komentarze
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2017.07.05, 17:27
Poczytałbym materiały ŹRÓDŁOWE o tym co piszecie: szambie, agresji, itd.
pythoncyb0rgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pythoncyb0rg2017.07.05, 19:05
poprostujakub @ 2017.07.05 05:11  Post: 1078310
Standard. Linuksiarze mają tylko dwie odpowiedzi, kiedy przychodzisz do nich po pomoc z Linuksem:
1. Problem nie leży w systemie tyko w użytkowniku.
2. Tak banalnymi rzeczami się nikt nie zajmuje, wróć do Windowsa, bo na Linuxa jesteś za głupi.

Przedstawię wam fanboya Windows i Mac'a, oto historia z życia wzięta:
W pewnej warszawskiej szkole, pewien wykładowca (administrator sieci) miał zademonstrować instalacje GNU/Linux Debian razem ze środowiskiem graficznym.
Okazało się, iż jeden ze słuchaczy musiał pokazać reszcie jak to zrobić, gdyż wykładowca w ogóle nie był przygotowany.

Z kolei na pytanie o sposób ustawienia kilkudziesięciu klientów w sieci w systemie Windows w kontekście skryptów odpowiedział, że wykonuje takie czynności ręcznie, gdyż nie ufa skryptom (zapewne własnym tym bardziej).

Z systemem Windows jest jak z popularną żywnością,
łatwo, szybko i bez chwili zastanowienia.

Korzystanie z GNU/Linuxa natomiast, zmusza do poznawania tego, z czego się korzysta.


Jak zawsze hejterzy GNU/Linuxa to ci, którzy nie mają o nim większego pojęcia.
GregarioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gregario2017.07.05, 19:30
Każdy kto jest choć już choć trochę w internecie wie, że dyskusja z zatwardziałym wyznawcą Linuksa (nie zwykłym użytkownikiem) zazwyczaj nie ma sensu i nierzadko kończy się agresją.

Tak samo jak z wyznawcami Windowsa czy innymi wyznawcami czy fanatykami ;]

Co do Wiedźmina3 na Linuksa to faktycznie, jeśli mieliby znowu robić takiego słabego porta jak w przypadku W2, to lepiej niech go nie robią. Zawsze też REDsi mogą zmienić studio odpowiedzialne za przeniesienie najnowszego Wiedźmina na Linuksa, ponieważ nie da się ukryć, że studio robiące linuksową wersję Wiedźmina2 'trochę' zawiodło.
LukasxxzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lukasxxz2017.07.05, 20:20
muttley @ 2017.07.05 07:24  Post: 1078327
Zapommieliście o 1 ważnej rzeczy, ten port po wydaniu działał jakieś 10 razy gorzej od Windowsowej wersji, na GTX 570, miałem ok. 50 FPS bez ubersamplingu.

Za to to cudowne wydanie zapewniało zawrotne 5 FPS. Po zjechaniu na minimalne udawało się dobić do 20 FPS.

Z groźbami się nie zgadzam, ale spora część hejtu była zasłużona.

