komentarze
xprisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xpris2017.07.05, 12:09
Po pierwsze na Reddit odpowiadał nie programista z CD Projekt RED, a programista ze studia Virtual Programming - a wiec podmiotu najętego przez CDPR do przygotowania konwersji na Linuksa i Maca. W żadnym wypadku nie było tutaj mowy o CDPR.

Dalej, w newsie wspominacie o tym, że gra nie była natywna i wykorzystywała WINE. To jest kolejne kłamstwo albo nierzetelność. Gra były wykonana w technologii eON. Jest to warstwa pośrednicząca podobna do tej stosowanej przez samo Valve (toGL) oraz Feral (indirex), większość elementów w tym binarki są natywne, jedynie co jest obcego to element tłumaczący rozkazy DirectX na OpenGL.

Proszę poprawcie to bo aż w oczy gryzie.
xprisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xpris2017.07.05, 12:22
buggeer @ 2017.07.05 08:46  Post: 1078343
Fatalny news.

'udział brał były programista CD Projekt RED'

Nie. Obecny programista VP (Virtual Programming), ludzi, którzy robili 'port'. CDPR nie miało z tym wiele wspólnego.

'Najtrudniej było im przeżyć to, że Wiedźmin 2 nie działał na Linuksie natywnie, a wykorzystywał wirtualizację, przez Wine.'

Nie. Najtrudniej było przeżyć to, że 'natywny' W2 na linuksie praktycznie nie działał. Przez Wine windowsowa wersja działała normalnie. Ludzie tracili nawet 90% FPSów we wrapperze z oficjalnego portu.

Co do tego hate'u to możliwe że był, możliwe że gość przesadza, nie widziałem co mu ludzie pisali. Za to wiem, że są ludzie, którzy uważają 'you're a liar' i 'you suck' za hate i harrasment i nawet UN ich zaprasza, żeby o tym mówić, więc w USA standardy są raczej niskie.

Biorąc pod uwagę, że gość, który jest autorem wypowiedzi w tym wątku reddita ma interes w tym, żeby portów VP tak nie krytykować w przyszłości, mimo, że czasem, jak w przypadku W2, wołają o pomstę do nieba, raczej nie uważam go za obiektywne źródło.

A co do CDPR to tutaj z ich strony jest pewnie czysta kalkulacja. Zapłacili VP za port, port działa gorzej niż puszczenie gry przez WINE - jaki jest sens marnować pieniądze na kolejne porty? I dla CDPR i dla społeczności lepiej, jeżeli WINE dostanie uprawnienia do W3.



Zgadzam się, ale do jednej rzeczy mam obiekcje. Gość to były już programista Virtual Programming. Odszedł ze studia po wydaniu portu na Linuksa gry Arma : Cold War Assault. Dlatego też myślę, że niewiele mu zależy już na bronieniu dobrej opinii studia VP.

Dalej, port TW2 działał fatalnie ale głównie na kartach AMD, gdzie oferował wydajność bardzo niską. Chociaż sam grałem na Linuksie z AMD i działało to sensownie, to dopiero po patchu, który wyszedł tydzień lub dwa po premierze wydajność na AMD skoczyła w górę zaczynając dorównywać do tej wersji na Windows. To nie przez wadliwy port, ale przez błąd w sterownikach AMD, deweloperzy dopiero kiedy zablokowali na AMDdekach wadliwe rozszerzenie OpenGL - naprawili grę.Od tej pory gra działała bardzo dobrze.
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2017.07.05, 13:10
-8#43
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2017.07.05, 13:12
-9#44
Aargh @ 2017.07.05 13:10  Post: 1078425
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.

To nie masochizm, ale typ użytkownika, nie wiem kto kupiłby drogą grę na linuksa darmowego, to jest jak łączenie ognia z wodą.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.07.05, 13:41
Ile razy można użyć słowa 'agresja' w jednym tekście?

CD Project spieprzył sprawę zaczynając od marketingu, a na produkcie kończąc i dostał za swoje. A to, że nie chcą wypuścić Wieśka 3 na Linuxa świadczy o tym, że Ci sami ludzie niedołężnie sprawują te same stanowiska. Może spodnie rurki za mocno uciskają ich na pachwinę ograniczając dopływ krwi do mózgu... .

