). Generalnie wydajność takiego APU powinna prezentować poziom w okolicy RX 550 / GTX 750 Ti. Do podstawowych zadań i pogrania w starsze gierki bezproblemowo więc wystarczy.

Fajna analiza, ale dodałbym jednak, że GT 1030 ma przepustowość pamięci na poziomie 48GB/s, czyli dokładnie tyle co DDR4-3000 dual channel. Biorąc pod uwagę, że algorytmy kompresji w Vedze są sporo gorsze niż w Pascalu (484GB/s dusi Vegę 64, a tyle samo bez większych problemów zaspokaja 1080Ti) i że rdzenie Ryzena też lubią przepustowość, spodziewałbym się wydajności kilkanaście procent gorszej od GT 1030.

Osobiście APU nowej generacji oparte na Ryzenie widziałbym w taki sposób:
- osobny kontroler pamięci (najlepiej 256-bit) z funkcją arbitra i cache L4,
- 1 lub 2 chipy z ośmioma rdzeniami Ryzen (2x CCX) i cache L1-L3, bez własnego IMC,
- 1 GPU bez własnego kontrolera pamięci.
Wszystko to na zainstalowane na 1 płytce, połączone przez infinity fabric i wkładane do socketu płyty głównej. Pamięć L4 usprawniałaby wymianę danych między układami i niwelowała problemy z przepustowością pamięci GPU. Ewentualnie, gdyby rozwiązanie z pojemnym L4 typu SRAM okazało się za drogie, można by do MC podłączyć jeszcze jeden układ w postaci pamięci eDRAM albo HMB.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 18
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 3
Prezentacja na Intel Extreme Masters. 7
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 8
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 8
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 23
Kolejny mobilny chip na horyzoncie. 5
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 28
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 28
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 24
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 32
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 3
Prezentacja na Intel Extreme Masters. 7
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 8
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
System chłodzenia w nowej wersji. 15
Gra naszych południowych sąsiadów. 33
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 23
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 45
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 8
Facebook
Ostatnio komentowane