No i portujacy naprawili to jakoś 2 miesiące po wydaniu


Hejt nigdy nie jest zasłużony. Zawsze można normalnie krytykować i zalać deva negatywnymi ocenami, a nie rzucać się na innych z pianą na ustach. Hejt to oznaka zezwierzęcenia i upadku kultury u takich osób.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2017.07.05, 23:10
Jest wersja Wiedźmina 3 dla konsoli PS4, która działa pod kontrolą odmiany systemu FreeBSD. To czym się różni od PC z systemem Linux to graficzne API, niskopoziomowe GNM i wysokopoziomowe GNMX. W przypadku Linuksa do wyboru jest niskopoziomowy Vulkan i wysokopoziomowy OpenGL. Niestety implementacja OpenGL w sterownikach kart graficznych AMD i NVIDIA znacząco różni się od siebie, a implementacja jego następcy Vulkana jest nadal w wersji Beta.
Vulkan jako API niskopoziomowe także wymagałby napisania dwóch wersji renderera - dla kart graficznych AMD i NVIDII.
Przy tak małej popularności Linuksa wśród płacących graczy, w przeciwieństwie do użytkowników konsoli PS4, ten wysiłek nie miałby sensu ekonomicznego.
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2017.07.06, 00:29
Rzeczywiście w dniu premiery dla Linuksa jakość gry była na bardzo niskim poziomie, aczkolwiek Virtual Programming relatywnie szybko ogarnął sytuację i po kilku tygodniach wszystko już było ok. Prawdą jest też to, że wśród każdej społeczności zdarzają się idioci, którzy nie zdają sobie sprawy, że swoją głupotą szkodzą też innym, aczkolwiek nie sądzę, żeby wśród użytkowników Linuksa było ich procentowo więcej niż np. wśród użytkowników Windowsa. Faktem jest, że wielu użytkowników Linuksa było bardzo pomocnych dla VP przy testowaniu i zgłaszaniu błędów. VP poinformował wszystkich, że ich technologia do portowania dopiero raczkuje, więc oczekuje informacji zwrotnej, aczkolwiek idioci tego nie rozumieli i dlatego wyszło jak wyszło. Byłbym w stanie jeszcze zrozumieć ten hejt części użytkowników Linuksa, gdyby na ten system było pełno porządnych gier, ale wszyscy wiedzą, że tak nie jest. Niestety w praktyce wyglądało to tak, że CDPR i VP wyciągnęli pomocną dłoń, a ta została pogryziona... Do CDPR i VP można mieć jednak pretensje o to, że na premierę nie opatrzyli gry oznaczeniem BETA, wtedy uważam, że skala problemu mogłaby być znacznie niższa.
borizmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borizm2017.07.06, 00:43
motiff @ 2017.07.05 13:12  Post: 1078428
Aargh @ 2017.07.05 13:10  Post: 1078425
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.

To nie masochizm, ale typ użytkownika, nie wiem kto kupiłby drogą grę na linuksa darmowego, to jest jak łączenie ognia z wodą.

Wręcz przeciwnie. Udowodniono wielokrotnie, że to właśnie Linux'iarze są skłonni płacić więcej za gry niż Windows'iarze i Mac'owcy.
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2017.07.06, 00:46
Andree @ 2017.07.05 23:10  Post: 1078688
1. Niestety implementacja OpenGL w sterownikach kart graficznych AMD i NVIDIA znacząco różni się od siebie.
2. Implementacja jego następcy Vulkana jest nadal w wersji Beta.
3. Vulkan jako API niskopoziomowe także wymagałby napisania dwóch wersji renderera - dla kart graficznych AMD i NVIDII.

Pozwoliłem sobie podzielić Twoją wypowiedź na punkty, aczkolwiek sens pozostał.
Ad1. Niestety w porównaniu z otwartą implementacją OpenGL'a (i nie tylko) dla kart AMD, implementacja OpenGL'a w sterownikach NV bardzo słabo przestrzega specyfikacji. Nie mniej jednak prawdą jest, że chcąc napisać kod działający dla kart obydwu producentów trzeba się trochę pobawić lub po prostu nie korzystać z platformy wyposażonej w kartę NV jako głównej platformy do pisania kodu. Sam bardzo długo stosowałem tą zasadę i sprawdzała się bardzo dobrze.
Ad2. O żadnej becie nie ma mowy, zarówno implementacja Vulkana w sterownikach AMD jak również NV jest naprawdę na niezłym poziomie. Nawet otwarta implementacja RADV dla kart AMD przeszła testy kilka ładnych tygodni temu.
Ad3. Vulkan nie wymaga napisania dwóch wersji renderera... Oczywiście niektóre kwestie można zoptymalizować oddzielnie dla kart AMD i NV, ale tak jest z każdym innym API.