Ostatecznie to ich biznes i ich kasa. Ale wstyd i tak.
FonzieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fonzie2017.07.05, 13:45
-3#46
Aargh @ 2017.07.05 13:10  Post: 1078425
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.

Z korzystaniem nie jest aż tak źle , ja na przykład traktuję lina jak dużego Androida.
Czasami nawet się przydaje do wyciągania na szybko plików z dysków na których system zdechł na amen.
Kolejną fajną opcją jest to że normalnego live-a mogę odpalić używając smarta jako pendrive-a.
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2017.07.05, 13:45
-5#47
mfuker @ 2017.07.05 13:41  Post: 1078439
Ile razy można użyć słowa 'agresja' w jednym tekście?

CD Project spieprzył sprawę zaczynając od marketingu, a na produkcie kończąc i dostał za swoje. A to, że nie chcą wypuścić Wieśka 3 na Linuxa świadczy o tym, że Ci sami ludzie niedołężnie sprawują te same stanowiska. Może spodnie rurki za mocno uciskają ich na pachwinę ograniczając dopływ krwi do mózgu... .

Ostatecznie to ich biznes i ich kasa. Ale wstyd i tak.

Raczej czytają takie komentarze jak ten i uznali, że zadowalanie takich ludzi nie ma sensu :E
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2017.07.05, 13:46
Nie wiem, co jest bardziej żenujące - beznadziejny port gry czy news obliczony wyłącznie na wywołanie awantury w komentarzach.

_michal_w_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_michal_w_2017.07.05, 14:12
Pclab w całej swojej okazałości. O Linuksie piszemy źle albo wcale.
RandewuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Randewu2017.07.05, 14:14
Grewest @ 2017.07.05 05:48  Post: 1078316
A dlaczego makowcy nie mają 3?


Bo Apple zamordowało gry na Macosa skupiając się na swoim api
RandewuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Randewu2017.07.05, 14:15
-5#51
Fonzie @ 2017.07.05 13:45  Post: 1078442
Aargh @ 2017.07.05 13:10  Post: 1078425
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.

Z korzystaniem nie jest aż tak źle , ja na przykład traktuję lina jak dużego Androida.
Czasami nawet się przydaje do wyciągania na szybko plików z dysków na których system zdechł na amen.
Kolejną fajną opcją jest to że normalnego live-a mogę odpalić używając smarta jako pendrive-a.


Dobrze nadaje się na serwery i do rozwiązań wbudowanych. W reszcie lepszy Windows. Zawsze pozostaje też opcja polubienia analu co przydaję się podczas używania Macosa
RandewuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Randewu2017.07.05, 14:17
-7#52
Aargh @ 2017.07.05 13:45  Post: 1078443
mfuker @ 2017.07.05 13:41  Post: 1078439
Ile razy można użyć słowa 'agresja' w jednym tekście?

CD Project spieprzył sprawę zaczynając od marketingu, a na produkcie kończąc i dostał za swoje. A to, że nie chcą wypuścić Wieśka 3 na Linuxa świadczy o tym, że Ci sami ludzie niedołężnie sprawują te same stanowiska. Może spodnie rurki za mocno uciskają ich na pachwinę ograniczając dopływ krwi do mózgu... .

Ostatecznie to ich biznes i ich kasa. Ale wstyd i tak.

Raczej czytają takie komentarze jak ten i uznali, że zadowalanie takich ludzi nie ma sensu :E


No i jak go mają wypuścić? Mają się babrać w tych gównach typu OpenGL czy Vulkan? Wiedźmin 3 jest na DX11.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2017.07.05, 14:17
-3#53
Aargh @ 2017.07.05 13:45  Post: 1078443
mfuker @ 2017.07.05 13:41  Post: 1078439
Ile razy można użyć słowa 'agresja' w jednym tekście?

CD Project spieprzył sprawę zaczynając od marketingu, a na produkcie kończąc i dostał za swoje. A to, że nie chcą wypuścić Wieśka 3 na Linuxa świadczy o tym, że Ci sami ludzie niedołężnie sprawują te same stanowiska. Może spodnie rurki za mocno uciskają ich na pachwinę ograniczając dopływ krwi do mózgu... .

Ostatecznie to ich biznes i ich kasa. Ale wstyd i tak.

Raczej czytają takie komentarze jak ten i uznali, że zadowalanie takich ludzi nie ma sensu :E

Na mnie i tak nie zarabiają. Nie interesują mnie ich gry. :)
xprisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xpris2017.07.05, 14:19
Randewu @ 2017.07.05 14:14  Post: 1078463
Grewest @ 2017.07.05 05:48  Post: 1078316
A dlaczego makowcy nie mają 3?


Bo Apple zamordowało gry na Macosa skupiając się na swoim api


Zgadza się. Apple nie zakończyło wsparcie dla OpenGL na wersji bodajże 4.1. Natomiast Metal jest jeszcze zbyt świeży i nieokrzepnięty aby stosować go w dużych produkcjach. Dlatego wiele gier na Maca po prostu się nie pojawiło. Przykład F1 2015 - bo Feral potrzebował OpenGL 4.3. Dalej Dying Light - bo zastosowano OpenGL 4.4, a wersję na Maca wydano dopiero dużo dużo później kiedy znaleziono sposób na obniżenie wymagań co do OpenGL z 4.4 na 4.1 co związało się z cięciem niektórych opcji graficznych. Dalej chyba Shadow of Mordor jak dobrze pamiętam w Linuksie to OpenGL 4.2 albo 4.3 natomiast na Macu to niekompletny port, gdzie brakujące rozszerzenia musiano zastępować emulacją w OpenCL! Tak w OpenCL a nie GL... a później Apple się dziwi, że deweloperzy się skarżą...
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2017.07.05, 14:45
motiff @ 2017.07.05 13:12  Post: 1078428
Aargh @ 2017.07.05 13:10  Post: 1078425
Bardzo dobrze. Linux powinien już dawno wyginąć dla normalnych użytkowników, bo korzystanie z niego to masochizm.

To nie masochizm, ale typ użytkownika, nie wiem kto kupiłby drogą grę na linuksa darmowego, to jest jak łączenie ognia z wodą.

pillars of eternity, age of wonder 3, civilization 5, rome 2 total war, shogun 2 total war. To mam na linuksa i działa dobrze.

Po za tym nie ma to jak eksperci pclab od opengl i vulkan, mówiący jaki to badziew ale nigdy instrukcji dx,ogl czy vulkan nigdy nie widzieli.
*Konto usunięte*2017.07.05, 14:57
1. co ma wine lub rozwiązanie VP do wirtualizacji?
2. wiedzmin 2 (przynajmniej na początku) podobno o wiele lepiej działał własnie przez wine niż od oficjalnej wersji na linuksa.
3. ludzie odpowiedający za port skorzystai z tego co wiem z jakiegoś własnego wrappera, być może opartego o wine.
4. to nie jest gośc z CDPR, a z VP, którzy odpowiadlai za port.
5. środowisko linuksowe to środowisko jak każde inne, są w nim i hejterzy, i ludzie spokojni.
6. mniej hejtu, pisania pod swoją ubzduraną tezę i prób wzniecania wojenek w komentarzach, a więcej rzetelności, panie autorze aktualności.

Czy nie mozna na pclabie zatrudnić normalnych redaktorów? Albo newsy sa pisane przez 'ludzi-automaty', tłumaczących bezpośrednio zagraniczne aktualności, czesto z błędami, albo takie coś jak tutaj - masa nieuzasadnionego hejtu i nieprawdy.
tomangeloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomangelo2017.07.05, 15:08
I właśnie przez takie dziennikarstwo nie mam zamiaru wyłączać adblocka na naszych stronach.
*Konto usunięte*2017.07.05, 15:12
tomangelo @ 2017.07.05 15:08  Post: 1078492
I właśnie przez takie dziennikarstwo nie mam zamiaru wyłączać adblocka na naszych stronach.

Trudno to nazwać dziennikarstwem.
To jest po prostu jakiś miks kłamstw, półprawd i faktów w formie hejtu.
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2017.07.05, 16:00
tomangelo @ 2017.07.05 15:08  Post: 1078492
I właśnie przez takie dziennikarstwo nie mam zamiaru wyłączać adblocka na naszych stronach.

Najgorsze jest to, że PCL bez adblocka zżera cały czas procka ULV, a z natywnym adblockiem Opery dodaje dwie kolumny o szerokości 1 px i wysokości ~4000px na początku strony :/
*Konto usunięte*2017.07.05, 16:31
Sprawdź uBlock Origin. Korzystam i jestem z niego zadowolony.
Zaloguj się, by móc komentować