Powyższe stwierdzenia piszę z perspektywy programisty, któremu API OpenGL oraz Vulkan nie są całkowicie obce ;)
borizmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borizm2017.07.06, 00:52
Czytałem kiedyś forum poświęcone właśnie tej nieszczęsnej konwersji Wieśka 2 na Linux i z tego co pamiętam, tam nie było hejtu, a co najwyżej ogólna wdzięczności połączona ze zgłaszanymi problemami i sporadyczny sarkazm, co mnie nie dziwi, patrząc na jakość portu.
Jak dla mnie jest jasne, że CD Projekt Red wycofuje się rakiem z obietnic wydania wersji Wieśka 3 na Linux, podając wyssany z palca powód, bo najpewniej w założonym budżecie nie jest w stanie podołać zadaniu - zadaniu niełatwemu i niewdzięcznemu, ale możliwemu. Mi żal, ale może i lepiej - niech lepiej skupią się całkowicie nad nową grą, aby znów podbić świat. Z drugiej strony, gdyby opublikowali część źródeł silnika, to port za nich zrobiła by społeczność.
piotrasdZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piotrasd2017.07.06, 03:02
-1#70
a wystarczyło vulkana użyć :P
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882017.07.06, 07:55
borizm @ 2017.07.06 00:52  Post: 1078710
Czytałem kiedyś forum poświęcone właśnie tej nieszczęsnej konwersji Wieśka 2 na Linux i z tego co pamiętam, tam nie było hejtu, a co najwyżej ogólna wdzięczności połączona ze zgłaszanymi problemami i sporadyczny sarkazm, co mnie nie dziwi, patrząc na jakość portu.
Jak dla mnie jest jasne, że CD Projekt Red wycofuje się rakiem z obietnic wydania wersji Wieśka 3 na Linux, podając wyssany z palca powód, bo najpewniej w założonym budżecie nie jest w stanie podołać zadaniu - zadaniu niełatwemu i niewdzięcznemu, ale możliwemu. Mi żal, ale może i lepiej - niech lepiej skupią się całkowicie nad nową grą, aby znów podbić świat. Z drugiej strony, gdyby opublikowali część źródeł silnika, to port za nich zrobiła by społeczność.

Przypuszczalnie przekalkulowali że najlepiej było by wtedy grę napisać na nowo, w końcu trzeba przebudować cały silnik jeszcze raz i na nowo to optymalizować więc zarzucili projekt. Możliwe że jak już coś skupią się na wsparciu twórców wine (chociaż wątpliwe) żeby przez to narzędzie dało się grę odpalić.

piotrasd @ 2017.07.06 03:02  Post: 1078714
a wystarczyło vulkana użyć :P

oficjalnie vulkan wyszedł długo po premierze wiedźmina iii. Dodatkowo na etapie projektowania gry nikt o takich api jak dx12 i vulkan nie słyszał wiec nie rozważano ewentualnego dostosowania gry do czegokolwiek innego.
bozonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bozon2017.07.06, 09:10
dziwne, CDPR ewidentnie olało i tanim szwindlem próbowali nachapać hajs z linuksowców. Gdyby to była faktycznie sprawa wirtualizacji to soft nie powinien zawierać błędów. Hejt zasłużony. Tłumaczenie, że błędy sa małe jest śmieszne bo sa pewnie takie, że niwelują cała przyjemność. To tak jakby ktos chciał upragniony wc w podtynku, a robol by mu przyniósł drewnianą deskę z wycięta dziurą i położył na podłodze i powiedział - no nieduży błąd, ale podtynk jest.
OpticalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Optical2017.07.06, 10:28
Ach ci wojujacy Linuxiarze... a moze tak o wojujacych Windowsiarzach jak ten pan co wlasnie napisal skrajnie tendencyjny artykul pomijajac drobny szczegol: ze port Wiedzmina byl tak zenujacej jakosci ze za atakami stalo cos wiecej niz przycmiewajaca rozum linuxowa furia?

Z gazety komputerowej tabloida chca zrobic.
Rick DangerousZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rick Dangerous2017.07.06, 17:01
myszka91 @ 2017.07.05 08:09  Post: 1078331
Nie rozumiem jak można z kimkolwiek gadać na Reddicie przecież to wylęgarnia zachodnich debili z wypranymi mózgami.


Masz na mysli pewnie te najpopularniejsze suby itp. Ale to nie oznacza, ze wszyscy na Reddicie sa tacy sami. A Reddit jest ogromny i mozna znalezc wiele subow, gdzie dyskusje sa w przewazajacej wiekszosci sesnsowne i raczej kulturalne.
Zaloguj się, by móc komentować